• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam #190 - Weerwolven van Catan

DeletedUser26399

Gast
Ik stel mezelf kandidaad, ik ken dit spel vrij goed en neem aan dat ik dus een stapje voor heb.
 

DeletedUser21204

Gast
Zie het maar als een compliment. Nee sommigen zijn zo doorzichtig dat je er recht doorheen kan kijken.

Wel mijn oprechte excuses dat ik niet een formidabel goedje en een waardeloos slechtje ben, maar ervaring komt van 2 kanten he x)

P.S. Vangen deze personen als goedje ook maar 1 wolf? x)
 

DeletedUser22926

Gast
Kyra, laat ze gewoon. Iedereen die niet inziet dat iemand als goedje altijd te vertrouwen is en als slechtje nooit is gewoon een waardeloze WvW-speler. Dus why bother?
Waardeloze discussie dit im sorry, maar wil toch nog ff reageren.

Signlady het feit dat je niet weet of iemand goed of slecht is is juist het leuke van het spel. Daarom zeg ik ook vertrouw kyra niet omdat zijn goed is in zich voordoen als een goedje die wel te vertrouwen is, ook met geloofwaardige claim. Ik zie dat als compliment maar oke.

En nee je hoeft niet goed te zijn in goedje zijn om doorzichtig te zijn. Noobjes vallen door de mand doordat ze op bepaalde manier reageren als ze goed zijn. Is erg duidelijk vaak.

Maar oke, als jullie dit niet begrijpen laat ik t wel gewoon x)
 

DeletedUser21204

Gast
Ja maar kijk als niemand me vertrouwt gwn kan ik ook niets he, zelfs niet als goedje met de beste wil van de wereld.

Denk je dat ik 2 potjes terug al die wolven neer had kunnen halen met enkel mijn eigen priesterdrankje? Nee, dat lukte omdat mensen me vertrouwden. De smid upgrade me voordat ik bewezen was, puur op basis van vertrouwen. En kijk hoe hard we daardoor wonnen.

Dus soms is het goed vertrouwen in iemand te hebben zonder dat deze meteen bewezen moet zijn. Al zou ik deze persoon dan niet letterlijk alle speciaaltjes van het hele potje op een presenteerblaadje aanreiken a la Shoving, dat gaat dan weer wat ver x)
 

latdekat

Harpij
Ja maar kijk als niemand me vertrouwt gwn kan ik ook niets he, zelfs niet als goedje met de beste wil van de wereld.

Denk je dat ik 2 potjes terug al die wolven neer had kunnen halen met enkel mijn eigen priesterdrankje? Nee, dat lukte omdat mensen me vertrouwden. De smid upgrade me voordat ik bewezen was, puur op basis van vertrouwen. En kijk hoe hard we daardoor wonnen.

Dus soms is het goed vertrouwen in iemand te hebben zonder dat deze meteen bewezen moet zijn. Al zou ik deze persoon dan niet letterlijk alle speciaaltjes van het hele potje op een presenteerblaadje aanreiken a la Shoving, dat gaat dan weer wat ver x)

Even opmerken dat het effect van vertrouwen dit potje nog groter is, door de BM die mag kiezen, het schenken van gs etc. Dit potje is het best belangrijk dat we een beetje nadenken over onze BM.
 

DeletedUser21575

Gast
Bij nader inzien wil ik deze verantwoordelijkheid niet dragen x) ik ben daar te lui voor..
 

DeletedUser22926

Gast
Ja maar kijk als niemand me vertrouwt gwn kan ik ook niets he, zelfs niet als goedje met de beste wil van de wereld.

Denk je dat ik 2 potjes terug al die wolven neer had kunnen halen met enkel mijn eigen priesterdrankje? Nee, dat lukte omdat mensen me vertrouwden. De smid upgrade me voordat ik bewezen was, puur op basis van vertrouwen. En kijk hoe hard we daardoor wonnen.

Dus soms is het goed vertrouwen in iemand te hebben zonder dat deze meteen bewezen moet zijn. Al zou ik deze persoon dan niet letterlijk alle speciaaltjes van het hele potje op een presenteerblaadje aanreiken a la Shoving, dat gaat dan weer wat ver x)
Tuurlijk moet je mensen vertrouwen. Maar als je als noobje goedje bent kan er heel makkelijk gebruik van je worden gemaakt. Daarom spoor ik dus salyger aan jou nu nog niet te vertrouwen, want ik zie jou daar nog wel eens gebruik van maken.
 

DeletedUser21204

Gast
Even opmerken dat het effect van vertrouwen dit potje nog groter is, door de BM die mag kiezen, het schenken van gs etc. Dit potje is het best belangrijk dat we een beetje nadenken over onze BM.

Ik heb dan ook op de vorige pagina al gezegd dat ik geen BM wil worden, dus als het om de BM gaat zie ik het probleem al helemaal niet.
 

DeletedUser9104

Gast
Waardeloze discussie dit im sorry, maar wil toch nog ff reageren.

Signlady het feit dat je niet weet of iemand goed of slecht is is juist het leuke van het spel. Daarom zeg ik ook vertrouw kyra niet omdat zijn goed is in zich voordoen als een goedje die wel te vertrouwen is, ook met geloofwaardige claim. Ik zie dat als compliment maar oke.

En nee je hoeft niet goed te zijn in goedje zijn om doorzichtig te zijn. Noobjes vallen door de mand doordat ze op bepaalde manier reageren als ze goed zijn. Is erg duidelijk vaak.

Maar oke, als jullie dit niet begrijpen laat ik t wel gewoon x)

Heart, ik baal eerlijk gezegd dat je reageert, want deze discussie is nuttelozer dan nutteloos. Maargoed. Ik gaf alleen aan dat je een behoorlijk slechte speler bent als je niet inziet dat een goedje te vertrouwen is en een slechtje niet. Dat je vooraf/ tijdens het spel niet weet of iemand goed of slecht is bewijst alleen maar mijn punt dat je wel ontzettend noob moet zijn om dat niet te snappen.

Maargoed. Vanavond dus BM-stemming, omdat ik niet weet in hoeverre in vandaag aanwezig kan zijn zet ik mijn stem alvast op Jasper. Het is eigenlijk alleen maar gebaseerd op het feit dat ik je een goede speler vind.
 

DeletedUser21204

Gast
Tuurlijk moet je mensen vertrouwen. Maar als je als noobje goedje bent kan er heel makkelijk gebruik van je worden gemaakt. Daarom spoor ik dus salyger aan jou nu nog niet te vertrouwen, want ik zie jou daar nog wel eens gebruik van maken.

Wacht, je wil zeggen dat hij geen dubbeltje is? x)
 

latdekat

Harpij
Ik heb dan ook op de vorige pagina al gezegd dat ik geen BM wil worden, dus als het om de BM gaat zie ik het probleem al helemaal niet.

Dat was niet naar jou toe, eerder algemeen.

En verder heeft het echt geen nut om te discussiëren over wie je wel/niet moet vertrouwen. Heart, je mag dan wel zeggen om bijvoorbeeld Kyra niet te vertrouwen, maar er zijn er anderen die minstens even manipulatief kunnen zijn. Ik begin bijna medelijden te hebben met Kyra omdat ze altijd weer genoemd wordt. o_O
 

DeletedUser21204

Gast
Tja, elk potje opnieuw moet natuurlijk vermeld worden dat ik kan stabben als ik wolf ben. Het is natuurlijk ook wereldschokkend nieuws.
 

DeletedUser

Gast
Laten we de Kyra is goed / niet goed vete nu maar eens even liggen en laten we ons concenteren op het vinden van een goede BM.

We hebben 2 keuzes en in de uitleg staat het volgende:
De Burgemeester is dit spelletje vrij belangrijk. De burgemeester zal alle spelers die geen stemmen hebben een plaatsje mogen geven op het bord. Deze mensen worden eerst geplaatst, daarna zullen de overige spelers op basis van het aantal BM-stemmen een plek mogen kiezen. Indien evenveel stemmen, mag de persoon het hoogste op de spelerslijst als eerste kiezen. Beschouw het als een beloning voor de mensen die snel inschrijven. Wanneer iedereen een plaatsje heeft, ten laatste bij de eerste lynchdeadline, schiet het speelbord in werking.

Optie 1: We kiezen een BM die we vertrouwen en die ons naar eer en geweten gaat plaatsen op het bord.
Optie 2: We geven ieder elkaar een stem, waardoor we op basis van spelerlijst volgorde een plaats kunnen kiezen zonder afhankelijk te zijn van een BM en de kom dus op een eerlijke manier starten.
 
Bovenaan