• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam #168 - De goede oude tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Ik geef Jas momenteel het voordeel van de twijfel. Ik speel atm ook op een ander forum met hem WvW, en daar is hij ook maar matig inactief. Dit zou ik dus niet direct aan zijn slechtheid toeschrijven, maar wel in de gaten houden.

Dan neig ik momenteel meer naar Pac dan naar Light. Deels omdat ik minder over Pac weet, en anderzijds omdat zijn posts echt te neutraal en te idc wie er sterft overkomen.
 

DeletedUser

Gast
Om te beginnen sorry dat ik sinds mijn BM-stem gisteren compleet inactief ben geweest. Moest daarna naar een open avond waar ik verwachtte maar een uurtje ofzo te zijn, ben daar uiteindelijk de hele avond geweest en kwam pas ruim na de dl weer thuis om te kijken... Was dus van plan om later een lynch stem neer te zetten maar heb hier uiteindelijk geen tijd meer voor gehad :( Uiteindelijk dus niet random gedaan (of het moment dat ik ging zag ik niks om echt iemand mee te kunnen verdenken), maar gewoon helemaal niks.

Verder, tja, activiteit.

Light heeft sinds die random stem niks meer gezegd, dus niet echt iets om op af te gaan bij hem... Stemt voor lynch op een random actieve persoon (zegt hij tenminste), bm inderdaad zelfde logica als ik. Ik vermoed dat hij Lat net als ik ook niet kende voor dit potje (zou je dit kunnen bevestigen/ontkrachten Light?) en dus maar dezelfde logica toepaste. Imo dus niet echt verdacht, maar ook niet veel nuttigs over te zeggen omdat hij nogal weinig zegt.

Ed? Heeft ook niet enorm veel gezegd sinds die eerste paar uur van het potje, heeft net als ik ook geen lynch ingestuurd. Zijn logica om op Rabbid te stemmen was puur omdat Rabbid het spel snapt en altijd actief is. Zo hebben we er hier nog wel een aantal, dus geen geweldige logica... En zoals ik al zei, stuurde ook geen lynch in. En toch ben ik verdachter dan hij? Omdat ik niet op jou stemde voor bm miss Rabbid?

Alweerwolf: Met een spectaculaire 1 post valt er ook nog geen moer over hem te zeggen. Zijn stemmen van gisteren waren puur volgen omdat hij voor het eerst meedoet en verder, ja... Niks dus.
 

DeletedUser23442

Gast
Over mij:

Ik ben idd niet heel actief. Probeer wel regelmatig alles door te lezen. Maar zeggen dat een dl verkeerd zien voor een goedje onwaarschijnlijker is dan voor een slechtje. Want goedjes moeten dit alleen in de gaten houden en slechtjes hebben een wolvenchat waar ze van elkaar wel horen 'o, bijna lunch'

Ik was dan ook wel gewoon online gisteren om 20:30, maar niet (optijd) op het forum omdat ik dacht dat ik meer tijd had.

Over wie ik verdenk:

Ik vermoed door de lunch vooral dat de wolven bestaan uit inactieven en nieuwere mensen.
Want de rest zie ik toch minder snel Lat lynchen.

Hij liet dit potje een redelijk goede indruk achter, dus daardoor zullen nieuwerds gedacht hebben 'o dat is een goede speler, snel lynchen'
 

DeletedUser

Gast
Zo weinig stemmen vandaag... Damn, sws ook te weinig activiteit eigenlijk. Vooral voor een potje zonder netwerken, alles zou in topic moeten gebeuren maar vervolgens gebeurt hier niks :s

E: Ah, dat is al een derde stem.
 

DeletedUser

Gast
Sorry ben van het werk op mijn kamer moeten wegsneaken om nog te kunnen stemmen op mijn mobiel. Van de verdachten die gepost zijn verdenk ik ed en pacmega. Ik leg straks wel uit waarom. Ik lynch voor nu ed ivm inactiviteit. Kan hrt niet rood krijgen op het moment.
 

DeletedUser21204

Gast
Dag 2​

Lynch is Ydeger. Hij was Cupido.
Lunch is Initia. Hij was Cupido.
x)
Rabbid was echter verliefd op Initia, en sterft dus aan liefdesverdriet. Hij was Burger.

Mpvds valt dood aan inactiviteit. Hij was Priester.
Labr valt dood aan inactiviteit. Hij was Beschermengel.
 

latdekat

Harpij
Dag 2​


Lynch is Ydeger. Hij was Cupido.
Lunch is Initia. Hij was Cupido.
x)
Rabbid was echter verliefd op Initia, en sterft dus aan liefdesverdriet. Hij was Burger.

Mpvds valt dood aan inactiviteit. Hij was Priester.
Labr valt dood aan inactiviteit. Hij was Beschermengel.

Ik weet dat ik dood ben, maar Yde is toch echt geen lynch? Ik tel maar twee stemmen op Yde, terwijl er 3,5 op Alweerwolf staan.
 

DeletedUser21204

Gast
Ik als spelleider kan niet zeggen wat er gebeurd is, maar Ydeger is echt lynch.
 

DeletedUser20542

Gast
Ik accepteer de uitslag niet, ik eis een hertelling!!1!!!!11!!!1!
 

DeletedUser

Gast
Was gisteren pas om 11 uur klaar en had geen zin nog op het forum dit hele verhaal te posten. Ik ga even een verslag schrijven nu dus get set.

De drie dingen die ik ga behandelen zijn:
1. Waarom ik Ed en pacmega verdacht/verdenk.
2. Waarom ik mezelf verdacht heb gemaakt.
3. Hoe kan ik mezelf minder verdacht maken?

Disclaimer: Ik ben alleen gewend WvW te spelen in een vriendengroep. Op het forum wordt heel anders gespeeld en daarom kan mijn logica incorrect zijn.

1. Waarom ik Ed en Pacmega verdacht/verdenk.
Ten eerste mijn lynch target #1, Ed. Ik heb gekeken naar meerdere posts die mensen gestuurd hebben. Mijn lynch targets zijn uiteindelijk gebaseerd op de post van Rabbid (#16) waarin hij vermeld met logica wie er verdacht zijn. Ed is niet actief en heeft in totaal 1x gestemd in het begin. Men heeft zelf gezegd in dit forum dat de mensen die amper posten vaak weerwolven zijn. Ook denk ik dat bij de lynch inactievere spelers lynchen effectiever is, deswege mijn keuze.
Ten tweede mijn lynch target #2, Pacmega. Hij heeft meer posts gestuurd dan Ed, alhoewel het niet veel is. Rabbid heeft dit al gezegd, maar mij viel de Latdekat BM stem van Pacmega ook op. Wat ik mensen soms zie doen is voor een burgemeester stemmen als weerwolf, ook al wordt die persoon niet BM. Wanneer die dan geluncht wordt denkt men dat de weerwolf in kwestie voor een goede was. Dit is echter een te wilde gok, dus leek het me niet verstandig om als enige informatie te posten. Moet ik dit voortaan wel doen?

2. Waarom ik mezelf verdacht heb gemaakt.
Ten eerste, ik ben nieuw. Hier kan ik naar mijn idee niks aan doen. Het is logisch dat men de nieuwelingen verdenkt, zeker als er een actieve speler wordt geluncht in het begin. Ik ken hier niemand goed genoeg, dus ik weet niet in hoeverre jullie mensen lunchen over het algemeen. Wat ik nog wel wil zeggen hierover, is dat men erg makkelijk te readen is op deze manier. Ik sluit niet uit dat nieuwelingen het niet gedaan hebben, maar ik denk dat mensen heel makkelijk kunnen framen met de hiërarchie die in dit forum zit, en ik kan uit mijn ervaring met dit spel wel zeggen dat WvW een spel is waarbij het de bedoeling is elkaar te framen.
Ten tweede heb ik te weinig gepost. Volgens mijn eigen logica ben ik hierdoor een verdachte, dus ben ik niet salty over de lynchstemmen. De reden voor mijn minieme hoeveelheid posts is als volgt:
- Zoals hierboven vermeld, ik wist niet hoe nuttig de weinige informatie die ik had was.
- Ik wist niet in hoeverre ik verdacht zou zijn als ik met weinig/onbetrouwbare informatie kwam.
- Ik wist niet wat ik wel kon zeggen in het forum.

3. Hoe kan ik mezelf minder verdacht maken?
Hier kan ik alleen maar over gissen. Ik zeg hierboven "wist", maar dat is alleen als antwoord op de deelvraag. Eerlijk gezegd weet ik het nog steeds niet. Ineens niet meer een nieuwe speler zijn gaat niet. Veel posten op het forum wordt ook moeilijk, aangezien ik vandaag pas in le avond thuis kom en morgen naar de open dag van een uni in Nijmegen ga en daarna een feestje heb.

Dit was het einde van mijn verhaal. Dank u voor het lezen en ik hoop dat je ervan genoten hebt. Feedback zou ik kunnen waarderen.
 

DeletedUser23701

Gast
Light heeft sinds die random stem niks meer gezegd, dus niet echt iets om op af te gaan bij hem... Stemt voor lynch op een random actieve persoon (zegt hij tenminste), bm inderdaad zelfde logica als ik. Ik vermoed dat hij Lat net als ik ook niet kende voor dit potje (zou je dit kunnen bevestigen/ontkrachten Light?) en dus maar dezelfde logica toepaste. Imo dus niet echt verdacht, maar ook niet veel nuttigs over te zeggen omdat hij nogal weinig zegt.

Ik heb Lat zien spelen in een paar vorige potjes en vindt dat hij in dit potje heel wat moeite heeft gestoken om ons te overtuigen om BM te worden.
vandaar dat ik ook vindt dat dat beloond mag worden.

verder was die random actief persoon een schrijffout :p
het moest inactief zijn.
en ik denk niet dat ik verkeerd heb geoordeeld aangezien de lynch een goedje was en ik totaal geen reden zie om er iemand uit te stemmen omdat hij trolt in plaats van een wolf te zoeken

wat betreft mijn inactieviteit van gisteren.
ik heb de laatste tijd nogal last van mijn gezondheid en heb bijna een volledige dag in het ziekenhuis doorgebracht.
 

DeletedUser23442

Gast
Oké. Wat een verschrikkelijke inactieve bende. Maarja dat krijg je als de wolven zo lunchen als ze nu doen.
Daarom ga ik ook maar niet té actief doen anders weet ik zeker dat ik de volgende ben x)

Er zijn nog 0 wolven dood. Toch is het potje nog niet afgelopen, dus de wolven zijn nog in de minderheid, maar het komt er waarschijnlijk op neer dat als we nog eens verkeerd lynchen het voorbij is.



3. Jaspenia
De enige waarvan ik zeker weet dat hij goed is x)



4. DonFrank

Zijn posts zijn er extreem weinig en ik kan er ook niet echt iets uithalen. Ik hoop dat hij zsm ook nog wat van zich kan laten horen en hopelijk krijg ik dan en beter beeld. Ik krijg iig niet direct een slecht gevoel bij hem, voor zover ik een gevoel bij hem kan krijgen.

Rabbid. Bekijkt posts zorgvuldig, reageert actief en komt met theorieën en zeggende posts.

Ik ben weliswaar inactief geweest, maar over het algemeen is Neusje niet iemand die er voor gaat (nu ben ik eerlijk dat ik inactief ben, maar om dan te gaan trollen; dat doe ik iig niet). Mede daarom vallen de stemmen van sommigen te verklaren. Ik had wss ook op hem gestemd als ik er was.

Ik heb mijn reden gegeven waarom ik op Rabbid als BM gestemd heb. Tevens heb ik examens, dus vandaar minder actief. Verder kan ik niet zeggen dat jij ook echt actief bent...

Als laatste; als je mij mee vind lopen, ben je dat zelf ook. Ik ben namelijk degene die na jou stemde, terwijl er al stemmen stonden op Rabbid.



7. Heir
Ik ga niet al zn posts hier neerzetten want het zijn er relatief veel met totaal ongeveer 0 inhoud.
Het komt er op neer dat hij weigert te zoeken naar wolven tot ze uit de lucht komen vallen om er dan maar op te stemmen.
Kan ik niet echt iets mee. Toch neig ik naar goed op basis van deze post + het feit dat als hij onsportief zou lunchen zoals de wolven nu doen, hij andere mensen gekozen zou hebben denk ik:

Wait wur ik dacht dat je het over yde had, mb
Btw stop de neus haat eens wtf als hij goed is dan raad ik mijn vervanger aan op ilja te stemmen



8. Alweerwolf
Verdenk ik niet echt meer. Doet in die laatste post redelijk zn best wat bij te dragen. Verder laat hij in zn eerdere posts blijken dat hij nieuw is, maar de manier waarop hij het zegt klinkt voor mij alsof hij alleen 'ons' hier in het topic heeft, en niet een groepje wolven om in prive mee te praten



9. Pacmega
Bij hem heb ik voor mn gevoel de meeste twijfels.

Om te beginnen sorry dat ik sinds mijn BM-stem gisteren compleet inactief ben geweest. Moest daarna naar een open avond waar ik verwachtte maar een uurtje ofzo te zijn, ben daar uiteindelijk de hele avond geweest en kwam pas ruim na de dl weer thuis om te kijken... Was dus van plan om later een lynch stem neer te zetten maar heb hier uiteindelijk geen tijd meer voor gehad :( Uiteindelijk dus niet random gedaan (of het moment dat ik ging zag ik niks om echt iemand mee te kunnen verdenken), maar gewoon helemaal niks.

Verder, tja, activiteit.

Light heeft sinds die random stem niks meer gezegd, dus niet echt iets om op af te gaan bij hem... Stemt voor lynch op een random actieve persoon (zegt hij tenminste), bm inderdaad zelfde logica als ik. Ik vermoed dat hij Lat net als ik ook niet kende voor dit potje (zou je dit kunnen bevestigen/ontkrachten Light?) en dus maar dezelfde logica toepaste. Imo dus niet echt verdacht, maar ook niet veel nuttigs over te zeggen omdat hij nogal weinig zegt.

Ed? Heeft ook niet enorm veel gezegd sinds die eerste paar uur van het potje, heeft net als ik ook geen lynch ingestuurd. Zijn logica om op Rabbid te stemmen was puur omdat Rabbid het spel snapt en altijd actief is. Zo hebben we er hier nog wel een aantal, dus geen geweldige logica... En zoals ik al zei, stuurde ook geen lynch in. En toch ben ik verdachter dan hij? Omdat ik niet op jou stemde voor bm miss Rabbid?

Alweerwolf: Met een spectaculaire 1 post valt er ook nog geen moer over hem te zeggen. Zijn stemmen van gisteren waren puur volgen omdat hij voor het eerst meedoet en verder, ja... Niks dus.
Waarom ga je alleen in op deze 3 personen? Ik zie nergens een verklaring of uitleg waarom je juist over deze 3 personen iets zegt?
Het zijn ook niet alelen de mensen die je verdacht vind, want je zegt niet echt iets over ze. Enkel feiten, maar niet echt meningen




12. Lightpolis
Bij hem krijg ik ook geen heel goed gevoel.

normaal zou ik er geen punt van maken maar op deze manier druk je wel subtiel door dat je een goedje zou zijn.
en ook dat het smecht zou zijn voor de goedjes om 1 van jullie te lynchen.
want als brave volgzame goedjes gaan we natuurlijk niet een van deze steunpilaren weghalen
Waarom is het verkeerd/verdacht om subtiel door te drukken dat je een goedje bent?

Deze stem spreekt wel een beetje voor hem. Op dat moment zou een slechtje mss eerder meestemmen op een actiever persoon/goedje om die er uit te krijgen dan een inactieve. Want er konden makkelijk goedjes gelyncht worden


vooralsnog een random stem
een van de actiefjes EdAtGoirle omdat ik geen echte verdachte zie zover



14. EdAtGoirle
Al zijn posts:
Rabbid Heel simpel waarom:

Onze grote konijnen vriend ken ik nog van vroeger, hij snapt het spelletje goed en is altijd actief

@latdekat en @unknown.

Jullie kunnen veel posten zodat er activiteit is, maar als er niks nuttigs staat hebben we er ook niet veel aan.

Het enige dat ik daarmee kan is me afvragen waarom die nog niet is doodgevallen. Dus ja, laten we dan maar hopen dat dat deze dl alsnog gebeurt en iig geen lynchstem aan hem verspillen



17. Unknown
Wow, hij heeft veel meer posts dan ik me herinnerde. Maar als ik kijk naar de inhoud en uitgebreidheid van sommige posts verklaart dat veel. Ik krijg bij hem een twijfelnd gevoel.

Dat is volgens mij niet verdacht, maar gewoon correct gehandeld.
Dit was als reactie op mijn 'grap' over dat het verdacht was dat Ara of Don een posts verwijderd hadden van Neus.
Het lijkt mss onschuldig, maar het kan ook zijn dat hij schrok dat ik een medewolfje beschuldigde?

In ieder geval, als Don slecht blijkt kan Unkown dit heel goed ook zijn en andersom.


Weet ik wel..
Maar als we nu vandaag niemand echt verdacht vinden, wat gebeurt er dan? Mag je ook "blanco" stemmen of zo?
Blanco stemmmen...
Dat kan óf een goedje zijn die het serieus nog niet weet of een slechtje + nieuwe speler die niet durft om al op te vallen


latdekat 4BM.
Ik vertrouw Rabbid niet helemaal, en zijn theorie lijkt niet echt sluitend.
Je beschuldigt ydeger ervan een slechtje te zijn omdat hij jou niet expliciet beschuldigt?
Twijfelen aan een beschuldiging van goedje op goedje spreekt redelijk in je voordeel. Een wolfje zou de goedjes elkaar wel lekker laten afslachten

Je kan iedereen die op Neus gestemd heeft als "verdacht" bestempelen.. Want de wolven wisten goed genoeg dat hij geen slechtje was.
Dit zeggen terwijl je zelf ook op Neus stemde is dan weer vreemd. Probeer je het groepje neusstemmers subtiel verdacht te krijgen zodat we die hopelijk gaan lynchen? Omdat je weet dat daar verder geen wolven bij zitten?

Ja dat weet ik, ik heb ook op hem gestemd omdat hij niet echt serieus was.
Vele stemmen zullen geweest zijn omdat er niet echt een verdachte was, maar gewoon om van hem af te zijn.
Maar we kunnen wel stellen dat de wolven ook op hem hebben gestemd, omdat hij geen wolf was.
Ook hier, hoezo zouden de wolven persé op hem gestemd hebben omdat hij geen wolf was? Waren de alternatieven voor die lynch dan wel wolf? Anders maakt het toch niet uit op welk goedje ze stemmen?

Daarom Ydeger omdat ik nu weg moet.

Huh, eerder vond je het toch nog gek dat Rabbid Ydeger verdacht vond, maar nu het uitkomt stem je toch maar op hem. Heb je nog meer argumenten of uitleg bij die stem (en niet alleen waarom een ander niet)?



CONCLUSIE:

Pacmega en Unknown heb ik denk ik de meeste twijfels bij op het moment.

Graag reacties van iedereen op zo veel mogelijk om tot defnitieve keuzes te komen :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan