• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Uitgave #32

  • Topicstarter HappyPineapple
  • Startdatum

DeletedUser

Gast
Grepolis Times - uitgave #32
Geliefde lezers,

Het is alweer mei, een derde van het jaar is alweer voorbij. De maand van de vruchtbaarheid, groei en Moederdag natuurlijk. De lente begint vanachter de wolkjes tevoorschijn te komen en de zon begint te schijnen zoals de meesten wel al hebben gemerkt. Waarschijnlijk ruilen velen de computer als eens in om buiten in het zonnetje te gaan zitten. De maand dat de vogeltjes een ei leggen, alle planten en dieren wachten om terug in actie komen. En zo is het hier natuurlijk ook, we verwelkomen Dutchgirl in ons team en andere sollicitaties lopen, echter moeten we ook afscheid nemen van Fascination, een figuur die je wel als een Timesvader mag beschouwen, we zullen hem niet vergeten. Toch is het gelukt weer een mooie uitgave in elkaar te zetten.

Veel leesplezier!
Jullie Grepolis Times Team


Hoewel we deze maand nieuwe reporters mochten verwelkomen, zijn we nog steeds op zoek naar creatieve schrijvers. Voel jij je geroepen om bij de Times te komen, dan kan je hier alle voorwaarden bekijken. Wees er snel bij!
Met vriendelijke groet,
Jullie Grepolis Times Team



Excuses voor de witte pagina's. Dit is een fout van Issuu en helaas kunnen wij hier niets aan doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Hier zat ik al op te wachten. Mooi lettertype trouwens, Nasje ;)

EDIT: Er staat Copyright op die gedichten. Jullie horen nog van mijn advocaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Ik zou het niet weten, ik kan de times niet openen vanaf mn mobiel.
Maar normaal zou omega er wel moeten zijn ?
 

DeletedUser18003

Gast
Vanaf volgende maand komt er weer een stuk over Omega, geen zorgen choeffe ;) Ik was aangenomen op de dag van de deadline, dus helaas ging het voor deze uitgave niet meer :rolleyes: Ik ga voor de volgende uitgave extra hard mn best doen! :D
 

DeletedUser

Gast
Ontzettend jammer dat jullie gaan stoppen Fascination en Happy. Heb altijd met veel plezier onder jullie gewerkt en wens de nieuwe leiders van de Times en de reporters veel succes bij de volgende uitgaves van de Times
 

DeletedUser5350

Gast
Zoooo jammer dat Rho niet doorgaat. Iedereen wilde graag lezen.
Maar juist de alliantie met de grote bek krampte terug. Des te meer bewijs dat =UA= een alliantie is dat niet deugd.
Ik hoorde van zoveel mensen dit wilde lezen. Hoe het bij =UA= ging. Nu worden ze op werelden zoals Psi nog steeds gezien als een gesloten groep.
 

DeletedUser

Gast
Ik mis het geweldige afscheidsverhaal van de onlangs gesloten wereld Beta ... een bewuste keuze of ... op deze manier ontmoedig je ook eventuele toekomstige 'reporters' ... jammer van die gemiste kans ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser19654

Gast
Ik mis omega... Maar volgende maand is hij er en kan gewoon niet wachten!
 

DeletedUser18257

Gast
Ik mis het geweldige afscheidsverhaal van de onlangs gesloten wereld Beta ... een bewuste keuze of ... op deze manier ontmoedig je ook eventuele toekomstige 'reporters' ... jammer van die gemiste kans ...

Beste thorgallos,

De speler X 140 heeft een wel degelijk 'gast' artikel geschreven voor de wereld Beta en heeft gesolliciteerd voor reporter, jammer genoeg werd de sollicitatie afgewezen doordat Beta al gesloten was en het dus niet meer mogelijk is om daar voor te schrijven. Nu heb ik zijn sollicitatie artikel welliswaar op mijn issuu.com staan, dus mocht je die willen lezen kun je mij een berichtje sturen.

Ik hoop hierbij je vraag beantwoord te hebben
 

DeletedUser17036

Gast
Helaas maar een kort stukje van Hyperborea en van de andere werelden waar ik op speel ook niks:( Ik ben wel blij met die 100 goudmunten van de puzzel. Jammer dat die er deze keer niet is.
 

DeletedUser

Gast
echt schandalig wat er op phi gebeurt is man... die poezen domineren daar gewoon te hard -.-

in de andere allianties (op united na dan volgens mij) stopt de een na de andere speler, het liefst zouden we de poezen massaal een kop kleiner maken, maar de grote verbonden hebben het te druk met interne overnamens, sterker nog, zelfs deze kunnen niet gedaan worden -.-
 

DeletedUser

Gast
Ik zou ook graag nog is een artikel over Achilles lezen.

(zijn er daar reporters?)
 

DeletedUser

Gast
Ik vind dit geen goed magazine.

Het bestaat vooral uit interviews en die interesseren me geen bal. Ze zijn meestal ook niet goed gemaakt: slome vragen en dito antwoorden. Er mag toch wel wat meer peper inzitten, toch? Eigenlijk is zo'n gemiddeld interview één grote zelfverheerlijking show.

Het format in het algemeen is ook te beperkt. Zo'n betuttelende tekst over niet-roken op het einde... Wat heeft dit nog met Grepo te maken? Wat interesseert het me dat de auteur tegen roken is? Who cares? Niemand. Alleen de auteur zelf is trots dat ie een schoolopstelletje in de Grepo Times ziet verschijnen.

Jullie verdienen allemaal eens een flink schop onder jullie kont. Wordt eens wakker, jullie kunnen écht wel veel beter.
 

DeletedUser19689

Gast
Door 1 of andere administratieve rompslomp is dit er niet in gekomen.

Het Reddingsplan

In dit artikel zou ik toch wel even willen terugblikken op Het Reddingsplan. Ja, ik spreek dus enkel voor mezelf en dus niet voor het hele vrije forum (moest je dit lezen jaikke). Om het even in een notendop samen te vatten, het had niet het verhoopte effect. Ik wil niet van een totale mislukking spreken maar daarover later in dit artikel meer.
Dus wat kan dan de reden achter dit mindere succes zijn?

Laten we eerst even in eigen boezem kijken. Was er iets mis met de organisatie? In alle eerlijkheid is het antwoord nee volgens mij. Hoewel er uiteraard wat “kinderziektes” waren, is er ons denk ik weinig tot niets te verwijten. Ja, er was af en toe wat onduidelijkheid met de zoektocht en de opdrachten pasten niet altijd even goed. Dit tweede kwam hoofdzakelijk door de lage opkomst. Alle spellen waren dus eigenlijk zo goed als tot in de puntjes uitgewerkt. Er was nota bene zelf een Forum Gids geschreven om de integratie van de nieuwerds optimaal te laten verlopen.

Uit vorige alinea kunnen we dus concluderen dat het dus duidelijk niet aan de leidinggevende personen lag. Aan wie dan wel? Volgens mij moet je geen genie zijn om het antwoordt op dit vraagstuk te weten. Het antwoord is namelijk simpel, de spelers zelf. In één uitspraak is de volgende alinea eigenlijk samen te vatten: Aures habent et non audient (Zij hebben oren, doch horen zij niet). Kennelijk wordt het analfabetisme in Nederland en België toch lager ingeschat dan het in werkelijkheid is.

Hoewel op de dag van de inschrijvingen de bezoekersteller van het spellenforum hoogdagen vierde was er daar op de effectieve startdatum niets van te merken. Het was immers even rustig als op een doordeweekse dag. Desalniettemin was er achteraf gezien al waarschuwingsschot gegeven in verband met het analfabetisme van het Grepolis cliënteel. Het inschrijven voor een forumspel bleek namelijk toch moeilijker dan gedacht te zijn. Tot overmaat van ramp hadden we maar een inschrijvingen gids geschreven met plaatsjes, desalniettemin bleek dat voor sommige nog steeds een moeilijke opgave. Maar nu terug naar het spel zelf. Hoewel het inschrijvingsaantal op een honderdvijftigtal stond waren er uiteindelijk maar een schamele 19 spelers die effectief meededen (De Zoektocht naar het Goud - Speeltopic Stad). De originele boodschap met: “Houd a.u.b. dit forumdeel in het oog om te kijken wanneer het spel start” was duidelijk niet overgekomen. Uit de totale weigering om de openingspost te lezen kunnen we waarschijnlijk besluiten dat het gewoon letterlijk in dit geval “Gold Diggers” waren. Of zoals Kanye West het zo mooi kan zeggen: “She take my money, when I'm in need. Yea she's a triflin, friend indeed. Oh, she's a gold digger, way over town. That digs on me”. Deze mensen zijn we misschien inderdaad beter kwijt dan rijk.

Maar genoeg geklaag en gezaag. Ondanks de weinige opkomst wil ik zoals ik al aanhaalde niet van een “ramp” spreken. Dit komt omdat er wel degelijk een aantal interessante nieuwerd bijgekomen. Ik denk zo bv. aan: CrazyBelg, Romanski,… .
Bedankt!

Om in schoonheid af te sluiten zou ik nogmaals even iedereen wil bedanken die enerzijds de verscheidene spellen geleid hebben, op één of andere reden betrokken waren bij Het Reddingplan of gewoon hebben meegespeeld.
Uiteraard zou ik ook King 11 en Genade willen bedanken die respectievelijk 3de en 2de eindigden. Maar het grote applaus gaat naar onze winnaar Imrahil.
Gefeliciteerd

Mvg,
JustAPlayer (Criticus van dienst)
 

DeletedUser

Gast
Ik vind dit geen goed magazine.

Het bestaat vooral uit interviews en die interesseren me geen bal. Ze zijn meestal ook niet goed gemaakt: slome vragen en dito antwoorden. Er mag toch wel wat meer peper inzitten, toch? Eigenlijk is zo'n gemiddeld interview één grote zelfverheerlijking show.

Het format in het algemeen is ook te beperkt. Zo'n betuttelende tekst over niet-roken op het einde... Wat heeft dit nog met Grepo te maken? Wat interesseert het me dat de auteur tegen roken is? Who cares? Niemand. Alleen de auteur zelf is trots dat ie een schoolopstelletje in de Grepo Times ziet verschijnen.

Jullie verdienen allemaal eens een flink schop onder jullie kont. Wordt eens wakker, jullie kunnen écht wel veel beter.
Ga dan zelf schrijven.

Leuk stuk van Kappa trouwens. :)
 
Bovenaan