• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel WvW #201 - The Secret

DeletedUser23442

Gast
Aeneas - Wolf in schaapskleren + Vals Orakel (wolven hadden een infectie) --> bijrolwisselaar --> orakel & verantwoordelijk voor alle mooie klaagmuren
Neussassa - Welp + Orakel (zou op dag 4 opgroeien) , g/s met gekko
Neus - Welp (op bijrol) + Vals Orakel (groeide op dag 2 op)

Rabbid - Premiejager + Vals Orakel
Eli - Premiejager + Vals Orakel --> bijrolwisselaar
Kyraco - Saraceen + Orakel --> bijrolwisselaar --> vals orakel
Ydeger - Saraceen + Orakel

Gekko -
Dorpsoudste + Cupido, g/s met nissassa
Graecus 001 - Inbreker + Gedachtelezer
Al Sah Him - Priester + Lycantroop
latdekat - Cherub + Orakel
Dasios - Cherub (op bijrol) + Orakel --> bengel
Heartlion - Jager + Bijrolwisselaar --> orakel
ARIKIPPIE - Martelaar + Zieke

Finduilas -
Grafrover + Lycantroop
DutchGirl329 - Huidenwisselaar + Lycantroop
 

DeletedUser23442

Gast
Mocht dat nog niet opgevallen zijn. Ik was de potjes met allemaal bewezen mensen en zieneringen een beetje zat, en zonder speciaaltjes is zo saai.
Vandaar dat ik er maar een overkill aan (nep)zieneringen in gestopt had + een aantal ziener verstorende rollen zodat ze er wel waren maar je er nogsteeds weinig aan had en verder geen rollen die ze echt zouden kunnen bewijzen.

Enige waar dat achteraf gezien niet helemaal goed ging is de bijrolwisselaar. Behalve de leuke verwarring en ruzies die die kon veroorzaken zorgde die wel voor een soort "bijrol zienering" waar je niet aan kon twijfelen.

En als je dan een vals orakel zag werd dat meteen als slecht / neutraal gezien...

Ik had nog gedacht om vals / normaal orakel nog minder van je rol af te laten hangen, maar een goedje met bijrol vals orakel is niet heel nuttig en zou z'n krachten wss toch niet gebruiken was ik bang
 

DeletedUser18003

Gast
Ik vond het leuk dat het een beetje een clusterfuck was en dat niemands rol écht zeker was. Denk alleen dat het fijn geweest was, zeker voor de goedjes (want idk, maar denk dat dit potje heel lastig geweest was voor de goedjes om te winnen), als we wel iets van rolbeschrijvingen gehad hadden, omdat er ook rollen in zaten (mijn eigen huidenwisselaar, de saraceen) die weinig gebruikt werden. Aan de ene kant droeg het bij aan het potje, maar aan de andere kant werd het ook een claim-fiësta omdat niemand echt wist hoe en wat.

Ik was dus huidenwisselaar maar werd op dag 2 geïnfecteerd. Op dat punt had Kyra bijna haar hele lijstje al vol, afgezien van een enkeling (Eli, Finduilas en Ari, geloof ik). Mijn vraag is dan ook hoe dat überhaupt kan, van de kant van de goedjes x) Daarbij werd Kyra op nacht 3 beschermd door Dasios waardoor wij haar er ook niet meer uit konden lunchen. Waarom zou je een saraceen beschermen? Waarom zou je bij een saraceen claimen? Ik snap het niet xD
 

DeletedUser

Gast
Dat iedereen zo loopt te claimen snap ik ook niet
Ik had niet een 2e saraceen verwacht
 

DeletedUser

Gast
Ik liep mee omdat je mijn target was sorry Rabbid

Maar goed benadruk mijn handtekening nog eens iedereen heeft zich weer laten kyra'en
Again kyra op dag 1 stemmen is nog niet eens zo'n slecht plan

Wat ik dan niet snap dat iedereen haar geloofd....
Niemand sprak tegen haar onzin verhaal in alleen ik was er tegenin aan het gaan
Hoe kan het dat ze niet gezien is?

En aan Dasios waarom kyra haar verhaal bevestigen?
Zit je zo onder de duim van kyra....
Ik snap jou echt niet

Mijn complimenten aan @Jaspenia het was een leuk potje
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser21204

Gast
Wat ik dan niet snap dat iedereen haar geloofd....
Niemand sprak tegen haar onzin verhaal in alleen ik was er tegenin aan het gaan
Hoe kan het dat ze niet gezien is?

En aan Dasios waarom kyra haar verhaal bevestigen?
Zit je zo onder de duim van kyra....
Ik snap jou echt niet

Funfact; Ik was al saraceen gezien als premiejager en wolf. Deze valse orakels x) Maar helemaal nooit "echt", idd.
En Dasios bevestigde enkel dat hij en ik netwerkten, wat we ook gewoon deden?
 

DeletedUser27427

Gast
Ik vond het leuk dat het een beetje een clusterfuck was en dat niemands rol écht zeker was. Denk alleen dat het fijn geweest was, zeker voor de goedjes (want idk, maar denk dat dit potje heel lastig geweest was voor de goedjes om te winnen), als we wel iets van rolbeschrijvingen gehad hadden, omdat er ook rollen in zaten (mijn eigen huidenwisselaar, de saraceen) die weinig gebruikt werden. Aan de ene kant droeg het bij aan het potje, maar aan de andere kant werd het ook een claim-fiësta omdat niemand echt wist hoe en wat.

Ik was dus huidenwisselaar maar werd op dag 2 geïnfecteerd. Op dat punt had Kyra bijna haar hele lijstje al vol, afgezien van een enkeling (Eli, Finduilas en Ari, geloof ik). Mijn vraag is dan ook hoe dat überhaupt kan, van de kant van de goedjes x) Daarbij werd Kyra op nacht 3 beschermd door Dasios waardoor wij haar er ook niet meer uit konden lunchen. Waarom zou je een saraceen beschermen? Waarom zou je bij een saraceen claimen? Ik snap het niet xD
Ik kwam ook wel op het idee om Heartlion te beschermen, maar raakte een beetje in de war door de verdenkingen over en weer tussen hem en Nissassa. Ik wist niet goed wie ik moest vertrouwen, maar moest toch iemand beschermen. Ik wist echt niet wie goed of slecht was toen, laat staan dat ik wist dat Kyra saraceen was x)
Maar wat die claim betreft heb ik me inderdaad laten manipuleren.

Funfact; Ik was al saraceen gezien als premiejager en wolf. Deze valse orakels x) Maar helemaal nooit "echt", idd.
En Dasios bevestigde enkel dat hij en ik netwerkten, wat we ook gewoon deden?
Ik bevestigde ook het verhaal van de bijrollenwisselaar, maar dat was gewoon omdat ik uit eigen ervaring wist dat het klopte. En op het eind ging ik erg mee op Eli, maar dat was grotendeels omdat ze vals orakel claimde.
 

DeletedUser18363

Gast
[17:29:16] neus (Joël): ey
[17:29:19] neus (Joël): zullen we Kyra naaien
[17:30:08] Roy: Meh, ik ben tegen x)
[17:30:30] neus (Joël): Ik ben voor



[19:13:11] neus (Joël): nonono
[19:13:17] neus (Joël): we verraden Kyra
[19:13:20] Roy: (shake)
[19:15:07] Roy: Zonder Kyra was ik dood geweest en was er niet eens een infectie geweest :p
[19:18:40] neus (Joël): Roy
[19:18:45] neus (Joël): jij bent honorable
[19:18:50] neus (Joël): ik niet
[19:18:52] neus (Joël): x)


:(
 

DeletedUser21204

Gast
T was je toch niet gelukt :p Ik was beschermd tegen lunch en als je me wou lynchen stonden direct alle 3 jullie namen in het topic :p
 

DeletedUser

Gast
Neus en Aeneas hoe kan ze dan vanaf het begin jullie rollen weten?
Jullie hebben haar gewoon chantage middelen gegeven maar snap niet waarom.
En haar niet infecteren?
 

DeletedUser21204

Gast
Ik kreeg Aeneas zijn valse orakel bijrol. Was hij het niet eens met mijn plan, werd hij lynch dag 2. En hij was de enige wolf, mét infectie.
En ofc infecteerden ze me niet, ze dachten met mij te winnen.
 

DeletedUser

Gast
Ik had een heleboel anders kunnen doen. Dat is wellicht wel waar, maar ik snap niet waarom er een hele discussie over gevoerd moet worden. Ik heb het niet optimaal gespeeld leer ervan, en doe het de volgende keer anders. Trail and error - vallen en opstaan.

Kort samengevat:
Kyra stal mijn vals orakel op dag 1 -> ze wist dat ik slecht was.
Mijn enige keuze op dat moment was wel samenwerken, dat hoeft niet te betekenen dat ik haar vertrouwde.

Vervolgens had ik ik enigszins het vertrouwen bij DutchGirl gewonnen (niet volledig) en dat was te merken op dag 2. Ze kreeg een ander orakel binnen dan ik geclaimd had, wat nog meer wantrouwen opwekte (ik claimde jager, maar ze kreeg DO binnen. De kans op een vals orakel was dus klein, maar gezien het feit dat ik wolf in schaapskleren was zou ieder orakel op mij een willekeurig goedje zijn).
Die dag heb ik het vertrouwen redelijk kunnen behouden, maar zat er bijna niets anders op dan haar te infecteren. Ik weet bijna zeker dat ik de dag later dood zou zijn geweest, het heel moeilijk zou zijn geweest het vertrouwen op mij te behouden (voor zover deze aanwezig was).

Had ik op de eerste dag mij dood kunnen laten gaan door Kyra? Ja, dat had gekund... maar daar was voor mij niets leuks aan geweest. Overigens hadden we daardoor een lunch minder gehad en had ik geen idee hoeveel welpen erin zaten / wanneer ze zouden opgroeien.

Na bovenstaande 2 situaties was er, zoals Kyra aangeeft, nog maar weinig kans om het om te draaien, aangezien ze continue beschermd werd en onze namen had, na de infectie op eind dag 2.

Ik had al met al 1 rol (Neus als welp) kunnen verbergen voor haar, en daar heb ik de grootste fout gemaakt naar mijn mening.

Ik heb haar nooit volledig vertrouwd, wat Kyra vast wel kan bevestigen (zonder in details te treden over onze gesprekken), maar er was simpelweg weinig keuze nadat ik de eerste had gemaakt. Had ik het anders kunnen doen? Jazeker. Heb ik het waardeloos slecht gespeeld, denk het niet.

Over de goedjes gesproken:
Jullie hebben 0/3 wolven eruit gehaald +
Jullie hebben 1/4 neutraal eruit gehaald (alleen Rabbid)

Aangezien wij als wolven gezorgd hebben dat Yde (neutraal) lynch was, waardoor we Heart (goed) konden lunchen (die vervolgens een jagerschot op Nissassa had -> volgens plan). Dat Nissassa eigenlijk een welp bleek te zijn en gekoppeld was aan Gekko (daardoor een g/s koppel vormde) hadden wij niet voorzien. Echter is dat dus ook niet door jullie toedoen.

Heeft Kyra door mij (ik neem de schuld vanuit de wolven kan op me) gewonnen. Ja, verdiende ze dit? Ik vind van wel (zie eerder besproken punt).
Maar wat hebben jullie zelf ook waardeloos gespeeld met een 43,75% kans (de eerste dag, die alleen maar groter werd) op een positieve lynch voor jullie en tenslotte daarvan slechts 1/7 weten te benutten.

Ten slotte Jas: Bedankt voor het leuke potje. Het was zeer interessant en zeker leuk om te spelen! Op naar het volgende potje.
 

DeletedUser21204

Gast
Ja, Jas, was cool potje (:
Hoewel ik me afvraag hoeveel kans een saraceen maakt als die niet gaat samenwerken met wolven...
 
Bovenaan