• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

TV-Series

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser19689

Gast
tv-shows-montage.jpg

Als ik eens wat tijd over heb, vind ik het wel eens leuk om gewoon rustig in mijn zetel voor de TV te gaan liggen en mijn favoriete series te bekijken. Vermits er al wel een Film topic is, werd het toch wel eens hoog tijd dat er ook eens een Tv-series topic kwam. Vandaar dus dat dit topic vanaf heden bestaat.
Het doel van dit topic is net zoals dat van het Film topic niet zo ver gezocht. Het dient gewoon puur om enerzijds je mede-forumgenoten series aan te raden, gewoon wat over series te praten, mensen up-to-date te houden over aankomende series,...

Er zijn echter een tweetal regels:
-Als je iets wil zeggen dat een cruciaal deel van het verhaal van de serie verklapt doe je dit in een spoiler.
Algemene beschrijvingen moeten dus niet in een spoiler
-Er wordt niet verwezen naar illegaal materiaal. Over het effectief downloaden doe ik geen uitspraken.


A JustAPlayer Production
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser19689

Gast
Om het goede voorbeeld te geven zal ik even wat interessante series posten die ik al (deels) gezien heb.

Stargate SG-1 (10 seizoenen)
Stargate SG-1 gaat over een toestal dat door zeer begaafde mensachtigen gemaakt is genaamd "De Ouden". Dit toestel is strikt geheim gehouden door de overheid. Er bestaan verschillende teams die door deze Stargate reizen enzo op andere bewoonde planeten uitkomen. Het verhaal spitst zich op het team genaamd SG-1. Zij komen op hun reizen verschillende volkeren tegen zoals De Goa'uld, De Tokra,... . Sommige van deze volkeren willen echter de Aarde overnemen wat zij dus moeten proberen te verijdelen.

Afgeleide series zijn er ook zoals Stargate Atlantis, deze vind ik echter minder goed.

The Event (1 seizoen)
Hoewel het maar een kort leven beschoren was, vind ik het toch wel een redelijk goeie serie.
Aan het eind van de WOII stortte een geheimzinnig luchtvaartuig neer. De passagiers lijken menselijk maar zijn eigenlijk buitenaards. Hoewel de Amerikaanse overheid de overlevenden van de crash opgesloten hebben in een geheime faciliteit blijken er toch nog ontsnapt te zijn.
Degene die ontsnapt zijn leven tussen de gewone mensen, echter hebben ze een plan om de anderen te bevrijden en terug te keren naar hun planeet.

Terra Nova (1 seizoen)
Nog zo een serie die naar mijn mening langer mocht duren dan 1 seizoen.
Het verhaal speelt zich in het begin af op de vervuilde, onleefbare Aarde. Echter krijgt de mens een tweede kans. Door een schuur in de tijd kunnen kleine groepjes belangrijke mensen terugkeren (wetenschappers en hun familie). Het verhaal wordt door de ogen van de Shannon familie vertelt, zij hebben de kans gekregen om terug te keren naar het krijttijdperk. Eens ze daar zijn worden ze met verscheidene problemen geconfronteerd waaronder De Sixers (een afgescheiden groep met een andere/verborgen agenda).

Game Of Thrones (Voorlopig 3 seizoenen)
Het verhaal van Game of Thrones speelt zich af in een mythische wereld. Zeven Koninkrijken vormden ooit zeven aparte staten maar werden verenigd door de Targaryens. Zij regeerden bijna 300 jaar over de Zeven Koninkrijken totdat Aerys II Targaryen "de gekke koning" door een verbond van Baratheons, Starks, Arryns, Tullings en Lannisters werd afgezet en gedood. Robert Baratheon werd de nieuwe koning. De Zeven Koninkrijken worden van het verre noorden gescheiden door de grote ijsmuur. De muur wordt bemand door de Nachtwacht (Night's Watch), die het rijk beschermen tegen de gevaren van achter de muur. Na de dood van Aerys II Targaryen vluchtten zijn jongste kinderen, Viserys en Daenarys , naar Essos, het oostelijke continent. Echter leggen ze zich bij het verlies van "hun koninkrijk" niet neer en proberen ze het nog steeds terug te krijgen.

Hier heb ik enkel seizoen 1 van gezien, zeer leuke serie met een goede verhaallijn. In het begin is het wel moeilijk om alle plaatsen/namen te onthouden maar na verloop van tijd kom je er wel in.

Castle (Voorlopig 5 seizoenen) & The Mentalist (Voorlopig 6 seizoenen)
Richard Castle is een beroemde, succesvolle detectiveschrijver die zijn hoofdpersoon in zijn boekenreeks ombracht en kampt met een schrijversblok. Castle is door de NYPD gevraagd te helpen bij het oplossen van een copy-catmoord uit een van zijn romans waaraan rechercheur Kate Beckett werkt.
Castle, die op zoek is naar een nieuw hoofdpersonage voor zijn nieuwe boekenreeks Nikki Heat, vindt in rechercheur Beckett het ideale model waarop het nieuwe personage kan worden gebaseerd. Hij maakt gebruik van zijn contacten bij de New Yorkse politie en krijgt toestemming om rechercheur Beckett ook bij toekomstige moordzaken te ondersteunen


De "mentalist" waarnaar de titel verwijst is Patrick Jane, die als onafhankelijk consulent het California Bureau of Investigation (CBI) adviseert. Jane heeft een opmerkelijke gave om misdaden op te lossen door zijn messcherpe observatievaardigheden te gebruiken. Ondanks dat Patrick het volgen van de protocollen aan zijn laars lapt wordt hij gewaardeerd door zijn collega's. Patrick werkte voorheen bij de televisie als bekend medium, maar nu geeft hij toe dat hij die paranormale gaven heeft geveinsd.

Beide zijn het wel leuke series waar ik af en toe eens een aflevering van meepik. Ik vind ze interessant omdat ze een beetje onorthodox zijn en dus wat afwijken van het standaard CSI of NCIS. Dit maakt het een wat interessanter.

Lost (6 seizoenen)
Door een vliegtuigcrash stranden de overlevenden van vlucht 815 van luchtvaartmaatschappij Oceanic op een schijnbaar verlaten tropisch eiland. De schijn van verlatenheid verdwijnt al gauw. De overlevenden besluiten samen te werken, teneinde te overleven op het mysterieuze eiland, waar onder andere een monster van rook in de jungle schijnt te leven; waar een metalen luik iets onbekends afsluit in de ondergrond; en waar de zogenaamde "Anderen" (the Others) leven. Iedere aflevering vertelt iets over de achtergrond van één van de mensen op het eiland aan de hand van flashbacks, en toont waarom de verschillende personages zich op een bepaalde manier gedragen en hoe onderlinge relaties zich ontwikkelen, met deze mysterieuze verschijnselen op de achtergrond. (Seizoen 1)

Tsja, waar zou ik beginnen?
LOST is gewoon een pareltje van een serie. Absoluut het beste wat ik ooit heb gezien. Hoewel het in seizoen 3 even wat langdradig begint te worden, wordt dat in seizoen 4 opgelost door nieuwe personages. Momenteel zit ik in het voorlaatste seizoen (seizoen 5) en ik vind het nog steeds ongelooflijk geweldig.
Kijken dus.




Series die ik in de toekomst waarschijnlijk ga kijken
-Stargate Universe
-The Walking Dead
-Continuum
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Om het goede voorbeeld te geven zal ik even wat interessante series posten die ik al (deels) gezien heb.

Stargate SG-1 (10 seizoenen)
Stargate SG-1 gaat over een toestal dat door zeer begaafde mensachtigen gemaakt is genaamd "De Ouden". Dit toestel is strikt geheim gehouden door de overheid. Er bestaan verschillende teams die door deze Stargate reizen enzo op andere bewoonde planeten uitkomen. Het verhaal spitst zich op het team genaamd SG-1. Zij komen op hun reizen verschillende volkeren tegen zoals De Goa'uld, De Tokra,... . Sommige van deze volkeren willen echter de Aarde overnemen wat zij dus moeten proberen te verijdelen.

Afgeleide series zijn er ook zoals Stargate Atlantis, deze vind ik echter minder goed.

The Event (1 seizoen)
Hoewel het maar een kort leven beschoren was, vind ik het toch wel een redelijk goeie serie.
Aan het eind van de WOII stortte een geheimzinnig luchtvaartuig neer. De passagiers lijken menselijk maar zijn eigenlijk buitenaards. Hoewel de Amerikaanse overheid de overlevenden van de crash opgesloten hebben in een geheime faciliteit blijken er toch nog ontsnapt te zijn.
Degene die ontsnapt zijn leven tussen de gewone mensen, echter hebben ze een plan om de anderen te bevrijden en terug te keren naar hun planeet.

Terra Nova (1 seizoen)
Nog zo een serie die naar mijn mening langer mocht duren dan 1 seizoen.
Het verhaal speelt zich in het begin af op de vervuilde, onleefbare Aarde. Echter krijgt de mens een tweede kans. Door een schuur in de tijd kunnen kleine groepjes belangrijke mensen terugkeren (wetenschappers en hun familie). Het verhaal wordt door de ogen van de Shannon familie vertelt, zij hebben de kans gekregen om terug te keren naar het krijttijdperk. Eens ze daar zijn worden ze met verscheidene problemen geconfronteerd waaronder De Sixers (een afgescheiden groep met een andere/verborgen agenda).

Game Of Thrones (Voorlopig 3 seizoenen)
Het verhaal van Game of Thrones speelt zich af in een mythische wereld. Zeven Koninkrijken vormden ooit zeven aparte staten maar werden verenigd door de Targaryens. Zij regeerden bijna 300 jaar over de Zeven Koninkrijken totdat Aerys II Targaryen "de gekke koning" door een verbond van Baratheons, Starks, Arryns, Tullings en Lannisters werd afgezet en gedood. Robert Baratheon werd de nieuwe koning. De Zeven Koninkrijken worden van het verre noorden gescheiden door de grote ijsmuur. De muur wordt bemand door de Nachtwacht (Night's Watch), die het rijk beschermen tegen de gevaren van achter de muur. Na de dood van Aerys II Targaryen vluchtten zijn jongste kinderen, Viserys en Daenarys , naar Essos, het oostelijke continent. Echter leggen ze zich bij het verlies van "hun koninkrijk" niet neer en proberen ze het nog steeds terug te krijgen.

Hier heb ik enkel seizoen 1 van gezien, zeer leuke serie met een goede verhaallijn. In het begin is het wel moeilijk om alle plaatsen/namen te onthouden maar na verloop van tijd kom je er wel in.

Castle (Voorlopig 5 seizoenen) & The Mentalist (Voorlopig 6 seizoenen)
Richard Castle is een beroemde, succesvolle detectiveschrijver die zijn hoofdpersoon in zijn boekenreeks ombracht en kampt met een schrijversblok. Castle is door de NYPD gevraagd te helpen bij het oplossen van een copy-catmoord uit een van zijn romans waaraan rechercheur Kate Beckett werkt.
Castle, die op zoek is naar een nieuw hoofdpersonage voor zijn nieuwe boekenreeks Nikki Heat, vindt in rechercheur Beckett het ideale model waarop het nieuwe personage kan worden gebaseerd. Hij maakt gebruik van zijn contacten bij de New Yorkse politie en krijgt toestemming om rechercheur Beckett ook bij toekomstige moordzaken te ondersteunen


De "mentalist" waarnaar de titel verwijst is Patrick Jane, die als onafhankelijk consulent het California Bureau of Investigation (CBI) adviseert. Jane heeft een opmerkelijke gave om misdaden op te lossen door zijn messcherpe observatievaardigheden te gebruiken. Ondanks dat Patrick het volgen van de protocollen aan zijn laars lapt wordt hij gewaardeerd door zijn collega's. Patrick werkte voorheen bij de televisie als bekend medium, maar nu geeft hij toe dat hij die paranormale gaven heeft geveinsd.

Beide zijn het wel leuke series waar ik af en toe eens een aflevering van meepik. Ik vind ze interessant omdat ze een beetje onorthodox zijn en dus wat afwijken van het standaard CSI of NCIS. Dit maakt het een wat interessanter.

Lost (6 seizoenen)
Door een vliegtuigcrash stranden de overlevenden van vlucht 815 van luchtvaartmaatschappij Oceanic op een schijnbaar verlaten tropisch eiland. De schijn van verlatenheid verdwijnt al gauw. De overlevenden besluiten samen te werken, teneinde te overleven op het mysterieuze eiland, waar onder andere een monster van rook in de jungle schijnt te leven; waar een metalen luik iets onbekends afsluit in de ondergrond; en waar de zogenaamde "Anderen" (the Others) leven. Iedere aflevering vertelt iets over de achtergrond van één van de mensen op het eiland aan de hand van flashbacks, en toont waarom de verschillende personages zich op een bepaalde manier gedragen en hoe onderlinge relaties zich ontwikkelen, met deze mysterieuze verschijnselen op de achtergrond. (Seizoen 1)

Tsja, waar zou ik beginnen?
LOST is gewoon een pareltje van een serie. Absoluut het beste wat ik ooit heb gezien. Hoewel het in seizoen 3 even wat langdradig begint te worden, wordt dat in seizoen 4 opgelost door nieuwe personages. Momenteel zit ik in het voorlaatste seizoen (seizoen 5) en ik vind het nog steeds ongelooflijk geweldig.
Kijken dus.




Series die ik in de toekomstig waarschijnlijk ga kijken
-Stargate Universe
-The Walking Dead
-Continuum

Dat was een geweldige serie!
Weet jij toevallig of er nog een seizoen komt?
 

DeletedUser19689

Gast
Nee, dat is jammer genoeg na 1 seizoen gestopt net als The Event.
 

DeletedUser

Gast
Dat was een geweldige serie!
Weet jij toevallig of er nog een seizoen komt?
Het was veel te duur om te maken, heel jammer. Dat was echt een super goede serie vond ik.

Daarnaast kijk ik veel misdaadseries, dit is wat ik zo ongeveer kijk:
- Criminal Minds
- NCIS/NCIS LA
- Hawaii 5-o
- White Collar
- House (gestopt :( )
- The Mentalist
- Lie to me
- Arrow
- Alcatraz
- Once upon a time
- Flashpoint
- Nikita (hoe kon ik die nou vergeten ;o)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser19689

Gast
Hmm, zo te zien is Castle dan wel iets voor jou.

Hoe is Alcatraz trouwens (dat is toch met die verdwijnende gevangenen he)?
Ik was misschien van plan om dat ook eens te proberen.
 

DeletedUser3865

Gast
Hmm, zo te zien is Castle dan wel iets voor jou.

Hoe is Alcatraz trouwens (dat is toch met die verdwijnende gevangenen he)?
Ik was misschien van plan om dat ook eens te proberen.
Nee, juist niet met verdwijnende gevangenen :p
Ze komen juist terug :p

Het gaat er om dat de gevangen die in Alcatraz zaten toen hij sloot toen weg werden gevoerd.
Alleen verdwenen ze toen.
Nu komen ze allemaal weer terug, zijn ze nog even oud als toen, en gaan ze moordend en plunderend (beroven/stelen) de stad door :p
 

DeletedUser19689

Gast
Hmm, dan was het zo. Ik had het op een reclame op tv gezien:p
Maar is het een goede serie (een aanrader)?
 

DeletedUser

Gast
Hmm, zo te zien is Castle dan wel iets voor jou.

Hoe is Alcatraz trouwens (dat is toch met die verdwijnende gevangenen he)?
Ik was misschien van plan om dat ook eens te proberen.
Huh is Alcatraz al begonnen? D:

De 2 series die ik volg zijn Arrow en Wie is de Mol (hé jammer afgelopen net D: )
En CSI, NCIS, House (herhalingen all the way...) die natuur documentaire op dinsdagavond kijk ik ook meestal.
2 oudere series die ik wil gaan kijken zijn Pretty Little Liars (nooit op de Nederlandse TV geweest) en The Tudors (Engels koning, wel op Nederlandse TV geweest 1 á 2 seizoenen?)
 

DeletedUser

Gast
Hmm, dan was het zo. Ik had het op een reclame op tv gezien:p
Maar is het een goede serie (een aanrader)?
Ik heb pas 2 afleveringen gezien, maar ik vind het tot nu toe wel een leuke serie. Er zijn alleen maar 13 afleveringen van gemaakt las ik laatst dus dan begin je er net een beetje in te komen en is het weer over heb ik het gevoel. Dat was met Terra Nova ook zo. Maarja, ik ga hem in ieder geval wel blijven kijken.

En ik zal is gaan kijken naar Castle of t wat is :)
 

DeletedUser

Gast
Om het goede voorbeeld te geven zal ik even wat interessante series posten die ik al (deels) gezien heb.

Game Of Thrones (Voorlopig 3 seizoenen)
Het verhaal van Game of Thrones speelt zich af in een mythische wereld. Zeven Koninkrijken vormden ooit zeven aparte staten maar werden verenigd door de Targaryens. Zij regeerden bijna 300 jaar over de Zeven Koninkrijken totdat Aerys II Targaryen "de gekke koning" door een verbond van Baratheons, Starks, Arryns, Tullings en Lannisters werd afgezet en gedood. Robert Baratheon werd de nieuwe koning. De Zeven Koninkrijken worden van het verre noorden gescheiden door de grote ijsmuur. De muur wordt bemand door de Nachtwacht (Night's Watch), die het rijk beschermen tegen de gevaren van achter de muur. Na de dood van Aerys II Targaryen vluchtten zijn jongste kinderen, Viserys en Daenarys , naar Essos, het oostelijke continent. Echter leggen ze zich bij het verlies van "hun koninkrijk" niet neer en proberen ze het nog steeds terug te krijgen.

Sorry hoor, maar Game of Thrones heeft voorlopig nog maar twee seizoenen, elk van 10 afleveringen.
Het derde seizoen zal pas op 31 maart vertoond worden! :)
Ik kijk er echt naar uit, en dit is echt een aanrader! (voor niet al te gevoelige kijkers.. :p )
 

DeletedUser

Gast
Hey, een leuk topic :)

Ik zal eens een lijstje maken van series die ik kijk/heb gekeken:

Wat ik op het moment aan het volgen ben:
- Arrow
- Nikita
- Vegas (niet Las Vegas, wat overigens ook een leuke serie was)
- Once Upon a Time
- How I Met Your Mother (ben ik aan het inhalen)

Waarvan ik wacht op het volgende seizoen:
- Game of Thrones
Hmm, die lijst was korter dan verwacht :p

En dan series die ik heb gekeken maar helaas zijn gestopt: :(
- Leverage
- Terra Nova
- Jericho (ja, dat is al van even geleden :p)
- Las Vegas

En dan zijn er nog een aantal dingen waar ik aan moet beginnen, nog geen idee of het interessant is. Mocht dit zo zijn, dan horen jullie het wel :p
 

DeletedUser

Gast
Geen idee welke series ik allemaal heb gekeken, best een hoop.

Op dit moment volg ik eigenlijk alleen Once Upon a Time.
 

DeletedUser

Gast
1. Stargate Atlantis (stargate franchise)
Na het onderzoeken van de buitenpost van de 'Ouden' op Antarctica slaagt een internationaal team erin om de stad van de Ouden te vinden: Atlantis. De stad licht echter wel in het Pegasus-stelsel waar ook de verschrikkelijke Wraith leven. Hybriden van een mens en insect die om te eten met hun hand het leven uit je zuigen.

2. Game of thrones

3. Merlin
 

DeletedUser19689

Gast
Wow, nooit verwacht iemand te vinden die ook Stargate kijkt.
Heb jij toevallig Stargate Universe gezien. Zoja, was het een aanrader?

Sorry hoor, maar Game of Thrones heeft voorlopig nog maar twee seizoenen, elk van 10 afleveringen.
Het derde seizoen zal pas op 31 maart vertoond worden! :)
Ik kijk er echt naar uit, en dit is echt een aanrader! (voor niet al te gevoelige kijkers.. :p )

Er is een derde seizoen gepland, dat komt er zeker. Daarom staat het er, anders moet ik het binnenkort updaten;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Ik dacht hetzelfde toen ik het bij jouw zag staan! :p

Persoonlijk vindt ik universe minder goed dan Sg1 en SgA. De nadruk ligt meer op de karakters en de stargate zelf komt niet veel aan bod.
Maar het is wel leuk om te zien als je een echte stargate fan. Ik wil je wel zeggen dat het geen einde heeft.
 

DeletedUser19689

Gast
Dan weet je hopelijk toch waarvoor de mysterieuze Chevron 9 dient.
Jammer, maar ik ben sowieso al fan dus ga het zeker kijken na LOST.

Als je btw nog nog een nieuwe serie zoekt is Firefly wel een aanrader naar het schijnt. Het ligt zo ongeveer in dezelfde categorie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Dan weet je hopelijk toch waarvoor de mysterieuze Chevron 9 dient.
Jammer, maar ik ben sowieso al fan dus ga het zeker kijken na LOST.

Als je btw nog nog een nieuwe serie zoekt is Firefly wel een aanrader naar het schijnt. Het ligt zo ongeveer in dezelfde categorie.

Weet jij al waarvoor het dient? (ik wil de verassing niet verpesten) :)

Firefly ziet er trouwens goed uit. Ik ga er zeker eens een paar afleveringen van zien.
 

DeletedUser19689

Gast
Nee, ik heb enkel de algemene inleiding gelezen. Dat van dat ze op een ruimteschip van de Ouden belanden en maar 1 adres ofzoiets kunnen draaien. Meer weet ik er niet over.

Overigens denk ik dat wij wel goed overeen zouden komen qua series:)
Continuum (de serie, niet de Stargate film) vind je misschien ook interessant.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Als korte inleiding:
Tijdens een noodsituatie kan het personeel van een basis op een andere planeet nog maar net ontsnappen. Het adres bestaat echter uit 9 chevrons en brengt hen op die manier aan boord van de Destiny. De destiny werd lang geleden door de Ouden met automatische piloot het heelal in gestuurd maar die vergaten hed of hadden er later geen intresse meer in. ( Hun zoveelste mislukking)

Continuum ziet er ook goed uit. Ik zoek al lang naar soortgelijke series maar vond er niet vaak echt goede.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan