• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Tsunami/aardbeving bij Japan

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

Ja Japan maakt zware tijden mee. We kunnen er niks aan doen. geen technologie kan natuurkrachten tegen.

er is idd radioactieve straling Japan, japanse regering zegt dat het niet radioactief is maar ik weet niet zo zeker of dat wel waar is.
 

DeletedUser5716

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

Natuurrampen kun je niet tegenhouden. Je kunt er alleen zo goed mogelijk mee proberen te leven. Voorbereiding treffen in de hoop dat ze het geweld doorstaan, echter een tsunami met ruim 8 mtr hoge golfen die in no time aan land zijn gekomen zoals in Japan kun je nimmer omzeilen.

Er is wel degelijk straling buiten de reactor gemeten, echter niet hoog genoeg om een groot gevaar te vormen. Nu de koeling kompleet is gestopt is er sprake van een groter gevaar een gevaar dat uit kan monden in een melt down.

In dat geval is een volgende ramp niet te overzien. Een ramp die ook voor andere landen in de omgeving en ver daar vandaan gevolgen kan hebben. Immers de wind vervoert veel en heel ver (zoals bv Sahara zand).
 

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

Er is nu ook bij een andere kerncentrale een lek.
De 2 andere kerncentrales (waar de koeling gestopt was) is de koeling weer hervat. door gebruik van zeewater.

verder staat het dodental nu op ongeveer 10.000 mensen.
 

DeletedUser3865

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

Natuurrampen kun je niet tegenhouden. Je kunt er alleen zo goed mogelijk mee proberen te leven. Voorbereiding treffen in de hoop dat ze het geweld doorstaan, echter een tsunami met ruim 8 mtr hoge golfen die in no time aan land zijn gekomen zoals in Japan kun je nimmer omzeilen.

Er is wel degelijk straling buiten de reactor gemeten, echter niet hoog genoeg om een groot gevaar te vormen. Nu de koeling kompleet is gestopt is er sprake van een groter gevaar een gevaar dat uit kan monden in een melt down.

In dat geval is een volgende ramp niet te overzien. Een ramp die ook voor andere landen in de omgeving en ver daar vandaan gevolgen kan hebben. Immers de wind vervoert veel en heel ver (zoals bv Sahara zand).

de straling was iets van 10 tot 20% hoger dan de milieunorm ofzo, dus het is wel gevaarlijk hoog.
 

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

Ik vind het helemaal verschrikkelijk. Een van mijn beste vrienden heeft familie daar zitten. En dan kunnen sommigen niet eens het respect opbrengen om ook aan hun te denken. Ik hield namelijk samen met hem 1 minuut stilte in een klaslokaal. Doet iedereen op 1 iemand na mee. Dus echt even serieus mensen toon respect aan de mensen die het hier ook moeilijk mee hebben!
 

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

overstroming, EEN
meltdown, TWEE
aardbeving, DRIE
UITKOMST: Japan zal nooit meer hetzelfde zijn en/of het land zinkt onder water

nu alleen nog tornado en het is af :(
 

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

nah ik geloof wel in Japaners hun zijn stikend slim en rijk. dus ze zullen de rampen wel mee maken maar ze zullen later gewoon in oude vorm belanden.

dit jaar is het best spannend: (niet leuk maar tja wel spannend)
-Arabische landen in opstand
-aardbeving in Japan.
 

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

ik vind het echt erg wat daar gebeurd is. Mijn vriendin is er echt ondersteboven van en zeer bedroefd. ff een update van wat er nu allemaal gebeurd is:

- aardbeving vn 8.9 op schaal van richter en nog enkele zware naschokken van 6.0-7.0 op schaal van richter

- tsunamie die zo zwaar was dat die is doorgeraast naar amerika

- kerncentrale fukushima: reactor 1 en 3 ontpoft, 4 in brand gevlogen (en geblust) en reactor 2 lekt. --> er is wel degelijk straling vrijgekomen (volgens het nieuws hier)

- sneeuwstorm in het noorden

momenteel zijn er zo'n 4000 doden geborgen, maar ze verwachten dat er zo'n 11000 doden zijn.

Japan aanvaard geen geld og hulp van andere landen

ik vraag me zo af: wat gaan ze nog allemaal te verduren krijgen? Japan is zo'n mooi land met veel mense die belangrijk zijn voor andere mensen hier en de andere landen.
Ik hoop dat de miserie daar snel voorbij mag gaan en dat ze hun samenleving weer kunnen opbouwen, als weten we allemaal dat het niet meer gaat zijn zoals het vroeger geweest is.
 

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

Er zijn gisteren officieel meer dan 6500 doden geborgen. Maar men verwacht er nog duizenden.

De kracht van de kernramp in Fukushima is gisteren van 4 naar 5 op 7 gegaan. Maar andere landen zeggen de de kracht al op 6/ 6.5 op 7 staat. De kernramp in Tsjernobiyl was 7 op 7. Dus de kans is groot dat het dezelfde kracht heeft zoals in Tsjernobyl. Maar dan wel op een andere manier dan in Tsjernobyl, maar dat weten jullie wel al. Gisteren hebben ze voor de 2e maal (denk ik) de reactoren met bluswater proberen te koelen, en het is toch wel gelukt. Er is stoom uit de reactoren gekomen dus dat betekende dat het water effectief het koelbassin bereikt heeft. De 50 helden (de mensen die daar nu nog zijn om een kernramp te vermijden) hebben gisteren afscheid genomen via e-mail, ...

De 250 van de 500-tal Belgen die zich nu nog in Japan bevinden zouden normaal gezien gisteren gerepatrieerd worden naar het dichtstbijzijnde land of naar België. Maar de airbus van het leger had wat problemen, dus ze zouden normaal gezien zondag gerepatrieerd worden.
 

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

overstroming, EEN
meltdown, TWEE
aardbeving, DRIE
UITKOMST: Japan zal nooit meer hetzelfde zijn en/of het land zinkt onder water

nu alleen nog tornado en het is af :(

Vraag me af waar jij die info vandaan haalt?
 

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

Ik wilde nog naar Japan voor stage (wilde altijd al naar japan, stage leek mij mooi meegenomen)

Daar ben ik 2 weken geleden toch maar van af gezien :(
 

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

In Japan zijn ze gewend aan aardbevingen, dat is eigenlijk nooit anders geweest. Natuurlijk zijn dat niet allemaal zware aardbevingen. Maar het geeft wel aan dat het daar altijd wel rommelig is met die aardverschuivingen.

En zo zie je ook maar weer dat Japan helemaal niet zo goed aardbeving bestendige gebouwen heeft, zie bv de kerncentrales.
 

DeletedUser3865

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

In Japan zijn ze gewend aan aardbevingen, dat is eigenlijk nooit anders geweest. Natuurlijk zijn dat niet allemaal zware aardbevingen. Maar het geeft wel aan dat het daar altijd wel rommelig is met die aardverschuivingen.

En zo zie je ook maar weer dat Japan helemaal niet zo goed aardbeving bestendige gebouwen heeft, zie bv de kerncentrales.

Ze kunnen niet overal tegen bestand zijn, bijvoorbeeld de kerncentrale in Nederland (Borssele) die is bestand tegen een aardbeving van 8,5 op de schaal van richter, en die in Japan was net iets sterker (de aardbeving). En daar komt nog bovenop dat er ook nog een erg grote tsunami achteraan kwam, dus de constructie was eerst al een beetje verzwakt door de aardbeving en toen maakte de tsunami het af.
Als er alleen een aardbeving was geweest was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest.
 

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

Ze kunnen niet overal tegen bestand zijn, bijvoorbeeld de kerncentrale in Nederland (Borssele) die is bestand tegen een aardbeving van 8,5 op de schaal van richter, en die in Japan was net iets sterker (de aardbeving). En daar komt nog bovenop dat er ook nog een erg grote tsunami achteraan kwam, dus de constructie was eerst al een beetje verzwakt door de aardbeving en toen maakte de tsunami het af.
Als er alleen een aardbeving was geweest was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest.

De centrale was wel sterk genoeg, het probleem is de energietoevoer naar de centrale, om de reactoren te kunnen blijven koelen. Wanneer de energietoevoer en de noodvoorziening het niet hadden begeven was er niets aan de hand geweest en zouden de ontploffingen bij de reactor niet hebben plaats gevonden.
 

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

Wat mij ook een beetje verbaasd, is dat ze de vrijkomende warmte in zo'n reactor niet ergens anders weer kunnen voor gebruiken. Het moet toch mogelijk zijn om die warmte af te voeren en dat er nog iets nuttigs meegedaan kan worden?
 

DeletedUser3865

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

Wat mij ook een beetje verbaasd, is dat ze de vrijkomende warmte in zo'n reactor niet ergens anders weer kunnen voor gebruiken. Het moet toch mogelijk zijn om die warmte af te voeren en dat er nog iets nuttigs meegedaan kan worden?

dan had dat eerst gebouwd moeten zijn, maar ze gaan er vanuit dat zoiets als dit niet gebeurt en dus bouwen ze dat ook niet ;)
 

DeletedUser9842

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

Wat mij ook een beetje verbaasd, is dat ze de vrijkomende warmte in zo'n reactor niet ergens anders weer kunnen voor gebruiken. Het moet toch mogelijk zijn om die warmte af te voeren en dat er nog iets nuttigs meegedaan kan worden?

Als de kerncentrake werkt maken ze er stoom mee die turbines aandrijft ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

Dat klopt. Maar er zit nu een gat in de buis waardoor ze de stoom naar de turbines afleiden.
 

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

In Afrika sterven er elke dag dit aantal mensen en daar ligt het merendeel van de wereld al lang niet meer wakker van. Omdat dit nu in de pers komt vinden we het allemaal drama drama. Kernreactors zijn zeker ZEER irritant dat ze de lucht invliegen en ook dat de japanse overheid er over blijft liegen wat er aan de hand is maar oké..
 

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

Ik vind het echt vreselijk wat er met japan allemaal gebeurt...
Dit kan grote gevolgen hebben voor de wereld als je kijkt naar de handel enz.

Ik wil niet lullig doen maar zoals jullie al zeggen, de laatste tijd gebeuren er steeds meer dingen zoals dit. En de arabische landen... Zou dit iets met het 'einde' te maken hebben?
 
Bovenaan