• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Wereld Kos

DeletedUser28430

Gast
Ongelofelijk dit. Hoe kun je als developer van een browsergame zo schizofreen zijn dat je enerzijds, door middel van de player council, het idee wekt dat de mening van de spelers je iets kan schelen en dan vervolgens anderzijds dit soort impopulaire mechanics door ieders strot drukt.
Ik snap dat inno nieuwe spelers meer kansen wilt geven zich te ontwikkelen tot betalende en trouwe spelers, maar het is niet voor niks dat er altijd zoveel kritiek is in het aankondigingstopic van moraalwerelden. De manier waarop moraal werkt, geeft nieuwe spelers geen voordeel. Het beloont slechts passiviteit en inactiviteit. Het geeft inactievelingen een kunstmatig voordeel en benadeelt zo de actieve spelers. Jeweetwel, die mensen die bereid zijn tijd en geld te investeren in dit spelletje, de mensen van wie inno afhankelijk is om het draaiende te houden.

Dit soort beslissingen zijn gewoon een opgestoken middelvinger naar de community, en getuigen niet van veel kennis van zaken of veel feeling met je spelersbasis.
 

yvo3

Slingeraar
Nou dat was het dan voor mij na jarenlang grepo gespeeld te hebben. Innogames doet wel vaker gekke dingen maar toen kon ik nog wel even de andere kant opkijken. Maar dit gaat te ver. Alleen moraal is de slechtste beslissing die jullie gemaakt hebben. RIP grepolis
 

DeletedUser26281

Gast
Wat ik heb gehoord is dat de community manager zelf niet op de hoogte is van de reden waarom er geen moraalvrije werelden zijn. Dus dit zal weer zo'n wereldvreemde beslissing zijn van hogeraf. Net zoals met de vakantiemodus op wws en die waardeloze veel te dure warfarepaketten.
Het is iets dat steeds vaker voorkomt, bedrijven die hun community compleet negeren en dat kost ze meestal ook uiteindelijk de kop. Ik had mijn vertrouwen compleet gelegd op de council, maar als ze rap nog wat veranderingen gaan doorvoeren zonder dat een community daar om gevraagd heeft twijfel ik maar zeer aan de kracht dat deze council op Inno kan gaan uitvoeren.
 

DeletedUser28506

Gast
Hoe grepolis te redden?

1. sluit alle servers
2. maak één grote internationale server
3. om de wereld opstand/belegering
4. laat de spelers stemmen op de wereldinstellingen
5. af en toe een moraalwereld, maar het gros zonder

smiley_emoticons_grepo_pacman.gif
 

DeletedUser28506

Gast
Gelukkig wordt daar een hoop mee gedaan door onze goed-naar-de-community-luisterende Innogames
smiley_emoticons_kolobok-sanduhr.gif
 

DeletedUser28506

Gast
Ho ho, ik vroeg alleen of de desbetreffende heer zijn ideeën aan mij wilde tonen, niet aan Innogames
smiley_emoticons_blush-pfeif.gif
 

DeletedUser27821

Gast
Inno smijt hun eigen ruiten in door moraal overal te hebben. Geen nut om veel goud te smijten in het begin want dan kan je toch nergens op aanvallen
smiley_emoticons_stevieh_rolleyes.gif
 

DeletedUser

Gast
Overal moraal, not done!

Zoals eerder aangegeven waren er vroeger werelden met enkele duizenden spelers, die ook na enkele maanden leuk doorspeelden omdat er strijd en plezier was. Grepolis op z’n top waren werelden zonder moraal.

Het is volgens mij belangrijk om beide systemen te blijven hanteren zodat de nieuwe spelers hun weg in het spel kunnen vinden, en zo ook meer ervaring kunnen opdoen met een soort ‘voordeel’. Werelden zonder moraal beschouw ik dan ook als een ‘elite’ wereld waar spelers starten die het spelletje onder de knie hebben. Door het moraal op elke wereld toe te passen gaat het spel plezier voor zowat elke loyale/ervaren speler dalen, en zijn dat nu niet diegene die het meeste geld en tijd in Grepolis steken…

Het lijkt me dan ook jezelf in de voet schieten wat er nu gebeurd.

Mijn leukste momenten waren op werelden zonder moraal, en ik denk dat het voor honderden anderen ook niet anders is.


Innogames, trek aub jullie ogen open.
smiley_emoticons_neutral_new.gif

(Post aub met zoveel mogelijk!)
 

DeletedUser27571

Gast
Het feit dat dit 'zaakje' al een tijdje bezig was (ik neem aan dat de voorbije 3 moraalwerelden al bij dit plan hoorden) zonder dat de community iets van info meekreeg is al best erg eigenlijk. God weet wanneer we het meegedeeld gingen krijgen had Jaspenia niets verteld :').

Maar ok boeien, alleen wat ik me afvraag is waarom? Waarop heeft Inno zich gebaseerd dat moraal een superplan is? Op de positieve reacties bij elke aankondiging van een moraalwereld? Op de 300 spelers die op een moraalwereld blijven van de 2000? Een geheime enquête die voor selectieve mensen beschikbaar was? De Paus? Bedreigingen van Noord-Korea? Verbleking van het Groot Barrièrerif?

Het is lachwekkend wat ik reageer maar hopelijk beseft Inno hiermee wat voor een maatregel ze aan het doorvoeren zijn.
 

DeletedUser26659

Gast
Volgens mij is innogames het spel zelf beu en willen ze dat iedereen overstapt naar een ander van hen. Zo ga je toch geen spelers bijhouden denk ik
 

DeletedUser24347

Gast
waarom moraal niet enkel afhankelijk maken van het aantal punten, maar ook afhankelijk van de datum waarop je gestart bent, zodat je op spelers die tegelijk met jou (+- 2 weken laat ons zeggen) altijd 100 procent moraal hebt, op spelers die er pas later bijkomen heb je mindere moraal. Maar als die op jou inlopen heb je sowiezo betere moraal.

Of iets in dat genre
 
Bovenaan