• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

The Big Bang / Het oerknal ... Het begin van het universum...!!?

DeletedUser

Gast
AW: The Big Bang / Het oerknal ... Het begin van het universum...!!?

Adem en eva hadden geen 200 kinderen. Daarnaast is Adem 930 jaar oud geworden, dus eva zal ook wel behoorlijk oud zijn geweest.

Niet dat ik dit geloof, maar dit zijn verhalen uit de o.a. de bijbel en koran.

En dan mogen we de bijbel en de koran nog steeds geen sprookjesboek noemen???
 

DeletedUser

Gast
AW: The Big Bang / Het oerknal ... Het begin van het universum...!!?

Terug naar The Big Bang Theorie: Van niets tot iets

De vragen over hoe het universum ontstaan is, waar het naar toe gaat en hoe de wetten, de orde en het evenwicht zich handhaven, zijn altijd al onderwerpen van interesse geweest. Wetenschappers en denkers zijn met dit onderwerp oneindig lang bezig geweest en zij hebben enkele theorieën ontwikkeld.

Het gangbare idee, tot het begin van de 20ste eeuw, was dat het universum oneindig dimensionaal was, dat het altijd al bestaan heeft en dat het voor altijd zal bestaan. Volgens deze visie, ‘static universe model' genaamd, heeft het universum noch een begin, noch een einde.

Deze kijk op het universum legt de grondslag voor de materialistische filosofie en zo ontkennen zij het bestaan van een Schepper, terwijl het beweert dat het universum een constante, stabiele en een niet veranderende verzameling van materie is.

Materialisme is een systeem met een denkwijze die materie ziet als een absoluut iets en het ontkent het bestaan van al het andere. De wortels van dit systeem liggen in het Oude Griekenland en de steeds toenemende acceptatie begon in de 19de eeuw. Deze denkwijze werd bekend in de vorm van het spitsvondige materialisme van Karl Marx.

Zoals we al eerder verklaarden, bereidde de ‘static universe model' van de 19de eeuw de grondslag voor van de materialistische filosofie. In zijn boek ‘Principes Fondamentaux de Philosophie', verklaarde George Politzer betreffende de basis van dit universummodel, dat “het universum een niet gecreëerd iets is” en hij voegde er aan toe: “Als het dat wel was, dan zou het onmiddellijk gecreëerd zijn door God en tot bestaan zijn gebracht uit niets. Om de Schepping te bekennen en te aanvaarden, zal diegene ook moeten bekennen, op de eerste plaats, het bestaan van een moment dat het universum niet bestond en dat iets ontstaan is uit niets. Dit is een stelling die de wetenschap niet kan aanvaarden.” (George Politzer, “Principes Fondamentaux de Philosophie, Editions Sociales, Paris, 1954, p.84)

Toen Politzer beweerde dat het universum niet gecreëerd is uit het niets, vertrouwde hij op het ‘static universe model' uit de 19 de eeuw en hij dacht dat hij een wetenschappelijke bewering vaststelde. Hoe dan ook, de ontwikkelde wetenschap en technologie in de 20 ste eeuw wierpen de primitieve ideeën omver, zo ook het “static universe model” dat de grondslag was voor de materialisten. Vandaag de dag, in het begin van de 21ste eeuw, hebben moderne natuurkundigen bewezen, met vele experimenten, observaties en berekeningen, dat het universum een begin had en dat het uit niets gecreëerd is met een grote explosie.

Dat het universum een begin heeft, betekent dat het heelal gemaakt is tot iets, vanuit niets. Dit betekent dat het universum is gecreëerd. Als een gecreëerd voorwerp bestaat (wat eerst nog niet bestond), dan heeft het zeker een Schepper. Iets uit niets is een idee dat onvoorstelbaar is voor het menselijk verstand. (De mens kan zich dit niet voorstellen omdat hij het niet ervaren heeft.) Daarom is iets uit niets iets heel anders dan het samen brengen van voorwerpen om een nieuw voorwerp te vormen (zoals kunstwerken of technologische uitvinden). Het is een Teken van de Schepping van Allah, dat alles in één moment zo perfect is gevormd, terwijl de gecreëerde dingen geen voorgaande voorbeelden hadden en dat er niet eens tijd en ruimte was om ze te scheppen.

In soerat As-Sadjdah, Hoofdstruk 32, vers 4 staat:
“Allah is Degene Die de hemelen en de aarde en wat tussen hen is heeft geschapen, in zes dagen (perioden), en Hij zetelde Zich op de Troon. Er is voor jullie buiten Allah geen beschermer en geen voorspreker. Laten jullie je dan niet vermanen?”

Het ontstaan van het universum vanuit het niets, is het grootst mogelijke bewijs dat het is gecreëerd. Nu dat deze feiten bekend zijn, veranderen vele zaken. Het helpt mensen het doel en de zin van het leven te begrijpen en men krijgt zicht op hun standpunt en de reden van alles. Daarom probeerden vele wetenschappelijke samenlevingen het feit van de Schepping te negeren, welke zij niet volledig konden bevatten. Zelfs niet terwijl het bewijs heel duidelijk voor hen was. Het feit dat alle wetenschappelijke bewijzen het bestaan van een Schepper laten zien, heeft hen genoodzaakt om alternatieven te verzinnen om de mensen te verwarren. Niettemin, het bewijs van de wetenschap zelf, heeft een definitief einde gemaakt aan deze theorieën.

Ik hoop dat het duidelijk is...
 

DeletedUser

Gast
AW: The Big Bang / Het oerknal ... Het begin van het universum...!!?

Weer hetzelfde verhaal.

Hier is nog een interessante vraag... als we stellen dat het universum geschapen is, wie zegt dan dat jij de juiste schepper gevonden hebt? Waarom zou je niet gewoon creatie aan volledig de verkeerde persoon toewijzen, om volledig de verkeerde redenen?
 

DeletedUser

Gast
AW: The Big Bang / Het oerknal ... Het begin van het universum...!!?

Dat het universum een begin heeft, betekent dat het heelal gemaakt is tot iets, vanuit niets. Dit betekent dat het universum is gecreëerd. Als een gecreëerd voorwerp bestaat (wat eerst nog niet bestond), dan heeft het zeker een Schepper. Iets uit niets is een idee dat onvoorstelbaar is voor het menselijk verstand. (De mens kan zich dit niet voorstellen omdat hij het niet ervaren heeft.) Daarom is iets uit niets iets heel anders dan het samen brengen van voorwerpen om een nieuw voorwerp te vormen (zoals kunstwerken of technologische uitvinden). Het is een Teken van de Schepping van Allah, dat alles in één moment zo perfect is gevormd, terwijl de gecreëerde dingen geen voorgaande voorbeelden hadden en dat er niet eens tijd en ruimte was om ze te scheppen.

In soerat As-Sadjdah, Hoofdstruk 32, vers 4 staat:
“Allah is Degene Die de hemelen en de aarde en wat tussen hen is heeft geschapen, in zes dagen (perioden), en Hij zetelde Zich op de Troon. Er is voor jullie buiten Allah geen beschermer en geen voorspreker. Laten jullie je dan niet vermanen?”

Het ontstaan van het universum vanuit het niets, is het grootst mogelijke bewijs dat het is gecreëerd. Nu dat deze feiten bekend zijn, veranderen vele zaken. Het helpt mensen het doel en de zin van het leven te begrijpen en men krijgt zicht op hun standpunt en de reden van alles. Daarom probeerden vele wetenschappelijke samenlevingen het feit van de Schepping te negeren, welke zij niet volledig konden bevatten. Zelfs niet terwijl het bewijs heel duidelijk voor hen was. Het feit dat alle wetenschappelijke bewijzen het bestaan van een Schepper laten zien, heeft hen genoodzaakt om alternatieven te verzinnen om de mensen te verwarren. Niettemin, het bewijs van de wetenschap zelf, heeft een definitief einde gemaakt aan deze theorieën.

Ik hoop dat het duidelijk is...

Het is me nu helemaal duidelijk. Dit is inderdaad een waterdicht bewijs, het heelal heeft een begin dus is er een Schepper. En het staat ook nog eens in die wetenschappelijke waterdicht getimmerde koran ook. Ow, ow, ow wat ben ik toch altijd blind geweest.

Ik zal het ook bij deze post van je maar weer eens optekenen. Als je dit zelf leest en ff vergeet dat je eigen naam er boven staat. Verdenk je dan ook de schrijver ervan dat hij iets teveel LSD tot zich heeft genomen?
Je geeft aan dat de wetenschap zelf het bewijs heeft dat het einde maakt aan de theorie van de big bang en de evolutietheorie en daarmee het bewijs van de creatie geeft. Welke baat heeft de wetenschap dan om te blijven verkondigen dat het scheppingsverhaal nonsens is.
Het punt van wetenschap is namelijk om je bevindingen naar buiten te brengen. Ik ben dan zeer benieuwd welke erkende hoogstaande onderzoeker dit geconstateerd heeft dan.
Ik ken er alleen maar die het tegendeel beweren.
 

DeletedUser

Gast
AW: The Big Bang / Het oerknal ... Het begin van het universum...!!?

vaag allemaal...

Allah heeft de wereld geschapen en dat staat in de heilige boeken van jullie?

geloof ik niet man jullie (de moslim) geloof is pas wat zal het zijn 2000 jaar oud gedateerd?

wel cru om direct alle eer op te eisen...:p
 

DeletedUser

Gast
AW: The Big Bang / Het oerknal ... Het begin van het universum...!!?

Weer hetzelfde verhaal.

Hier is nog een interessante vraag... als we stellen dat het universum geschapen is, wie zegt dan dat jij de juiste schepper gevonden hebt? Waarom zou je niet gewoon creatie aan volledig de verkeerde persoon toewijzen, om volledig de verkeerde redenen?

Er is maar 1 schepper. 1 God. Alle profeten en boodschappers zijn gestuurd met hetzelfde Boodschap en dat is: God is 1. Hij is de schepper en de Almachtige.

Mohammed, jezus, Mozes, Ismael, ishaq, Abraham, John the baptist, Noah, Adam, Lot allemaal kwamen ze met hetzelfde boodschap en allemaal hadden ze dezelfde schepper!

Dus er is 1 schepper en je kan het helemaal niet aan de verkeerde toewijzen!

En alle profeten waren Moslims! Allemaal gaven ze zich over aan de wil van God.

Dus er is 1 schepper en dat is God!
 

DeletedUser

Gast
AW: The Big Bang / Het oerknal ... Het begin van het universum...!!?

Er is maar 1 schepper. 1 God. Alle profeten en boodschappers zijn gestuurd met hetzelfde Boodschap en dat is: God is 1. Hij is de schepper en de Almachtige.

Mohammed, jezus, Mozes, Ismael, ishaq, Abraham, John the baptist, Noah, Adam, Lot allemaal kwamen ze met hetzelfde boodschap en allemaal hadden ze dezelfde schepper!

Dus er is 1 schepper en je kan het helemaal niet aan de verkeerde toewijzen!

En alle profeten waren Moslims! Allemaal gaven ze zich over aan de wil van God.

Dus er is 1 schepper en dat is God!

En hoe zit het dan met al die Viking goden, Romeinse goden, Griekse goden, Hindoe goden en niet te vergeten het Vliegende Spagettimonster?
Bestaan die allemaal niet?
En als jij vind dat die niet bestaan, is het dan niet ontzettend arrogant te denken dat jouw god de enige echte is?
Ennuh, ik weet niet waar jij je info vandaan hebt, maar volgens mij was Jezus een jood.
 

DeletedUser

Gast
AW: The Big Bang / Het oerknal ... Het begin van het universum...!!?

Onder die logica is het Vliegend Spaghetti Monster gewoon dezelfde god als die van Tunisianstar en is Mosey de Piraat gewoon de opvolger van Mohammed :)

Misschien moet Tunisianstar zich maar eens gaan bekeren tot het ware geloof, tenzij hij de profeet Mosey natuurlijk wil gaan negeren...
 

DeletedUser

Gast
AW: The Big Bang / Het oerknal ... Het begin van het universum...!!?

Onder die logica is het Vliegend Spaghetti Monster gewoon dezelfde god als die van Tunisianstar en is Mosey de Piraat gewoon de opvolger van Mohammed :)

Misschien moet Tunisianstar zich maar eens gaan bekeren tot het ware geloof, tenzij hij de profeet Mosey natuurlijk wil gaan negeren...

Idd, ook voor Tunisianstar geldt dat als hij wil, hij een Pastafari kan worden.8-)
 

DeletedUser

Gast
AW: The Big Bang / Het oerknal ... Het begin van het universum...!!?

Als het heelal geschept is, waarom dan door god? Misschien was ik het wel? Misschien wel het vliegend spaghettimonster? Niemand weet het.
 

DeletedUser

Gast
AW: The Big Bang / Het oerknal ... Het begin van het universum...!!?

Als je al gelooft dat er een God is, dan moet je pas een serieus onderzoek(tussen verschillende geloven) doen voor de juiste volgens jouw.
 

DeletedUser6887

Gast
AW: The Big Bang / Het oerknal ... Het begin van het universum...!!?

Na en serieus onderzoek gedaan te hebben , heb ik besloten mijn geloof in het vliegende spaghetti monster aan te kondigen.

Deze is nu mijn God.
Al diegene die niet geloven in hem zullen niet branden in de hell.

Want hij is meer barmhartig dan de andere goden. 8-)
 

DeletedUser

Gast
AW: The Big Bang / Het oerknal ... Het begin van het universum...!!?

Muahahahaha, mijn bekerings-spree lijkt een stuk beter te gaan dan die van anderen.
 

DeletedUser

Gast
AW: The Big Bang / Het oerknal ... Het begin van het universum...!!?

Na en serieus onderzoek gedaan te hebben , heb ik besloten mijn geloof in het vliegende spaghetti monster aan te kondigen.

Deze is nu mijn God.
Al diegene die niet geloven in hem zullen niet branden in de hell.

Want hij is meer barmhartig dan de andere goden. 8-)

volg dan wel meteen de ik heb liever nietjes op.
Ik heb echt liever niet dat je... doet alsof je heiliger bent dan iemand anders wanneer je mijn noedelige goddelijkheid beschrijft. Als sommige mensen niet in me geloven dan is dat oké. Echt. Trouwens, dit gaat niet over hen, dus niet afdwalen.
 

DeletedUser

Gast
AW: The Big Bang / Het oerknal ... Het begin van het universum...!!?

Hehe, jij hebt echt goed opgelet :) Je gaat het nog ver schoppen zo.
 

DeletedUser

Gast
AW: The Big Bang / Het oerknal ... Het begin van het universum...!!?

heeeeeel ver;)
 

DeletedUser5117

Gast
AW: The Big Bang / Het oerknal ... Het begin van het universum...!!?


julian ik zie nu een aantal nutteloze berichten van jou op het forum staan dit is een plek voor serieuze gesprekken,
ik weet zelf ben ik meestal ook niet altijd van de nuttige berichten plaatsen maar ik verwacht dat andere het wel irritant vinden als hier steeds vaker nutteloze berichte komen;)
 
Bovenaan