• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Tsunami/aardbeving bij Japan

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

Ilovewout, waarom zeg je nou steeds Jappen, dat is beledigend, weet niet wat jij er grappig aan vindt!
 

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

Ilovewout, waarom zeg je nou steeds Jappen, dat is beledigend, weet niet wat jij er grappig aan vindt!

Wij schelden al jaren met het woord: Jappen.
Je kunt hem niet straffen omdat hij het woord gebruikt, maar het is niet zo respectvol naar aanleiding wat er allemaal is gebeurd.
 

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

je gelooft in een soort van carma? (als ik het goed schrijf) ik weet niet wat ik er van moet denken, kijk er zijn idd japanners die walvissen slachten en weet ik wat maar ik kan me niet voorstellen dat al die getroffen mensen dat gedaan hebben en of je nou voor dat soort dingen het hele land de schuld kan geven.

Klopt niet iedereen in Japan zal daar aan meedoen
 

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

Arme jappen die nog leven (ga er nu niet helemaal belachelijk over doen) want de gene die nu nog leven die krijgen het pas zwaar. Ze sterven ook alleen dan trager en pijnlijker.

Volgens mij zijn de forum mods hier nog niet geweest, anders had jij zoiezo een ban op je hoofd kunnen zetten!

Zielig hoe sommigen hiermee omgaan en ermee gaat spotten...

====
Wat japan aanricht bij de walvissen richt moedernatuur aan bij japan..
 

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

Volgens mij zijn de forum mods hier nog niet geweest, anders had jij zoiezo een ban op je hoofd kunnen zetten!

Zielig hoe sommigen hiermee omgaan en ermee gaat spotten...

====
Wat japan aanricht bij de walvissen richt moedernatuur aan bij japan..

Mensen dit leed toewensen, maakt jezelf onmenselijk. Dus ik ben het helemaal eens met darkusy. Ga maar een ander forum zoeken om je gal te spuien. GeenStijl ofzo.

Ik vind het kortzichtig (in het algemeen gesproken) om te roepen dat dit alleen Japan raakt. Het raakt de rest van de wereld ook, vooral omdat het de derde economie van de wereld is.

Daarnaast is een kernramp waarbij materie in zee of lucht wordt verspreidt een giga probleem voor de hele regio en op langere termijn voor ons ook in europa of afrika. Denk niet zo individualistisch.

Mensen die een soortgelijke mening delen van Ilovewout zijn naar mijn mening simplistisch en mentaal gestoord. Je wenst je ergste vijand dit soort toestanden niet toe. Daarbij... waarom zijn de dijken in Nederland nog niet massaal doorgebroken of staat België niet compleet in de brand? Wij doen toch aan massa veeteelt? Dat is zo niet erger.
 

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

Ilovewout, waarom zeg je nou steeds Jappen, dat is beledigend, weet niet wat jij er grappig aan vindt!

Is niks beledigend aan, gewoon een andere manier van verwoorden. En nog 1 keer, van iemand die mensen steunt om homos tegen een muur te zetten en de trekker over te halen moet echt niet komen zeuren over menselijkheid. Maar ik meen het serieus, het lijkt me veel minder erg om te sterven door een grote hoop brokstukken op je te krijgen dan door de straling die er nu heerst. Denk dat iedereen als ze deze opties langs elkaar zetten de keuze snel gemaakt heeft. Het erge is dus eigenlijk dat ze de meest pijnlijke doodsoorzaak van de 2 hadden kunnen voorkomen moesten ze betere controles en voorzorgsmaatregelingen gehouden hebben.


@Darkusy: voor jou de zelfde vraag-> maak objectief gezien je keuze op welke manier je wilt sterven. Ik wens trouwens niemand het leed van de kerncentrales toe want deze raakt mijzelf ook en echt niet alleen economisch gezien, ik ben rotsvast overtuigd.



Daarbij is de algemene mening dat realistisch zijn en de dingen verwoorden zoals ze zijn je mentale zwakheid weer geeft totale onzin. Het probleem van de kernramp gaat DUIZEND keer zoveel mensen treffen EN doden als de aardbeving/tsunami.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

Jij hebt echt geen respect, want jij beledigt de Japanners.

Ook de Islam, omdat homo's verboden zijn, alhoewel jij niet weet, op welk wijze dan verboden en heb je een bron dat de doodstraf eraan ligt?
 

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

Ten eerste, dat is wikipedia, hopelijk begrijp je mij.

Ten tweede, ikzelf heb ook niet-Islamitische vrienden, jullie zijn de personen die tegen Islam zijn!
 

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

Ik ben niet tegen de Islam, ik ben tegen vervelende Islamieten :)

Zoals ze dat zeggen; "I have no problems with god, it's the fanclub I can't stand."

Tevens is Wikipedia net zo betrouwbaar als een encyclopedie. Het is bovendien een neutralere bron dan de meeste teksten waar jij mee komt, die voor Islamieten, door Islamieten geschreven zijn.
 

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

Mijn excusses als de uitdrukking "jappen" onrespectvol over kwam. Maar daarbuiten klopt wat ik zeg perfect en misschien moet daar is nuchter over nagedacht worden want de situatie waar we nu inrollen die door de pers grandioos ontkent wordt (nog is gebeurd toen een russische reactor hetzelfde voorhad).
 

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

Ik lees hier met stijgende verbazing jullie commentaar.
Hoe is het mogelijk dat dit topic weer terug komt op de Islam en geloof.
Daar is een andere Topic voor.
Wat een irritant gekat tegen elkaar.
Topic is gebeurtenissen in Japan.
Ik hoop voor de Japanners dat ze hun problemen het hoofd kunnen bieden. Ik vertrouw wel op hun vechtlust, inzet en kennis. Ze zijn, voor zover ik ze ken, een georganiseerd en gediciplineerd volk. Ik wens ze veel sterkte
 

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

Welkom op het internet.

derail2.jpg
 

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

Wat ik raar vind, is dat alle Japanners zo "cool" blijven. Oké, je ziet mensen huilen maar bij heel veel van hen zie je gewoon echt geen emotie. Ik snap dat ze eraan gewend zijn maar alsnog is het maar raar ze zo te zien. Wel doet Japan dat evacueren (ook bij kerncentrale Fukushima) erg goed, en dit bijna zonder enige hulp van buitenaf.
 

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

Wat ik raar vind, is dat alle Japanners zo "cool" blijven. Oké, je ziet mensen huilen maar bij heel veel van hen zie je gewoon echt geen emotie. Ik snap dat ze eraan gewend zijn maar alsnog is het maar raar ze zo te zien. Wel doet Japan dat evacueren (ook bij kerncentrale Fukushima) erg goed, en dit bijna zonder enige hulp van buitenaf.


Omdat ze dom gehouden worden vanuit hun regering, net zoals hier ook met ons gebeurd. Ze zullen het gevaar nog niet half zo zwaar te horen krijgen als het is. En daarbij is dit een discipline (nogal ongezond) die er vanaf kind af in wordt gedramt.
 

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

Het ligt meer aan de Japanse cultuur.
Vergeet niet, hun hebben een heel andere cultuur dan het westen.
Japanners tonen hun emoties niet snel, zij zien dit als een schande, een taboe.
Hun cultuur draait om eer. Deze eer wordt voor hun aangetast als ze zichzelf bloot geven in de vorm van emoties.
 

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

Het ligt meer aan de Japanse cultuur.
Vergeet niet, hun hebben een heel andere cultuur dan het westen.
Japanners tonen hun emoties niet snel, zij zien dit als een schande, een taboe.
Hun cultuur draait om eer. Deze eer wordt voor hun aangetast als ze zichzelf bloot geven in de vorm van emoties.

Dus zelfs al verlies je echt alles, dan nog moet je jouw emoties binnenhouden.
Dat klinkt niet echt natuurlijk, emoties tonen lijkt me heel normaal.
Nog wat, geldt dit ook voor vrolijke emoties (bijv. lachen, om een blije gebeurtenis huilen) en vanaf je hoeveelste jaar gaat dit in? ik bedoel als kindje huil je best snel.
 

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

Het klinkt inderdaad raar,
ik weet niet of dat ook geldt voor vrolijke emoties, misschien bij bepaalde omstandigheden/gebeurtenissen. Het gaat voornamelijk erom dat je niet je zwakte laat zien. Dus geen emoties tonen in bepaalde situaties.
Ik weet niet of het in de huidige tijd ook zo is maar vroeger werd het de kinderen al redelijk vroeg ingestudeerd om zoiets niet te tonen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

De grens tussen "opgeleid" en gebrainwashed lijkt me in dat geval maar zeer dun.
 

DeletedUser

Gast
AW: Tsunami/aardbeving bij Japan

Kan ook dat de jappaners ons raar vinden omdat we altijd emotie moeten tonen.
 
Bovenaan