• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Wereld Rho

DeletedUser

Gast
Ik snap het punt niet, waarom mensen moraal zo kut vinden? Ja wel een beetje, omdat je niet zomaar alles en iedereen tot de grond gelijk kan maken :p Mja als je het mij vraagt een wereld zonder moraal is best noob, kom je te makkelijk aan je steden. Bijv ik heb nu op KSI 20 stadjes. Ik pak makkelijk een stadje van iemand weg die 5 a 10 steden heeft. Maar logisch, je bent 2 keer zo sterk. Nu kan je zeggen ja hij kan OS aanvragen. Ja ik kan ook hulp aanvragen van spelers van mijn kaliber, zonder moraal is het evenwicht totaal verstoord, tussen Top 10 allianties en zeg maar top 20 allianties.

Moraal is gewoon voor mensen veel spelen en zo snel mogelijk hoog komen. De rest heeft dan al geen kans meer, mag je nog zo ervaren zijn. Als je niet even veel online bent als de top 100 van de wereld. Houdt het al gauw op en deze spelen gemiddeld wel 1 a 2 uur per dag. Verslaafde <<

Ik speel nu op een wereld met moraal, het is best chil. Maar ik zie dat er geen uitdaging inzit, ik heb zo een stadje erbij. Beetje stadsfeestjes geven en dan lagere spelers aanvallen, om zo een stad te veroveren en zo werkt iedereen op de wereld KSI, best laag. Als je mij vraagt. Als er moraal is, was dit dan niet aan de orde en val je spelers van je eigen kaliber aan en het spel moet ook aantrekkelijk blijven, voor de nieuwe spelers. Niet dat ze:

1. Gelijk gefarmd worden door een spelers die 5x zo groot is.
2. Of verplicht zijn om actief te spelen (Heb ik het over erg actief)

Volgensmij snap jij het wel, maar verwisselde je een paar begrippen in je post. Het dikgedrukte; zijn dat niet juist kenmerken van een niet-moraal wereld?

Ik speel nu een maandje of 2 op Ksi, en heb me gemakkelijk door die eerste weken geslagen. Gewoon lekker groeien, en tegelijkertijd kijken wie er om je heen ook snel groeit, alliantie joinen en dan wordt het pas echt leuk :). Als het goed is spawn je in een gebied met meer nieuwelingen, dus zoveel verschil zit er in het begin niet tussen. Ik ben niet heel bekend met de systemen hier (waarom heeft KSI zo'n rare vorm bijvoorbeeld?), dus verbeter me als ik het fout heb.

Mijn alliantie heeft nu net een miljoen puntjes, en toch bieden we perfect weerstand tegen 2 allianties van bij elkaar 3,5 miljoen punten. Als je met de juiste spelers in contact wilt komen en iets leuks wilt opzetten, zul je daar zelf ook iets voor moeten doen. Niet alleen maar bouwen en afwachten tot je uitgenodigd wordt... Want het is waarschijnlijker dat ze zonder pardon je stad overnemen.

Dat is wat voor mij niet-moraalwerelden leuk maakt. Kleintjes worden eerder gedwongen om bescherming bij elkaar op te zoeken, allianties op te starten, bondgenoten te werven onder de grotere spelers etc. Dat is wat je echte ervaring geeft in het spel. Ik hou wel van een uitdaging, en dat is wat niet-moraal werelden geven.

Ik hoorde iemand zeggen dat er geen uitdaging meer is als je eenmaal groot bent. Je kunt immers zo steden van kleintjes overnemen, toch? De laatste keer dat ik keek waren er op élke wereld minimaal een paar grote allianties. Als je zin hebt in een robbertje vechten verbreek je gewoon (eventuele) BG's, en breng je zo weer wat leven in de brouwerij. Vervelen hoef je je echt niet hoor, maar als je niet wilt vechten moet je dat niet afschuiven op het feit dat er geen moraal is.

Moraal geeft grote spelers geen leuke uitdaging. Waarom zou iemand er überhaupt een plezier of uitdaging in zien om kleintjes aan te vallen, ookal is er moraal?

Moraal, slome eenheden, lange nachtbonus. Nee, ik zie mezelf hier niet snel spelen.
 

DeletedUser16462

Gast
Ik snap het punt niet, waarom mensen moraal zo kut vinden? Ja wel een beetje, omdat je niet zomaar alles en iedereen tot de grond gelijk kan maken :p Mja als je het mij vraagt een wereld zonder moraal is best noob, kom je te makkelijk aan je steden. Bijv ik heb nu op KSI 20 stadjes. Ik pak makkelijk een stadje van iemand weg die 5 a 10 steden heeft. Maar logisch, je bent 2 keer zo sterk. Nu kan je zeggen ja hij kan OS aanvragen. Ja ik kan ook hulp aanvragen van spelers van mijn kaliber, zonder moraal is het evenwicht totaal verstoord, tussen Top 10 allianties en zeg maar top 20 allianties.

Moraal is gewoon voor mensen veel spelen en zo snel mogelijk hoog komen. De rest heeft dan al geen kans meer, mag je nog zo ervaren zijn. Als je niet even veel online bent als de top 100 van de wereld. Houdt het al gauw op en deze spelen gemiddeld wel 1 a 2 uur per dag. Verslaafde <<

Ik speel nu op een wereld met moraal, het is best chil. Maar ik zie dat er geen uitdaging inzit, ik heb zo een stadje erbij. Beetje stadsfeestjes geven en dan lagere spelers aanvallen, om zo een stad te veroveren en zo werkt iedereen op de wereld KSI, best laag. Als je mij vraagt. Als er moraal is, was dit dan niet aan de orde en val je spelers van je eigen kaliber aan en het spel moet ook aantrekkelijk blijven, voor de nieuwe spelers. Niet dat ze:

1. Gelijk gefarmd worden door een spelers die 5x zo groot is.
2. Of verplicht zijn om actief te spelen (Heb ik het over erg actief)

geen 2 uur per dag maar min 6 uur per dag, ik weet het want ik ben er zelf één.
 

DeletedUser

Gast
die alliantie-limiet ...is vrij hoog.maar als je een massa ali ziet is die meestal niet echt sterk omdat de communicatie niet echt denderend is..dus zo kun je er dan ook de ervaren spelers uithalen.
die nachtbonus is echt wel lang....om gemakkelijk te zijn moet je opstand om 9u50 aankomen om je kolo voor nachtbonus te laten toekomen,niet veel speling vind ik....dat vind ik echt een domper!
aan de andere kant, als je zelf met een opstand lopend hebt in je stad kan je toch nog rustig slapen^^ een kleine troost.
 

DeletedUser

Gast
die alliantie-limiet ...is vrij hoog.maar als je een massa ali ziet is die meestal niet echt sterk omdat de communicatie niet echt denderend is..dus zo kun je er dan ook de ervaren spelers uithalen.
die nachtbonus is echt wel lang....om gemakkelijk te zijn moet je opstand om 9u50 aankomen om je kolo voor nachtbonus te laten toekomen,niet veel speling vind ik....dat vind ik echt een domper!
aan de andere kant, als je zelf met een opstand lopend hebt in je stad kan je toch nog rustig slapen^^ een kleine troost.
Perfect voor de slaper zoals ik :)
 
Bovenaan