• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Wetten ??

DeletedUser

Gast
AW: Wetten ??

Dus om tot een conclusie te komen welke staatsvorm het best werkt?
Dat is elke vorm waarin het volk; genoeg te eten heeft, gezond is, naar school kan gaan, kan gaan werken en gelukkig oud kan worden zonder te veel zorgen.

Dan moeten we met zijn allen maar in Vaticaanstad gaan wonen :}
 

DeletedUser

Gast
AW: Wetten ??

these are not the arguments you are looking for
these_are_not_the_droids.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Wetten ??

Eigenlijk zouden zij geen toegang mogen krijgen, ik kom Mekka namelijk ook niet in tenzij ik me bekeer tot de islam...

1. Dat is een beetje flauw en niet solidair. Heb respect voor andermans gebruiken en normen en waarden.
2. Daar gaat deze discussie niet over.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wetten ??

Eigenlijk zouden zij geen toegang mogen krijgen, ik kom Mekka namelijk ook niet in tenzij ik me bekeer tot de islam...

Eigenlijk verlies je dan een beetje het recht om te beweren dat jij beter bent dan hen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wetten ??

Eigenlijk verlies je dan een beetje het recht om te beweren dat jij beter bent dan hen.

Het gaat er om dat die zelfde mensen de rechten misbruiken. Als hier in Nederland kritiek wordt gegeven op de islam, wordt dat als beledigend beschouwt. Maar als zei iets zeggen, moeten we dat maar respecteren...
 

DeletedUser

Gast
AW: Wetten ??

Dat is de prijs die je betaalt om je verheven te voelen boven anderen. Als je wilt afdalen tot hun niveau moet je dat zelf weten, maar dan moet je ook niet meer aankomen met "daar in X zijn ze slecht" want dan ben je zelf net zo erg.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wetten ??

Dat is de prijs die je betaalt om je verheven te voelen boven anderen. Als je wilt afdalen tot hun niveau moet je dat zelf weten, maar dan moet je ook niet meer aankomen met "daar in X zijn ze slecht" want dan ben je zelf net zo erg.

En zolang je maar het blijft tolereren, zullen ze nooit veranderen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wetten ??

Zoals ik al zei, dat is de keuze. Slecht zijn is makkelijk. Goed zijn is moeilijk. Van mij mag je best een paar treden omlaag op de goedheidsladder, maar je overtuigt niemand om beter te worden door jezelf te verlagen tot hun niveau of ze te dwingen te veranderen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wetten ??

Ben je bij deze weer een illusie armer, je kunt mensen niet veranderen, ze kunnen zich hooguit conditioneren.

Inderdaad ja. Zoals honden. Best ironisch eigenlijk dat wij onszelf zo goed achten om andere dieren op te eisen en af te richten, terwijl we zelf in principe niet veel beter zijn. We hebben alleen meer verstandelijke vermogens, maar wat we in de praktijk uithalen is vaak gewoon de schaamte ver voorbij. Stel je eens voor dat honden een eigen deftig ontwikkeld bewustzijn zouden hebben. Je zou je als hond toch helemaal vernederd voelen door je zo te laten africhten...
 

DeletedUser

Gast
AW: Wetten ??

Inderdaad ja. Zoals honden. Best ironisch eigenlijk dat wij onszelf zo goed achten om andere dieren op te eisen en af te richten, terwijl we zelf in principe niet veel beter zijn. We hebben alleen meer verstandelijke vermogens, maar wat we in de praktijk uithalen is vaak gewoon de schaamte ver voorbij. Stel je eens voor dat honden een eigen deftig ontwikkeld bewustzijn zouden hebben. Je zou je als hond toch helemaal vernederd voelen door je zo te laten africhten...

Helaas ziet de massa de dieren als een ondergeschikt levensvorm. Wat ik ook schandalig vind is dat de politie honden gebruikt om drugs op te sporen, die honden zijn namelijk allemaal verslaafd.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wetten ??

Ik zie deze oorspronkelijke discussie uitgebreid worden tot waar de mens in het algemeen (dus ook vanaf de geboorte!!!) het recht vandaan haalt zich superieur te gedragen. Nice :D

Omdat het kan?
 

DeletedUser

Gast
AW: Wetten ??

Omdat het kan betekend dat nog niet dat het rechtvaardig is. Mensen halen de vreselijkste dingen uit met dieren. Men manipuleert dieren genetisch, zodat ze geschikter worden gemaakt voor dierproeven. Eigenlijk zijn dit gewoon pure nazi praktijken maar dan met dieren ipv mensen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wetten ??

Omdat het kan betekend dat nog niet dat het rechtvaardig is. Mensen halen de vreselijkste dingen uit met dieren. Men manipuleert dieren genetisch, zodat ze geschikter worden gemaakt voor dierproeven. Eigenlijk zijn dit gewoon pure nazi praktijken maar dan met dieren ipv mensen.

En zonder de ideologische factor ^^
 

DeletedUser

Gast
AW: Wetten ??

Omdat het kan betekend dat nog niet dat het rechtvaardig is. Mensen halen de vreselijkste dingen uit met dieren. Men manipuleert dieren genetisch, zodat ze geschikter worden gemaakt voor dierproeven. Eigenlijk zijn dit gewoon pure nazi praktijken maar dan met dieren ipv mensen.

Je kan dan zeggen wat je wil van de nazi's ze waren wel consequent; door zowel mensen als dieren te gebruiken.
En mede door dit soort proeven, zijn er dus ook al heel wat ziektes uit gebannen. maar het blijft inderdaad niet moreel verantwoord om een (al dan) niet zelfbewust levend wezen te vermoorden voor de welzijn van een ander. Maar daar staat wel tegenover dat onze consumptie drang tegenwoordig zo hoog is dat het onmogelijk is om te stoppen met het eten van genetisch gemanipuleerd dierenvlees en over te stappen op biologische of andere zogenaamd gezond vlees.

Ik ben wel voorstander van het genetische experimenteren met mensen of het invoeren van het eten van mensen vlees. Laten we dat gelijk doen met iedereen die langer dan 5 jaar celstraf heeft of in een TBS kliniek zit. Dit lost zoveel problemen op en gezeur op.
Soylent_Green.gif
 
Bovenaan