• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Secret Hitler

DeletedUser

Gast
De Keuze

ifyLq7Y.png

Morgen update ik alles op de beginpagina. Iig is Graecus nu president, en moet hij nu zijn kanselier op het topic gooien. De deadline voor het stemmen valt morgenavond 21:00 (zondag dus), of eventueel al vanavond indien de meerderheid dat verkiest.

Ook komt er een speciale macht in het spel. RabbidRobin moet zo snel mogelijk een speler opvragen en krijgt vervolgens diens partij (dus niet rol) te horen.

Ook nog even een waarschuwing (hoewel ik dit al meermaals gezegd heb): tijdens het selecteren van de kaarten is communicatie over die kaarten strikt verboden. Volgende keer dus niet meer doen Rabs :O
 

DeletedUser26399

Gast
Graecus, jij bent volgende. Al enige idee over jouw kanselier?

Nee, ms iemand die betrouwbaar is, kanselier is leuker, ik bedoel maar, ik krijg 2fas en 1lib, ik gooi een fascist weg, maar mijn kanselier krijgt er dan nog altijd 1 als ik dan de verkeerde heb is het nog altijd balen, maar dan weten we dat ie fascist is, komt ie nooit meer aan de macht
 

DeletedUser26399

Gast
Je vermoed dus dat Jas fascist is als Rabbid fascist is?

Ja, maar door die drie fas kaarten, kunnen we niets afleiden, als het een andere, gemengde verdeling geweest was, dan konden we ms iets zien proberen af te leiden, als ik fas was zou ik ook een mede fas kiezen op de troon, maar ik ben lib, dus kies ik gewoon zo iemand, bij deze kies ik jaspenia heb ik al een aantal keer gezien en ik vermoed dat rab en hij de waarheid gezegd hebben dus ik wil hem wel een tweede kans geven.
 

DeletedUser20467

Gast
Graecus: waarom kies je een persoon waarbij het de vorige keer is mis gegaan? Dan kun je toch beter een nieuwe kiezen?
 

latdekat

Harpij
Ja, maar door die drie fas kaarten, kunnen we niets afleiden, als het een andere, gemengde verdeling geweest was, dan konden we ms iets zien proberen af te leiden, als ik fas was zou ik ook een mede fas kiezen op de troon, maar ik ben lib, dus kies ik gewoon zo iemand, bij deze kies ik jaspenia heb ik al een aantal keer gezien en ik vermoed dat rab en hij de waarheid gezegd hebben dus ik wil hem wel een tweede kans geven.

Langs de ene kant kan ik je keuze best wel snappen, er is niet echt iets verdachts gebeurd mits dat dat Rabbid aangeeft 2 fascistische kaarten aan Jas gegeven te hebben. Het kan dat ze allebei samen fascist zijn, maar dat kan eigenlijk van iedereen. Ik vraag me af of je Jas probeert te testen door hem een tweede keer kanselier te maken of wat is nu precies de reden dat je hem er uit pikt?

Graecus: waarom kies je een persoon waarbij het de vorige keer is mis gegaan? Dan kun je toch beter een nieuwe kiezen?

Misschien wil Graecus hem testen, en overigens geloof ik niet dat als je twee fascistische kaarten krijgt, je meteen fascist bent. :) Maar we moeten wel in ons achterhoofd houden dat Rabbid en Jas samen fascist kunnen zijn.

E: Bij het teruglezen zie ik dit net:

Het is verboden om jezelf tot kanselier te verkiezen, en in latere spelrondes is het verboden om de vorige president en kanselier te verkiezen (enkel van de vorige ronde, mensen die daarvoor verkozen werden mogen wel terug aan de macht komen).

Alice, bedoel je met latere spelrondes nog later of vanaf de tweede ronde?
 
Laatst bewerkt:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Geen idee of jullie enige waarde aan mijn woorden verbinden, maar kies Nissassa alsjeblieft niet meer als Chancellor, die vieze fascist.
 

DeletedUser26399

Gast
Hoe kan jij aan die info geraken en hoe weten wij dat je niet liegt verder ik wil jas idd gewoon testen
 

DeletedUser21204

Gast
Nee, ms iemand die betrouwbaar is, kanselier is leuker, ik bedoel maar, ik krijg 2fas en 1lib, ik gooi een fascist weg, maar mijn kanselier krijgt er dan nog altijd 1 als ik dan de verkeerde heb is het nog altijd balen, maar dan weten we dat ie fascist is, komt ie nooit meer aan de macht

Nee, dan weten we dat jij of hij fascist is. Hij zal vast beweren dat jij hem 2 fascist gaf.
 

DeletedUser21204

Gast
Verder verdenk ik Rabbid echt enorm atm.
1) meteen indekken dat hij 3 fascist trok, ipv wachten op de uitslag en het dan zeggen. Ik weet wat ik als fascist doe, en dat is dus op een of andere manier van tevoren duidelijk krijgen dat ik 3 Fascist heb getrokken.
2) Deze 3 fascist kaarten. Jaspenia hoeft niet eens ook slecht te zijn btw. De grootste kans is dat je 2 F en 1 L kaarten krijgt. Nou, je gooit de L weg, en geeft 2 F door. En Jas kan al niets anders meer doen. Over Jas weten we dus imo niet zo veel, behalve dat als Rabbid fascist is, hij niet koos om Jaspenia erbij te naaien (door te zeggen dat hij Jas een F en een L gaf waar dit niet zo was). Over Rabbid meer; de kans dat ie een L weggooide is behoorlijk groot.
3) Iemand anders aanwijzen als Fascist. Natuurlijk, het kan, maar als ie een Liberal had gezien was ik toch een stuk geruster geweest. Rabbid weet dat Nissassa een goede speler is, en hem zo direct buiten spel zetten is ideaal.


Ik zou persoonlijk Nissassa als chancelor kiezen.
Is ie Liberal, alles oké en krijgen we Liberal politics.
Is ie Fascist, zal ie zichzelf met de huidige druk niet willen verraden, en speelt ie om zichzelf te "bewijzen" en Rabbid verdachter te krijgen ook Liberal.
Win-win.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser21575

Gast
Geen idee of jullie enige waarde aan mijn woorden verbinden, maar kies Nissassa alsjeblieft niet meer als Chancellor, die vieze fascist.

Whut. De typische fascistische spelletjes beginnen nu al. De man die 'toevallig' drie fascist kaarten had, wat wij niet kunnen controleren, mag één speler uit de tien zieneren en pakt daar dan 'toevallig' een fascist uit. Het scapegoat-regime is begonnen dames en heren.

President word ie misschien nog wel een keer, ik weet niet hoeveel rondes zo'n spel kan duren, dit is ook mijn eerste keer. Maar maak Rabbid alsjeblieft nooit Chancellor. Want aangezien ik gewoon volbloed liberaal ben, moet hij dus wel een fascist zijn. Anders point ie niet naar een liberaal. Hij is of een fascist, die mede fascisten (en Hitler) kent, en dus goed een liberaal aan kan geven, of Hitler zelf, die de rest niet kent en dus maar even random lucky heeft gekozen en een liberaal heeft gevonden om te blamen.

Een andere mogelijkheid is dat als Rabbid Hitler zou zijn, dat hij met deze actie eerst een fascist gevonden heeft, en vervolgens random is gegaan. Een gevaarlijke gedachte als je het mij vraagt.
 

DeletedUser21204

Gast
Imo moeten we atm gewoon Rabbids partij achterhalen.
Dit kan via de 2e zienering, maar dan moet je als chancelor iemand kiezen die er volledig buitenstaat. Anders loop je dingen dubbel te checken.
En dit kan via de chancelor nu. Als we Rabbid of Nissassa weten door de politics, weten we de ander, en als Rabbid goed blijkt is Jaspenia ook volledig vrijgepleit, terwijl anders niet.

Bij beide opties is Jaspenia nu als chancelor doen GEEN goed idee, we krijgen er niets mee.
Dus stem NEE.
 

latdekat

Harpij
Imo moeten we atm gewoon Rabbids partij achterhalen.
Dit kan via de 2e zienering, maar dan moet je als chancelor iemand kiezen die er volledig buitenstaat. Anders loop je dingen dubbel te checken.
En dit kan via de chancelor nu. Als we Rabbid of Nissassa weten door de politics, weten we de ander, en als Rabbid goed blijkt is Jaspenia ook volledig vrijgepleit, terwijl anders niet.

Bij beide opties is Jaspenia nu als chancelor doen GEEN goed idee, we krijgen er niets mee.
Dus stem NEE.

Je zegt dat als Rabbid goed is dat Jas ook volledig vrijgepleit is, maar het kan best zijn dat hij als fascist twee fascistische kaarten kreeg en gewoon sowieso fascist koos hé. Ik ben het er met je eens dat we dan beter tegen stemmen (wat ik zelf ook gedaan heb), maar ik heb een lichtelijk vermoeden dat je liefst jezelf als kanselier ziet, mits dat je geen president kan worden momenteel. En dat heb ik persoonlijk ook minder graag. Je hebt en teveel ervaring in dit spel tegenover de anderen en weet dus perfect hoe je iedereen kan manipuleren (dit keer zonder verwijzing naar het algemene manipuleren), en daarbovenop neigen de meesten je te geloven en tegen te stemmen (ik inbegrepen), en dat kan perfect een tactiek zijn om jezelf in een mooie uitgangspositie te zetten mocht je kanselier worden. Want ik acht de kans redelijk dat je door ydeger gekozen zal worden, en de meesten zouden voor jou stemmen.

Conclusie: Tegen de huidige president en kanselier gestemd, maar niet 100% voor als Kyra nu als kanselier wordt verkozen.
 

DeletedUser21575

Gast
Imo moeten we atm gewoon Rabbids partij achterhalen.
Dit kan via de 2e zienering, maar dan moet je als chancelor iemand kiezen die er volledig buitenstaat. Anders loop je dingen dubbel te checken.
En dit kan via de chancelor nu. Als we Rabbid of Nissassa weten door de politics, weten we de ander, en als Rabbid goed blijkt is Jaspenia ook volledig vrijgepleit, terwijl anders niet.

Bij beide opties is Jaspenia nu als chancelor doen GEEN goed idee, we krijgen er niets mee.
Dus stem NEE.

Wat gebeurd er als de 2e zienering vanuit Rabbids partij komt? Die kans is vrij groot namelijk.
Ik ben persoonlijk benieuwd naar wat de andere kaarten kunnen doen. Wat ik in dit spel nu al zie (wat ik best interessant vind) is dat het veel woord tegen woord is. Een zienering is pas iets waard als de ziener zelf in topic confirmed is. De vraag is, kunnen deze kaarten dat?
 

DeletedUser21204

Gast
Ja, Jas kan fascist zijn, kan altijd. Maar daar weet je dan niets over, net als over ons allemaal.

Waar in godsnaam haal jij uit dat ik Kanselier wil worden, als ik juist zeg dat Nissassa dit moet worden, en ik totaal niets over mezelf zeg?
Ik heb ervaring, ja, beter luister je dus gewoon ernaar en overweeg je wat ik zeg, ipv nu al achterdochtig te gaan lopen doen over dingen die ik niet zeg.
Ik zie echt niet waarom ik opeens kanselier zou worden, en ook niet waar ik zei dat te willen.

Ff eten, reageer zo op nissassa.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Ja, maar door die drie fas kaarten, kunnen we niets afleiden, als het een andere, gemengde verdeling geweest was, dan konden we ms iets zien proberen af te leiden, als ik fas was zou ik ook een mede fas kiezen op de troon, maar ik ben lib, dus kies ik gewoon zo iemand, bij deze kies ik jaspenia heb ik al een aantal keer gezien en ik vermoed dat rab en hij de waarheid gezegd hebben dus ik wil hem wel een tweede kans geven.

In de regels kan je lezen dat de vorige president & kansellier de daaropvolgende ronde geen kansellier meer kunnen worden. Beter lezen ^^
(Eerste paragraaf spelverloop, laatste paar regels).

E: Nieuwe regel omtrent het kiezen van een kansellier: Je kan uiteraard altijd met de anderen overleggen wie je als kansellier kiest, in eender welk kleur. Maar eenmaal de naam Blauw en Vet op het topic staat is veranderen verboden en onmogelijk. Deze keer is een verandering uiteraard wel in order, vanwege de misinterpretaties van de eerstvernoemde regel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

latdekat

Harpij
Ja, Jas kan fascist zijn, kan altijd. Maar daar weet je dan niets over, net als over ons allemaal.

Waar in godsnaam haal jij uit dat ik Kanselier wil worden, als ik juist zeg dat Nissassa dit moet worden, en ik totaal niets over mezelf zeg?
Ik heb ervaring, ja, beter luister je dus gewoon ernaar en overweeg je wat ik zeg, ipv nu al achterdochtig te gaan lopen doen over dingen die ik niet zeg.
Ik zie echt niet waarom ik opeens kanselier zou worden, en ook niet waar ik zei dat te willen.

Ff eten, reageer zo op nissassa.

Ik dacht dat je dat introk, mits dat je ook daarna had gezegd dat je liever iemand had die er onafhankelijk bij stond. Overigens vermoed ik dat enkel, daarvoor hoef je dat niet gezegd te hebben. Misschien ben ik te achterdochtig ja, maar als je Nissassa als kanselier wilt trek in mijn woorden wel in.
 

DeletedUser21204

Gast
Nissassa kanselier maken lijkt mij een prima optie, gezien we daarmee een liberal policy krijgen (of ie nu fascist is of liberal).
Of het info geeft weet ik echter niet, omdat Nissassa zichzelf als fascist nu niet zo gaat verraden, dus wellicht is gewoon Nissassa of Rabbid laten bekijken door de volgende president die een fascist neerlegt ook een prima optie. Echter is er daarmee het risico dat die president ervoor gezorgd heeft dat die fascist er kwam, en dus ook gewoon fascist is. Niets hierin is waterdicht, dat moet je begrijpen.
Je moet iig niet allebei doen, Rabbid of Nissassa kanselier maken en dan nog 1 van de 2 checken, dat heeft niet veel zin want in de tussentijd weet je nog helemaal niets van alle andere spelers. Als we als plan stellen 1 van die 2 nogmaals te laten bekijken bij de volgende Fascist die neergelegd wordt, dan moet je ze nu buiten de kanselier-positie houden, en gewoon iemand nieuws kiezen waar we nog niets over weten. En die zijn er genoeg, als je nu denkt dat ik meteen per se op mezelf doel dan ben je gewoon echt veel te achterdochtig. Waarom zou ik per se kanselier willen zijn? Ik kan dit spel net zo goed spelen zonder zelf een positie te hebben gekregen hoor, als je kanselier bent en je bent goed loop je alleen het risico dat een fascist je erbij naait door je 2 Fascist te geven en dan als je een Fascist neerlegt te zeggen dat je een Liberal en een Fascist kreeg. Nee bedankt, dan observeer ik liever en geef ik gewoon advies vanaf de zijlijn, ik heb immers wel ervaring met dit spel.
 
Bovenaan