• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel WvW #177 (poging 2!) Back to the Basics

DeletedUser21575

Gast
Eerst zieneringen op moment van insturen doen (nagevraagd, deed ze idd), en dan dit?
Like wtf was dit ooit?
Je eindigt het zo maar omdat je geen tijd meer hebt en 1 partij waarschijnlijk gaat winnen?
Manmanman..

P.S. Wtf Shoving en Lat???
Een bengel-claim lynchen ipv een gezienerde wolf???
Verwacht je nu echt een lycantroop in een potje met enkel burgers, 1 heks en 1 bengel en 1 ziener??? Sowieso, hij claimde het NA de zienering. Ik kan niet geloven dat jullie hem geloven boven Imra. Like waarom was Imra uberhaupt verdacht? Voor Rabbid stemmen, die echt fucking verdacht deed? Als ik nog leefde had ik t ook gedaan.

Ja deze vond ik ook apart inderdaad x)
 

DeletedUser

Gast
Er waren nog wat andere argumenten tegen Imrahil, namelijk dat Araluen en hij de enige inactieven waren toen er een keer geen lunch was en dat Araluen Imrahil leek te beschermen. Allebei zwakke argumenten, dat geef ik toe. En gezien ikheetmarianne specifiek heeft gezegd dat de rollen standaard zouden zijn en Lycantroop niet echt standaard is, achtte ook ik de kans veel groter dat Jaspenia wolf zou zijn dan Imrahil.

Toch zou ook ik, als ik verwachtte dat Imrahil of Jaspenia de laatste wolf was, Imrahil gelyncht hebben. Waarom? Omdat aan een lynch op Imrahil geen risico's zaten. Dat heeft te maken met wat er gebeurt als je fout zit. Stel, je lyncht Imrahil en je zit fout, dan blijft (als de lunch doorgaat) Jaspenia met een goedje over, maakt Imrahil dat goedje BM en winnen de goedjes alsnog. Stel, je lyncht Jaspenia en je zit fout, dan blijft (als de lunch doorgaat) Imrahil als wolf met een goedje over, en dan winnen de wolven omdat Imrahil BM is. Een lynch op Imrahil is dus gewoon kiezen voor zekerheid.
Deze logica gaat alleen niet op als Imrahil zou besluiten de wolf BM te maken 'omdat de goedjes het niet verdienen'. Hij schreef dat hij dat misschien gedaan zou hebben. Ik mag hopen dat dat een grapje was, anders is Imrahil natuurlijk een vieze spelbederver.

Oh ja, @ikheetmarianne... Je hebt de goedjes laten winnen omdat je de wolven 'dom en inactief' vindt? Pot verwijt de ketel...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10470

Gast
P.S. Wtf Shoving en Lat???
Een bengel-claim lynchen ipv een gezienerde wolf???
Verwacht je nu echt een lycantroop in een potje met enkel burgers, 1 heks en 1 bengel en 1 ziener??? Sowieso, hij claimde het NA de zienering. Ik kan niet geloven dat jullie hem geloven boven Imra. Like waarom was Imra uberhaupt verdacht? Voor Rabbid stemmen, die echt fucking verdacht deed? Als ik nog leefde had ik t ook gedaan.
Dat was het leukste moment van dit hele spel x) Geniaal dat Jasper geen lynch werd en Imra wel :p
 

DeletedUser26004

Gast
Ik denk dat Lat en ik een beetje zaten te tunnelen. Het potje was gewoon niet actief, er gebeurde heel weinig en eigenlijk is pas de laatste dag, toen Donfrank dood werd geschoten door Ydeger, het spelletje pas echt een beetje los gekomen. Er gebeurde gewoon te weinig en op een gegeven moment had ik naar mijn mening een redelijke theorie in mijn hoofd: Dag 1 was er geen lunch, jas was die dag actief evenals lat en ik. Imra, donfrank en araluen niet. Donfrank was eerder doodgeschoten en bleek wolf te zijn en araluen was eigenlijk ook wel zo goed als wolf.

Imra had zelf niet gestemd die dag dus vond ik het een raar geval dat hij dan beschermengel zou zijn, aangezien hij dan zou moeten opgeven wie / wat hij wou beschermen. Lijkt me sterk dat hij dan geen lynch stem kon plaatsen.

Ik geef toe: het is niet de beste theorie, maar er was simpelweg gewoon geen andere theorie te verzinnen. Toen de deadline kwam heb ik zitten twijfelen. wie zal ik lynchen: jas of imra en toen heb ik ook wel een beetje met het idee van genade, namelijk dat als imra goedje was en gelynched werd ik of lat BM zouden worden en dus zouden winnen, terwijl als imra wolf is en we lynchen jas, de slechtjes zouden winnen.

Edit: Het is i.i.g. ook een beetje een leerproces voor mij. Er is i.i.g. nog genoeg leerstof voor mij uit dit potje te halen :)

Complimenten aan Shoving, ik had hem nog nooit zien spelen, maar vond dat hij het netjes gedaan heeft ;)

Thx! Ik ben i.i.g. een hoop WvW ervaring weer rijker. Dat kan weer mooi van pas komen in de volgende potjes :)
 

DeletedUser20542

Gast
Eigenlijk had ik gewoon de beste actie van het hele spel 8-)
 

DeletedUser3159

Gast
Ben blij dat ik goed mocht invallen en dat er daardoor geen mensen zijn doodgevallen :p
 

latdekat

Harpij
Om hier nog even op terug te komen, ik was er zelf van overtuigd dat er een lycantroop in ging zitten, omdat er ook een ziener was. Ook was het zo dat als we Imra lynchten, we toch gewonnen zouden hebben. Dus ik koos voor de veilige redering (aangevuld met de eerdere argumenten), waarmee we sowieso gewonnen zouden hebben.
 
Bovenaan