• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Wereld Calydon

DeletedUser26972

Gast
Belegering van 10 uur is wat kort denk ik bij een NB van 9 uur.
Verder best aardig. Misschien dat Nieuwe verovering iets beter bij dit had gepast. Dan kan je nog wat doen om je stad te behouden gedurende de nacht.
 

DeletedUser23442

Gast
Belegering van 10 uur is wat kort denk ik bij een NB van 9 uur.
Verder best aardig. Misschien dat Nieuwe verovering iets beter bij dit had gepast. Dan kan je nog wat doen om je stad te behouden gedurende de nacht.
Er lopen al veel werelden met een overnametijd die maar 1 uur buiten de nb valt hoor (Troje bv) en dat gaat opzich prima
 

DeletedUser27281

Gast
zal er nog wel komen hoor. Toen het systeem van de opstanden er kwam deden ze ook een paar werelden achter elkaar met alleen maar het nieuwe systeem
Oh ok, ja dat deel heb ik gemist omdat ik na gamma ben gestopt en op troje opnieuw ben begonnen na een hiatus in van een paar jaar xD Ik denk dat ik deze een kans ga geven vanwege de trage snelheid, vind ik over het algemeen wel fijner
 

DeletedUser18250

Gast
Ik vind het erg jammer dat het weer een belegerings wereld is! met al die goudspelers is het bijna niet meer te doen om ook maar 1 stad te behouden als je met veel minder goud speelt! zie dit ook op wereld Baris gebeuren. Als kleine speler (lees geen goudspeler) krijg je daar gewoon geen poot aan de grond
 

DeletedUser23442

Gast
Ik vind het erg jammer dat het weer een belegerings wereld is! met al die goudspelers is het bijna niet meer te doen om ook maar 1 stad te behouden als je met veel minder goud speelt! zie dit ook op wereld Baris gebeuren. Als kleine speler (lees geen goudspeler) krijg je daar gewoon geen poot aan de grond
Dat is niet echt waar.

Het oude belegerinssysteem draait om activiteit en (time)skills. Met goud heb je zeker voordelen, maar zonder goud is het prima vol te houden. Zowel in de aanval als al helemaal verdedigend.

Het nieuwe opstandssysteem draait bijna puur om aantallen. Daar ben je als goudspeler dus nog veel meer in het voordeel omdat je gewoon veel meer steden en troepen kan hebben dan niet goudspelers en ze zo makkelijk aan kan
 

DeletedUser27438

Gast
Arreej, de wereld is nog niet eens begonnen en ze zijn alweer aan het janken over goud.
 

DeletedUser27281

Gast
Ik vind het erg jammer dat het weer een belegerings wereld is! met al die goudspelers is het bijna niet meer te doen om ook maar 1 stad te behouden als je met veel minder goud speelt! zie dit ook op wereld Baris gebeuren. Als kleine speler (lees geen goudspeler) krijg je daar gewoon geen poot aan de grond

Niet waar, ik ben op troje begonnen in juni, 2 maanden later dan het begin van de wereld dus de grote spelers waren al GROOT. Ik speel compleet zonder goud, zelfs geen bestuurder (tenzij ik bestuurder krijg door evenement of goud cadeau krijg). Ik zit nu op 26 steden en ben er in die bijna 4 maanden 2 kwijtgeraakt, terwijl ik in een periode heb gezeten waarin ik 3 of meer kolo's per dag moest slikken (dat lijkt niet veel maar als kleine speler met toen 9 steden is het wel veel). Het is perfect doenbaar zonder goud. Ok je kan mss niet direct mee met de top op snelle werelden maar deze nieuwe wereld heeft maar snelheid 1.5, wat overgebruik van goud ook een beetje tegenhoudt omdat het veel hogere bedragen zijn voor instant buy.
 

DeletedUser20842

Gast
Goh er zijn toch veel mensen die hier niet super enthousiast over zijn, ik zelf ook niet. Toch zijn er een paar mensen die er wel blij mee zijn, hen wens ik veel plezier, alleen ik hoop toch wel op een iets leukere maand binnenkort.
 

DeletedUser25672

Gast
Belegering van 10 uur is wat kort denk ik bij een NB van 9 uur.
Verder best aardig. Misschien dat Nieuwe verovering iets beter bij dit had gepast. Dan kan je nog wat doen om je stad te behouden gedurende de nacht.
Met de held helena is straks een overname volledig in de nacht, ik vind deze instellingen goed.

Wie een trage wereld wil spelen is dit de aanrader.
 

Armand0

Manticore
Lekker lange NB en traag, ben benieuwd of hier echte toppers gaan starten, lijkt me wat te traag en NB zijn de echte no-lifers ook niet echt fan van.
Echte toppers is synoniem voor massaal goudspenderende racejunks die deel uitmaken van bijpassende elite allianties, en stoppen wanneer ze gedegen tegenstand krijgen in jouw woordenboek?

Ga je onzin ergens anders verkondigen man haha.

Mooie basisinstellingen. Snelheid 1.5, maar troepensnelheid/Handel mooi op 2.5 gezet.

Dit zijn werelden voor de langere looptijd. Daar kan je nog meer strategie bij inzetten, en met goed samenspel wordt het nog veel lastiger voor die zogenaamde "toppers" van hierboven. Als je geduld hebt om door de startfase te komen een hele mooie wereld voor echte spelers :)
 

DeletedUser27170

Gast
Belegering van 10 uur is wat kort denk ik bij een NB van 9 uur.
Verder best aardig. Misschien dat Nieuwe verovering iets beter bij dit had gepast. Dan kan je nog wat doen om je stad te behouden gedurende de nacht.

Dit kan in principe ook, je moet alleen zorgen dat je je aanvallen in het laatste uur voor het einde van de belegering timed ;p
 

DeletedUser27170

Gast
Ik vind het erg jammer dat het weer een belegerings wereld is! met al die goudspelers is het bijna niet meer te doen om ook maar 1 stad te behouden als je met veel minder goud speelt! zie dit ook op wereld Baris gebeuren. Als kleine speler (lees geen goudspeler) krijg je daar gewoon geen poot aan de grond

Ben sinds 1,5 week geleden serieus gaan spelen op baris en ik zit in mijn eentje in het noorden van OC 54 en heb nu 3 steden. Het is prima te doen ;)
 

DeletedUser27170

Gast
Dus serieus spelen is de actie niet opzoeken en bob de bouwer spelen? Of vergis ik me :p

Ja vergis je je wel in. Bob de bouwer spelen is niet serieus spelen. Je moet toch echt je steden op opbouwen om verder te komen in het spel, gelukkig heb ik onderhand 5 prima stadjes met nummer 6 en 7 die een dezer dagen ook opgevuld gaan worden ;).
 
Bovenaan