• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

WvW #128: Potje van KyrAran

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser23442

Gast
Hallo en succes allemaal.

Leuke post met mooie kleurtjes WWG, maar zeker icm met je toch wat vreemde claim stem ik niet op je als BM.

Op wie ik wel stem moet ik nog even bedenken, maar ik heb nog lang. Dus ik wacht daar nog eventjes mee
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Leuke post met mooie kleurtjes WWG, maar zeker icm met je toch wat vreemde claim stem ik niet op je als BM.

Stel; jij was lycantroop en wilde BM worden omdat jij veel beter speelde dan 3/4 van het potje en van jezelf wist dat je goed was. Hoe had jij het dan aangepakt? De claim is niet zo vreemd. Maar WWG is wel vreemd wat de claim dan weer vreemd maakt.
 

DeletedUser23442

Gast
Stel; jij was lycantroop en wilde BM worden omdat jij veel beter speelde dan 3/4 van het potje en van jezelf wist dat je goed was. Hoe had jij het dan aangepakt? De claim is niet zo vreemd. Maar WWG is wel vreemd wat de claim dan weer vreemd maakt.

Door lycantroop te claimen zal je echt niet meer stemmen krijgen hoor. Behalve dat je een goedje claimt dan, maar waarom zou je dan je volledige rol vertellen. Er is geen mogelijkheid dat hij gezien wordt voor het stemmen op een BM.
Dus ik snap niet helemaal waarom je dan toch lycantroop zou claimen
 

Araluen

Manticore
Door lycantroop te claimen zal je echt niet meer stemmen krijgen hoor. Behalve dat je een goedje claimt dan, maar waarom zou je dan je volledige rol vertellen. Er is geen mogelijkheid dat hij gezien wordt voor het stemmen op een BM.
Dus ik snap niet helemaal waarom je dan toch lycantroop zou claimen

Waarschijnlijk zou hij met zijn BM actie elke mogelijke zienering over zich heen hebben gekregen, voor zover mogelijk. Hij wil op deze manier niet meteen sterven, omdat mensen denken dat hij wolf is. Deze claim is een stuk aannemelijker als hij claimt voordat hij verdacht is, ervan uitgaand dat hij de waarheid spreekt.
 

DeletedUser

Gast
Dus WWG claimt lycantroop, hij doet dit waarschijnlijk om niet gelyncht te worden als de ziener hem ziet. Maar ik ga je geen bm stemmen geven want elke wolf kan zeggen dat hij lycantroop is. Trouwens als lynch kies ik Jo10 inactief. Tuurlijk ga ik mijn stem veranderen als iemand een beter idee heeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Waarschijnlijk zou hij met zijn BM actie elke mogelijke zienering over zich heen hebben gekregen, voor zover mogelijk. Hij wil op deze manier niet meteen sterven, omdat mensen denken dat hij wolf is. Deze claim is een stuk aannemelijker als hij claimt voordat hij verdacht is, ervan uitgaand dat hij de waarheid spreekt.

Zonder ziener, met maar enkel muizenvallen/bijziende dorpsgekken?

Door lycantroop te claimen zal je echt niet meer stemmen krijgen hoor. Behalve dat je een goedje claimt dan, maar waarom zou je dan je volledige rol vertellen. Er is geen mogelijkheid dat hij gezien wordt voor het stemmen op een BM.
Dus ik snap niet helemaal waarom je dan toch lycantroop zou claimen

Dus jij zou niets claimen om op dag 3 te goren te krijgen dat je gezien bent als wolf. Toen ik het vroeg, vroeg ik om na te denken en niet om wat random te zeggen. Ik weet dat het moeilijk is op dat tijdstip na te denken maar zet dan liever geen kortdoordebocht reactie
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Gast
Zonder ziener, met maar enkel muizenvallen/bijziende dorpsgekken?



Dus jij zou niets claimen om op dag 3 te goren te krijgen dat je gezien bent als wolf. Toen ik het vroeg, vroeg ik om na te denken en niet om wat random te zeggen. Ik weet dat het moeilijk is op dat tijdstip na te denken maar zet dan liever geen kortdoordebocht reactie

Was totaal vergeten dat er geen ziener is, want als hij tegen dag 3 de enige bewezen is zal hij waarschijnlijk geinfecteerd worden. En jaspenia als ik lycantroop zou zijn zou ik meteen claimen als er geen welp in zit, want niemand gaat je geloven als je claimt nadat je bent gezien.
 

DeletedUser

Gast
Ik zie dat ik wat uit te leggen heb. Allereerst: Waarom zou ik eerst een prachtige BMpost maken om vervolgens lycantroop te claimen om daardoor geen BM meer te kunnen worden. Eigenlijk is het antwoord heel simpel. Ik wil graag dat mensen mooie BMposts maken zodat dat discussiemateriaal oplevert en zodat we kunnen zien wie gemotiveerd is. Het is ook een beetje sneu als ik eerst zeg dat ik vind dat ook noobs BM mogen worden om vervolgens het BMschap op te eisen.

Ten tweede moet ik uitleggen waarom ik lycantroop claim. Eigenlijk heeft het best veel redenen.
1. Ik ben gewoon lycantroop
2. Een 2e lycantroopclaim komt nu ongeloofwaardiger over, waardoor wolven niet meer lycantroop kunnen claimen.
3. Het levert gewoon discussiemateriaal op.
4. Het is opzich geen ongeloofwaardige claim.
Dit zijn de mogelijke slechtjes:
-Wolf
-Infectiewolf V1
-Rattenvalwolf
-Ketter
We hebben 14 spelers, dus dat betekent dat er (wat mij betreft) maximaal 4 goedjes in kunnen komen.
Als er een infectiewolf (2 wolven dus), een rattenvalwolf en een ketter in zitten, zitten er geen gewone wolven meer in, dus als iemand echt als "wolf" wordt gezien, dan is de kans dat hij lycantroop is vrij groot ;)
 

DeletedUser

Gast
Ik zie dat ik wat uit te leggen heb. Allereerst: Waarom zou ik eerst een prachtige BMpost maken om vervolgens lycantroop te claimen om daardoor geen BM meer te kunnen worden. Eigenlijk is het antwoord heel simpel. Ik wil graag dat mensen mooie BMposts maken zodat dat discussiemateriaal oplevert en zodat we kunnen zien wie gemotiveerd is. Het is ook een beetje sneu als ik eerst zeg dat ik vind dat ook noobs BM mogen worden om vervolgens het BMschap op te eisen.

Ten tweede moet ik uitleggen waarom ik lycantroop claim. Eigenlijk heeft het best veel redenen.
1. Ik ben gewoon lycantroop
2. Een 2e lycantroopclaim komt nu ongeloofwaardiger over, waardoor wolven niet meer lycantroop kunnen claimen.
3. Het levert gewoon discussiemateriaal op.
4. Het is opzich geen ongeloofwaardige claim.
Dit zijn de mogelijke slechtjes:

We hebben 14 spelers, dus dat betekent dat er (wat mij betreft) maximaal 4 goedjes in kunnen komen.
Als er een infectiewolf (2 wolven dus), een rattenvalwolf en een ketter in zitten, zitten er geen gewone wolven meer in, dus als iemand echt als "wolf" wordt gezien, dan is de kans dat hij lycantroop is vrij groot ;)

Hoe weet je zeker dat er een ketter in zit? Kan even goed 1 wolf 1 infectie 1 rattenval, stel nu dat de dorpsgek jou niet ziet (omdat hij gelooft dat je lycantroop bent) dan kan hij inderdaad effectiever de slechte er uit pikken. En ja andere claims worden ook veel moeilijker. Want burgers zitten er waarschijnlijk bijna niet in dus dat kunnen ze ook al niet claimen. Dus ja WWG die claim is wel een slimme actie.

-Muizenval
-Burger
-Reiziger
-Ooggetuige
-Nachtwaker
-Beschermengel V2
-Heks V2a.
-Beul V2
-Jager V2
-Priester
-Bijziende dorpsgek
-Lycantroop
-Dorpsoudste V2

Dus burgers zitten er zeker niet.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Ik zie dat ik wat uit te leggen heb. Allereerst: Waarom zou ik eerst een prachtige BMpost maken om vervolgens lycantroop te claimen om daardoor geen BM meer te kunnen worden. Eigenlijk is het antwoord heel simpel. Ik wil graag dat mensen mooie BMposts maken zodat dat discussiemateriaal oplevert en zodat we kunnen zien wie gemotiveerd is. Het is ook een beetje sneu als ik eerst zeg dat ik vind dat ook noobs BM mogen worden om vervolgens het BMschap op te eisen.

Dus je wilt geen BM worden? Goed dan is daar ook al geen discussie mee over. Want ik ga er de kriebels van krijgen als jij als lycantroop BM wordt. Is gewoon niet te vertrouwen.

Ten tweede moet ik uitleggen waarom ik lycantroop claim. Eigenlijk heeft het best veel redenen.
1. Ik ben gewoon lycantroop
2. Een 2e lycantroopclaim komt nu ongeloofwaardiger over, waardoor wolven niet meer lycantroop kunnen claimen.
op 14 spelers zou ik het als wolf gewoon doen. Aleja ik mss niet want ik ben een onbetrouwbaar persoon. Maar dan nog, de kans dat men jou dan op dag 1 lyncht en ik de volgende geeft meteen de infectie een vrij langer leven + komen er weinig discussies doordat de lynch al vast staat. Disagree
3. Het levert gewoon discussiemateriaal op.
en daarom claim je je rol, lol. Iedere claim zou discussiemateriaal opleveren
4. Het is opzich geen ongeloofwaardige claim.
waarom vermeld je dit als je gewoon lyca zou zijn? In dat geval boeit het niet of de kansen reeel zijn. Enkel een wolf zou over de betrouwbaarheid van zijn claim moeten nadenken. Tot dit punt was je wwg, vanaf nu ben je in mijn ogen verdacht.

Als er een infectiewolf (2 wolven dus), een rattenvalwolf en een ketter in zitten, zitten er geen gewone wolven meer in, dus als iemand echt als "wolf" wordt gezien, dan is de kans dat hij lycantroop is vrij groot ;)

Ketter en Rattenval staan in het lijstje om muizenval en priester niet bewezen laten worden. No way dat ze er allebei inzitten op 4 slechtjes. Ik sou gokken op rattenval/ketter en dan 3 wolven/wolf en infectie.

Nu ben je aan het lullen wwg, deze analyse is crap

Excuses voor de antwoordenin quote en niet eronder. Maar ik probeer me ook via mobiek nog enigsunds nuttig te maken.
-Burger

Dus burgers zitten er zeker niet.

Goed beredeneerd!
 

DeletedUser

Gast
1. RabbidRobin: Actief
2. Wouterjs: Actief
3. Jo 10: Inactief
4. Aeneas: Actief waarschijnlijk BM
5. Heir of Carthago: Actief
6. Gerbentjee: Inactief
7. Jaspenia: Actief
8. Araluen: Actief
9. Imrahil: Inactief
10. Archer of Doom: Actief
11. MoonMonkey: Actief
12. Owen666: Inactief
13. Sammy95: Actief
14. Weerwolfgek: Actief: claimt lycantroop
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
1. RabbidRobin: Actief
2. Wouterjs: Actief
3. Jo 10: Inactief
4. Aeneas: Actief waarschijnlijk BM
5. Heir of Carthago: Actief
6. Gerbentjee: Inactief
7. Jaspenia: Actief
8. Araluen: Actief
9. Imrahil: Inactief
10. Archer of Doom: Actief
11. MoonMonkey: Actief
12. Owen666: Inactief
13. Sammy95: Actief
14. Weerwolfgek: Actief: claimt lycantroop

Zo nuttig! Bedankt voor deze nuttige info, nu weet ik zoveel meer!
 

DeletedUser23053

Gast
1. RabbidRobin: Actief
2. Wouterjs: Actief
3. Jo 10: Inactief
4. Aeneas: Actief waarschijnlijk BM
5. Heir of Carthago: Actief
6. Gerbentjee: Inactief
7. Jaspenia: Actief
8. Araluen: Actief
9. Imrahil: Inactief
10. Archer of Doom: Actief
11. MoonMonkey: Actief
12. Owen666: Inactief
13. Sammy95: Actief
14. Weerwolfgek: Actief: claimt lycantroop

1. RabbidRobin: Actief
2. Wouterjs: Actief
3. Jo 10: Inactief
4. Aeneas: Actief waarschijnlijk BM
5. Heir of Carthago: Actief
6. Gerbentjee: Inactief
7. Jaspenia: Actief
8. Araluen: Actief
9. Imrahil: Inactief
10. Archer of Doom: Actief
11. MoonMonkey: Actief
12. Owen666: Inactief
13. Sammy95: Actief
14. Weerwolfgek: Actief: claimt lycantroop

Hoe kom je erbij dat Aeneas waarschijnlijk BM wordt?
Aeneas heeft 2 stemmen
WWG heeft er 2
Ik heb er 1
Imrahil heeft er 1
Dus Aeneas waarschijnlijk BM, dat begrijp ik niet echt eigenlijk.
 

DeletedUser

Gast
Dus je wilt geen BM worden? Goed dan is daar ook al geen discussie mee over. Want ik ga er de kriebels van krijgen als jij als lycantroop BM wordt. Is gewoon niet te vertrouwen.
Ja klopt.
op 14 spelers zou ik het als wolf gewoon doen. Aleja ik mss niet want ik ben een onbetrouwbaar persoon. Maar dan nog, de kans dat men jou dan op dag 1 lyncht en ik de volgende geeft meteen de infectie een vrij langer leven + komen er weinig discussies doordat de lynch al vast staat. Disagree
Ik snap dit hele punt niet... Kan je het misschien anders verwoorden zodat ik het wel snap?
en daarom claim je je rol, lol. Iedere claim zou discussiemateriaal opleveren
Lycantroop is een relatief veilige claim. Als je in het topic ziener claimt, dan wordt je sws geluncht. Dus nee, dit punt slaat nergens op.
waarom vermeld je dit als je gewoon lyca zou zijn? In dat geval boeit het niet of de kansen reeel zijn. Enkel een wolf zou over de betrouwbaarheid van zijn claim moeten nadenken. Tot dit punt was je wwg, vanaf nu ben je in mijn ogen verdacht.
Ketter en Rattenval staan in het lijstje om muizenval en priester niet bewezen laten worden. No way dat ze er allebei inzitten op 4 slechtjes. Ik sou gokken op rattenval/ketter en dan 3 wolven/wolf en infectie.
Een infectiewolf zit er sowieso in. In de instellingen staat dat er geen lunch is vanwege de infectie, dus de infectiewolf moet er in zitten. Dan blijven er nog 2 over. Jij geeft zelf ook aan dat je denkt dat er 1 rattenval of ketter in zit. Dan blijft er 1 gewone wolf over. Nou dan stel ik voor om gewoon rustig aan te doen en als in het eindspel nog steeds geen gewone wolf dood is, dan zal ik dat wel zijn...

Nu ben je aan het lullen wwg, deze analyse is crap
Nope i'm not and it isn't. Ik vind eigenlijk dat je opvallend kort door de bocht denkt, terwijl jij normaal wel verder denkt dan je neus lang is...
 

DeletedUser23053

Gast
Klopt, maar in een potje met muizenval en/of bijziende dorpsgek kun je als zienend goedje niet zomaar bepalen wie je wilt zien, dus een BM controleren is dan erg lastig. Dus ik begrijp niet helemaal waarom iemand anders een betere BM-kandidaat is dan WWG, maar als diegene mij op tijd kan overtuigen, zal ik mijn stem zeker heroverwegen.
 

DeletedUser

Gast
Klopt, maar in een potje met muizenval en/of bijziende dorpsgek kun je als zienend goedje niet zomaar bepalen wie je wilt zien, dus een BM controleren is dan erg lastig. Dus ik begrijp niet helemaal waarom iemand anders een betere BM-kandidaat is dan WWG, maar als diegene mij op tijd kan overtuigen, zal ik mijn stem zeker heroverwegen.
Wel WWG zegt lycantroop, dus je kunt nooit 100 percent zeker zijn dat hij goed of slecht is, daarom zou hij een slechte BM zijn, ten tweede mensen die claimen worden vaak geinfecteerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan