• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Terrorist...

DeletedUser

Gast
AW: Terrorist...

Maar vergeet niet Wetten en overheid enz. Heeft niks met geloof te maken he.

dus ik snap niet hoe jij de verband tussen deze twee kan zien..

Waarschijnlijk is jouw kennis over geloof te beperkt om dit te kunnen begrijpen.
Ik zal het proberen duidelijker te maken voor je.
Het eten van varkensvlees is voor joden verboden, dit staat namelijk in de thora. Voor joden gelden de voorschriften in de thora net zo zwaar als een wet. Een jood die zich hier niet aan houdt kun je niet zomaar van zeggen dat hij dan geen jood is. Net zoals je niet kunt zeggen dat een Nederlander die zich niet aan de wet houdt dan maar geen Nederlander meer is.
 

DeletedUser

Gast
AW: Terrorist...

Waarschijnlijk is jouw kennis over geloof te beperkt om dit te kunnen begrijpen.
Ik zal het proberen duidelijker te maken voor je.
Het eten van varkensvlees is voor joden verboden, dit staat namelijk in de thora. Voor joden gelden de voorschriften in de thora net zo zwaar als een wet. Een jood die zich hier niet aan houdt kun je niet zomaar van zeggen dat hij dan geen jood is. Net zoals je niet kunt zeggen dat een Nederlander die zich niet aan de wet houdt dan maar geen Nederlander meer is.

Dus als een Jood zich niet aan de Thora is hij (óók volgens de thora) geen jood meer.
 

DeletedUser

Gast
AW: Terrorist...

lees goed man, hij zegt zelf van niet:O

Maar ik ben het er niet mee eens.

Hij zegt zelf dat de regels in de Thora even zwaar zijn als een wet. (voor een Jood)
Als iemand in Nederland een wet overtreedt wordt hij/zij hiervoor gestraft.

Als een Jood zich niet aan de Thora houdt (die even zwaar was als een wet) wordt hij/zij door de Joodse gemeenschap gestraft.

Deze man/vrouw mag dan nog wel Joods zijn maar hij/zij heeft een soort minpunt bij God en bij hun gemeenschap.
 
Bovenaan