• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam #194 - Wolven vs. Burgers

DeletedUser25006

Gast
Midden in de nacht 5
De overgebleven inwoners gingen vervroegd in stemming. Ze kwamen samen in het gemeentehuis en je merkte meteen dat er een tweedeling was. Aan de ene kant de goedjes, de andere kant de slechtjes dat gaat niet anders.

De inwoners zijn zo goed als vast besloten om Ilja te lynchen, daar is geen ontkomen meer aan. Zij werd opgehangen aan de galg.

Toen er een plaspauze werd gehouden greep de laatste burger zijn kans! Op een lugubere manier werd Kyra vermoord en ontdaan van haar wolvenvacht, die de overgebleven burger omsloeg en droeg als mantel en plaats nam in de burgemeestersstoel, hoewel hij natuurlijk geen burgemeester was.

Plots kwamen Heart en Don terug van het toilet en wisten wat hun te doen stond. Nissassa stierf in het harnas en zo bleef Wakkerdam toch van de wolven!

Een dappere poging van de burgers maar tevergeefs. De wolven (goedjes) winnen.

Burger in wolfskleren

Beschermwolf V1

Burger in wolfskleren

Ijzeren hein wolf V1a

Wolfoudste V1
 

DeletedUser25006

Gast
Jup :p Hierbij ook de rollen overzichtelijk.

Spelerslijst:
1. Kyraco = Beschermwolf V1 (goedje)
2. Heartlion = ijzeren hein wolf V1A (goedje)
3. Graecus 001 = Wolf (goedje)
4. Ilja = burger in wolfskleren (slechtje)
5. Latdekat = Wolfsjager V1 (goedje)
6. Ydeger = Wolf (goedje)
7. Nissassa = burger in wolfskleren (slechtje)
8. Gekko = Wolf (goedje)
9. Neus = Ziekewolf (goedje)
10. Dasios = Burger in wolfskleren (slechtje)
11. Jaspenia = Wolfsbeul V2 (goedje)
12. Rabbid = Wolf (goedje)
13. ShovingNE2 Wolf (goedje)
14. DonFrank = Wolfoudste V1 (goedje)
 

DeletedUser21575

Gast
Mag ik opmerken dat de slechtjes best underpowered waren vergeleken met de goedjes?

3 burgers vs. IJzeren Hein, Jager, Beul, DO, Zieke, Bengel, + rest?
 

DeletedUser21204

Gast
Mag ik opmerken dat de slechtjes best underpowered waren vergeleken met de goedjes?

3 burgers vs. IJzeren Hein, Jager, Beul, DO, Zieke, Bengel, + rest?

Agreed. De infectie waar ik compleet vanuit ging was echt op zijn plek geweest.
 

DeletedUser25006

Gast
ik wilde juist eens een keer geen infectie doen, vond het onnodig. Daarin vond ik ook dat de goedjes niet heel OP waren, gewone normale rollen (de ijzeren hein heeft niets met de slechtjes te maken) dus 3 slechtjes tegenover een beul en Jager die ze konden doden, er waren 2 beschermende goedjes (bengel en zieke). Al met al hadden de slechtjes een uitdaging maar was het absoluut niet onmogelijk om dit te winnen is mijn mening.
 

DeletedUser

Gast
Ik vond de slechtjes niet zo erg underpowered. De goedjes hadden namelijk geen enkele zienende rol, en dat maakt erg veel uit. Er was verder ook maar één sterk goedje dat zichzelf kon bewijzen (de beul). Met max. 1 bewezen goedje zou ik er ook geen infectiewolf in stoppen.
 

DeletedUser21204

Gast
a78b9039692742ab8c515573e0a0f674.png
 

DeletedUser21575

Gast
Ik vond de slechtjes niet zo erg underpowered. De goedjes hadden namelijk geen enkele zienende rol, en dat maakt erg veel uit. Er was verder ook maar één sterk goedje dat zichzelf kon bewijzen (de beul). Met max. 1 bewezen goedje zou ik er ook geen infectiewolf in stoppen.
Ijzeren Hein was ook bewezen in het topic hoor. Dus er waren 2 bewezen goedjes.
 

DeletedUser21204

Gast
Die kans was echter wel heel erg klein...
En hij kon niet ZICHZELF bewijzen. Dat moest iemand anders voor m doen x)
 

DeletedUser21575

Gast
Die kans was echter wel heel erg klein...
En hij kon niet ZICHZELF bewijzen. Dat moest iemand anders voor m doen x)
Ik zeg alleen dat in de opzet van de rollen de mogelijkheid wèl aanwezig was en dit dus ook gebeurde. We boksten met 2 slechtjes tegen een 6tal goedjes waaronder 2 bewezen. Dat was gewoon ontiegelijk lastig.

We moesten zelf maar de illusie wekken dat er een infectie plaats vond door een lunch over te slaan.
En tevens de beschermende goedjes dusdanig manipuleren dat wij onze targets goed konden lunchen.
 
Bovenaan