• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Wat is het doel/nut van het leven?

DeletedUser6887

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Ik wil niet met mijn vingers knippen en 700 000 euro voor mij liggen hebben.

Ik wil daarvoor werken want ik wil ze verdienen.

Ik wil niet 70 vrouwen hebben door met mijn vingers te knippen.

Ik wil moeite doen om een vrouw te versieren.

Ik wil niet supersterk zijn door met mijn vingers te knippen.

Ik wil trainen om sterk te worden.


Snap je ? als je alles krijgt wat je wil en dit voor EEUWIG, dan moet dit toch een HEEEEEEEL SAAI leven zijn na de dood ?

Dus voor mij is de hemel dan een hel.
Indien je niet alles krijgt wat je wil in de hemel, dan moeten we er tch ook geen moeite voor doen?
Kunnen we dan beter hier nu lol hebben.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Je kan ook wensen dat je er wel moeite voor moet doen:)
Je kan ook wensen dat je het nooit saai hebt :p
Ga zo maar door...
 

DeletedUser6887

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Maar als je wenst dat je er moeite wil voor doen ,

Dan is de hemel toch niet meer speciaal ?
Dan is dit hetzelfde als wat wij nu op deze planeet doen.
Dus mijn moto : carpe diem.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Als er een hemel is en als het waar is wat ze er over zeggen is hij ook zeker wel speciaal. Het gaat erom dat JIJ er gelukkig bent. En als jij niet wil leven met dat gemak, wens je dat.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Realistisch blijven aub.

Ik heb de hemel niet gezien, dus ik kan het niet echt uitleggen, maar waarom gaan jullie niet naar een Islam leerkracht op school of voor eventjes naar een moskee, als het jullie intentie ook is.

klopt ook niet, want die 'islam leerkrachten' of de mensjes in de moskee, hebben de hemel ook nooit gezien, waarom zou ik er dan naartoe gaan :p

(zou er sowieso nooit 1 voet binnen zetten , maar dat is bijzaak)



Wat is het doel/nut van het leven:
Geen idee.
Waarom bestaan we:
Geen idee.
(nee geen gelovige uitleg, want die is er niet, overigens is er ook geen wetenschappelijke uitleg, heel simpel, want niemand heeft het ooit kunnen verklaren!)

Wat voor mij het doel van het leven is, gewoon gezond en gelukkig oud worden, als ik doodga zie ik wel wat er gebeurt, en waar ik in zal gaan geloven (of juist niet.)
Voor zover denk ik dat er na de dood niets is, net zoals voor je geboorte, toen was er ook niets.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Maar dan kom je steeds op tegenstrijdigheid? Er moet toch iets zijn?

En wie zegt dat er een geest bestaat?(ik geloof wel in een geest hoor)

En ivo: voor jouw kort gezegd: De hel is heel erg, de hemel is veel beter, wat zou jij kiezen?

Waarom moet er iets zijn? Voor je geboorte is er ook niks, dus waarom zou er na je dood wel iets moeten zijn?

Wat is heel erg? Wat is veel beter? Dat is voor iedereen anders dus het lijkt mij niet dat er 1 ideale plek is en 1 allerslechtste plek. Ik zou wel voor de hemel kiezen, maar ik geloof eigenlijk niet in de hemel en de hel. Maar wat maakt het uit wat ik zou kiezen dan?
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Waarom zou er per se een doel moeten zijn?
Alles is een opeenstapeling van toevalligheden, ook dat we hier en nu leven.
Er is niemand die ons ooit een doel gaf.
Je kan zelf op zoek gaan naar doelen, dit zijn meestal dingen als geluk en voldoening. Ook zijn er mensen die er een doel van maken anderen te helpen. Wat je doet is je eigen keuze, dus spreken over 'nut' is al helemaal bizar.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Ik vind dat Dety wel een mooie instelling heeft. Ook eentje die er voor zorgt dat ie nú wat van zijn leven maakt ipv te wachten tot ie dood is in de hoop dat ie dan wat bereikt :p
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Ik denk dat niemand er op rekent dat hij na de dood wel een leven heeft dat perfect is, en daardoor zijn echt leven verklooit.
Is er trouwens een aanwijzing dat er een leven na de dood is? Dacht het niet hè, enkel bedacht om het draaglijker te maken voor stervenden neem ik aan.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Voor de geboorte is je ziel, je geest er!
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Oke conclusie, dus het doel/nut van het leven is lol hebben!

Maar je ziet dat niemand er daadwerkelijk goed over nadenkt, aangezien je als antwoord krijgt!

1)Ja over nagedacht,
2) Lol maken.

Is dat waarom wij hier op aarde zijn? Is dat het doel van de meest intellectuele wezen op aarde? Is dat het doel van de slimmste wezen op aarde? Is dat het doel van degene bovenaan het voedselketen?

LOL MAKEN?!!

Stel je voor, een koe dat wakker wordt en zich afvraagt: Hey wat het doel van mijn leven? Dit komt uiteraard nooit voor!!!

Een koe weet precies wat hem te wachten staat. Het staat op en gaat gras grazen en dan gaat het de stallen in en geeft het melk zodat wij ervan kunnen drinken. Of kaas van kunnen maken of karnemelk enz.

Dus een leeuw, een schaap, een koe, een worm, een kakkerlak, een mug, de zon en de maan weten precies wat ze moeten doen in het leven. Zij weten wat hun doel is in het leven.

Maar het zijn wij mensen die deze vraag aan onszelf stellen. Alsof wij onszelf onderscheiden van de dieren?!! Alsof we aanvoelen dat we anders zijn dan de dieren/insecten/planten. En dus moeten wij wel een andere doel hebben dan zij.

Dus nogmaals: Wat denk je dat jou doel/nut in het leven is?
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Deze kafirs hun dawah ligt blijkbaar te hoog.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Deze kafirs hun dawah ligt blijkbaar te hoog.
wtf ? :confused:

Oke conclusie, dus het doel/nut van het leven is lol hebben!

Maar je ziet dat niemand er daadwerkelijk goed over nadenkt, aangezien je als antwoord krijgt!

1)Ja over nagedacht,
2) Lol maken.

Is dat waarom wij hier op aarde zijn? Is dat het doel van de meest intellectuele wezen op aarde? Is dat het doel van de slimmste wezen op aarde? Is dat het doel van degene bovenaan het voedselketen?

LOL MAKEN?!!

Stel je voor, een koe dat wakker wordt en zich afvraagt: Hey wat het doel van mijn leven? Dit komt uiteraard nooit voor!!!

Een koe weet precies wat hem te wachten staat. Het staat op en gaat gras grazen en dan gaat het de stallen in en geeft het melk zodat wij ervan kunnen drinken. Of kaas van kunnen maken of karnemelk enz.

Dus een leeuw, een schaap, een koe, een worm, een kakkerlak, een mug, de zon en de maan weten precies wat ze moeten doen in het leven. Zij weten wat hun doel is in het leven.

Maar het zijn wij mensen die deze vraag aan onszelf stellen. Alsof wij onszelf onderscheiden van de dieren?!! Alsof we aanvoelen dat we anders zijn dan de dieren/insecten/planten. En dus moeten wij wel een andere doel hebben dan zij.

Dus nogmaals: Wat denk je dat jou doel/nut in het leven is?
Dat is het punt juist, we hebben geen echt nut :p
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Is dat waarom wij hier op aarde zijn? Is dat het doel van de meest intellectuele wezen op aarde? Is dat het doel van de slimmste wezen op aarde? Is dat het doel van degene bovenaan het voedselketen?

Sommigen van ons hebben blijkbaar als doel het belachelijk maken van de denkwijzen van mensen die niet dezelfde fabeltjes boeken met de paplepel ingegoten gekregen hebben vanaf jonge leeftijd waardoor hun hersentjes vastgeroest zijn in zeer onlogische denkwijzen.

Maar verder denk ik dat er best wel over nagedacht is, en dat "een goed leven leiden" een mooi antwoord is op "waarom leven wij" en dat plezier hebben een goede manier is om een goed leven te leiden.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Sommigen van ons hebben blijkbaar als doel het belachelijk maken van de denkwijzen van mensen die niet dezelfde fabeltjes boeken met de paplepel ingegoten gekregen hebben vanaf jonge leeftijd waardoor hun hersentjes vastgeroest zijn in zeer onlogische denkwijzen.

Maar verder denk ik dat er best wel over nagedacht is, en dat "een goed leven leiden" een mooi antwoord is op "waarom leven wij" en dat plezier hebben een goede manier is om een goed leven te leiden.


Sorry heb ik mensen belachelijk gemaakt? Als dat zo is mijn excuses, maar zijn wij niet:
- de meest intelectuele wezens op aarde?
- de slimste wezens op aarde?
- aan de top van de voedselketen?

Ik zie niet in hoe ik mensen belachelijk maak...

De topic doet het goed, dus ik zie niet waarom we er niet wat dieper op in kunnen gaan! Dat is de reden dat ik deze vragen stelde.

En nu back on topic...
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

de meest intelectuele wezens op aarde?

Afhankelijk van wie je als representatie gebruikt, er genoeg voorbeelden van mensen die minder intellect hebben dan mijn ontbijt.

de slimste wezens op aarde?

Afhankelijk van wat je als "slim" ziet, er zijn genoeg dieren die in staat zijn dingen te doen waar wij nog niet van kunnen dromen.

aan de top van de voedselketen?

Probeer jij eens met een beer of krokodil te worstelen in je blote reet, dan praten we daarover verder.

--

Verder vind ik het nogal beledigend dat onze meningen over wat we met ons leven moeten doen "fout" zijn, gezien er geen sluitend en bewijsbaar correct antwoord op die vraag gegeven kan worden. Alle antwoorden zijn goed, zolang degene die het antwoord geeft er maar zelf achter staat.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Deze kafirs hun dawah ligt blijkbaar te hoog.

Kafir = een ongelovige voor een moslim, met een negatieve nasmaak
Dawah = poging tot bekeren dmv een uitnodiging (ik kan het fout hebben),

Teleurstellend conclusie vind ik. Maar goed, actie is erg goed in het indoctrineren van zijn stadpunten omtrent de islam. Dus waarom discussieer je überhaupt? Ga dan gewoon op straat staan met je flyers.

Toevallig hebben gelovigen een ander doel in hun leven. Wat ik overigens behoorlijk egocentrisch vind. Je moet je gedragen volgens het boekje omdat je anders in het hellevuur belandt ivp de hemel. Niks samenhorigheid of liefde. Uiteindelijk denken ze nog steeds aan zichzelf.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Oke conclusie, dus het doel/nut van het leven is lol hebben!

Maar je ziet dat niemand er daadwerkelijk goed over nadenkt, aangezien je als antwoord krijgt!

1)Ja over nagedacht,
2) Lol maken.

Is dat waarom wij hier op aarde zijn? Is dat het doel van de meest intellectuele wezen op aarde? Is dat het doel van de slimmste wezen op aarde? Is dat het doel van degene bovenaan het voedselketen?

LOL MAKEN?!!

Stel je voor, een koe dat wakker wordt en zich afvraagt: Hey wat het doel van mijn leven? Dit komt uiteraard nooit voor!!!

Een koe weet precies wat hem te wachten staat. Het staat op en gaat gras grazen en dan gaat het de stallen in en geeft het melk zodat wij ervan kunnen drinken. Of kaas van kunnen maken of karnemelk enz.

Dus een leeuw, een schaap, een koe, een worm, een kakkerlak, een mug, de zon en de maan weten precies wat ze moeten doen in het leven. Zij weten wat hun doel is in het leven.

Maar het zijn wij mensen die deze vraag aan onszelf stellen. Alsof wij onszelf onderscheiden van de dieren?!! Alsof we aanvoelen dat we anders zijn dan de dieren/insecten/planten. En dus moeten wij wel een andere doel hebben dan zij.

Dus nogmaals: Wat denk je dat jou doel/nut in het leven is?

Het doel van ieder individueel dier in de natuur is overleven en nakomelingen maken. Bij dieren zie je dit inderdaad goed. Bij mensen is het iets anders, zij hoeven niet veel meer te doen om te overleven, zij kunnen dus ook nog andere doelen hebben. Maar daarnaast: wat is het doel van dat overleven? Wat is het doel het leven in het algemeen?
Aangezien dat er niet is (of niet duidelijk is) zeggen mensen maar lol maken. Er zou wel over nagedacht kunnen zijn.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Kafir = een ongelovige voor een moslim, met een negatieve nasmaak
Dawah = poging tot bekeren dmv een uitnodiging (ik kan het fout hebben),

Teleurstellend conclusie vind ik. Maar goed, actie is erg goed in het indoctrineren van zijn stadpunten omtrent de islam. Dus waarom discussieer je überhaupt? Ga dan gewoon op straat staan met je flyers.

Toevallig hebben gelovigen een ander doel in hun leven. Wat ik overigens behoorlijk egocentrisch vind. Je moet je gedragen volgens het boekje omdat je anders in het hellevuur belandt ivp de hemel. Niks samenhorigheid of liefde. Uiteindelijk denken ze nog steeds aan zichzelf.

Ijssie, goed dat je het opzocht, maar een beetje aanpassing:
- negatieve nasmaak? neen niet echt.
- dawah: niet echt om te bekeren in de directe zin, maar meer inzicht hebben.
 

DeletedUser6887

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Ik vind dat Dety wel een mooie instelling heeft. Ook eentje die er voor zorgt dat ie nú wat van zijn leven maakt ipv te wachten tot ie dood is in de hoop dat ie dan wat bereikt :p



dank je ;)



Vandaag 00:46
Tunisianstar
AW: Wat is het doel/nut van het leven?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pluisjen
Sommigen van ons hebben blijkbaar als doel het belachelijk maken van de denkwijzen van mensen die niet dezelfde fabeltjes boeken met de paplepel ingegoten gekregen hebben vanaf jonge leeftijd waardoor hun hersentjes vastgeroest zijn in zeer onlogische denkwijzen.

Maar verder denk ik dat er best wel over nagedacht is, en dat "een goed leven leiden" een mooi antwoord is op "waarom leven wij" en dat plezier hebben een goede manier is om een goed leven te leiden.

Sorry heb ik mensen belachelijk gemaakt? Als dat zo is mijn excuses, maar zijn wij niet:
- de meest intelectuele wezens op aarde?
- de slimste wezens op aarde?
- aan de top van de voedselketen?

Ik zie niet in hoe ik mensen belachelijk maak...

De topic doet het goed, dus ik zie niet waarom we er niet wat dieper op in kunnen gaan! Dat is de reden dat ik deze vragen stelde.

En nu back on topic...



Indien je ons gedacht niet goed vind, geef dan eens jou mening ?
Wat is volgens jou dan het doel / nut van het leven ?
 
Bovenaan