• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Wereld Rho

DeletedUser

Gast
la choeffe dai is juist het mooie! geen wel denkend mens gaat er spelen :D ik ben van de parti :D
 

DeletedUser14528

Gast
Waarom komt er geen wereld meer als Theta en KSI
Geen moraal
Nachtbonus van 00.00 t/m 06.00
Overname nieuw
Allielimiet max 100
 

DeletedUser

Gast
laat ik ook maar eens wat plaatsen.
Als newb vind ik moraal best prima, dat voorkomt een beetje dat de grote de kleinjes gaan farmen of niet?
En ik vind stemmen voor wereld instellingen een slecht plan want dan grijg je alleen maar dezelfde werelden die de meerderheid wil en niet voor ieder wat wils. Maar dat is mijn mening.
 

DeletedUser

Gast
Ik wil toch nog eens een oude veroveringswereld in werking... Of de gehele oude spel versie, vond de boerendorpen daar beter. Ook zonder moraal als het kan, dat maakt de wereld nog wat spannender en competitiever.
Toch ga ik op deze wereld spelen, lang genoeg op de Engelse servers gespeeld ondertussen !
 

DeletedUser

Gast
Maar leg mij 1 ding uit aub. Als PI zo snel vol loopt zou je als bedrijf zijnde toch een gelijknamige server als oplossing moeten neerzetten en niet iets totaal anders. Dit is volgens mij logica totaal niet logisch door een server te plaatsen als oplossing voor het overlopen van PI.

1. Door het snel vollopen van Pi is het genoodzaakt om al snel weer een nieuwe server te starten.
2. De instellingen van Pi zijn erg aantrekkelijk voor de ervaren spelers, maar uiteraard zullen ook nieuwe spelers er starten.
3. Doordat al enorm veel ervaren Grepolis spelers de wereld aantrekkelijk vonden en er vele nieuwe spelers de wereld zijn binnengekomen was deze razendsnel vol.
4. Dus genoodzaakt om een nieuwe wereld te starten om meer nieuwe spelers te kunnen laten spelen.
5. conclusie: wanneer er nogmaals een wereld aangemaakt zou zijn met vergelijkbare instellingen als van Wereld Pi zou deze binnen No time weer vol zitten en moet er wederom een nieuwe wereld worden aangemaakt.

Persoonlijk vind ik daarbij het alliantielimiet hoog maar laat iedereen vrij in zijn keuze omdat je natuurlijk niet tot 500 leden hoeft in te gaan vullen, ook niet verstandig.

moraal, een goed gegeven. Spoort spelers hoger in de ranglijst aan om met spelers met minder punten samen te werken. Daarnaast zorgt het ervoor dat spelers van hun eigen groter kaliber met meer ervaring "de kleintjes" wat ontzien zodat deze niet al te snel zullen opgeven.

Al om al een goede keuze van instellingen voor een nieuwe wereld. en zoals Kroenuh al zei dat spelers die geen fan van moraal zijn nog wel eens verrast kunnen gaan worden met de komst van nieuwe werelden in de toekomst.
 

DeletedUser11507

Gast
moraal, een goed gegeven. Spoort spelers hoger in de ranglijst aan om met spelers met minder punten samen te werken. Daarnaast zorgt het ervoor dat spelers van hun eigen groter kaliber met meer ervaring "de kleintjes" wat ontzien zodat deze niet al te snel zullen opgeven.

Ik snap het punt niet, waarom mensen moraal zo kut vinden? Ja wel een beetje, omdat je niet zomaar alles en iedereen tot de grond gelijk kan maken :p Mja als je het mij vraagt een wereld zonder moraal is best noob, kom je te makkelijk aan je steden. Bijv ik heb nu op KSI 20 stadjes. Ik pak makkelijk een stadje van iemand weg die 5 a 10 steden heeft. Maar logisch, je bent 2 keer zo sterk. Nu kan je zeggen ja hij kan OS aanvragen. Ja ik kan ook hulp aanvragen van spelers van mijn kaliber, zonder moraal is het evenwicht totaal verstoord, tussen Top 10 allianties en zeg maar top 20 allianties.

Moraal is gewoon voor mensen veel spelen en zo snel mogelijk hoog komen. De rest heeft dan al geen kans meer, mag je nog zo ervaren zijn. Als je niet even veel online bent als de top 100 van de wereld. Houdt het al gauw op en deze spelen gemiddeld wel 1 a 2 uur per dag. Verslaafde <<

Ik speel nu op een wereld met moraal, het is best chil. Maar ik zie dat er geen uitdaging inzit, ik heb zo een stadje erbij. Beetje stadsfeestjes geven en dan lagere spelers aanvallen, om zo een stad te veroveren en zo werkt iedereen op de wereld KSI, best laag. Als je mij vraagt. Als er moraal is, was dit dan niet aan de orde en val je spelers van je eigen kaliber aan en het spel moet ook aantrekkelijk blijven, voor de nieuwe spelers. Niet dat ze:

1. Gelijk gefarmd worden door een spelers die 5x zo groot is.
2. Of verplicht zijn om actief te spelen (Heb ik het over erg actief)
 

DeletedUser16383

Gast
Als je echt ervaren bent, dan kan je met moraal toch ook overnemen. Je neemt er miss wat moeite mee. Maar dat hoort toch een beetje inzet. Dat is juist mooi!
 

DeletedUser

Gast
Als je echt ervaren bent, dan kan je met moraal toch ook overnemen. Je neemt er miss wat moeite mee. Maar dat hoort toch een beetje inzet. Dat is juist mooi!

Moraal maakt werelden uitdagend. Spelers van je eigen niveau pak je gewoon aan met 100% moraal, je wordt door het moraal beschermd tegen grotere spelers en kleine spelers veroveren blijft tenminste een beetje uitdagend anders wordt het ook maar zo saai. Daarom ben ik persoonlijk voor moraal.
 

DeletedUser

Gast
stuur een uitnodiging naar mijn alliantie en je wordt sowieso toegelaten. Ik zeg... DOEN!!! hahaha
 

DeletedUser

Gast
precies toch niet zo'n groot succes deze wereld, of komt het door de late aankondiging?
een kleine 4000 spelers op deze wereld aangemeld nu.
normaal gezien zijn dat meestal toch het dubbele?

dus het valt wel te zien wat de community wil in mijn ogen.
 

DeletedUser

Gast
Om eerlijk te zijn vind ik moraal nogal onzin. Het neemt de echte strijd weg. Je stelt dat het de uitdaging groter maakt, maar ben het hiermee oneens. Uiteindelijk blijven degene over die het spelletje het best spelen. De uitdaging ligt hem naar mijn mening meer in het tactische dan in dit soort voordelen voor kleinere spelers. Je leert het spel door vallen en opstaan, af en toe een stad verliezen hoort daarbij. Net als in voetbal, er is maar 1 die kampioen kan worden en je geeft niet VVV 50 miljoen extra omdat ze het anders niet bij kunnen benen.
 

DeletedUser

Gast
Om eerlijk te zijn vind ik moraal nogal onzin. Het neemt de echte strijd weg. Je stelt dat het de uitdaging groter maakt, maar ben het hiermee oneens. Uiteindelijk blijven degene over die het spelletje het best spelen. De uitdaging ligt hem naar mijn mening meer in het tactische dan in dit soort voordelen voor kleinere spelers. Je leert het spel door vallen en opstaan, af en toe een stad verliezen hoort daarbij. Net als in voetbal, er is maar 1 die kampioen kan worden en je geeft niet VVV 50 miljoen extra omdat ze het anders niet bij kunnen benen.

Ik ben het hier volledig mee eens ;)

Leuk voorbeeld ook :)
 

DeletedUser

Gast
Mij maakt dat moraal eigenlijk e helemaal niet zoveel uit ik merk er ook niet zo veel van!
 
Bovenaan