• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel WvW #198 - More. Just. Chaos.

DeletedUser

Gast
Morgen sterft Nissassa, door de lynch.

Gekko, illusionist en Ydeger, jager winnen (en dus de goedjes).

(Het was een heel nipt einde, Ydeger kon vorige deadline geen lynch worden omdat de democraat op hem heeft gestemd (op dezelfde manier werd Kyraco gisteren lynch en niet omwille van 'raafstemmen', want het was een valse raaf. Hierdoor werd Dasios automatisch lynch. Als hij geen democraat was geweest, was Ydeger, jager gelynched en had hij Dasios geschoten waardoor Nissassa was gewonnen door BM-schap tegenover gekko. Close call.)

Iedere speler heeft 3 mogelijke rollen gekregen. Jij als slechtje/neutraaltje krijgt het overzicht van welke rollen de spelers hebben. Zij weten zelf niet welke van de 3 ze hebben. Jij ook niet. Veel succes.

Daarnaast heb ik de Fluitspeler wijsgemaakt dat jij zijn medewolf bent (wolf in schaapskleren = wolf die wordt gezien als random goedje). Doe ermee wat je wilt. Hij neemt nog wel contact op.

Daarnaast heb ik de Leugenwolf wijsgemaakt dat jij een wolf in schaapskleren bent(wordt gezien als random goedje) bent. Doe ermee wat je wilt. Zij neemt nog wel contact op.

1 Beschermengel / Ridder met Roestige Zwaard / Kleine Wilde
2 Grafrover
3 Dorpsoudste / Democraat / Stotterende Raadsheer
4 Fluitspeler
5 Heks, levensdrankje / Ziener / Vervloekte
6 Ijzeren Hein / Illusionist / Toegewijd Dienstmeisje
7 Leugenwolf
8 Prediker / Priester / Eenzame Broeder
9 Raaf / Quizmaster / Jager
10 Slet / Kamahuki / Huidenwisselaar
11 Verleidster / Half-Dorpse Dorpeling / Wolfshond
12 Pechvogel

Beschermengel: Stuur elke lunchdeadline iemand in. Deze persoon kan niet gelunched worden. Niet jezelf.

Ridder met Roestige Zwaard: Wanneer je gelunched worden, sterft een will. wolf.

Kleine wilde: Stuur voor de eerste lunchdeadline een speler op. Wanneer deze speler sterft, wordt je slecht. Tot dan ben je goed. Als je niemand instuurt, sterf je.

Grafrover: Je mag eenmalig een rol stelen van een speler die al dood is gegaan. Tot dan ben je neutraal.

Dorpoudste: Jij overleeft de eerste keer dat jij gelunched wordt.

Democraat: De speler waar jij op stemt, kan enkel sterven als hij ook effectief meer dan 1/2 van de stemmen heeft. Bij een kleinere meerderheid is er geen lynch.

Stotterende Raadsheer: Eenmalig in het spel kan je naar mij pb'en dat je nog een lynch wilt. Die lynchdeadline is er geen lunch, die wordt 24 uur uitgesteld. Tegelijkertijd volgt er nog een tweede lynch vlak voor die lunch (ook 24 uur later dus).

Heks, levensdrankje: Je kan eenmalig in het spel naar mij opsturen dat je de lunch van die dag wilt stoppen. Hij zal ook gestopt worden.

Ziener: Je kan elke nacht een speler opsturen. Als je deze rol niet zou hebben, krijg je een random antwoord.

Vervloekte: Je bent goede burger. Indien je gelunched wordt, verander je in een slechtje.

Ijzeren Hein: Je overleeft elke aanval van een dodend goedje.

Illusionist: Je kan eenmalig naar mij 2 spelers opsturen. Deze spelers verwisselen van rol. Indien 1 v/d 2 een slechtje is dat de andere slechtjes kent, zal de actie falen. Zij kennen elkaar of jou niet.

Toegewijd Dienstmeisje: Jij geeft een speler door. Wanneer deze speler sterft, neem je zijn/haar rol over.

Prediker: Je kan niet sterven voor de 3e deadline.

Priester: Je kan eenmalig door pm naar mij priesterdrankje gooien. Als je deze rol niet zou hebben, gooi je een ketterdrankje.

Eenzame broeder: Je kan elke deadine een speler opsturen. Als dit de andere eenzame broeder is, dan worden jullie zielsverwanten.

Raaf: Jij mag elke lynch een speler opsturen. Deze speler krijgt openbaar 2 extra stemmen op zich. Als jij deze rol niet echt hebt, maak ik die post wel maar worden de stemmen niet echt gegeven (maar denkt iedereen dus van wel).

Quizmaster: Jij kan elke deadline een ja/nee vraag stellen. Indien je deze rol niet zou hebben, krijg je een random antwoord.

Jager: Wanneer je sterft neem je het slachtoffer dat je als laatste hebt doorgegeven mee in de dood.

Slet: Jij mag elke nacht bij iemand gaan slapen. Wanneer jij lunch bent, gaat die niet door. Maar wanneer hij/zij lunch is sterven jullie beiden. Actie mislukt als je bij een wolf gaat slapen.

Kamahuki: Jij mag wel claimen, maar enkel de rol wolf. De goedjes verliezen het spel als jij gelynched wordt. Het is dus verboden deze of een andere rol te claimen, enkel wolf claimen mag.

Huidenwisselaar: Jij mag elke lunchdeadline 2 spelers insturen. Acties op 1 van de spelers worden stiekem op de andere uitgevoerd.

Verleidster: Jij mag elke deadline iemand in jouw bed lokken. Deze persoon blijft bij jou slapen en kan niet gelunched worden. Als jij echter gelunched zou worden, sterven jullie beiden.

Half-Dorpse Dorpeling: Er is een kans van 1 op 3 dat je gewoon burger bent.

Wolfshond: Voor de eerste lunchdeadline kies je goed of slecht. Je speelt vanaf dan voor die partij. Je weet nooit of je deze rol effectief hebt.

Pechvogel: Pech, rollen zijn op. Je krijgt de rol van de eerste persoon die sterft. Die persoon sterft in de plaats als pechvogel.

Queen out.
 

DeletedUser26399

Gast
Ik heb zo het idee dat ik en gekko dus wel juist zaten en jij loog over gekko ijzeren hein, had hem toch moeten laten staan, maar goed ik was toch lunch, was nog niet opgegroeid en ik heb helemaal geen lijst van mogelijke rollen gezien
 

DeletedUser21356

Gast
1. To do: Graecus nooit meer onderschatten.
2. Dasios, had je op het einde niet door dat er iets niet klopte, toen Kyraco Wolf bleek te zijn?
3. Ik heb echt nog gedacht dat Nissassa Fluitspeler was, omdat hij als enige claimde een drol te hebben op dag 2. Daarom stuurde ik hem ook in voor m'n Illusionistactie. Maar toen deed hij helemaal mee met Kyra en heb ik er totaal niet meer aan gedacht.
4. Ik had gewoon zin om te trollen op het einde. Daarom begon ik te zeveren over een Infectie op nacht 5.
5. Jammer dat ik op Genade stemde, maar dat kwam omdat ik 's avonds nog 5 minuten online was. Daardoor las ik alles snel door en ik zat ineens in een random groep die zichzelf wilde bewijzen. Nja, eigenlijk had ik beter moeten weten.
6. Leuk spel, bedankt voor het leiden. :D
 

DeletedUser26399

Gast
Idd, dat wel, hoe jij mij geloofde, is me nog steeds een raadsel, iedereen die de conversatie wil zien is welkom
 

DeletedUser21356

Gast
Ik ging er gewoon vanuit dat jij nooit zo'n vreemde, ingewikkelde rol zou verzinnen.
 

DeletedUser

Gast
Bedankt voor het leiden, Queen of Chaos.
Nogmaals wil ik voor toekomstige potjes echt aankaarten dat één lunchend slechtje op 12 spelers echt underpowered is. Als die wolf nu op n1 of n2 al zou sterven zouden we gewoon wat rondgedraait hebben met z'n allen en had een neutraaltje of de goedjes gewonnen. Maar de slechtjes maakten echt geen schijn van kans. Ja er was een lieveling actie, maar de lieveling verloor zijn krachten (winnen met fluiten) en kon niet mee lunchen. De andere 'slechtjes' konden ook niet lunchen, kenden de rest niet en konden hierdoor niets bijdragen. De enige factor die bijdroeg aan de survivability van de slechtjes was het feit dat we de rollen hadden die waren uitgedeeld. (dank hiervoor, dat was een slimme zet) Maar die klopte alsnog niet? Want Graecus had nog een volledig andere rol. dus bizar allemaal.
Ik ben het er zeker niet mee eens dat de slechtjes underpowered waren dit potje. In mijn ogen is het eerder zo dat áls de balans dit potje scheef lag, dat het dan de wolven waren die te sterk waren. Dit vooral omdat de wolven allemaal rollen kenden en de goedjes geen ziener hadden.

Wat ik wél vind is dat de variantie in sterkte van slechtjes dit potje te groot was. Laat ik toelichten wat ik daarmee bedoel met een voorbeeld. Het scenario dat Nissassa opnoemt, waarbij de enige wolf op nacht 1 of 2 zou sterven, zou inderdaad hebben geresulteerd in (veel) te zwakke wolven. Maar het had net zo goed kunnen gebeuren dat de conversiewelp iemand wist te converteren en dat de kleine wilde wolf werd. In dit geval zouden er opeens 4 wolven en een lieveling zijn geweest en zouden de wolven bijna een instawin hebben. Beide situaties zijn niet leuk. Met zo weinig spelers kun je maar beter niet te veel aan het toeval overlaten hoeveel wolven er gaan komen.

Ik ben overigens wel zwaar teleurgesteld dat er een fluitspeler in dit potje zat. Maar goed dat-ie was gelievelingd. Fluitspeler is gewoon een poeprol. Ten eerste is het een stomme anticlimax als de fluitspeler er opeens random met de winst vandoor gaat en de anderen kunnen daar ook weinig aan doen. Ten tweede is het waardeloos om als fluitspeler te spelen, aangezien het enige wat je hoeft te doen overleven is en dan win je uiteindelijk wel. Neus zou perfect als fluitspeler kunnen winnen.



@ydeger Ik ben erg blij dat ik jou bij mij had op mijn laatste momenten . <3 En goed gespeeld!
@heartlion Jij ook goed gespeeld. Alleen een aantal van je argumenten tegen Nissassa klopten niet, want hij hoorde pas later in het spel bij de wolven. :p Maar verder kun je inderdaad wel zeggen 'Called it' ja.
@latdekat Jij had ook door waarom die stem van Kyraco op Ydeger verdacht was. Waarom deed je er niets mee? :eek:

Oh wacht. Jullie krijgen allemaal meldingen door de manier hoe ik schrijf, nietwaar? Nou ja, enfin. Dat is dan maar zo.

@elienolanaomi Als ik zo vrij mag zijn om een tip te geven: Als je twijfelt, blijf dan kijken naar wat de feiten zijn en lees heel nauwkeurig. Je scheen je keuze om op Kyra of op mij te stemmen te baseren op de mate waarop jij het gevoel had door ons beïnvloed te worden. Omdat wij beiden bekendstaan als manipulerend, was je bang om naar mijn argumenten te luisteren:
[27-12-16 21:58:45] Eli: haha kom op je bent de mannelijke kyra
Maar als je gewoon alle feiten op een rij had gezet, had je gezien dat er iets niet klopte met Kyra en dat alles klopte aan mij. Kyra negeerde mijn beste tegenargumenten en bleef al ontkrachte argumenten van haarzelf herhalen. Wat een oppervlakkige lezer ziet, is een Kyra en Genade die tegen elkaar ingaan en waar verder weinig uit op te maken valt; precies Kyra's bedoeling met haar tactiek om maar vooral te blijven praten. Wat een nauwkeurige lezer ziet, is een Kyra die wolf is. Als ik wolven vang, is dat bijna nooit omdat ik een beetje globaal kijk wat er gezegd wordt. Ik bekijk heel nauwkeurig wat mensen zeggen en hoe ze dat doen en probeer tegelijkertijd te bedenken waarom ze dat zo zeggen. Dat kost tijd, maar is het waard.

@Dasios Als ik zo vrij mag zijn om een tip te geven: Speel flexibeler. Ik kan wel begrijpen dat je op mij stemde, gezien Kyra zich voor jou 'bewezen' had (ook al zou ik in jouw plaats waarschijnlijk niet hetzelfde hebben gedaan, want ik had aan Kyra's postgedrag gezien dat er toch iets niet klopte). Maar ook als er dingen zijn in het potje waar je erg zeker van bent, ga ze dan nooit blind aannemen en van daaruit verder redeneren. Altijd als er nieuwe informatie op tafel komt die niet helemaal strookt met, of vreemd is in het licht van, je aannames, probeer je dan eens af te vragen of je aannames wel kloppen. Het moment waarop ik stierf als goedje en nota bene Kyra beschuldigde van het zijn van een koppel (waarmee het 'bewijzen' van haar dus nog steeds niets zou zeggen), en waarop Kyra en Nissasa Ydeger beschuldigden, nota bene de persoon die zich bewezen het meeste had ingezet voor de goedjes (door mij te pogen te redden), was het moment geweest waarop je echt alles had moeten omgooien.

@Gekkootje63 Jij hebt jezelf al enigszins verklaard. Één dingetje waar ik nog op wil reageren:
Ik ging er gewoon vanuit dat jij nooit zo'n vreemde, ingewikkelde rol zou verzinnen.
Wij hebben de volgende Skypeconversatie gehad:

[27-12-16 13:06:15] Thomas: Graecus begon tegen mij.
[27-12-16 13:06:41] Thomas: Maar ik geloof zijn claims wel, aangezien hij die niet helemaal zelf gaat verzinnen.
[27-12-16 13:07:03] Thomas: Daarvoor is eentje al zeker te ingewikkeld.
[27-12-16 13:07:39] Thomas: + hij bleef zeggen dat we dat plan moesten proberen.
[27-12-16 13:08:00] Martijn Bouman: Graecus heeft ooit Sinbad de zeeman verzonnen. Was jij daar bij?
[27-12-16 13:08:21] Thomas: Neen.
[27-12-16 13:08:39] Thomas: @ Sinbad

Helaas ben ik daar toen niet verder op doorgegaan - de conversatie nam vanaf dit punt een andere wending. Maar Graecus heeft dus wel een eerder een gekke rol verzonnen.



Er waren twee hoofdredenen dat ik na mijn dood vermoedde dat Kyra en Nissassa koppel waren.
Ten eerste schenen mensen te denken dat sommigen van hen 'bewezen' waren - Nissassa scheen een zienerclaim te hebben gegeven - terwijl ik wist dat ze geen goedjes waren. Het leek me dan aannemelijk dat één van de twee inderdaad een goedjesrol had, maar dat-ie gekoppeld was aan de ander.
Ten tweede kreeg ik wel érg veel stemmen op me terwijl de hele reden om mij te lynchen gebaseerd was op onzin. Omdat ik mijn medespelers niet als zulke idioten zag, vermoedde ik dat de meeste mensen die op mij stemden geen goedjes waren. Maar zo veel wolven zouden er wel niet in het spel zitten. De aanwezigheid van een gs/koppel + Cupido zou echter perfect het vermeende gebrekkige aantal goedjes kunnen verklaren.
Verder meende ik dat als Kyra en Nissassa géén koppel waren, het niet veel kwaad kon om dat toch te beweren in mijn afscheidsbrief. Het zou namelijk mogelijk voor tweedracht tussen de wolven kunnen zorgen. Ook zouden mogelijk mensen die één van de twee bewezen achtten, op deze manier aan het denken kunnen worden gezet. Dit zou Dasios bijvoorbeeld hebben kunnen overtuigen om toch maar te beginnen te luisteren naar Ydeger. Helaas gebeurde dat dan weer niet.
 

DeletedUser22926

Gast
Thx genade,
Maar kunnen we nu concluderen dat omdat Kyra nu al 8 keer achter elkaar wolf slecht of neutraal is zij nooit meer een goedje kan zijn?
 
Bovenaan