• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Spelupdate 2.39

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Spelupdate 2.39


Beste spelers,

Op woensdag 8 mei 2013 zal in de loop van de dag spelversie 2.39 geïnstalleerd worden.

Hieronder de gedetailleerde lijst met veranderingen:

Gamefeatures/wijzigingen:
  • Verwezenlijking van de Eilandopdrachten. Nieuwe eilandopdrachten zorgen voor een veelzijdige kans om uitdagingen aan te gaan en beloningen te krijgen wanneer je wacht op gebouwuitbreidingen of troepen die gerekruteerd worden voor je volgende gevecht. Meer informatie kan je hier (klik) vinden.
  • Invoering van een Eerste 7 dagen login beloning systeem. Je eerste 7 unieke login dagen worden beloond met een extra bonus die elke dag dat je inlogt zal verbeteren. Meer informatie kan je hier (klik) vinden.
  • Er wordt een Onderzoek Tool aan het spel toegevoegd. Dit systeem is een ingame feedback kanaal om je mening en feedback rechtstreeks aan het Grepolis team te geven. Deze functie zal gebruikt worden om peilingen en enquêtes over nieuwe spelfuncties, veranderingen en andere interessante onderwerpen te houden. Verder kunnen er elke maand 3 nieuwe functies beoordeeld worden, op deze manier vertellen jullie dus welke van deze 3 functies als eerste moeten worden ingevoerd.
  • Er is een bevestigingsvenster toegevoegd voor wanneer je items uit de inventaris wil verwijderen.
  • Wanneer er op een bondgenootschapsuitnodiging wordt geklikt zal je nu worden doorverwezen naar het correcte venster.
  • Er is extra informatie toegevoegd over de tevredenheid in het venster van boerendorpen.
  • Van nu af aan zal het spel vanaf de eerste login de grootte van het menu aanpassen wanneer je speelt op een kleine schermresolutie.
  • Een aantal verzoeken van de community zijn toegevoegd aan het spel:
    • De naam van de vorige eigenaar van een stad is toegevoegd aan het veroveringen logboek.
    • De rang van de alliantie is toegevoegd aan het alliantieprofiel.
    • Het is nu mogelijk om de maximale hoeveelheid beschikbare grondstoffen te storten wanneer je een boerendorp wil uitbreiden door op het icoon van de grondstof te klikken.

Bugfixes:
  • De extra toename van de hoeveelheid gunst wanneer er een spreuk van kracht was werd niet weergegeven.
  • In sommige speciale gevallen werd het niveau van de stadsmuur verkeerd berekend.
  • De lay-out van het premium venster werkte niet bij Internet Explorer.
  • Het was niet mogelijk om naar oceaan 0 te zoeken in de ranglijsten.
  • Het verwijderen of sluiten van een onderwerp op het alliantieforum zorgde ervoor dat de gebruiker terug werd verwezen naar het eerste tabblad.
  • De ‘Ga naar eiland’ links werkten niet.
  • Het springen naar steden via de ranglijst werkte niet correct.
  • Berichtmeldingen in het menu werden nog steeds weergegeven voor binnengekomen berichten van geblokkeerde spelers.
  • Het openen van de melding van de Fenicische handelaar zorgde er niet voor dat je van stad veranderde.
  • De banner van de bestuurder was bij de senaat en het stadsoverzicht te groot.
  • In het boerendorpenoverzicht werd er een verkeerde hoeveelheid grondstoffen die geplunderd konden worden weergegeven.
  • Wanneer er van stad werd gewisseld terwijl het venster van de kazerne was geopend onstond er een weergavefout.
  • Het rekruteringsoverzicht liet niet zien hoeveel schepen er werden gebouwd.
  • Een aantal hulpmiddelen bij de opdrachten werkten niet correct.
  • De bouwkostenvermindering werd in sommige gevallen grijs weergegeven terwijl dit niet de bedoeling was.
  • Een knop in de aanvalsplanner werkte niet correct.
  • Een aantal problemen met de ranglijsten zijn verholpen.
  • De slopen-knop werd niet grijs weergegeven wanneer een speler niet in staat was om nog een gebouwlevel te slopen.
  • Het uitnodigen van een vriend via Facebook werkte niet naar behoren via Internet Explorer.
  • De highlight van het opdracht icoon in het overzicht verscheen niet correct wanneer een opdracht werd geaccepteerd door middel van de tutorial.
  • Het accepteren van een beloning of het gebruiken van een item van de itemwinkel voltooide de opdracht ‘De macht van de goden’.
  • Wanneer een speler zich registreerde via de Windows Store app kreeg hij geen email met zijn wachtwoord.
  • Spelers konden de vakantiemodus niet beëindigen wanneer zijn geen actieve wereld meer hadden.
  • Het opdrachtvenster vernieuwde de huidige status van de volbrachte taken niet, ook wanneer de opdracht niet was geaccepteerd.
  • In sommige gevallen was er een fout met betrekking tot de instellingen van de grootte van het menu.

Mobiel gerelateerde bugfixes:
  • Bugfix voor iOS apparaten (iPhones en iPads):
    • Er is een fout verholpen met betrekking tot het scrollen in de stedenlijst.

Tijdens het installeren van deze update kan er een tijdelijke downtime heersen, gelieve hier geen supportaanvraag voor in te dienen! Normaal gesproken duurt een update maximaal 5 à 10 minuten.

Discussiëren over deze update kan hier!


Veel plezier verder met Grepolis!
Jullie Grepolis.nl team
Wat vinden jullie hiervan?
 

DeletedUser

Gast
super !!!

ik ga actief mee doen met de eiland opdrachten!
 

DeletedUser20586

Gast
Ik ga nu dus echt Grepolis addicted spelen :p. Die eilandopdrachten lijken me vet en die beloningen ook! Maar kun je die beloningen ook krijgen in de Toolbox?
 

Kr33log


Community Manager
Grepolis Team
Ik ga nu dus echt Grepolis addicted spelen :p. Die eilandopdrachten lijken me vet en die beloningen ook! Maar kun je die beloningen ook krijgen in de Toolbox?

Met deze tijdelijke app gaat dit nog niet, deze app is vooral bedoeld om de gewone acties te doen van grepolis.
 

DeletedUser

Gast
Hmm, die wensen van de communtiy zijn nou niet echt de grootste verbeteringen, ik had daar toch liever iets meer kleine functionaliteitsverbeteringen willen zien. :(

Eilandopdrachten zijn natuurlijk top, net zoals de nieuwe loginbonus. En weer een boel bugfixes, ook altijd fijn. :)

En dan nu maar de aankondiging van de nieuwe wereld? :p
 

DeletedUser

Gast
Ik zie slechts enkele positieve kleinigheden zoals de rang op het alliantieprofiel..., de rest is rommel :
- eilandopdrachten? wat heeft dat nog met het oorlogspel te maken;
- eerste 7dagen bonus? totaal overbodig!

Waarom doen ze toch zoveel moeite om het spel om zeep te helpen?
 

DeletedUser

Gast
Hmm, die wensen van de communtiy zijn nou niet echt de grootste verbeteringen, ik had daar toch liever iets meer kleine functionaliteitsverbeteringen willen zien. :(

Eilandopdrachten zijn natuurlijk top, net zoals de nieuwe loginbonus. En weer een boel bugfixes, ook altijd fijn. :)

En dan nu maar de aankondiging van de nieuwe wereld? :p

Ik denk dat we steeds dichterbij komen ;)

Ik zie slechts enkele positieve kleinigheden zoals de rang op het alliantieprofiel..., de rest is rommel :
- eilandopdrachten? wat heeft dat nog met het oorlogspel te maken;
- eerste 7dagen bonus? totaal overbodig!

Waarom doen ze toch zoveel moeite om het spel om zeep te helpen?

Grepolis is niet als oorlogsspel bedoelt, maar een machts/strategiespel ;)
De eerste 7 dagen bonus zijn gekomen om zo de beginfase sneller te laten lopen.
 

DeletedUser12160

Gast
En dan nu maar de aankondiging van de nieuwe wereld? :p

Het eerlijkste lijkt me om dit pas na de vakantie doen, omdat niet iedereen vakantie heeft en de spelers die wel vakantie hebben, heel erg in het voordeel getrokken worden.
 

Armand0

Manticore
Ik zie slechts enkele positieve kleinigheden zoals de rang op het alliantieprofiel..., de rest is rommel :
- eilandopdrachten? wat heeft dat nog met het oorlogspel te maken;
- eerste 7dagen bonus? totaal overbodig!

Waarom doen ze toch zoveel moeite om het spel om zeep te helpen?

Helemaal mee eens! Wat die eilandopdrachten etc betreft dan:)
 

DeletedUser20850

Gast
Hmm, goede update, ik vind de eilandopdrachten wel leuk, ook de feedbacks zijn wss handig voor jullie
 

DeletedUser9170

Gast
Helemaal mee eens! Wat die eilandopdrachten etc betreft dan:)

nou eilandopdrachten zijn er dan waarschijnlijk voornamelijk voor samenspel, velen hebben nogal de neiging alles op eigen houtje te willen doen.
Verder die 7 dagen bonus zorgt dan weer voor een mooi extraatje die in oorlogstijden ook wel eens van pas zullen komen lijkt me
 

DeletedUser

Gast
leuk

Ja het is wel een leuk idee vooral met dat beginbonus. Maar de uitdagings gebeure begrijp ik niet helemaal. Maar daar kom ik wel achter.

Het enige wat mij nu een beetje aan het ergere is is dat ik al lange tijd met een goed idee zit voor een nieuwe update maar jullie zijn niet duidelijk waar ik dat idee kan laten/vertellen.

Mvg
Kap.
 

DeletedUser

Gast
Bij ideeen en suggesties, ook op dit forum.
Wel goed uitwerken!!!
 

DeletedUser14965

Gast
De eilandopdrachten zijn er om van het beheren van een stad meer verhalend te maken waarin je keuzes moet maken. Ze voegen verder niet veel toe, maar houden je even bezig als je je verveelt.
 
Bovenaan