• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

WvW Konijneneditie: De Boerderij van Derk

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser21204

Gast
Ik snap helker hier wel, omdat mensen zich dan aangevallen gaan voelen en mogelijk gaan counteren en weet ik veel wat,

Inderdaad, dan voelen ze zich aangevallen en zo krijg je reactie. En die reactie analyseer je, en zo kunnen dingen opvallen.
Gefeliciteerd, bm in wording, je weet nu hoe je wolven vangt.

ik heb nog is jouw deelname aan wow (deze keer) door gelezen, en ik moet eerlijk zeggen dat Helker er goed aan doet niet te veel mensen te beschuldigen als hij nog niet genoeg bewijs heeft.

Wat me wel opvalt is dat er bij ons nauwelijks is geclaimd (in het openbaar), en bij bijv. aart wel veel.

Sure, laten we dat allemaal doen. Op het forum schreeuwen dat we wolven weten, en dan niets zeggen omdat je niet zeker bent en niemand wil beschuldigen uit angst voor reactie en evt counters.
Mensen die de activiteit erin houden en kritisch naar elke post kijken en flink wat bashen voor reactie en/of een mooie discussie zijn ook nodig. Ik denk oprecht dat mijn dorp een stuk inactiever was geweest zonder mij.

Bij ons waren t enkel 2 claims op het einde, waarvan 1 al dood is...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser21575

Gast
IK KLAAG HIERBIJ NISSASSA AAN. Wegens de doodslag, hoogverraad, omkoping en andere smeerlapperij.
Hieronder ziet u de verklaring van de verdachte. 24 uur voor de feiten. Hij bevestigde bij hoog en bij laag dat de Koningin, mijn dierbare echtgenote die ons allen heeft verlaten, goed meedacht, actief meewerkte en niets fout deed.
TUJvcIq.png

In de tijd die volgt is Koningin Konijn eerder stil, we hadden het hier druk en ze had niet genoeg tijd om heel veel online te zijn. Daarom lijkt het mij onmogelijk dat de mening om haar zo sterk zou omdraaien. Maar niets is minder waar. Mijn allerliefste, nietsvermoedende wijfje werd niet veel later bruusk neergehaald door haar boerderijgenoten. Een of andere gestoorde aap bleef maar bashen en bashen en heel de boerderij volgde meteen. Wat een zwakkelingen!

En dan, niet veel later. De snodaard waagt het om als 4e op mijn vrouwtje te stemmen. Zonder enig eergevoel verraad hij alles wat hem ooit dierbaar was geweest.
3Sr5HY7.png
Hij heeft al langer verdenkingen, meent hij? Wat een zever. Nog geen 24 uur daarvoor vond hij alles nog koosjer.
En de argumenten die hij later die avond ging aanhalen? Zijn motief ontbreekt.
En wacht eens even, wat is er net ervoor gebeurt, DE INFECTIE.

EN Hierbij acht ik dit tot genoeg bewijs om Nissassa openlijk terecht te stellen en te exuceteren voordat hij menig ander kwaad aandoet.

Dit alles is bij ter oren gekomen. Ik zag Koningin Konijn nog net voor haar dood, ze klonk ongerust, bang, bedeesd. Ze wist dat de dood haar ging komen halen, haar enige hoop was haar enige metgezel, maar deze boorde die hoop zo hard terug in de grond dat ze het niet eens meer zag zitten om de stemming om te laten slaan en in leven te blijven.

Owja, Marco 4 BM

Beste koning, je beantwoord in je eigen opmerking al de reden voor mijn ommezwaai. Het is correct dat tot aan de infectie ik koningin konijn vertrouwde. Na dag 3 ben ik echter anders gaan redeneren. Wie zou er een logisch doel zijn voor een infectie? In een potje waarbij 3 kwart noob of inactief is zullen de wolven toch wel een keuze maken om een sterk goedje (logisch redenerend, actief) naar hun zijde te brengen. Aangezien ik moonmonkey te noob vond om geïnfecteerd te worden, Alice dood was, bleven Kyraco, Koningin Konijn en ik over als in mijn ogen logische infectie doelwitten (mocht er een slimme infectiewolf in hebben gezeten).

Dus heb ik met daar over nagedacht en nam me voor om met zowel Kyraco als Koningin te praten. Echter zat ik de 25e in Rotterdam en op het tijdstip dat ik kort even kon praten was ik redelijk overtuigd door het gesprek met Kyraco. Vanwege het uit voornamelijk inactieve nieuwelingen gevulde potje waren er niet echt veel andere verdachten. Op dat moment heb ik de beslissing genomen te stemmen op de meest logische infectiekandidaat als lynch. Dit bleek achteraf niet correct te zijn, waardoor ik me af ging vragen of die infectiewolf inderdaad wel zo slim was. En ben ik de wolven elders gaan zoeken. Uiteindelijk heb ik ook publiekelijk geclaimt en daardoor een aantal andere goedjes getroffen. Omdat ik in de vorige boerderij ook al geclaimt heb en dat redelijk makkelijk op te zoeken is: Ik ben Dorpsoudste. De daaropvolgende nacht was er ook geen lunch. Of de beschermengel nu slim genoeg was, de wolven te dom of ik een leven kwijt ben weet ik niet. Maar het was wel een lunch minder.

Ik heb me nog niet voldoende ingelezen in de andere dorpen, dus ik zou het persoonlijk prettig vinden als iemand (bijv. de oud BM) per dorp een lijst maakt met de huidige verdachten, de speelstijlen en andere noemenswaardigheden per speler?

Marco klinkt tevens als de meest logische BM keuze voor deze boerderij.
 

Genius0615

Erinys
Ik heb me nog niet voldoende ingelezen in de andere dorpen, dus ik zou het persoonlijk prettig vinden als iemand (bijv. de oud BM) per dorp een lijst maakt met de huidige verdachten, de speelstijlen en andere noemenswaardigheden per speler?

Doe ik morgen wel, nu slapen.
 

DeletedUser21356

Gast
Marcoknight als Burgemeester, met dezelfde redenen als hier al talloze keren zijn genoemd (minst kans op Wolf).

Verder lijkt de uitleg van Nissassa over Koningin Konijn mij vrij logisch, dus ik heb niet echt de neiging om hem/haar te lynchen.

Het idee om zo'n overzichtje te maken is ook handig ofc.
@
als iemand (bijv. de oud BM) per dorp een lijst maakt met de huidige verdachten, de speelstijlen en andere noemenswaardigheden per speler?
 

DeletedUser

Gast
Uiteindelijk heb ik ook publiekelijk geclaimt en daardoor een aantal andere goedjes getroffen. Omdat ik in de vorige boerderij ook al geclaimt heb en dat redelijk makkelijk op te zoeken is: Ik ben Dorpsoudste. De daaropvolgende nacht was er ook geen lunch. Of de beschermengel nu slim genoeg was, de wolven te dom of ik een leven kwijt ben weet ik niet. Maar het was wel een lunch minder.

Dus jij zegt nu dat er 2 mogelijkheden zijn. 1 namelijk dat de lunch door een externe factor verstoord is en 2 namelijk dat jij ervoor gezorgd hebt dat de lunch voorkomen is.

1. Er is een bengel over vanuit dorp Aart? Naast een heks en een zieke, zit er nog een derde beschermende rol in jullie dorp? Zou dat niet een beetje overpowered zijn? Ik bedoel maar, zo heb je vrij weinig lunches, als je het statistisch bekijkt. 3 lunchvoorkomende rollen in 1 dorp van 15(of hoeveel was het? :s) lijkt me een beetje te veel van het goede. Met andere woorden denk ik dus niet dat er nog een extra bengel in het dorp aanwezig was. Noot: Ook een Do, een lunchvoorkomende rol zou het in mijn ogen echt te OP voor de goedjes maken

2A. Jij bent lunch, nadat je openlijk Dorpoudste hebt geclaimd. Is dit nu te dom voor woorden of wat? Als men weet dat jij DO hebt geclaimed, is geen enkele wolf dom genoeg om jou te gaan lynchen. Verder is dit na de infectie, waardoor een onervaren wolf ook een ervarener speler gaat infecteren en dit dus niet gedaan wordt. Verder is er de dagen daarvoor sportief gelunched, dus dat jij opeens lunch zou zijn, lijkt me onzin. Verder is er geen lunch ingestuurd en komt dit als ik ervanuit ga dat er geen lunchvoorkomende rollen inzitten(zo'n 75% kans in mijn ogen), door oftewel inactieve wolven oftewel door express geen lunch ingestuurd te hebben. Ik ga van het 2e uit, want alle andere lunches zijn wel gewoon ingestuurd + bij een inactievere wolf wordt er sowieso een actiever persoon geinfecteerd.

2B.(aangezien ik niet weet op welk tijdstip je hebt geclaimed) Er is geen lunch, en de dag erna claim jij doodleuk DO. Maarja, natuurlijk. want dat is de beste optie natuurlijk? Als er een lunch niet doorgaat en er is nog maar een heks dood(zieke leefde nog denk ik), kan ik toch meteen DO claimen en geloofwaardig overkomen, niet? Of wacht, heb jij er als wolf voor gezorgd dat er geen lunch werd ingestuurd en je makkelijk kon claimen. Wacht, ja!
 

DeletedUser21575

Gast
1. Ik heb geen idee, op het moment van mijn uitspraak heb ik puur alleen gefilosofeerd over de mogelijkheden en deze niet vergeleken met de andere dorpen. (Wij hadden trouwens 16 spelers vs. de 15 van andere dorpen. ) Statistisch gezien vind jij het te overpowered. Echter blijkt wel dat geen enkele lunch voorkomen is behalve de laatste, en is er geen enkele wolf gestorven. Dus realistisch gezien is het totaal niet overpowered? Het klopt dat wij een dode zieke en heks hebben, echter heb ik geen claim gehad van een beul (ook niet gezien in ons dorp! ) of bengel. Het is wel duidelijk dat er toch gevarieerde rollen in zitten. Misschien dat er geen beul is toegevoegd omdat ik DO was. Maar dat is natuurlijk speculatie. Het kan zijn dat iemand alsnog zometeen beult vanuit ons dorp.

2A. Vanwege de trieste toestand in ons dorp heb ik een risico genomen om samen te pakken met de goedjes als publiekelijk aanspreekpunt. Ik voelde mezelf als DO redelijk veilig om nog een extra dag te overleven. Tot aan die dag was er namelijk nog geen gemiste lunch dus ik kon nog geen leven kwijt zijn. Daarnaast, als je het had nagekeken of gewoon mijn vorige post had gelezen had je kunnen zien dat mijn DO claim voor de eerste gemiste lunch kwam. De zieke heeft daar niets mee te maken, want die was gelyncht, niet geluncht.

2B. Ik kan niet ontkrachten (ik ontken het wel, laat dat duidelijk zijn) dat ik niet wolf ben die DO claimt en de dag erna de lunch expres niet instuurt. Dat heb je te strak geformuleerd en kan ik buiten woorden niet factueel weerleggen. Maar dat kan niemand in een dergelijke situatie.

Om nog terug te komen op de rollen: Ik zag dat er in andere dorpen wel nog gemiste lunches zijn geweest. Het lijkt me achterlijk voor een wolf om niet te lunchen dus ik neem aan dat er zeker nog een beschermengel in het spel zit. In mijn ogen in jouw dorp. Deze verliest zijn krachten als ik sterf, dus ik zou hem willen vragen mij te beschermen komende nacht. Gezien de statistieke onwaarschijnlijkheden die Koning Konijn aangeeft met het aantal beschermende rollen is er een redelijke kans dat ik de enigste DO ben. Bij een vroegtijdige dood betekend dat dus ook dat 2 lunch-voorkomende rollen uit het spel verdwijnen.
 

DeletedUser

Gast
1. Ik heb geen idee, op het moment van mijn uitspraak heb ik puur alleen gefilosofeerd over de mogelijkheden en deze niet vergeleken met de andere dorpen. (Wij hadden trouwens 16 spelers vs. de 15 van andere dorpen. ) Statistisch gezien vind jij het te overpowered. Echter blijkt wel dat geen enkele lunch voorkomen is behalve de laatste, en is er geen enkele wolf gestorven. Dus realistisch gezien is het totaal niet overpowered? Het klopt dat wij een dode zieke en heks hebben, echter heb ik geen claim gehad van een beul (ook niet gezien in ons dorp! ) of bengel. Het is wel duidelijk dat er toch gevarieerde rollen in zitten. Misschien dat er geen beul is toegevoegd omdat ik DO was. Maar dat is natuurlijk speculatie. Het kan zijn dat iemand alsnog zometeen beult vanuit ons dorp.

Klopt, maar op voorhand kan je enkel van de statistische uitgaan en niet van de realistisch, omdat elk potje anders is. Dus dat doet er al niet toe. Maar je denkt dus dat het perfect mogelijk was dat er nog een bengel in het spel zit, die afkomstig is uit dorp A?whoops, deze beantwoord je onderaan al :x

2A. Vanwege de trieste toestand in ons dorp heb ik een risico genomen om samen te pakken met de goedjes als publiekelijk aanspreekpunt. Ik voelde mezelf als DO redelijk veilig om nog een extra dag te overleven. Tot aan die dag was er namelijk nog geen gemiste lunch dus ik kon nog geen leven kwijt zijn. Daarnaast, als je het had nagekeken of gewoon mijn vorige post had gelezen had je kunnen zien dat mijn DO claim voor de eerste gemiste lunch kwam. De zieke heeft daar niets mee te maken, want die was gelyncht, niet geluncht.

Hier antwoord je helemaal niet op de vraag? Vind jij het logisch dat jij als DO gelunched wordt indien de wolven weten dat jij DO hebt geclaimed?

2B. Ik kan niet ontkrachten (ik ontken het wel, laat dat duidelijk zijn) dat ik niet wolf ben die DO claimt en de dag erna de lunch expres niet instuurt. Dat heb je te strak geformuleerd en kan ik buiten woorden niet factueel weerleggen. Maar dat kan niemand in een dergelijke situatie.

Klopt, maar is niet van toepassing omdat je voor de ontbrekende lunch hebt geclaimed.

Om nog terug te komen op de rollen: Ik zag dat er in andere dorpen wel nog gemiste lunches zijn geweest. Het lijkt me achterlijk voor een wolf om niet te lunchen dus ik neem aan dat er zeker nog een beschermengel in het spel zit. In mijn ogen in jouw dorp. Deze verliest zijn krachten als ik sterf, dus ik zou hem willen vragen mij te beschermen komende nacht. Gezien de statistieke onwaarschijnlijkheden die Koning Konijn aangeeft met het aantal beschermende rollen is er een redelijke kans dat ik de enigste DO ben. Bij een vroegtijdige dood betekend dat dus ook dat 2 lunch-voorkomende rollen uit het spel verdwijnen.

Dus jij gaat er nu van uit dat jij niet de lunch was, en je ziet ook in hoe dom dat zou zijn? Jij gaat er dus met andere woorden van uit dat er nog een bengel inzit. Mocht deze er niet inzitten, en iedereen straks bij een bewezen persoon zijn rol claimen en er geen bengel uitkomen, dan accepteer jij gewoon dat je tot nu aan het bluffen bent, en jij effectief wolf bent?

Verder verliezen we enkel 2 lunchvoorkomende rollen als er effectief een bengel inzit he. Hoe ben jij daar verder zo zeker van? Als die er niet inzit verliezen enkel jou, burger. Hoezo ben je daar zo zeker van, mijn beste Nissassa?
 

DeletedUser21575

Gast
Klopt, maar op voorhand kan je enkel van de statistische uitgaan en niet van de realistisch, omdat elk potje anders is. Dus dat doet er al niet toe. Maar je denkt dus dat het perfect mogelijk was dat er nog een bengel in het spel zit, die afkomstig is uit dorp A?whoops, deze beantwoord je onderaan al :x
Juist, maar als we gaan kijken wat jij statistisch in een pot zou gooien, wat ik statistisch in een pot zou gooien, wat Genade statistisch in een pot zou gooien en wat Imrahil en De Bezem statistisch in een pot zouden gooien zullen we waarschijnlijk een hoop verschillende lijstjes krijgen. (Genade-mention voor de statistieke heldenacties.) Dus hier kunnen we over blijven speculeren echter weten we pas na de pot wat de daadwerkelijke rollen waren.

Hier antwoord je helemaal niet op de vraag? Vind jij het logisch dat jij als DO gelunched wordt indien de wolven weten dat jij DO hebt geclaimed?
Ik kan hier ook geen antwoord op geven omdat ik daar niet voldoende gegevens voor heb. De mogelijkheden zijn als volgt:"
1.1 Ik ben geluncht, geen lunch wel een leven kwijt.
1.2 Ik wordt vandaag weer geluncht en alle overige bengels raken hun krachten kwijt en mijn rol is bewezen.​
2. Er was toch nog een bengel, al lijkt ons dat beide statistisch onwaarschijnlijk, en is dat de reden dat de lunch niet door ging.
3. De wolf was inactief, er is iets fout gegaan met de PM of iets dergelijks waardoor de lunch om dergelijke redenen niet door ging.
4. De wolven hebben er actief voor gekozen om geen lunch in te sturen. (Misschien voelden ze de samensmelting aankomen en wilden niet met te weinig man door om zo meer verwarring te zaaien onder de overgebleven rollen.)

Allemaal mogelijkheden, aangezien ik geen glazen bol heb of spelleider ben kan ik hier dus ook geen gedegen antwoord op geven.

Klopt, maar is niet van toepassing omdat je voor de ontbrekende lunch hebt geclaimed.
Klopt.

Dus jij gaat er nu van uit dat jij niet de lunch was, en je ziet ook in hoe dom dat zou zijn? Jij gaat er dus met andere woorden van uit dat er nog een bengel inzit. Mocht deze er niet inzitten, en iedereen straks bij een bewezen persoon zijn rol claimen en er geen bengel uitkomen, dan accepteer jij gewoon dat je tot nu aan het bluffen bent, en jij effectief wolf bent?
Ik ga nergens van uit, ik weet het niet. Ik geef alleen mogelijkheden aan. Ik ben er helemaal voor om gezamenlijk bij een bewezen persoon te gaan claimen. Met de hoeveelheid wolven is dat een hele verstandige stap.

Verder verliezen we enkel 2 lunchvoorkomende rollen als er effectief een bengel inzit he. Hoe ben jij daar verder zo zeker van? Als die er niet inzit verliezen enkel jou, burger. Hoezo ben je daar zo zeker van, mijn beste Nissassa?
Daar ben ik niet zeker van, zoals eerder aangekaart, echter is dat wel een mogelijkheid en in mijn ogen een te groot risico om te nemen.


Maar met dit onderlinge welles nietes spel komen we niet verder.
Dus nogmaals graag enige druk op de lijsten zodat we door kunnen met de lynch van vanavond zodat we misschien een wolf er uit kunnen vissen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Hier wordt ik lichtjes boos van. Ik probeer met argumenten en logica dingen te zeggen over hoe het in de praktijk zou kunnen zijn gegaan en hoe het niet zou kunnen zijn gegaan. Vervolgens begin jij theoretisch daarop te antwoorden, en mijn vragen te beantwoorden. Je geeft geen eigen mening, maar enkel puur algemene informatie, terwijl het net om die eigen mening is. Ik heb enkele vragen gesteld en nog steeds geen antwoord gekregen, kun je nu even expliciet op die vragen antwoorden alsjeblieft?

- Denk jij dat de kans nog groot is dat er een bengel in het spel zit?
- Denk jij dat er iemand als wolf jou zou lunchen als in het topic staat dat jij DO bent?
- Ga je akkoord dat jij bewezen slecht bent, indien er geen enkele bengel in jouw dorp zou zitten?
 

DeletedUser21575

Gast
Oei, het laatste wat ik wil is natuurlijk konijnen boos maken.

- Ik heb pas één bengel dood zien gaan. Aangezien ik nog geen enkele rol maar één keer heb zien voorkomen in de andere gestorven diertjes zie ik de mogelijkheid wel bestaan dat deze er in zit ja.
- Ja dat zou kunnen, ik weet niet wie de wolven in mijn dorp zijn en hoe deze redeneren vandaar dat ik moet speculeren. Ik kan daar geen echte mening over geven! Men kan toch denken dat ik een ander goedje ben en mezelf zo wil beschermen? Naar mijn mening zijn er meerdere mogelijkheden die zich voor hebben kunnen doen en ik ben van mening dat ik niet weet wat er precies is voorgevallen.
- Neen, uiteraard niet. Want:
Ik kan hier ook geen antwoord op geven omdat ik daar niet voldoende gegevens voor heb. De mogelijkheden zijn als volgt:
1.1 Ik ben geluncht, geen lunch wel een leven kwijt.
1.2 Ik wordt vandaag weer geluncht en alle overige bengels raken hun krachten kwijt en mijn rol is bewezen.​
2. Er was toch nog een bengel, al lijkt ons dat beide statistisch onwaarschijnlijk, en is dat de reden dat de lunch niet door ging.
3. De wolf was inactief, er is iets fout gegaan met de PM of iets dergelijks waardoor de lunch om dergelijke redenen niet door ging.
4. De wolven hebben er actief voor gekozen om geen lunch in te sturen. (Misschien voelden ze de samensmelting aankomen en wilden niet met te weinig man door om zo meer verwarring te zaaien onder de overgebleven rollen.)

Er zijn voldoende andere redenen waarom dit had kunnen gebeuren, dit heb ik ook aangekaart.

De enige mening die ik nog niet gedeeld heb is dat jij me momenteel wel ontzettend hard loop te bashen terwijl ik toch echt wel gewoon volledig terecht reageer op je vragen? Waarom negeer jij die andere opties?

P.S. Ik wacht nog steeds op de lijstjes alvorens ik een gedegen keuze kan maken mensen!
P.S.S. Ik ben er zo vandoor, verwacht de komende uren even geen uitgebreide posts vanwege mobiel netwerk!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser21981

Gast
- Ik heb pas één bengel dood zien gaan. Aangezien ik nog geen enkele rol maar één keer heb zien voorkomen in de andere gestorven diertjes zie ik de mogelijkheid wel bestaan dat deze er in zit ja.

Er zou eigenlijk net zo goed nog een extra DO in kunnen zitten dus :)

Ik ben zelf niet overtuigd van je verhaal. En zoals jij en Kyra elkaar lijken te beschermen, heb ik het vermoeden dat jullie misschien info achterhouden voor ons. (misschien koppel, misschien gewoon beide wolf)
 

DeletedUser21575

Gast
Er zou eigenlijk net zo goed nog een extra DO in kunnen zitten dus :)

Ik ben zelf niet overtuigd van je verhaal. En zoals jij en Kyra elkaar lijken te beschermen, heb ik het vermoeden dat jullie misschien info achterhouden voor ons. (misschien koppel, misschien gewoon beide wolf)

Dat is eveneens waar, dan zou men 2 DO's moeten doden alvorens de bengels hun krachten verliezen, maar dat neemt mijn claim verder niet weg..
 

DeletedUser21356

Gast
Ik ga nu al stemmen (want bij mij is vakantie gelijk aan 's avonds niet online zijn ;)).

Aangezien ik bij mij nog geen volledig beeld heb kunnen vormen van alle spelers uit de andere dorpen ga ik vandaag stemmen op Basibas.

Waarom?
Hij stemt eerst random, dan 2 dagen niet, loopt daarna mee...
En dan zou de Infectiewolf ineens een onervaren iemand zijn (zie quote hieronder). Hoe hij daar in godsnaam op komt, vraag ik me nog altijd af.
basibas zei:
Ook is de kans redelijk groot dat de infectiewolf een minder ervaren iemand is, natuurlijk kan ik dit niet bewijzen maar dit is mijn mening.
 

DeletedUser

Gast
- Ik heb pas één bengel dood zien gaan. Aangezien ik nog geen enkele rol maar één keer heb zien voorkomen in de andere gestorven diertjes zie ik de mogelijkheid wel bestaan dat deze er in zit ja.
- Ja dat zou kunnen, ik weet niet wie de wolven in mijn dorp zijn en hoe deze redeneren vandaar dat ik moet speculeren. Ik kan daar geen echte mening over geven! Men kan toch denken dat ik een ander goedje ben en mezelf zo wil beschermen? Naar mijn mening zijn er meerdere mogelijkheden die zich voor hebben kunnen doen en ik ben van mening dat ik niet weet wat er precies is voorgevallen.

Menens? Ik vraag gewoon een 'Ja' of een 'Nee', niet een hele theorie. Ik vraag naar jouw mening. Denk jij het ja of nee?

P.S. Ik wacht nog steeds op de lijstjes alvorens ik een gedegen keuze kan maken mensen!

En je komt zelf niet met een lijstje omdat?
 

DeletedUser21204

Gast
Ik ben zelf niet overtuigd van je verhaal. En zoals jij en Kyra elkaar lijken te beschermen, heb ik het vermoeden dat jullie misschien info achterhouden voor ons. (misschien koppel, misschien gewoon beide wolf)

Mag ik vragen hoe Nissassa en ik elkaar beschermen? Want ik zie het niet echt.
Het enige wat ik zei is dat we misschien even moeten wachten op een reactie van zijn kant in plaats van allemaal moeten gaan roepen dat we al een lynch hebben gevonden, iets wat niet meer dan logisch is.

En je komt zelf niet met een lijstje omdat?

Kennelijk hoor ik dat te doen ofzo, als BM.. Ik ben er in elk geval al naar gevraagd in prive..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser21204

Gast
Spelers uit mijn dorp (Aart) en mening:

Kyraco
Oordeel zelf maar :p

Spartian
Deze speler leek wat tijd nodig te hebben om op te starten. In het begin had hij nauwelijks post, en stelden deze ook niet zo veel voor. Maar naderhand leken de posts toch wat inhoud te krijgen. Of eigenlijk, op dag 2 maakte hij een post waarin hij uitlegde dat en waarom hij niet actief was. En toen op dag 4, kwam er een mooie post van hem. Wat dan wel jammer was, was dat die post algemeen over het spel ging, en er geen vermoedens, theorieën, en dergelijke instonden. Nee, de stemmen kwamen dan weer zonder enige (fatsoenlijke) argumentatie. Jammer. Zou dus best wel eens wolf kunnen zijn. Echter moeten we bij hem wel in ons achterhoofd houden dat hij nieuw is in WvW, en dat een groot deel van zijn spel daar misschien ook wel aan te wijten valt.

Bertceyssens
Voor een 1e keer WvW heeft deze speler me vrij positief verrast. Zeker qua activiteit.
Dag 2: Hier (2e link) lynchte hij IJzer wel om een heel onzinnige reden, namelijk dat hij op zichzelf stemde. Beetje vreemd. Maargoed, dit deden andere nieuwerds ook, dus of we dat Bert nu kunnen verwijten...
Dag 2: Hier doet hij nogal vreemd, naar mijn mening. Zit overal te verkondigen dat het allang bekend was dat degene die hij zojuist heeft gelyncht goedje is, terwijl de uitslag er net een halfuurtje met maar 1 off-topic-post ertussen erop staat?
Dag 2 vervolg: Hier lyncht hij Archer. Wellicht geen juiste keuze, maar toch een die ik begrijp, en die ikzelf ook gemaakt heb. Namelijk, Archer wou me lynchen omdat hij dacht dat ik Arans claim aan Bert had doorgespeeld, iets wat achteraf dus niet waar bleek te zijn, en Bert wist dus dat dit niet klopte omdat hij ofc wist wat ik wel of niet tegen hem gezegd heb en dat geen claim van Aran was, en lynchte Archer hierom. Vrij begrijpelijk.
Dag 3: Deze lynch op Chooter begrijp ik volledig. Ook was de lynch verdeeld, waardoor het ook niet zo is dat hij hiermee iemand probeerde te redden of juist iemand probeerde te lynchen ofzo.
Dag 4: Hier lyncht hij Koningin Konijn. Maar wederom met een reden waar ik het mee eens was, en die ik ook volgde, dus waar ik geen commentaar op kan hebben, behalve dan dat hij later verkeerd bleek, maarja, die fout maakte ik dus ook.
Verder denkt Bert ook goed mee: 1 en 2. Iets wat zeker niet slecht is voor een nieuwerd.



Nissassa
Tja, Nissassa speelt gewoon goed mee. Is actief, reageert goed en zinnig, onderbouwt goed, etc. Heeft ook tot twee keer toe een mooi lijstje met zijn mening over iedereen gepost. Werd lange tijd gebasht door Moon, maar aangezien een ander bash-slachtoffer van Moon doodging als goedje (Koningin Konijn), betwijfel ik of dit zo veel zegt, ik ga er in ieder geval geen rekening mee houden ofzo.


Lennertlenor
Maar 5 posts, die kan ik wel even 1 voor 1 bespreken.

1: Hier geeft hij wel blijk het topic tot daar toe gelezen te hebben, want hij zag al dat ik actief ben, en had mijn redenen gelezen. Als ik nu even egoïstisch mag doen; geen slechte BM-stem :p
2: Ja, kijk, hier gaat het mis. IJzervreter omdat hij zichzelf wil lynchen? Hier mist gewoon een hoop. Waarom zou IJzervreter dan wolf zijn omdat hij zichzelf lyncht? Denkt hij dat wolven zichzelf altijd lynchen ofzo? Dit vind ik toch wel een bijzonder vreemde, en ook licht verdachte, post.
3: Ah, hier is de toelichting. Pas nadat we erom vroegen, helaas. Echter slaat hij ook hier de bal mis. Hier insinueert hij namelijk juist dat enkel goedjes zichzelf lynchen, wat ook niet echt klopt. Want hij vraagt wel mooi "Waarom zou een wolf zichzelf lynchen?", maar waarom zou een goedje zichzelf lynchen dan volgens hem? Maargoed, hij denkt toch al na over omgekeerde psychologie, wat toch wel blijk geeft van enige wvw-kennis. Wat dan hierdoor wel opvalt, is dat deze wvw-kennis verder niet terugkomt. Dan begin ik toch te vermoeden dat deze jongen zichzelf expres wat stil houdt, en zijn dingen niet toelicht etc tenzij we hem daar half toe dwingen.
4: Archer en ik stonden toen tegenover elkaar, maar ik moet zeggen dat ik het toch wel met zijn post daaronder eens ben. Dit lijkt echt te veel op een makkelijke lynchstem van een wolf. Vooral die "twijfelde al aan hem" lijkt mij echt enorme onzin. Dat is het gedeelte dat me er het minst aan bevalt, hij probeert het hiermee nog goed te praten ook, terwijl het vrij duidelijk is dat dit niet klopt. Eerder hoorden we van zijn kant namelijk helemaal niets over Archer, en er was eerder ook eigenlijk gewoon nog geen reden om Archer te verdenken. En verder, die toelichting. Waarom twijfelde hij dan eerder al aan hem, als dat toch klopt, en met welke argumenten etc trok ik hem dan over de streep? Welke mening deelde hij dan met mij, die hem heeft overgehaald?
5: Dit is net zo'n gevalletje Makkelijk-BM-volgen als die vorige. Moon heeft een punt gemaakt? Oke, waarmee? Waar is hij het dan mee eens? Dit is echt te makkelijk meelopen, net zoals de vorige stem.
Hierom staat Lennertlenor dan ook bovenaan mijn verdachtenlijstje van dorp Aart. Lijkt enorm veel op een wolf die het zich gemakkelijk wil maken en af en toe eens een klein postje maakt waarin hij zegt het eens te zijn met de BM en hiermee een goedje eruit werkt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Hoi iedereen, ik zit de hele dag aal aan het klussen in het nieuwe huis en ik moet zk nog naar de hornbach dus ik denkniet dat ik voor de deadline thuis ben. Voor vandaag dan ook jerom hij voegde letterlijk niks toe in het vorige dorp, liep mee en vroeg zelfs dat als het toch nirt goed was op wie hij het da moest doen. Ik zit nu op mn mobiel dus ik kan nirt een echt goede stem uitbrengen maar ik denk ook dat jerom zijn gedrag, zowel hier als in het vorige dorp voor zichzelf spreekt er zijn al vaak genoeg wolven die noobheid als excuus gebruiken.
 

DeletedUser

Gast
Beste koning, je beantwoord in je eigen opmerking al de reden voor mijn ommezwaai. Het is correct dat tot aan de infectie ik koningin konijn vertrouwde. Na dag 3 ben ik echter anders gaan redeneren. Wie zou er een logisch doel zijn voor een infectie? In een potje waarbij 3 kwart noob of inactief is zullen de wolven toch wel een keuze maken om een sterk goedje (logisch redenerend, actief) naar hun zijde te brengen. Aangezien ik moonmonkey te noob vond om geïnfecteerd te worden, Alice dood was, bleven Kyraco, Koningin Konijn en ik over als in mijn ogen logische infectie doelwitten (mocht er een slimme infectiewolf in hebben gezeten).

Dus heb ik met daar over nagedacht en nam me voor om met zowel Kyraco als Koningin te praten. Echter zat ik de 25e in Rotterdam en op het tijdstip dat ik kort even kon praten was ik redelijk overtuigd door het gesprek met Kyraco. Vanwege het uit voornamelijk inactieve nieuwelingen gevulde potje waren er niet echt veel andere verdachten. Op dat moment heb ik de beslissing genomen te stemmen op de meest logische infectiekandidaat als lynch. Dit bleek achteraf niet correct te zijn, waardoor ik me af ging vragen of die infectiewolf inderdaad wel zo slim was. En ben ik de wolven elders gaan zoeken. Uiteindelijk heb ik ook publiekelijk geclaimt en daardoor een aantal andere goedjes getroffen. Omdat ik in de vorige boerderij ook al geclaimt heb en dat redelijk makkelijk op te zoeken is: Ik ben Dorpsoudste. De daaropvolgende nacht was er ook geen lunch. Of de beschermengel nu slim genoeg was, de wolven te dom of ik een leven kwijt ben weet ik niet. Maar het was wel een lunch minder.

Ik heb me nog niet voldoende ingelezen in de andere dorpen, dus ik zou het persoonlijk prettig vinden als iemand (bijv. de oud BM) per dorp een lijst maakt met de huidige verdachten, de speelstijlen en andere noemenswaardigheden per speler?

Marco klinkt tevens als de meest logische BM keuze voor deze boerderij.
Ik vind het eerste stuk een beetje vaag. Je zei toen op dag 4 dat je al een tijdje bedenkingen hebt over koningin, terwijl ze volgens jou pas na dag 3 wolf is geworden? Dat noem ik niet een tijdje hoor, maar een halve dag. Waarom zou je zeggen dat je al een tijdje dacht dat koningin wolf was terwijl je nu zegt dat ze pas net op dat moment wolf geworden zou zijn? De logica ontbreekt hier wat.
Ik ga nu al stemmen (want bij mij is vakantie gelijk aan 's avonds niet online zijn ;)).

Aangezien ik bij mij nog geen volledig beeld heb kunnen vormen van alle spelers uit de andere dorpen ga ik vandaag stemmen op Basibas.

Waarom?
Hij stemt eerst random, dan 2 dagen niet, loopt daarna mee...
En dan zou de Infectiewolf ineens een onervaren iemand zijn (zie quote hieronder). Hoe hij daar in godsnaam op komt, vraag ik me nog altijd af.
Die quote is wel erg vreemd. Er zijn 3 verklaringen voor die quote naar mijn mening:
1: Hij zei het als grap of als nonsens, maar dat lijkt mij erg stug aangezien het niet iemand is die dit spel totaal niet begrijpt.
2: Hij is wolf, en dacht niet na en zei dat in het topic waardoor hij mogelijk een welp of de lynch van die dag heeft geinfecteerd, en dus de infectie heeft verspilt. Opzich een logische reactie dan, maar ik snap niet waarom hij het in het topic wil zeggen.
3: Basibas is wolf en denkt dat de infectiewolf een koppel is met een goedje, terwijl dat goedje neit geinfecteerd is. Dit lijkt me ook een mogelijhkeid, maar als dat zo is, dan kunnen we alsnog beter basibas killen terwijl we dan ook letten op het feit dat basibas gelijk kan hebben met zijn gedachte.
Ik ben het er wel mee eens dat het erg vreemd is, en het mogelijk mijn lynchstem zal zijn.
Verder denk ik dat koning en nissassa wel erg op elkaar aan het bashen zijn, maar dit is niet de manier om dat op te lossen naar mijn mening. Stel er komt uit dat 1 van de 2 wolf is , dan kan iedereen gewoon lekker meegaan zonder ook maar iets te zeggen, omdat jullie het met zijn 2en wel uitmaken en dat maakt het alleen maar makkelijk voor de wolven om mee te lopen op 1 van de twee. Genoeg mensen hebben we nog niet gehoord en staan in hn dorp ook bekend als iemand die alleen maarpost voor het stemmen. Zo leg je eigenlijks gewoon op een plateau op wie ze kunnen stemmen, omdat je alleen maar naar elkaar kijkt, terwijl de wolven gewoon lekker mak meelopen en we een lynch verspillen. Ik zeg niet dat dit gesprek niet belangrijk is, maar in verband met de lynch denk ik dat we er niet te veel naar moeten kijken.

Verder heb ik vandaag eigenlijk maar amper tijd om een lijst op te zetten met speelstijlen, ook omdat ik dan wat moet teruglezen, omdat er niet veel is gebeurt in ons dorp. We hebben 3 keer bijna unaniem gestemd voor geen lynch waardoor er niet te zeggen valt over een speler. Ik zal ook rond kwart over 8 nog doorlezen en mijn definitieve stem plaatsen, maar basibas zijn opmerking is wel vreemd. Tot dan ben ik weg
 

DeletedUser15574

Gast
Ik vind het eerste stuk een beetje vaag. Je zei toen op dag 4 dat je al een tijdje bedenkingen hebt over koningin, terwijl ze volgens jou pas na dag 3 wolf is geworden? Dat noem ik niet een tijdje hoor, maar een halve dag. Waarom zou je zeggen dat je al een tijdje dacht dat koningin wolf was terwijl je nu zegt dat ze pas net op dat moment wolf geworden zou zijn? De logica ontbreekt hier wat.
Die quote is wel erg vreemd. Er zijn 3 verklaringen voor die quote naar mijn mening:
1: Hij zei het als grap of als nonsens, maar dat lijkt mij erg stug aangezien het niet iemand is die dit spel totaal niet begrijpt.
2: Hij is wolf, en dacht niet na en zei dat in het topic waardoor hij mogelijk een welp of de lynch van die dag heeft geinfecteerd, en dus de infectie heeft verspilt. Opzich een logische reactie dan, maar ik snap niet waarom hij het in het topic wil zeggen.
3: Basibas is wolf en denkt dat de infectiewolf een koppel is met een goedje, terwijl dat goedje neit geinfecteerd is. Dit lijkt me ook een mogelijhkeid, maar als dat zo is, dan kunnen we alsnog beter basibas killen terwijl we dan ook letten op het feit dat basibas gelijk kan hebben met zijn gedachte.
Ik ben het er wel mee eens dat het erg vreemd is, en het mogelijk mijn lynchstem zal zijn.
Verder denk ik dat koning en nissassa wel erg op elkaar aan het bashen zijn, maar dit is niet de manier om dat op te lossen naar mijn mening. Stel er komt uit dat 1 van de 2 wolf is , dan kan iedereen gewoon lekker meegaan zonder ook maar iets te zeggen, omdat jullie het met zijn 2en wel uitmaken en dat maakt het alleen maar makkelijk voor de wolven om mee te lopen op 1 van de twee. Genoeg mensen hebben we nog niet gehoord en staan in hn dorp ook bekend als iemand die alleen maarpost voor het stemmen. Zo leg je eigenlijks gewoon op een plateau op wie ze kunnen stemmen, omdat je alleen maar naar elkaar kijkt, terwijl de wolven gewoon lekker mak meelopen en we een lynch verspillen. Ik zeg niet dat dit gesprek niet belangrijk is, maar in verband met de lynch denk ik dat we er niet te veel naar moeten kijken.

Verder heb ik vandaag eigenlijk maar amper tijd om een lijst op te zetten met speelstijlen, ook omdat ik dan wat moet teruglezen, omdat er niet veel is gebeurt in ons dorp. We hebben 3 keer bijna unaniem gestemd voor geen lynch waardoor er niet te zeggen valt over een speler. Ik zal ook rond kwart over 8 nog doorlezen en mijn definitieve stem plaatsen, maar basibas zijn opmerking is wel vreemd. Tot dan ben ik weg
Ik zou er zelf nog een 4e verklaring aan toe willen voegen.
Namelijk dat er redelijk veel onervaren nieuwe mensen waren, daarom dacht ik dat er een redelijke kans was dat de infectiewolf een onervaren iemand was. Die zou dan iemand infecteren die al bewezen was en vandaar dat ik ook op Sanoj had gestemd.
Dit was verkeerd gegokt, Sanoj was namelijk nog steeds een goedje.
Ik zou hier wel aan toe willen voegen dat er geen andere suggesties waren en het anders een wilde gok was op wie ik zou stemmen. Ik had in het volgende bericht van mij er wel bij gezet dat dit puur instictief was omdat er geen andere kandidaten waren.
Ik zal zelf rond 8 uur mijn definitieve stem plaatsen, ook al zijn er nog niet echt bewijzen dat iemand een wolf is.
 

DeletedUser21981

Gast
Kyra. Jouw boerderij leven nog 5 mensen van. Één ervan noem je erg verdacht en zeer waarschijnlijk slecht. Eentje zou wolf kunnen zijn maar heb je niet zo veel idee bij. De andere 2 praat je wel met redelijk wat lof over en lijk je te vertrouwen. Aangezien er toch nog minstens 2 wolven in jouw boerderij moeten hebben gezeten, ben je in mijn ogen of:
- Erg aan het tunnelen
- Wolf dan wel koppel waarbij je precies het drietal laat zien bij je verdenkingen
- iets anders maar dan ben je op het moment echt informatie achter aan het houden. Als je die niet in het topic wilt delen, geef het dan aan bv Marco, die ik wel vertrouw.

Want in mijn ogen ben je niet goed...

Wat betreft die andere boerderij, daar zitten wss nog 3 slechtjes in van de 5 mensen, dus moeten we ook maar eens raak gaan schieten daar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan