• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Uitgave #32

  • Topicstarter HappyPineapple
  • Startdatum

DeletedUser

Gast
Ga dan zelf schrijven.

Dat is niet voldoende. Heel dat magazine mag op de schop. Wat boeit het jou om ellenlange slaapverwekkende pagina's te lezen over een wereld waar je niet actief bent? Niets is het juiste antwoord. Tenminste als je eerlijk bent.

De oplossing is daarom niet schrappen, maar inkorten die handel.

En speel je nu beter Grepo nu je weet dat huppeldepup tegen roken is?

Men zou eerder eens moeten brainstormen over 'wat' men gaat schrijven. Er zijn echt wel leukere items te bedenken dan wat we nu krijgen.
 

DeletedUser

Gast
Ik zelf lees ook alleen het artikel over CHI
Dit omdat dat de enige wereld is waar ik belangstelling voor heb omdat ik hierop volop speel.
Andere mensen doen het wss hetzelfde maar met andere werelden.
Als je zelf op een wereld speelt is het juist leuk om zoals jij het noemt een ellenlang verhaal te lezen.
En als je het magazine niks vind waarom lees je het dan?
Er zijn zat mensen o.a. ik die er wel plezier aan beleven.
 

DeletedUser9104

Gast
Dat is niet voldoende. Heel dat magazine mag op de schop. Wat boeit het jou om ellenlange slaapverwekkende pagina's te lezen over een wereld waar je niet actief bent? Niets is het juiste antwoord. Tenminste als je eerlijk bent.

De oplossing is daarom niet schrappen, maar inkorten die handel.

En speel je nu beter Grepo nu je weet dat huppeldepup tegen roken is?

Men zou eerder eens moeten brainstormen over 'wat' men gaat schrijven. Er zijn echt wel leukere items te bedenken dan wat we nu krijgen.

Beste Sopheus,

Wij zijn allemaal vrijwilligers die vrijwillig voor de hele community een artikel schrijven.
Daarnaast ben je niet verplicht om dingen over de andere werelden lezen.
 

DeletedUser

Gast
Beste Times-lezers,

Helaas is door de gebruikelijke chaos aan het einde van de maand het Beta artikel niet geplaatst.
Wij vinden dit natuurlijk erg jammer. Daarom hebben wij besloten om het artikel alsnog te plaatsen.
De link staat in de beginpost. Sorry voor het eventuele ongemak.

Met vriendelijke groet,

Het Grepolis Times Team.
 

DeletedUser

Gast
Niets ook over Sigma erg jammer omdat hier genoeg interessants over te vermelden valt
 

DeletedUser

Gast
Ik zelf lees ook alleen het artikel over CHI
Dit omdat dat de enige wereld is waar ik belangstelling voor heb omdat ik hierop volop speel.
Andere mensen doen het wss hetzelfde maar met andere werelden.
Als je zelf op een wereld speelt is het juist leuk om zoals jij het noemt een ellenlang verhaal te lezen.
En als je het magazine niks vind waarom lees je het dan?
Er zijn zat mensen o.a. ik die er wel plezier aan beleven.

Precies. Met andere woorden 90% kan je niet boeien dus. Je kan niet voor iedereen goed doen, maar het zou al heel wat zijn wanneer 50% van de content een individu zou aanspreken.
 

DeletedUser

Gast
Beste Sopheus,

Wij zijn allemaal vrijwilligers die vrijwillig voor de hele community een artikel schrijven.
Daarnaast ben je niet verplicht om dingen over de andere werelden lezen.

Dat weet ik wel. Maar je kan ook vrijwillig aan iets goed werken. Kost even veel moeite hoor.

Het is niet omdat je het vrijwillig doet, dat ik bv. een pamflet tegen roken moet voorgeschoteld krijgen. Dat hoort daar gewoon niet. Heeft nada met Grepo te maken.
 

DeletedUser

Gast
Dat is niet voldoende. Heel dat magazine mag op de schop. Wat boeit het jou om ellenlange slaapverwekkende pagina's te lezen over een wereld waar je niet actief bent? Niets is het juiste antwoord. Tenminste als je eerlijk bent.

De oplossing is daarom niet schrappen, maar inkorten die handel.

En speel je nu beter Grepo nu je weet dat huppeldepup tegen roken is?

Men zou eerder eens moeten brainstormen over 'wat' men gaat schrijven. Er zijn echt wel leukere items te bedenken dan wat we nu krijgen.

Ik denk dat je de doelgroep van de verschillende artikelen en het idee van de Times in het algemeen uit het oog verliest. Elk artikel is hier geschreven door een andere reporter, om de spelers van zíjn wereld van nieuws te voorzien. Niet om mensen die totaal niet op die wereld spelen een plezier te doen (hoewel dat mooi meegenomen is natuurlijk). Artikelen worden niet ingekort om het leesbaarder te maken voor spelers waar het niet voor bedoeld is. We gaan niet aan het begin van de maand bespreken dat Pietje van de zeer actieve wereld Omega waar een heleboel over te schrijven valt maximaal 3 pagina's mag tikken omdat de lezers van wereld Chi het anders niet willen lezen. Mensen van wereld Chi kunnen hun eigen artikel lezen.

Mocht je nou commentaar hebben op een specifiek artikel, kun je dit aan de betreffende reporter richten. Op zo'n manier kunnen we een stuk meer met je kritiek.
 

DeletedUser

Gast
Ik denk dat je de doelgroep van de verschillende artikelen en het idee van de Times in het algemeen uit het oog verliest. Elk artikel is hier geschreven door een andere reporter, om de spelers van zíjn wereld van nieuws te voorzien. Niet om mensen die totaal niet op die wereld spelen een plezier te doen (hoewel dat mooi meegenomen is natuurlijk). Artikelen worden niet ingekort om het leesbaarder te maken voor spelers waar het niet voor bedoeld is. We gaan niet aan het begin van de maand bespreken dat Pietje van de zeer actieve wereld Omega waar een heleboel over te schrijven valt maximaal 3 pagina's mag tikken omdat de lezers van wereld Chi het anders niet willen lezen. Mensen van wereld Chi kunnen hun eigen artikel lezen.

Mocht je nou commentaar hebben op een specifiek artikel, kun je dit aan de betreffende reporter richten. Op zo'n manier kunnen we een stuk meer met je kritiek.

Dat begrijp ik wel. Maar dan zit je dus met het probleem dat 90% niet interessant is voor Miep op Chi of voor Mister X op Upsilon. Dat is inherent aan jullie format en toch kan je daar iets mee doen.

Je kan op één pagina, met wat korte paragrafen, ook alle nieuwtjes en roddels van een wereld brengen. Schrijf dat dan nog eens met een beetje humor en je hebt iets wat meer mensen aanspreekt. En omdat het kort is, verveel je degene niet die het niet interesseert.

Waarom brengen jullie geen tips om beter Grepo te spelen?
Waarom doen jullie eens geen analyses van bepaalde eenheden?
Bespreek eens een bepaalde strategie.
Interviews met spelers? Moet zeker kunnen, maar kort. Dit omdat het wederom niet interessant is voor mensen die spelen op een andere wereld.
Waarom bespreek je niet eens een leuke (legale) tool?
Of breng eens een Grepo weblog/website onder de aandacht.
Er worden tonnen boeken geschreven over oorlogsstrategieën. Dikwijls is de content zeker toepasbaar op Grepo. Waarom breng je zo'n boek eens niet onder de aandacht?

Dit kunnen jullie toch ook bedenken?
 

DeletedUser

Gast
Dat begrijp ik wel. Maar dan zit je dus met het probleem dat 90% niet interessant is voor Miep op Chi of voor Mister X op Upsilon. Dat is inherent aan jullie format en toch kan je daar iets mee doen.

Je kan op één pagina, met wat korte paragrafen, ook alle nieuwtjes en roddels van een wereld brengen. Schrijf dat dan nog eens met een beetje humor en je hebt iets wat meer mensen aanspreekt. En omdat het kort is, verveel je degene niet die het niet interesseert.

Waarom brengen jullie geen tips om beter Grepo te spelen?
Waarom doen jullie eens geen analyses van bepaalde eenheden?
Bespreek eens een bepaalde strategie.
Interviews met spelers? Moet zeker kunnen, maar kort. Dit omdat het wederom niet interessant is voor mensen die spelen op een andere wereld.
Waarom bespreek je niet eens een leuke (legale) tool?
Of breng eens een Grepo weblog/website onder de aandacht.

Er worden tonnen boeken geschreven over oorlogsstrategieën. Dikwijls is de content zeker toepasbaar op Grepo. Waarom breng je zo'n boek eens niet onder de aandacht?

Dit kunnen jullie toch ook bedenken?

Dit is nu eens een mooi idee om in de Times in te voegen!
 

DeletedUser

Gast
Ik vind dat je met 'een pagina om alle nieuwtjes en roddels van een wereld te bespreken' echt tekort doet aan wat er gaande is op werelden. Zoals gezegd zijn wereldartikelen vooral gericht op mensen die op een wereld spelen. Die weten vaak al prima wat de korte, oppervlakkige nieuwtjes zijn op die wereld en willen vaak wat meer diepgang. Ik kan me werkelijk geen reporter bedenken die het erg vindt dat Miep van Chi zijn artikel over wereld Upsilon niet leest. Zij richten hun artikelen niet op mensen als Miep en ik ga ze niet vertellen dat ze dat wel moeten doen.

Wat betreft de andere ideeen, die vind ik op zich erg leuk, ware het niet dat we er op dit moment geen mensen voor hebben. Ik kan niet in mijn handen klappen en er worden artikelen geschreven, daar heb je echt gemotiveerde mensen voor nodig.
 

DeletedUser17245

Gast
Ah bedankt voor het alsnog plaatsen van mijn stukje! Erg Loyaal! :)
 

DeletedUser

Gast
Ik vind dat je met 'een pagina om alle nieuwtjes en roddels van een wereld te bespreken' echt tekort doet aan wat er gaande is op werelden. Zoals gezegd zijn wereldartikelen vooral gericht op mensen die op een wereld spelen. Die weten vaak al prima wat de korte, oppervlakkige nieuwtjes zijn op die wereld en willen vaak wat meer diepgang. Ik kan me werkelijk geen reporter bedenken die het erg vindt dat Miep van Chi zijn artikel over wereld Upsilon niet leest. Zij richten hun artikelen niet op mensen als Miep en ik ga ze niet vertellen dat ze dat wel moeten doen.

Wat betreft de andere ideeen, die vind ik op zich erg leuk, ware het niet dat we er op dit moment geen mensen voor hebben. Ik kan niet in mijn handen klappen en er worden artikelen geschreven, daar heb je echt gemotiveerde mensen voor nodig.

Je hebt die mensen wel. Die schrijven nu ellenlange saaie teksten over werelden waar 90% geen boodschap aan heeft. Dat kost ook véél tijd, waarvoor zeker respect.

Ik ben het er ook niet mee eens dat iemand van Chi alle weetje en roddels kent van Chi. Dat is écht niet zo. Ik weet niet eens alles wat zich afspeelt in de oceaan waar ik actief ben, laat staan dat ik veel weet over wat daar buiten gebeurd. En nét dat kan interessant zijn.

De meeste mensen weten een beetje wat zich afspeelt in hun eigen ally, wat daar buiten plaats heeft, is meestal blackbox.

En die diepgang kan je nog altijd brengen. Wanneer zich een belangrijk event (fusie, splitsing, belangrijke speler doet een transfer of stopt, etc) voordoet dan kan je dit zeker nog altijd gaan uitspitten. Graag zelfs.
 

DeletedUser10567

Gast
Geachte Sopheus,

U bent een man van het woord blijkt, maar de Times is door spelers voor spelers. De Times is een plek van openheid waarin ideeën gewaardeerd worden. In mijn carrière als reporter en ex-leider heb ik altijd al nagedacht over vernieuwingen voor de lezers. Echter ontbrak het soms aan mogelijkheden en creativiteit. Desniettegenstaande noemt u goede punten die zeker met wat aandacht tot verbeterpunten kunnen leiden. Natuurlijk moet je daarvoor, zoals HappyPineapple eerder aangaf, de juiste mensen voor hebben. Allicht dat u in samenspraak met de toekomstige leiding wat bij kan brengen. Maar houd oog voor de essentie van de wereldartikelen.
U heeft meerdere malen 'wereld Chi' laten vallen. In mijn optiek dé lastigste wereld waar ik enkele maanden voor heb geschreven. Voor een reporter is het belangrijk dat de allianties open zijn, maar helaas zijn ze zeer gesloten. Dit heeft allemaal invloed op een artikel, en om dan 'out the box' te denken, gaat lastig. Maar geloof mij als ieder zijn beste beentje voorzet om een artikel voor zijn wereld te schrijven. Dat is al een geschenk op zich ;)

Hoogachtend,

Tim
 

DeletedUser

Gast
Geachte Sopheus,

U bent een man van het woord blijkt, maar de Times is door spelers voor spelers. De Times is een plek van openheid waarin ideeën gewaardeerd worden. In mijn carrière als reporter en ex-leider heb ik altijd al nagedacht over vernieuwingen voor de lezers. Echter ontbrak het soms aan mogelijkheden en creativiteit. Desniettegenstaande noemt u goede punten die zeker met wat aandacht tot verbeterpunten kunnen leiden. Natuurlijk moet je daarvoor, zoals HappyPineapple eerder aangaf, de juiste mensen voor hebben. Allicht dat u in samenspraak met de toekomstige leiding wat bij kan brengen. Maar houd oog voor de essentie van de wereldartikelen.
U heeft meerdere malen 'wereld Chi' laten vallen. In mijn optiek dé lastigste wereld waar ik enkele maanden voor heb geschreven. Voor een reporter is het belangrijk dat de allianties open zijn, maar helaas zijn ze zeer gesloten. Dit heeft allemaal invloed op een artikel, en om dan 'out the box' te denken, gaat lastig. Maar geloof mij als ieder zijn beste beentje voorzet om een artikel voor zijn wereld te schrijven. Dat is al een geschenk op zich ;)

Hoogachtend,

Tim

Dat begrijp ik. Als buitenstaander heb je er ook een andere kijk op en da's niet altijd een verkeerde.

Kan me ook goed voorstellen dat de allianties geen open deur houden, daar zit ook veel werk in:

* Netwerk opbouwen
* Zorgen dat de mensen je vertrouwen en dat je dit nooit beschaamd
* Contacten duurzaam onderhouden

Eens je dit hebt, kan je je focussen op het vergaren van info, selecties maken en bepalen over welk issue je iets dieper wil graven.

Dat zal er al gedeeltelijk zijn, toch?

Ik wil zeker wat meer gedetailleerde én constructieve input geven.
 

DeletedUser10567

Gast
Ieder heeft een bepaalde visie op de wereld en andere interesses. Grepolis heeft een groot scala aan diversiteit en het is als reporter lastig om objectief te schrijven. Daarin hebben spelers ook een belangrijke rol; de communicatie is énorm significant. Als ik weer mijn ex-werelden Chi en Omega terugroep, is er een wezenlijk verschil. In Chi was ik onbekend en zodra ik GrepolisTimes riep bij de grote allianties, schrokken ze gedeinsd terug. Géén enkel woord viel te onttrekken, en dan krijg je uitgave als deze. Maar als ik dan naar Omega kijk, waar ik aan het roer stond van de nummer één, kreeg ik alle respons die ik nodig had, en kwamen er dit soort artikelen uit: voorbeeld. Waarin je duidelijk het beeld van de andere allianties krijgt.

Ik heb al eerder geroepen dat we allen de Times maken; hoe meer input des te beter de artikelen ;)

Tim
 

DeletedUser

Gast
Hey,tim ik ben enorm blij je nog eens op het AF te zien
 

DeletedUser

Gast
leuk dat je op Omnikron de melding krijgt dat de nieuwe editie klaar is, teleurstellend is het dan om weer niets tegen te komen over de wereld.Als je geen reporter hebt voor die wereld maak daar dan ook geen melding dat er een nieuwe editie is. Ik speel op geen andere wereld dus hoef ik ook niet de verhalen van die werelden te lezen.
 

DeletedUser9104

Gast
leuk dat je op Omnikron de melding krijgt dat de nieuwe editie klaar is, teleurstellend is het dan om weer niets tegen te komen over de wereld.Als je geen reporter hebt voor die wereld maak daar dan ook geen melding dat er een nieuwe editie is. Ik speel op geen andere wereld dus hoef ik ook niet de verhalen van die werelden te lezen.

Beste Tybalt,

Deze melding wordt standaard op iedere wereld weergeven. Mocht je ambitie hebben om te zorgen dat er wel een artikel komt voor omnikron kun je een sollicitatie bij ons indienen.

E: Ik wil hier nog graag aan toevoegen dat er niet alleen wereldgerelateerde dingen in de times staan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan