• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Secret Hitler

DeletedUser

Gast
Secret Hitler

Hallo iedereen, en welkom in het Duitsland van 1930. De tijden van voorspoed beginnen zo langzaamaan weg te ebben, en een nieuwe dreiging hangt boven de hoofden van de bevolking. De fascisten. Vanuit de schaduwen nemen ze stilletjes alles over, maar... kunnen de Liberalen hun stoppen?

De Rollen

Bij het begin van het spel krijgen jullie allemaal een rol toegewezen. Hierbij heb je 3 mogelijkheden:

secrethitler4.gif

Liberaal
Het is jouw bedoeling om Duitsland op het goede pad te houden, en 5 Liberale wetten door te voeren of Hitler te doden. Als je hier in slaagt, win je het spel. De Liberalen kennen niemand.

Fascist
Het is jouw bedoeling om Duitsland stilletjes naar zijn doem te leiden, in een poging een nieuwe wereld-order te creëeren. Oorlog en uitdrijving, dat is wat je wil. Dit doe je door 6 Fascistische wetten door te voeren... of Hitler als kanselier te verkiezen nadat er minstens 3 Fascistische wetten gespeeld zijn. De Fascisten kennen elkaar en Hitler.

Hitler
Het is jouw bedoeling om aan de macht te komen in Duitsland. Op die manier kan je een Oorlog beginnen, om zo ook over de wereld te heersen, maar... wie staat er aan je kant? Winnen doe je door 6 Fascistische wetten door te voeren, of als kanselier verkozen te worden nadat er 3 Fascistische wetten gespeeld zijn. Maar pas op... als je sterft, is het meteen over voor je partij. Hitler kent niemand (ook al kennen de Fascisten hem wel).

Spelverloop

Het spel begint met het kiezen van een president. Dit gebeurt dmv een random number generator, en de spelers kunnen hier dus geen invloed op uitoefenen. Wel wordt de presidentstitel elke ronde naar de volgende speler op de spelerslijst doorgegeven; na de eerste electie weet je dus altijd wie de volgende president(en) zijn(/is). Vervolgens kiest deze president een kanselier uit. Het is verboden om jezelf tot kanselier te verkiezen, en in latere spelrondes is het verboden om de vorige president en kanselier te verkiezen (enkel van de vorige ronde, mensen die daarvoor verkozen werden mogen wel terug aan de macht komen). Deze regel geldt uiteraard enkel voor het selecteren van een kanselier; iemand die de vorige ronde kanselier was mag nog steeds president worden (ook bij een presidentsverkiezing die veroorzaakt wordt door een bepaalde "macht").

http://prntscr.com/b58dh9

Na het kiezen van de kanselier moet iedereen stemmen - willen we deze 2 mensen aan de macht, ja of nee? Als de meerderheid "ja" stemt, dan gaan we over tot de volgende stap. Is er een gelijkstand of stemt de meerderheid "nee", dan schuift de presidentsrol door naar de volgende speler, en wordt de eerste stap herhaald. Maar let op, als er 3x na elkaar "nee" wordt gestemd, Wordt er een random kaart uit de het boek van wetten (waarover later meer uitleg volgt) getrokken en gespeeld. Let op voor je dit doet: dit is meestal in het voordeel van de fascisten.

Vervolgens gaan we over tot het selecteren van de wetten. De president krijgt 3 random kaarten die elk een type wet representeren. Deze types zijn fascistische en liberale wetten. In het boek kaarten waaruit getrokken wordt zitten er 6 liberale, en 11 fascistische wetten. Telkens als er kaarten getrokken worden gaan deze uiteraard uit het deck.
Van deze 3 wetten gooit de president er 1 weg (discard-pile), en de andere 2 geeft hij door aan de door-hem verkozen kanselier. De kanselier speelt dan 1 van die kaarten, en gooit de ander weg (discard-pile). Tijdens het kiezen van de kaarten mag er niet gecommuniceerd worden over de gekregen kaarten. Daarna uiteraard wel. Zoals eerder vermeld, moeten er 6 fascistische kaarten gespeeld worden voor de fascisten winnen, en 5 liberale voor de liberalen winnen.
Nadat de spelers zich door een boek kaarten gewerkt hebben worden alle kaarten op de discard-pile terug geschuffeld, en wordt er opnieuw van die pak kaarten getrokken. Houd er rekening mee dat de pak kaarten geschuffeld wordt vanaf er 2 of minder kaarten overblijven - deze kaarten worden niet gebruikt voor er van de discard-pile getrokken wordt, maar worden hier opnieuw in geschuffeld. Houd hier rekening mee bij het kaarten-tellen om valse beschuldigingen te vermeiden ;).

http://prntscr.com/b58cro

Zoals ook eerder vermeld winnen de fascisten ook als er reeds 3 fascistische kaarten gespeeld zijn, en Hitler kanselier wordt. Dit is VANAF, en gebeurt dus niet als Hitler zelf de 3de fascistische kaart speelt wanneer hij kanselier is.

Machten

Zoals eerder vermeld zijn er ook bepaalde machten in het spel. Deze worden door de president gebruikt, vanaf er een fascistische policy gespeeld wordt. Welke macht de president dan precies krijgt hangt af van het aantal vooraf gespeelde fascistische kaarten, en het aantal spelers. Hier zijn de 3 verschillende borden:

http://prntscr.com/b58bye
http://prntscr.com/b58bld
http://prntscr.com/b58aq8

En het liberalenbord:

https://cdn-images-2.medium.com/max/1200/1*MggrZZYsCG3TYk3ARZSzNg.png

Tot Slot

Bij het spelen van dit spel hoop ik elke 2 dagen een stemronde te kunnen doen. Dwz: stemronde - kaarten trekken en machten inzetten - stemronde - kaarten trekken en machten gebruiken - ...
Hierbij hopen we er dus op dat de president en kanselier hun keuze's telkens zo snel mogelijk doorgeven. Over de machten mag er uiteraard openlijk gediscussieerd worden, maar vanaf je de president/kanselier de kaarten in handen krijgen mogen deze 2 niet meer praten tot hun keuze's door mij geopenbaard worden. Het spel kan eventueel sneller verlopen, maar dit hangt geheel van de spelers zelf af.
 

DeletedUser

Gast
Spelerslijst

1. Ydeger

2. Latdekat
3. Kyraco - DOOD
4. DonFrank
5. Jaspenia
6. Heir of carthago
7. Nissassa
8. Than24
9. RabbidRobin
10. Graecus 001
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Voor de eerste deadline verwacht ik dat de president een kanselier uitkiest en hier op gestemd wordt. De deadline is morgen 21:00. Het kiezen van een kanselier gebeurt door de president, openlijk op het topic, in het blauw en vet. De naam in het groen en vet in de spelerslijst is de huidige president.

Speelborden:

WIHrHTU.png


OZbM3L0.png

Tracker:

latest
> o > o > o
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Volgende deadline: Maandag 21:30



(let maar niet op het onderstaande, dit is zodat ik niet constant naar de mac moet switchen voor de borden)
http://imgur.com/a/w9HfH
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
En om nog eens te herhalen wat er in jullie PM's staat: netwerken is strikt verboden. Ja, ook voor de fascisten. Ow, en uiteraard mag er niet over de inhoud van jullie PM's gesproken worden. Kwestie van ontrafeling adhv foto's te vermijden. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser21204

Gast
Overzicht

1: Rabbid krijgt F-F-F, Jaspenia krijgt F-F, Policy: F.
- Rabbid ziet Nissassa: Fascist -

2. Ydeger krijgt L-L-L, Latdekat krijgt L-L, Policy: L.

3. Latdekat krijgt F-F-L, Than krijgt F-L, Policy L.

4. Kyraco krijgt F-F-F, Jaspenia krijgt F-F, Policy F.
- Kyraco ziet Rabbid: Liberal-
 
Laatst bewerkt door een moderator:

latdekat

Harpij
Het is nu niet alsof Jaspenia de domste speler is, zelfs een goede (ik hoop ook in dit spel). Ik kan Rabbids keuze nog wel snappen hoor.
 

DeletedUser26399

Gast
Ik ook, ik ga ermee akkoord, hopelijk niet iemand die duitsland naar de afgrond brengt
 

DeletedUser20542

Gast
Ik denk niet dat de fascisten nu al vreemd gaan doen en elkaar uitkiezen oid, dus ik vertrouw de boel wel.
 

DeletedUser21204

Gast
Waarom niet? Als ze beide fascist zijn kan Rabbid gewoon het volgende doen:
- bij trekken van 2 fascist en 1 liberal: de liberal discarden en zeggen dat ie 3 fascist kreeg
- bij trekken van 2 liberal en 1 fascist: 1 liberal discarden en als Jaspenia dan de fascist kiest zeggen dat ie 3 fascist kreeg en dus Jaspenia 2 fascist gegeven had. Of Jaspenia kan dan toch de liberal neerleggen, waarbij Rabbid en Jaspenia beide zeggen dat Jaspenia een keuze had tussen fascist en liberal en hij liberal koos dus hij wss goed is.

Vallen voldoende tactieken mee te maken hoor x) Dus vertrouw echt niet zomaar iets :p
Nu vote ik ook ja want je weet nog letterlijk geen zak, maartoch.
 

DeletedUser20542

Gast
Klinkt eng. Maar ik laat mezelf toe om simpel en vriendelijk te denken wegens mijn onervarenheid.
 
Bovenaan