• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Weerwolven van Wakkerdam #123: Het ene Ding is het andere niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser21204

Gast
Dit potje was leuk en stom tegelijkertijd.

Leuk: Gewoon die hele situatie op het einde enzo. Dat koppel, die premie, en die goedjes en slechtjes.
Ik vind het echt heel jammer dat ik dat niet mee heb kunnen maken.

Stom Neutraal: Die rollen. Dat leek echt nergens op. 3 cupido's? 3 orakels? Kom op zeg. Bij nader inzien was dit wel echt een van de leukste potjes in tijden, en dat kwam ook zeker door die cupido's en orakels. Dus ik zeg, voor herhaling vatbaar, maar niet te vaak x)


Wat grappige momentjes:

[10-12-14 11:39:06] Imrahil: ik heb naar Jochem laten sturen dat Rabbid premiejager is x)
-> Ook precies naar de premiejager sturen dat iemand anders premiejager is :p
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Weerwolven van Wakkerdam – Dagboek
Dag 1 – Dag 1
Vandaag is er het net voor de 2e lynch. Er is al veel gebeurd. Het begon met op dag 0 toen ik Aneas en Araluen koppelde. Welp en burger, hoppa. G/S, zo hebben we het graag. De welp viel wat tegen maar ach, het kon erger. Niet veel later besluit ik dat ik wat voedsel voor mijn welpje ga zoeken. Ik besloot bij Initia te gaan claimen, die aanbidt me een beetje en dat moet dus wel lukken. Niet veel later sta ik bij hem in privé te lullen en claim ik algauw Cherubijntje, in de hoop dat hij super eerlijk claimt. Dit doet hij niet veel later ook. En hoppa, een orakelvoer voor mijn welpje is al binnen.
Echter gebeurt de zienering voor de welpactie, dus kan ik er misschien meer uit halen, waardoor ik mijn best doe om hem te overtuigen mij nog iemand te laten zien voordat hij sterft. Ik heb openlijk bij hem geclaimd en een veel betere zieneraar kan je niet hebben. Echter blijft hij onlogisch kop bij voet houden en wilt hij per se dat Alice mij zienert, ook al heeft zij niet geclaimd en wil zij dat pas na de zienering doen wat gewoon echt dom is voor Casper om haar mij te laten zien, ik die al geclaimd had.
Ik zette vervolgens Casper onder druk dat Alice bij hem claimde. Ze claimt Cupido en ik met mijn verlangens naar nog meer macht kan het natuurlijk niet laten bij haar ook binnen te springen. Het gesprek duurt niet lang en algauw besluit ik alles in te zetten op de claim van Alice. Ik vraag haar of ze mijn koppeltje aan een derde speler wilt koppelen, om met 5 te spelen. Ik zwijg natuurlijk over het G/S, aangezien dat alles in het water zou kunnen doen lopen.
En zo is het algauw het einde van het dag -1, we hebben nog een 24 uur te gaan voor een eerste lynch, maar het ziet er al een heel interessant koppel uit, Casper het orakel is mee gekoppeld, omdat hij van Alice cupido-zijn afwist + orakel/welp-duo vrij dodelijk is. Zo hebben we vrij veel info en vrij veel slaagkracht.
Algauw begin ik te denken voor een lynch. We zijn G/S, dus eigenlijk moeten we iedereen dood krijgen, de slimme mensen dus logischerwijs als eerste. Kyra gedraagt zich vreemd dus duurt het niet lang voordat ik op haar begin te bashen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben overtuigd van haar slechtheid en hoop zo ook lunch te zijn zodat mijn koppeltje veilig blijft. Daarom ga ik op haar, verder is het feit dat ze het potje sterk beinvloed als goedje en als slechtje ook belangrijk. De lynch lukt niet want iedereen stemt last-minute, maar desondanks wordt Kyra toch flink verdacht. It’s something.
De lynch verloopt goed. Een burgertje eruit, en Venus(die zo rot had kunnen zijn). Casper laat Araluen POTG zien, en deze blijkt Orakel. Ik meld me bij POTG om mijn koppel buiten schot te houden en toch zo contact te houden met het orakel. Verder neem ik contact op met superben, in de klaagmuur staat dat ie een orakelbeurt kreeg en ik test mijn geluk. Verder kan ik me er gerust uitlullen als het niet zo blijkt, tegen die nieuwerd. POTG twijfelt wel een beetje, maar ik hoop dat ik hem nog kan overtuigen om mij iemand te laten zieneren.
Nu is het ongeveer 20 uur later. Ik ben na wat gebabbel te weten gekomen dat Superben effectief Sanhal heeft gezien, dit is wat POTG heeft ingestuurd. Echter is superben vervangen geworden, mijn bluf voor niets. Verder heeft de spelleiding nog steeds niet ingestuurd wat zijn orakeling was. Waardoor alles helemaal in het honderd loopt. POTG staat op de welp voor straks, hopelijk wordt hij effectief uit de weg geruimd. En hopelijk kan ik bij Mineos in het vertrouwen komen, wat zijn rol en die van Sanhal ook is. Ik wacht nu met POTG gespannen tot de spelleiding online komt, Mineos de zienering geeft en we eventueel op Sanhal kunnen stemmen voor lynch om een wolf te doden. Spannund.
Deadline is over 1 uur. Ydeger spring 45 minuten voor deadline online. BAM. Ik heb in topic Orakel geclaimd en POTG laat me nu zeker Kyra zien. Verder sta ik in rechtstreeks contact met Mineos. Nu wacht ik totdat hij online komt en mij hopelijk iets kan laten zien van Sanhal, zodat ik de lynch kan beslissen en hopelijk, gezien hij toch echt wel verdacht is, een wolf kan doden.
Maar nu reageert Mineos niet meer. Stress, stress. Nog 38 minuten en ik ontplof nu al bijna van de stress. Na al deze moeite is het toch niet voor niets? Nuja, hopen dat ik de lunch iig overleef, we zien wel. BAM! Mineos meldt zich, Sanhal is goed en zielsverwant. Mineos is ook goed, krijg ik de rol nog wel van te weten (hij vertrouwt me niet )
En nu is de bom gebarsten. Op 20 minuten is alles omgedraaid. Kyra en Sanhal blijken zielsverwant te zijn, de tweede gezien door Mineos, die lycantroop blijkt. De eerste bevestigd door Sanhal. Kyra gaat nu te veel willen weten en dergelijke waardoor.
Freeze. Deadline. Kyra lunch = party. POTG wordt gewelped zoals geplanned. Alles loopt goed. Eli wordt verder als wolf gezien! Topper, nu is de kans kleiner dat het koppel sterft door lunch, want Roy claimt bij Eli welp en is daarna als wolf veilig om de lunch te beïnvloeden. Enige risicofactoren zijn Sanhal, burger en Mineos, lycantroop.
Spel verloopt nu verder, zijn normale gangetje. Koppel is grotendeels veilig, Sanhal en Mineos vormen mar een kleine dreiging. Veel ervaren, goede spelers zijn al dood, ik begin er serieus de winst in te zien 
BAM, opeens chaos. Het begon goed. Roy zag Eli als wolf. Dit was fantastisch. Roy nam contact op met de wolf, claimde welp en zo was hij tot de volgende deadline veilig. Dan zou hij mee de lunch kunnen beinvloeden en zo goed als zeker winnen.
Maar hier stopt het dan niet. Rabbid is stout, Rabbid wilt te veel. Rabbid claimt muizenval bij Eli en zegt dat ze gezien is als wolf. Ze beginnen en gesprek. Rabbid komt erachter dat hij infectie zou zijn, met of zonder de claim. Ik schiet in paniek, ik wil G/S winnen, niets infecteren en slecht worden. Ten einde raad vraag ik raad in de koppel-chat. Er komen verschillende plannen naar boven maar uiteindelijk is het onmogelijk om de infectiewolf uit te schakelen voor de deadline.
Ik geraak in paniek en begin te dreigen tegen Eli. Ik wil meer, met de naam van de infectie kan die gelynched wordt. Maar eli is slim, ze geeft geen wolvennamen prijs. Ik druip af en zet haar dan maar als wolf in het topic. Dit loopt uit de hand. Ze zegt dat ik desondanks geinfecteerd ga worden. Het hele plan faalt, dat eigenlijk nooit uitgevoerd had moeten worden.
Dan volgt mijn ultieme schaamte. Enkele minuten daarna schaamte ik me kapot. Ik moest gaan slapen, had nog maar enkele luttele minuten terwijl Eli zo onopvallend mogelijk tijd rekte. Ik kon er niet meer tegen. Ik floepte alles eruit, zei dat de welp een koppel was met 2 anderen, niet helemaal slecht te maken. Ik weet niet waarom, het was dom. Ik hoopte dat ik infectie ging zijn en zie stierven, maar dat klopt ook niet, want dat ging toch niet gebeuren. Moment van zwakte, moment van schaamte, dieptepunt van het potje.
En natuurlijk is Eli zo dom om dit aan Aeneas te vertellen, het komt in de koppeltjeschat met logjes en al. Ik sluit mijn PC af en terwijl ik achteroverleun zie ik nog een laatste bericht in de koppeltjeschat, ik sluit mijn ogen, mijn PC sluit zich verder vanzelf af en ik ga slapen. Ik voel me rot, slecht, gelukkig lig ik niet wakker, want dat zou mijn examen verkloten.
Volgende dag sta ik op, denkende hoe ik het kan goedmaken. Fuck het examen aardrijkskunde, WvW heerst. Ik heb een plan, er staat nog niets in topic, ik kan nog rattenval bij Eli claimen en er is nog iets mogelijk. Misschien. Ik kom thuis en zie dat Alice bij Eli info is gaan lozen, Eli weet nu ook Ara zijn belang in het koppeltje, alhoewel Alice het heeft doen lijken op een G/S/S met de vraag om er S/S/S van de maken. Niet zo slim om te doen, maar uiteindelijk heeft het ons gered. Mede dankzij dit geraakte Eli in de war. Ze mikte de aandacht op mij en Alice, degenen die juist mochten sterven. Geweldig. Ik weer me af in topic en met wat bluf laat ik Eli de wolf lynchen. Alice wordt gelunched, maar het koppeltje blijft gespaard.
Ik verneem van Yde dat de laatste opgestuurde lunch telt. Er is nog hoop. Gewoon de lynch overleven. En met zo veel levende slechtjes is de lynch overleven makkelijk, gewoon de goedjes logica bijbrengen. Enkel werkt Roy nu eventjes tegen. Is nog boos voor de stab van gisteren, denk ik. Hoop dat het goed komt. Moet wel een wolf naar voren brengen om het koppel te redden, kan niet anders.
Alles is mooi uitgeteld. 3 goedjes, 3 slechtjes en 4 koppeltjesmensen. Als goedjes nu koppel lynchen verliezen ze. Ze moeten me enkel geloven en dus de wolf lynchen. Ondertussen wekken we zo weinig mogelijk argwaan en stemmen wij zelf zo laat mogelijk. Roy timet de lunch en normaal gezien lynchen we vandaag moon en lunchen we de laatste wolf om zo te winnen.
Ik geef alles toe aan Fireas en zeg hem dat wolf lynchen enige kans om winst is voor goedjes. Afhankelijk van de lunch winnen de goedjes of het koppel. Wat Fireas niet weet is dat wij de lunch zullen timen om 21.29.55 en zo alles zullen domineren en niet blijven zitten bij de wolven hun oordeel over de lunch.
Verder denken de wolfjes dat het gewoon meerderheid stemmen is dat telt, met andere woorden gaan zij niet timen; Met andere woorden, gg, wp.
De wolfjes weten dat ze moeten Timen. Fireas stemt op AB. Het loopt een beetje rommelig maar ik heb iets ontdekt in de regels. Lievelingen kunnen niet lunchen. Moon lynch en we winnen het spel.
Moon is lynch, Roy stuurt per ongeluk Moon in als lunch, kleine foutjes, grote gevolgen. Iedereen heeft foutjes gemaakt
En dan wordt opeens Fireas als premiejager gezienerd. Deze plottwist lol. Niemand gelooft ons, de rest kan enkel winnen door koppel eruit te stemmen, maar de kans dat Fireas zo wint is immens.
BESTE POTJE EVAH

Prachtig Potje, slecht gespeeld Fireas, van iedereen die had mogen winnen was jij het echt niet :x
Magoed, dat is niet aan mij om te oordelen, want je hebt gewonnen en dat is toch een hele prestaties.

[10-12-14 11:39:06] Imrahil: ik heb naar Jochem laten sturen dat Rabbid premiejager is x)
-> Ook precies naar de premiejager sturen dat iemand anders premiejager is :p

Zou anders wel de geniaalste mindfuck zijn geweest. Wat is Rabbid nu? Cupido? Orakel? Ziener? Muizenval? Premiejager? :p
 

DeletedUser

Gast
*Overwinningskreet*

Idd heel vreemd potje met helaas flink wat onbalans. De overwinning is me eigenlijk ook wel een beetje gegeven door Rabbid en vooral Sanhal, maar t begon al lastig toen sanhal meteen bewezen goed werd xD
Sowieso t meest vreemde potje geweest wat ik heb gespeeld, maar ik heb wel fun gehad
 

DeletedUser19654

Gast
Nouja, wij hadden gewonnen maar yde liet ons verliezen xD
Was 1 min te laat met lunch en we mochten hem niet aanpassen.

Yde riep om 20:49 deadline en ik stuurde lunch dus op 20:50 (waarschijnlijk was het gewoon een ninja zow snel :p)
En we waren te laat zei die... terwijl hij dat zelf ook was.

Maar toen wisten we al dat we hadden verloren want koppel wist dus wie alle wolven waren als ze nog niet eens zeker waren.
Maar ach was echt weird potje dusja.

En ik vind dat er de laatste tijd echt te veel potjes verpest worden door een te hoog neutraaltjes gehalte. Hou dat gewoon eens wat kleiner voor een keer. Dit potje had 6 neutraaltjes! Serieus dat is niet leuk!
 

DeletedUser21204

Gast
Verder hoorde Imra gewoon te leven.
Dan was wss alles echt anders gelopen, en had er best een andere partij kunnen winnen.
Jammer.
 

DeletedUser19654

Gast
ik vind lievelingen nooit leuk. Infecties zijn veel beter...
Vooral met zoveel neutraaltjes heb je gewoon geen shit aan een lieveling. Kan ik nog beter niet lievelingen want waarom zou ik?

De kans dat die keihard verpest zou worden was gewoon te groot. 2 zielsverwanten dan hadden er ook nog 6 man aan koppels kunnen zijn en als ik de premiejager had gelievelingd dan was hij nog steeds premiejager. Laat staan dat ik gewoon nog mijn 2 andere medewolven had kunnen lievelingen waar ik dus ook niets aan gehad zou kunnen hebben.

Dat betekent dat er dus in het slechtste geval 11 man de lievelingen niet zou hebben gewerkt. Daarbij optellen dat ik mezelf en elli niet ga lievelingen zijn er dus 13. potje bestond uit 18 man.

Het is dus gewoon slecht gebalanceerd dat er zoveel risico op een lieveling zit. Dat is gewoon echt slecht en daar is helemaal niet over nagedacht, dus wat voor bewijs wil je nog meer hebben dat er niet logisch over dit potje is nagedacht?

E: wacht even het kan nog erger *-*
Als er 3 G/G koppels zijn bestaat dat uit 3 goedjes dat betekent dat er gewoon 9 waren in het slechtste geval. Alhoewel nvm zoveel goedjes waren er niet eens is omg!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser20542

Gast
Ik weet dat het niet al te gebalanceerd was, maar we wouden graag spektakel met veel Cupido's en complotten. Dat is gelukt, maar het liep een beetje uit de hand. Veel fouten gemaakt mbt de lunch.
 

DeletedUser

Gast
Ik weet dat het niet al te gebalanceerd was, maar we wouden graag spektakel met veel Cupido's en complotten. Dat is gelukt, maar het liep een beetje uit de hand. Veel fouten gemaakt mbt de lunch.

Als je veel loppels wil moet je eros' wraak variant doen. (moet je dat volgens mij niet van te voren melden)
 

DeletedUser

Gast
Rabbid leuk verhaaltje heb je over dit potje geschreven ;)

Dit was zeker een leuk potje.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Theoretisch gezien was het wel spelbederf. Die laatste zin is dan ook niet zo lievv



How about no


Ik zie het niet als spelbederf, maar dat is dan ook maar net aan de spelleider/hoe het er op dat moment voor staat. Voor mij was het kiezen tussen 2 kwaden en dan kies ik voor degene die imo beter heeft gespeeld in dat potje.
 

DeletedUser

Gast
Theoretisch gezien heb je geen enkele kans om te winnen als je AB lyncht, maar je hebt wel een kans om te winnen als je FireAs lyncht.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Neuh die kans was er sws niet want fireas had al toegegeven om mij geen bm te maken, dus die kans was er eigenlijk niet;).
 

DeletedUser

Gast
Als jullie mij niet hadden gelyncht wel ;)
Maar geniaal potje, verwarring is best nog wel leuk :)
 

DeletedUser

Gast
Neuh die kans was er sws niet want fireas had al toegegeven om mij geen bm te maken, dus die kans was er eigenlijk niet;).

Het is ook niet bijzonder slim om iets anders te zeggen.

'Sanhal, lynch mij maar dan laat ik jou winnen'
 

DeletedUser

Gast
Neuh die kans was er sws niet want fireas had al toegegeven om mij geen bm te maken, dus die kans was er eigenlijk niet;).

Als hij had gezegd dat hij nog niet zeker wist wie hij BM ging maken was voor hem het risico groter dat jij met mij mee ging stemmen op hem.
Zoals ik toen ook zei was er een kans dat hij jou BM ging maken om mij te stabben.

Verder wel een mooi potje, alleen jammer dat ik Kyra wou koppelen :(
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Naast dat het spel ongebalanceerd als fk was, moet ik wel toegeven dat het fijn was nog eens een zielsverwant te zien. Eigenlijk nog wel vrij leuwke rol.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan