• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Tsunami/aardbeving bij Japan

DeletedUser

Gast
Nabij Japan was er deze ochtend rond 7u geloof ik een aardbeving van 8.9 op de schaal van Richter, de op 6 na grootste ooit, en de grootste in Japan. Momenteel 29 doden in Japan en de tsunami raast nog voort naar de westkust van Amerika, en waarschijnlijk raakt ie zelfs Afrika (oostkust).

Je kan hier live beelden bekijken ervan, en informatie erover vergaren. Hoewel er soms ook wat ander nieuws tussendoor komt :p

Misschien wilden jullie dit wel weten, misschien kennen jullie wel mensen daar in de buurt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2769

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

Het is uitgesloten dat de vloedgolf Europa/Afrika zal raken...
 

DeletedUser10276

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

ik heb het ook op het nieuws gezien. vreselijk! er zou gevreesd worden voor meer dan 1000 doden. het leger is al ingeschakeld.
 

DeletedUser9538

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

Nabij Japan was er deze ochtend rond 7u geloof ik een aardbeving van 8.9 op de schaal van Richter, de op 6 na grootste ooit, en de grootste in Japan. Momenteel 29 doden in Japan en de tsunami raast nog voort naar de westkust van Amerika, en waarschijnlijk raakt ie zelfs Afrika. Ik weet momenteel niet of ie ook naar Europa komt, maar wie weet.

Je kan hier live beelden bekijken ervan, en informatie erover vergaren. Hoewel er soms ook wat ander nieuws tussendoor komt :p

Misschien wilden jullie dit wel weten, misschien kennen jullie wel mensen daar in de buurt.

Kijk dat je een serieus topic opent met een serieus onderwerp vind ik klasse.
Maar dat je daarin dan gelijk laat zien dat je op school niet opgelet hebt bij het vak aardrijkskunde vind ik dan weer jammer.
Hoe in hemelsnaam moet een Tsunami uit de Grote Oceaan aankomen in Europa of Afrika?

On topic.
Inmiddels 1000 doden. En dat aantal zal nog wel oplopen.

Eric
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser9842

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

Moeten we niet een subforum "actualiteit" hebben?

OT: idd vreselijk. Op het journaal zag je ook modderstromen die een stuk of 100 huizen meenamen. echt erg
 

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

japan is weer getroffen door een tsunami van een minuut (net gebeurt).

wat denken jullie ervan? sommige professoren zeggen dat dit weer kan leiden tot een andere ramp.

@Odol110 ik zag dat ook man, ik zag een schip die helemaal met de stroom naar land is gekomen. en dat automobilisten werden opgeslurpt door een van die modderstroomen
 

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

Natuurlijk, dit is rampzalig, maar het gebeurt wel erg vaak de laatste tijd.
Het is zeer spijtig dat er zeker 1000(de) doden zijn, ondanks de maatregelen die japan hiertegen getroffen heeft (verstevigde bouw constructies, golfbrekers).

Aardbevingen komen elke dag voor. Maar het laatste jaar zijn er toch een behoorlijk aantal boven de 6 op de schaal van richter voorgekomen, ook buiten de ring van vuur.

Over het algemeen kunnen we blij zijn dat we in Nederland wonen. Enigste wat wij hebben is een dode vulkaan 2 km onder de grond in de Waddenzee.
En we hebben wat breuken die over het algemeen geen problemen opleveren (aardbevingen daarvan komen niet boven de 6 uit op de schaal van richter). de Heerlerheide-, de Geleen- en de Feldbissbreuk (ze lopen alle 3 door Limburg, en de laatste loopt ook nog eens door het dorp waar ik woon).
 

DeletedUser3865

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

Natuurlijk, dit is rampzalig, maar het gebeurt wel erg vaak de laatste tijd.
Het is zeer spijtig dat er zeker 1000(de) doden zijn, ondanks de maatregelen die japan hiertegen getroffen heeft (verstevigde bouw constructies, golfbrekers).

Aardbevingen komen elke dag voor. Maar het laatste jaar zijn er toch een behoorlijk aantal boven de 6 op de schaal van richter voorgekomen, ook buiten de ring van vuur.

Over het algemeen kunnen we blij zijn dat we in Nederland wonen. Enigste wat wij hebben is een dode vulkaan 2 km onder de grond in de Waddenzee.
En we hebben wat breuken die over het algemeen geen problemen opleveren (aardbevingen daarvan komen niet boven de 6 uit op de schaal van richter). de Heerlerheide-, de Geleen- en de Feldbissbreuk (ze lopen alle 3 door Limburg, en de laatste loopt ook nog eens door het dorp waar ik woon).

de meeste "aardbevingen" die hier voorkomen komt doordat we de gas uit de grond hebben gehaald en dan zakt de grond weg.
 

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

de meeste "aardbevingen" die hier voorkomen komt doordat we de gas uit de grond hebben gehaald en dan zakt de grond weg.

Dat is inderdaad 'kunstmatig' om het zo maar te zeggen, daar is wel rekening mee gehouden.(ze blijven onder de 6 op de schaal van richter waardoor grote schade bespaard blijft.)
Dit vind ook (bijna) alleen maar plaats in het noorden van Nederland(waar dus de gasvelden liggen). De echte breuken liggen in Limburg en Noord-Brabant. (waarvan er een enkeling zelf nog actief is)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

Ik hoorde net dat er gisteravond nog een naschok was van 6.6 op de richter het zit ze echt niet mee :(
 

DeletedUser6513

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

verschrikkelijk wat er is gebeurt.
zwaarste aardbeving in 140 jaar en al vele doden.
de naschokken kunnen nog een maand duren hoorde ik op het nieuws"o"
 

DeletedUser10276

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

hahahaha van die school was wel grappig.
de werled is aan het vergaan. XD
 

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

hahahaha van die school was wel grappig.
de werled is aan het vergaan. XD


Ik vind het niet erg grappig... Als je weet hoeveel mensen al aan die Tsunami's en aardbevingen zijn gestorven:O
 

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

hahahaha van die school was wel grappig.
de werled is aan het vergaan. XD

Serieus.. Dit kan ik niet formeel houden. Denk jij überhaupt wel na voordat je iets post? Ik zou het verstandig vinden als je hem snel verwijderd.


Ik leef erg mee met Japan, Ik hoop dat ze er snel bovenop komen. Nu maar hopen dat de Kernreactor het houdt, Dit verwacht ik wel, Japanners zijn niet de domste mensen :)
 

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

laten we geen aandacht en tijd besteden aan deze post, totaal zinloos, echt verschikkelijk wat ere gebeurd daar..
 

DeletedUser9842

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

Ik leef erg mee met Japan, Ik hoop dat ze er snel bovenop komen. Nu maar hopen dat de Kernreactor het houdt, Dit verwacht ik wel, Japanners zijn niet de domste mensen :)

Er is al radioactieve shit gelekt en de omgeving was de hoeveelheid straling 20% hoger dan gezond ofzo. En er is ook een grote stofwolk, maar ik weet niet of die ook radioactief is.
 

DeletedUser6513

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

gisteren nog naschokken geweest die op zichzelf al aardbevingen waren de hoogste was 7.0 op de schaal van richter:O
 

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

Ik snap niet dat mensen daar zo over kunnen praten.
Mensen zijn hun huis en familie kwijt.

De kerncentrale is deels ontploft en kan helemaal de lucht in gaan..
 
Bovenaan