• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam #150

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Infectiewolf V2, als ik het uit men hoofd moet gokken ;)

Snap ik wel, maar die gok zou ik bij een eerste potje in zo'n lange tijd niet nemen. De mensen zijn dan het spelen een beetje verleerd en de goedjes deden het sowieso niet altijd even goed, op deze manier zouden de wolven nog makkelijker kunnen winnen (ze hebben dit potje makkelijk gewonnen).
 

DeletedUser

Gast
De activiteit op het einde was inderdaad echt triest... Ik hoop dat iemand anders nog een potje start, zodat ik weer kan meedoen, en waarbij hopelijk iedereen actief is...
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
De activiteit op het einde was inderdaad echt triest... Ik hoop dat iemand anders nog een potje start, zodat ik weer kan meedoen, en waarbij hopelijk iedereen actief is...
Activiteit werd gewoon heel erg afgestraft dit potje...
@Sanhal
Had het uiteindelijk veel verschil uitgemaakt? ;)
Met deze activiteit?

Het was infectiewolf V3, er is nergens vernoemd dat er een infectie was en in de rollenlijst stond de versie ook niet, ik was er bijvoorbeeld van uitgegaan dat er geen infectie was.
En ja het had wel wat uitgemaakt, door de infectie was er niemand bewezen en zou er mss meer activiteit komen/zouden de mensen worden bekeken.
 

DeletedUser9104

Gast
Dit dus, daarom dat als we competente spelers hadden gehad dat Ilja er zou uitgelyncht zou moeten geweest zijn een paar dagen geleden, door dit:

Niet helemaal, want ik had godzijdank de backup van het tw2 potje waar net de infectie was geweest. Dus wie weet had ik me eruit kunnen lullen.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Dit dus, daarom dat als we competente spelers hadden gehad dat Ilja er zou uitgelyncht zou moeten geweest zijn een paar dagen geleden, door dit:
Ik dacht dat het een gewone infectie zou zijn, er was geen versie genoemd dus dan ga ik van versie 1 uit...
Niet helemaal, want ik had godzijdank de backup van het tw2 potje waar net de infectie was geweest. Dus wie weet had ik me eruit kunnen lullen.
Ja dat geloofde ik dus ook helemaal, ik keek namelijk ook mee met het tw2 potje.
Mag ik gewoon even stellen dat het best wel een belediging is om iets meteen een sportieve lunch te noemen?
Ja dat mag:p.
 

DeletedUser

Gast
Lol, Yde was zo overduidelijk wolf :p
Ik hoopte dat hij wel door zou hebben dat ik zn welpje was :(
Mja, goedjes faalden hard dit potje, slechtjes deden niks. Al zeg ik het zelf, ik vind dat ik nog het beste had gespeeld :p :)
 

DeletedUser10470

Gast
Mag ik weten wat de extra items voor kracht hadden dit potje en welke erin zaten?
 

Maximus le Petit

Winnaar Adventswedstrijd 2019
Ik had een emmer:

Emmer: Je hebt de krachten van een Ijzeren Hein, en kan met andere woorden dus niet gedood worden door eventuele heksen, beulen en andere dodende goedjes. De enige uitzondering hierop is de priester.

Ik had op de avond dat ik werd geluncht moeten zien dat iedereen (enfin, alleen signlady eigenlijk) er veel te snel in meeging. Aangezien Jasper niet meer heeft gereageerd, heb ik daar dan eigenlijk verder niks meer mee gedaan.

Ik vond het potje leuk in het begin, vanaf genade geluncht werd was de activiteit onder nul en zoals reeds werd gezegd: niet leuk dus.
Wat genade zelf betreft: hem vond ik wat geforceerd spelen (ik weet niet hoe ik het moet uitdrukken). Zijn manier van spelen gaf me het gevoel dat hij niet te vertrouwen was. Had er een premiejager in het spel gezeten, had ik op hem gestemd met dit als reden.
 

DeletedUser

Gast
Dit was mijn slechtste potje ooit. D: Het heeft een tijdje voor me geduurd om WvW onder de knie te krijgen, en blijkbaar kun je het ook weer zo verleren. Wel heb ik weer wat opgestoken dit potje denk ik.

Als dode heb ik nog wat proberen te gokken:

[15-08-15 11:20:27] Martijn Bouman: Kannik in de dodenkamer?
[15-08-15 12:12:41] Martijn Bouman: Zeg, mag ik de wolven raden? Jaspenia, Genius en Ydeger.
[15-08-15 12:52:29] RabbidRobin: Wat heb je toch met die Jaspenia
[15-08-15 12:52:34] RabbidRobin: Wel, Dodenkamer ging ik op verzoek doen
[15-08-15 12:52:36] RabbidRobin: maar je bent de eerste :p
[15-08-15 14:14:34] Martijn Bouman: Jaspenia ook goed?
[15-08-15 14:14:39] Martijn Bouman: :(
[15-08-15 14:15:21] RabbidRobin: gut
[15-08-15 14:15:33] Martijn Bouman: Dit gaat niet goed.
[15-08-15 14:15:37] Martijn Bouman: Ja, ik heb gefaald. D:
[15-08-15 14:15:43] Martijn Bouman: Dan is mijn nieuwe gok
[15-08-15 14:16:00] Martijn Bouman: Ydeger, Genius en - moet dan wel? - SignLady?
[15-08-15 14:16:16] RabbidRobin: (nod)

Dit wil ik Genade nog wel even laten zien, ik heb al lang niet meer met hem gespeeld maar ik heb me zo ontiegelijk erg aan hem zitten irriteren dat ik het niet eens erg vond dat hij geluncht was (dat had van mij wel eerder mogen gebeuren), op een bepaald moment was ik het zo zat dat ik het me heb voorgenomen dat als ik ooit wolf zou zijn ik het de goedjes niet aan zou doen om langer dan dag 1 met hem te hoeven te spelen (en hem dus sportief op dag 1 het spel uit te lunchen), je vond jezelf veel te goed en wilde van geen enkel ander woord horen. Je hebt mensen zo gekregen dat ze jou zouden volgen (vooral de nieuwe mensen) en hebt letterlijk gezegd dat ze niet moeten luisteren naar iets wat ik zeg. Hier irriteerde ik me vreselijk aan, na een tijdje was het gewoon al duidelijk dat de wolven een makkelijke winst zouden krijgen als het zo door zou gaan, Genade, denk even na over hoe je het spel speelt en aub doe het de volgende potjes niet weer zo. Veel mensen vinden je de koning der WvW maar ik kan helaas alleen concluderen dat dat komt omdat je een goede leider bent en het regels/rollentopic gemaakt hebt, bij het echte spel ben ik eerder geneigd om je op dag 1 al dood te krijgen door je speelstijl.
Het spijt me dat mijn gebash op jou onterecht was, maar vind je dit niet wat ver gaan?

Deze speelstijl heb ik niet voor niets. Vroeger, toen ik nog niet zo lang Weerwolven van Wakkerdam speelde, speelde ik heel voorzichtig. In mijn eerste potjes wist ik van mezelf dat ik geen idee had hoe ik aan iemands gedrag zou kunnen zien of-ie wolf was en liep ik dus maar gewoon mee met spelers die al eerder goed hadden gezeten. Later kwam ik wel met eigen ideeën, maar presenteerde ik die altijd uiterst voorzichtig, omdat je natuurlijk nooit zekerheid kunt hebben wie wolf is. Pas nadat ik op gegeven moment merkte dat mijn ideeën steeds vaker juist bleken te zijn en uiteindelijk zelfs het vaakst, ging ik zelfverzekerder spelen. Ik redeneerde dat als mijn verdachten de grootste kans hadden op het zijn van wolf, ook altijd mijn verdachten eruit moesten, dus ik begon bashender te spelen.

Daarnaast heb ik ervaring met potjes die puur en alleen door de goedjes verloren zijn omdat er onvoldoende naar mij werd geluisterd. Een extreem voorbeeld: Ik herinner mij een potje waarin ik al snel vrijwel alle wolven doorhad en keihard op ze bashte (nog veel harder dan ik in dit potje heb gedaan). Maar de wolven gingen er maar niet uit omdat ze terug bashten en dingen riepen als 'Genade speelt arrogant', 'Ga zelf nadenken mensen, loop niet blind achter Genade aan' en 'Genades speelstijl is stom dus luister niet naar hem'. En ze kregen steeds net voldoende mensen mee die 'zelf wilden nadenken' dat de wolven uiteindelijk wonnen. Van dit soort ervaringen heb ik de houding dat mensen gewoon moeten doen wat ik zeg en dat mensen die dat willen voorkomen vaak wolven zijn.

Dusja, daar komt mijn speelstijl vandaan. Zelf ben ik vaak vrij zeker van mijn theorieën, maar niet zo zeker als ik op grond van mijn speelstijl lijk te zijn, getuige ook het feit dat ik in het potje bereid was toe te geven dat ik fout zat en op dag 3 - voor veel mensen vrij plots - van je af stapte.

Ik geef toe dat ik dit potje niet goed heb gespeeld, niet per sé door mijn speelstijl maar meer omdat ik gewoon fout zat op de wolven. Dat jij dan zegt dat jij eerder geneigd bent om mij op dag 1 dood te krijgen door mijn speelstijl vind ik dan jammer (onorginieel trouwens ook... ik ben heel vaak op dag 1 bijna de lynch omdat mensen beweren dat ik 'vreemde argumenten gebruik en ik dat anders nooit doe' :p). Ben je boos door iets wat in het spel is gebeurd? Zoiets is nooit mijn bedoeling geweest. Het enige wat ik als goedje doe is mijn best om de goedjes te laten winnen; niets van wat ik in het spel doe, is persoonlijk en bij anderen prefereer ik dat ze dat ook doen.

Ik hoop op nog een 'herkansingspotje' in de vakantie en als je dat geruststelt: ik zal minder bashen omdat ik blijkbaar weer wat moet bijleren. Al moet ik zeggen: als ik écht denk dat ik goed zit, zie ik nog steeds geen reden om genuanceerde aanvallen te maken.



Overigens vind ik de MOTM van dit potje toch wel Mayco11, hij heeft het naar mijn mening heel goed gedaan als welp.

Ik ben het er mee eens dat het buitengewoon vervelend was dat er niet vermeld was dat er een niet-vermelde infectie kon zijn tijdens de lunch. Dat is namelijk heel zeldzaam dus je gaat er niet zomaar van uit dat dat kan.
Nadat Ilja haar uitspraak had gedaan van 'Na de infectie ga ik je echt niet vertrouwen' vroeg ik dit nog bij Rabbid na:

[14-08-15 10:01:05] Martijn Bouman: RABBID!
[14-08-15 10:01:11] Martijn Bouman: Ik wil weten
[14-08-15 10:01:19] Martijn Bouman: Welke versie van infectiewolf zit er in je spel?
[14-08-15 12:37:39] RabbidRobin: onbekend
[14-08-15 13:36:40] Martijn Bouman: :|
[14-08-15 13:37:03] Martijn Bouman: Zeg dan ook niet welke rollen er in voor kunnen komen, als je er toch geen uitleg bij geeft.
[14-08-15 13:37:25] RabbidRobin: Wel
[14-08-15 13:37:30] RabbidRobin: Ik kon ook niets geven
[14-08-15 13:37:31] RabbidRobin: majah
Als de versie bekend was geweest, weet ook ik niet of Ilja nog wel lang geleefd had, maargoed, dat is giswerk.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Lol, Yde was zo overduidelijk wolf :p
Ik hoopte dat hij wel door zou hebben dat ik zn welpje was :(
Mja, goedjes faalden hard dit potje, slechtjes deden niks. Al zeg ik het zelf, ik vind dat ik nog het beste had gespeeld :p :)
Jij was vrij overduidelijk slecht, helaas waren de eerste paar dagen voor mij gewoon alleen verdedigen en heb ik zelf niet echt kunnen kijken naar wie er allemaal verdacht waren. Toen ik eindelijk niet meer zo erg aangevallen werd viel er ook niets meer echt te redden/was ik heel druk en dus inactief.
Dit was mijn slechtste potje ooit. D: Het heeft een tijdje voor me geduurd om WvW onder de knie te krijgen, en blijkbaar kun je het ook weer zo verleren. Wel heb ik weer wat opgestoken dit potje denk ik.

Als dode heb ik nog wat proberen te gokken:

[15-08-15 11:20:27] Martijn Bouman: Kannik in de dodenkamer?
[15-08-15 12:12:41] Martijn Bouman: Zeg, mag ik de wolven raden? Jaspenia, Genius en Ydeger.
[15-08-15 12:52:29] RabbidRobin: Wat heb je toch met die Jaspenia
[15-08-15 12:52:34] RabbidRobin: Wel, Dodenkamer ging ik op verzoek doen
[15-08-15 12:52:36] RabbidRobin: maar je bent de eerste :p
[15-08-15 14:14:34] Martijn Bouman: Jaspenia ook goed?
[15-08-15 14:14:39] Martijn Bouman: :(
[15-08-15 14:15:21] RabbidRobin: gut
[15-08-15 14:15:33] Martijn Bouman: Dit gaat niet goed.
[15-08-15 14:15:37] Martijn Bouman: Ja, ik heb gefaald. D:
[15-08-15 14:15:43] Martijn Bouman: Dan is mijn nieuwe gok
[15-08-15 14:16:00] Martijn Bouman: Ydeger, Genius en - moet dan wel? - SignLady?
[15-08-15 14:16:16] RabbidRobin: (nod)

Het spijt me dat mijn gebash op jou onterecht was, maar vind je dit niet wat ver gaan?

Deze speelstijl heb ik niet voor niets. Vroeger, toen ik nog niet zo lang Weerwolven van Wakkerdam speelde, speelde ik heel voorzichtig. In mijn eerste potjes wist ik van mezelf dat ik geen idee had hoe ik aan iemands gedrag zou kunnen zien of-ie wolf was en liep ik dus maar gewoon mee met spelers die al eerder goed hadden gezeten. Later kwam ik wel met eigen ideeën, maar presenteerde ik die altijd uiterst voorzichtig, omdat je natuurlijk nooit zekerheid kunt hebben wie wolf is. Pas nadat ik op gegeven moment merkte dat mijn ideeën steeds vaker juist bleken te zijn en uiteindelijk zelfs het vaakst, ging ik zelfverzekerder spelen. Ik redeneerde dat als mijn verdachten de grootste kans hadden op het zijn van wolf, ook altijd mijn verdachten eruit moesten, dus ik begon bashender te spelen.

Daarnaast heb ik ervaring met potjes die puur en alleen door de goedjes verloren zijn omdat er onvoldoende naar mij werd geluisterd. Een extreem voorbeeld: Ik herinner mij een potje waarin ik al snel vrijwel alle wolven doorhad en keihard op ze bashte (nog veel harder dan ik in dit potje heb gedaan). Maar de wolven gingen er maar niet uit omdat ze terug bashten en dingen riepen als 'Genade speelt arrogant', 'Ga zelf nadenken mensen, loop niet blind achter Genade aan' en 'Genades speelstijl is stom dus luister niet naar hem'. En ze kregen steeds net voldoende mensen mee die 'zelf wilden nadenken' dat de wolven uiteindelijk wonnen. Van dit soort ervaringen heb ik de houding dat mensen gewoon moeten doen wat ik zeg en dat mensen die dat willen voorkomen vaak wolven zijn.

Dusja, daar komt mijn speelstijl vandaan. Zelf ben ik vaak vrij zeker van mijn theorieën, maar niet zo zeker als ik op grond van mijn speelstijl lijk te zijn, getuige ook het feit dat ik in het potje bereid was toe te geven dat ik fout zat en op dag 3 - voor veel mensen vrij plots - van je af stapte.

Ik geef toe dat ik dit potje niet goed heb gespeeld, niet per sé door mijn speelstijl maar meer omdat ik gewoon fout zat op de wolven. Dat jij dan zegt dat jij eerder geneigd bent om mij op dag 1 dood te krijgen door mijn speelstijl vind ik dan jammer (onorginieel trouwens ook... ik ben heel vaak op dag 1 bijna de lynch omdat mensen beweren dat ik 'vreemde argumenten gebruik en ik dat anders nooit doe' :p). Ben je boos door iets wat in het spel is gebeurd? Zoiets is nooit mijn bedoeling geweest. Het enige wat ik als goedje doe is mijn best om de goedjes te laten winnen; niets van wat ik in het spel doe, is persoonlijk en bij anderen prefereer ik dat ze dat ook doen.

Ik hoop op nog een 'herkansingspotje' in de vakantie en als je dat geruststelt: ik zal minder bashen omdat ik blijkbaar weer wat moet bijleren. Al moet ik zeggen: als ik écht denk dat ik goed zit, zie ik nog steeds geen reden om genuanceerde aanvallen te maken.



Overigens vind ik de MOTM van dit potje toch wel Mayco11, hij heeft het naar mijn mening heel goed gedaan als welp.

Ik ben het er mee eens dat het buitengewoon vervelend was dat er niet vermeld was dat er een niet-vermelde infectie kon zijn tijdens de lunch. Dat is namelijk heel zeldzaam dus je gaat er niet zomaar van uit dat dat kan.
Nadat Ilja haar uitspraak had gedaan van 'Na de infectie ga ik je echt niet vertrouwen' vroeg ik dit nog bij Rabbid na:

[14-08-15 10:01:05] Martijn Bouman: RABBID!
[14-08-15 10:01:11] Martijn Bouman: Ik wil weten
[14-08-15 10:01:19] Martijn Bouman: Welke versie van infectiewolf zit er in je spel?
[14-08-15 12:37:39] RabbidRobin: onbekend
[14-08-15 13:36:40] Martijn Bouman: :|
[14-08-15 13:37:03] Martijn Bouman: Zeg dan ook niet welke rollen er in voor kunnen komen, als je er toch geen uitleg bij geeft.
[14-08-15 13:37:25] RabbidRobin: Wel
[14-08-15 13:37:30] RabbidRobin: Ik kon ook niets geven
[14-08-15 13:37:31] RabbidRobin: majah
Als de versie bekend was geweest, weet ook ik niet of Ilja nog wel lang geleefd had, maargoed, dat is giswerk.

Persoonlijk vind ik het niet heel ver gaan, ik vond dit potje namelijk helemaal niet leuk. Ik heb wel vaker dat ik aangevallen wordt en daar verdedig ik me altijd tegen, dit was voor jou een van de eerste redenen om mij als wolf te zien (wat wel vaker gebeurt), hierna heb ik gewoon 3 dagen lang gebash over me heen gehad en kon ik lekker toekijken hoe het potje doodging. Jij had zo erge tunnelvisie dat je niet eens zag dat Mayco heel erg met je mee liep en ook heel erg wolfachtig speelde, als je even een mogelijkheid had genomen om te kijken naar andere spelers was dit je vast wel opgevallen.
Ik heb mij dus gewoon 3 dagen lang moeten verdedigen, hier werd ik zo gek van dat ik op den duur gewoon hoopte dat jij of ik de lynch of lunch zou zijn zodat ik er geen last meer van zou hebben. Als je met tegenzin weer eens het topic opent van het spel is er toch echt iets misgegaan.
 

DeletedUser

Gast
Persoonlijk vind ik het niet heel ver gaan, ik vond dit potje namelijk helemaal niet leuk. Ik heb wel vaker dat ik aangevallen wordt en daar verdedig ik me altijd tegen, dit was voor jou een van de eerste redenen om mij als wolf te zien (wat wel vaker gebeurt), hierna heb ik gewoon 3 dagen lang gebash over me heen gehad en kon ik lekker toekijken hoe het potje doodging. Jij had zo erge tunnelvisie dat je niet eens zag dat Mayco heel erg met je mee liep en ook heel erg wolfachtig speelde, als je even een mogelijkheid had genomen om te kijken naar andere spelers was dit je vast wel opgevallen.
Ik heb mij dus gewoon 3 dagen lang moeten verdedigen, hier werd ik zo gek van dat ik op den duur gewoon hoopte dat jij of ik de lynch of lunch zou zijn zodat ik er geen last meer van zou hebben. Als je met tegenzin weer eens het topic opent van het spel is er toch echt iets misgegaan.
* Ik heb je alleen dag 1 en 2 aangevallen, en dag 2 was ik er de hele middag niet.
* Aangevallen worden vind ik geen reden om niet te kijken naar verdachten. Ik speelde slecht, maar jij evenzeer.

Ik vind het naar voor je dat je met tegenzin hebt gespeeld. Dat meen ik. Maar horen aangevallen worden en jezelf daartegen verdedigen niet bij het spel? Ik zou graag rekening willen houden met je gevoelens, maar is het dan nog wel goed WvW spelen?

Anyway, mocht je wat willen opvrolijken, lees dan wat potjes van TribalWars van een paar jaar oud. :p
 

DeletedUser20542

Gast
Lol, Yde was zo overduidelijk wolf :p
Ik hoopte dat hij wel door zou hebben dat ik zn welpje was :(
Mja, goedjes faalden hard dit potje, slechtjes deden niks. Al zeg ik het zelf, ik vind dat ik nog het beste had gespeeld :p :)
We zouden je die dag laten opgroeien, en dat was ook gebeurd als Rabbid niet de fout had gemaakt jou te lynchen ipv Sander. Ik had de Fruitmand (agent) en had Genade afgeblokt, daardoor had jij moeten blijven leven.

En je was idd best obvious slecht, vandaar dat ik nooit op je gestemd heb.
 

DeletedUser

Gast
Ik was overduidelijk slecht omdat ik wou dat de wolven door zouden hebben dat ik welp was x)
 

DeletedUser

Gast
We zouden je die dag laten opgroeien, en dat was ook gebeurd als Rabbid niet de fout had gemaakt jou te lynchen ipv Sander. Ik had de Fruitmand (agent) en had Genade afgeblokt, daardoor had jij moeten blijven leven.

En je was idd best obvious slecht, vandaar dat ik nooit op je gestemd heb.

Ffs Robin :(
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
* Ik heb je alleen dag 1 en 2 aangevallen, en dag 2 was ik er de hele middag niet.
* Aangevallen worden vind ik geen reden om niet te kijken naar verdachten. Ik speelde slecht, maar jij evenzeer.

Ik vind het naar voor je dat je met tegenzin hebt gespeeld. Dat meen ik. Maar horen aangevallen worden en jezelf daartegen verdedigen niet bij het spel? Ik zou graag rekening willen houden met je gevoelens, maar is het dan nog wel goed WvW spelen?

Anyway, mocht je wat willen opvrolijken, lees dan wat potjes van TribalWars van een paar jaar oud. :p
Ik heb wel gekeken naar andere verdachten hoor, ik heb ook vaak genoeg gezegd dat Mayco bijvoorbeeld gewoon slecht was maar daar werd niet naar geluisterd.
Jij was gewoon niet meer "normaal" wvw aan het spelen in mijn ogen, het is idd normaal om aangevallen te worden, maar als er toch niet naar je posts geluisterd wordt en je je alleen maar moet verdedigen is het spel ook niet leuk meer.
We zouden je die dag laten opgroeien, en dat was ook gebeurd als Rabbid niet de fout had gemaakt jou te lynchen ipv Sander. Ik had de Fruitmand (agent) en had Genade afgeblokt, daardoor had jij moeten blijven leven.

En je was idd best obvious slecht, vandaar dat ik nooit op je gestemd heb.
Dan had Mayco idd moeten blijven leven.
Ik was overduidelijk slecht omdat ik wou dat de wolven door zouden hebben dat ik welp was x)
Dat was ook vast wel gelukt x).
 

DeletedUser

Gast
Inschrijf topic voor spelleider iemand?
Ooit zal marvel potje gespeeld worden, ooit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan