• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Wat is het doel/nut van het leven?

DeletedUser

Gast
Ik las hier op het forum een topic dat ging over zelfmoord!
Hoe je het ook wend of keert, zelfmoord is iets afschuwelijk en triest. Zelfmoord zorgt ervoor dat je veel mensen pijn doet en dat mensen in de war raken enz.

Degenen die zelfmoord plegen weten niet wat het nu van het leven is. Ze zien het nut van het leven niet meer in. Vandaar dat ze er een einde aan maken.

Mijn vraag aan jullie is dus:
1) Heb je er wel eens over nagedacht wat het nut/doel van het leven kan zijn?
2) Wat is volgens jou het doel/nut van het leven?
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Er het beste van maken, en zoveel mogelijk bereiken.

En natuurlijk lol hebben :p
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

1) Heb je er wel eens over nagedacht wat het nut/doel van het leven kan zijn?
2) Wat is volgens jou het doel/nut van het leven?

1: Nu wel.
2:Het jezelf zo leuk en gezellig mogelijk maken.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

1) Heb je er wel eens over nagedacht wat het nut/doel van het leven kan zijn?
2) Wat is volgens jou het doel/nut van het leven?

1: Nu wel.
2:Het jezelf zo leuk en gezellig mogelijk maken.

En als je dood bent, klaar! Dat kan toch niet!

Naar allen gericht.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

En als je dood bent, klaar! Dat kan toch niet!

Naar allen gericht.

Waarom niet?

Antwoorden:
1. Ja
2. Ik denk niet dat er echt een nut of doel is, maar ik leef omdat ik, zoals mensen het hier noemen, lol wil hebben.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Waarom niet?

Antwoorden:
1. Ja
2. Ik denk niet dat er echt een nut of doel is, maar ik leef omdat ik, zoals mensen het hier noemen, lol wil hebben.

Denk je nou echt dat het na het leven, gewoon zwart is ofzo.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Mischien moet je een reden vinden?

Maar het punt is: stel dat er een hemel of hel of iets dergelijks is, dan ben je op aarde om daar te komen. Maar wat is het nut daarvan? Zo kan je oneindig terugredeneren, dus ik denk niet dat er een nut is van het leven.
Als er wel een nut is, ben ik er wel benieuwd naar :)
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Denk je nou echt dat het na het leven, gewoon zwart is ofzo.

Zwart? Wit? Oranje? Misschien wel Roze, Ik verwacht het Niks, Niks? Ja Niks, Wat is Niks? Niks bestaat niet. Ja Niks kan bestaan, kijk naar je slaap, slaap is Niks met dromen, Slaap is dus wel iets: Slaap. Dood is slaap zonder dromen, Dood is dus Niks, Een Slaap waaruit je niet ontwaakt, Maar dan is het geen slaap?; Nee het is dood, en dood is Niks, geen dromen, geen zweet, geen bewegingen, geen nachtmerries, geen liefde, Dood is Niks. Wat is Niks? Niks bestaat niet. Ja Niks kan bestaan.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Als je dood bent word je een geest en kan je gezellig met derek ogilvie praten en aan zijn programma mee doen;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Zwart? Wit? Oranje? Misschien wel Roze, Ik verwacht het Niks, Niks? Ja Niks, Wat is Niks? Niks bestaat niet. Ja Niks kan bestaan, kijk naar je slaap, slaap is Niks met dromen, Slaap is dus wel iets: Slaap. Dood is slaap zonder dromen, Dood is dus Niks, Een Slaap waaruit je niet ontwaakt, Maar dan is het geen slaap?; Nee het is dood, en dood is Niks, geen dromen, geen zweet, geen bewegingen, geen nachtmerries, geen liefde, Dood is Niks. Wat is Niks? Niks bestaat niet. Ja Niks kan bestaan.
Dat denk ik ook.

Als je dood bent word je een geest en kan je gezellig met derek ogilvie praten en aan zijn programma mee doen;)
Dat lijkt me leuker, anders is het zo saai :(
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Zwart? Wit? Oranje? Misschien wel Roze, Ik verwacht het Niks, Niks? Ja Niks, Wat is Niks? Niks bestaat niet. Ja Niks kan bestaan, kijk naar je slaap, slaap is Niks met dromen, Slaap is dus wel iets: Slaap. Dood is slaap zonder dromen, Dood is dus Niks, Een Slaap waaruit je niet ontwaakt, Maar dan is het geen slaap?; Nee het is dood, en dood is Niks, geen dromen, geen zweet, geen bewegingen, geen nachtmerries, geen liefde, Dood is Niks. Wat is Niks? Niks bestaat niet. Ja Niks kan bestaan.

Maar dan kom je steeds op tegenstrijdigheid? Er moet toch iets zijn?

Als je dood bent word je een geest en kan je gezellig met derek ogilvie praten en aan zijn programma mee doen;)

En wie zegt dat er een geest bestaat?(ik geloof wel in een geest hoor)

En ivo: voor jouw kort gezegd: De hel is heel erg, de hemel is veel beter, wat zou jij kiezen?
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Kijk je wel is derek ogilvie? ik geloof het wel :p
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Kijk je wel is derek ogilvie? ik geloof het wel :p

Nu gebruik ik jullie woorden: Je gelooft het dus is het maar een illusie, dus bestaat het niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3865

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

in ieder geval niet je tijd verspillen door hier over na te denken :p
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Als je zo iets post, dan heb jij nu al zelf tijd verspilt en jij probeert het voorbeeld te geven. Doe je goed! pzzzt!
 

DeletedUser3865

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Als je zo iets post, dan heb jij nu al zelf tijd verspilt en jij probeert het voorbeeld te geven. Doe je goed! pzzzt!

ik heb er niet over nagedacht, maar ik heb het gewoon impulsief ingetikt ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

actie, de bewijzen dat geesten bestaan zijn overtuigender dan een teken van allah in een pannenkoek
 
Bovenaan