• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam #190 - Weerwolven van Catan

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Uitslag wordt veel later gepost. Maar de deadline blijft wel 22.00 uur. Stemmen NA dat tijdstip (dus 22.00 telt mee) tellen niet meer mee.
 

latdekat

Harpij
Schijnbaar wordt mijn theorie genegeerd.

Het is dat ik er zelf ook al op was gekomen.

Echter klopt optie 1 niet.

Laten we de Kyra is goed / niet goed vete nu maar eens even liggen en laten we ons concenteren op het vinden van een goede BM.

We hebben 2 keuzes en in de uitleg staat het volgende:


Optie 1: We kiezen een BM die we vertrouwen en die ons naar eer en geweten gaat plaatsen op het bord.
Optie 2: We geven ieder elkaar een stem, waardoor we op basis van spelerlijst volgorde een plaats kunnen kiezen zonder afhankelijk te zijn van een BM en de kom dus op een eerlijke manier starten.

In jouw eerste optie is het zo dat we voor een BM stemmen. Echter mag een BM enkel voor de mensen kiezen die niet hebben gestemd. Dus dan is het niet zo dat we de keuze geheel aan de BM overlaten. Want dan mogen de stemmers zelf een plaatsje uitkiezen.

Van de tweede ben ik geen fan. Dan wordt de BM namelijk random bepaalt, wat kan leiden tot scenario's waar bijvoorbeeld Graecus ook BM kan worden.

Het is gewoon zo dat je een BM moet uitkiezen waarop je kan vertrouwen, en waarvan je denkt dat hij de goede mensen de juiste plaatsjes gaat toewijzen. Het blijft gokken.

E: Het is zo dat bij de eerste optie eventueel alleen de BM op zichzelf stemt, maar dan zullen we toch nooit overkomen wie BM wordt.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser20542

Gast
Optie 1: We kiezen een BM die we vertrouwen en die ons naar eer en geweten gaat plaatsen op het bord.
Optie 2: We geven ieder elkaar een stem, waardoor we op basis van spelerlijst volgorde een plaats kunnen kiezen zonder afhankelijk te zijn van een BM en de kom dus op een eerlijke manier starten.
Vertel eens welke optie jouw voorkeur heeft?
 

DeletedUser27427

Gast
Het is dat ik er zelf ook al op was gekomen.

Echter klopt optie 1 niet.



In jouw eerste optie is het zo dat we voor een BM stemmen. Echter mag een BM enkel voor de mensen kiezen die niet hebben gestemd. Dus dan is het niet zo dat we de keuze geheel aan de BM overlaten. Want dan mogen de stemmers zelf een plaatsje uitkiezen.

Van de tweede ben ik geen fan. Dan wordt de BM namelijk random bepaalt, wat kan leiden tot scenario's waar bijvoorbeeld Graecus ook BM kan worden.

Het is gewoon zo dat je een BM moet uitkiezen waarop je kan vertrouwen, en waarvan je denkt dat hij de goede mensen de juiste plaatsjes gaat toewijzen. Het blijft gokken.

E: Het is zo dat bij de eerste optie eventueel alleen de BM op zichzelf stemt, maar dan zullen we toch nooit overkomen wie BM wordt.
Mee eens. Zeker nu hebben we een BM nodig die zich al bewezen heeft. Daarom kies ik voor Ydeger.
 

DeletedUser

Gast
Vertel eens welke optie jouw voorkeur heeft?

Beide heeft mijn voorkeur, als we een goede BM kunnen vinden sta ik helemaal achter optie 1.

Voor de eerlijkheid en een eerlijk spel sta ik achter optie 2.

1. Heartlion, veel gedoe over de kyra is goed dan te vertrouwen/ kyra is fout niet te vertrouwen, geen BM stem.
2. Kyraco, wil geen BM worden, geen stem.
3. Gekko, nog niet echt actief, geen stem.
4. Ijzer, nog niet echt actief, geen stem.
5. Jivilium, ben ik zelf.
6. Ilja, kan goede BM zijn, maar kan ook heel lief overkomen en niet te vertrouwen zijn, geen stem.
7. Graecus 001, een rare speler van het spel, vind de gedachtegangen vaak raar en vaak tegen de keer in, geen stem.
8. Dasios, nog vrij onervaren in het spel, weet niet of hij als BM goede keuzes maakt in dit potje, geen stem.
9. Nissassa, goede BM maar weet niet of ik hem vertrouw.. wel mogelijke kandidaat.
10. Ydeger, vorige keer behoorlijk inactief, daarom geen stem voor BM sorry.
11. Latdekat, goede BM, gezien vorige potjes, mogelijk kandidaat.
12. Kapitein Henk, nooit als bm gezien, weet niet of hij goede keuzes maakt, ik zeg voor nu geen stem.
13. Salyger, nog te nieuw voor een stem.
14. Jaspenia, mogelijke kandidaat voor stem, redelijk actief, spelkennis en goede BM als ik terug kijk op andere potjes.

Ik ga nog eens kijken op wie ik stem voor BM.
 

latdekat

Harpij
Jivilium schijnt het wel te snappen, als hij een beetje rekening houdt dat zijn twee opties niet volledig kloppen mag hij wel BM worden.
 

DeletedUser22926

Gast
Het was ook niet echt serieus bedoelt maar ik laat het wel gewoon zitten -,-
Heartlion
Geen mening over de stemmen en ik wordt t toch niet
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Deadline 0 - Burgemeesterverkiezing

Ydeger -> Jaspenia
Nissasssa -> Jaspenia
Ilja -> Jaspenia


Gekko -> Ydeger
Dasios -> Ydeger
Latdekat -> Jivilium
Jivilium -> Latdekat
Heartlion -> Heartlion
Kyraco -> Dasios

Jaspenia BM. Hij kiest plaatsen voor alle mensen die geen stemmen kregen en zichzelf;

2. Kyraco
3. Gekko
4. Ijzer
6. Ilja
7. Graecus 001
9. Nissassa
12. Neusje
13. Salyger
14. Jaspenia

Daarna mag Ydeger kiezen, daarna Heart , Jivilium, Dasios. Lat krijgt de overschot.

Lynch 1 + Lunch 1 - Zondag 22.00 uur
 

DeletedUser22926

Gast
6. Ilja, kan goede BM zijn, maar kan ook heel lief overkomen en niet te vertrouwen zijn, geen stem.
9. Nissassa, goede BM maar weet niet of ik hem vertrouw.. wel mogelijke kandidaat.
Oke maar iedereen is nu toch nu gewoon even verdacht. Het feit dat sign een goede wolf is is toch geen reden om niet op haar te stemmen?

Het is niet echt verdacht maar vond dit wel opmerkelijk, alsof je diegenen wilt uitsluiten van jouw bm stem om op een mede wolf te kunnen stemmen.
 
Bovenaan