• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Pesten op het forum/skype

DeletedUser16774

Gast
Omdat er mensen bij zitten die zich expres als een halve zool gaan gedragen, dan is het niet meer dan logisch dat mensen met gezond verstand zich beter gaan voelen dan deze debielen. En ja, dit slaat op jou, Initia.

Ik gedraag mij niet als een 'halve zool'. Het probleem is dat sommige mensen graag slim lijken en anderen weer niet. Iedereen is anders en heeft speciale karaktertrekken, en die moeten geaccepteerd worden, zolang als het geen gemene eigenschap is. Sommige mensen, zoals ik, lijken soms dommer door hun karakter. En dan krijg je natuurlijk de arrogantie van mensen die zich slim voordoen: zij zullen zich beter voelen dan anderen en zullen dit duidelijk laten merken. Jij bent hier een perfect voorbeeld van en ik walg van dat soort mensen. Iedereen is anders en er is geen enkele reden waarom men daarom gemeen tegen elkaar zou mogen doen. Trouwens, vaak laten karakters mensen dommer lijken dan ze zijn, dus ik zou ook stoppen met die vooroordelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Iedereen is anders en heeft speciale karaktertrekken, en die moeten geaccepteerd worden,

Jij bent hier een perfect voorbeeld van en ik walg van dat soort mensen.

Goeden post, totaal duidelijk en alles wat je zegt ligt in 1 lijn, niks spreekt elkaar tegen. Ik geef m een 10.
 

DeletedUser

Gast
Ik voel me geroepen om hier toch weer eens te reageren.

Allereerst vraag ik mij af of jullie nou expres Initia's posts niet goed lezen of gewoon überhaupt geen moeite doen om na te denken over hun inhoud. Initia wordt er telkens weer van beschuldigd hypocriet te zijn, terwijl hij dat niet is. Initia heeft toch duidelijk aangegeven dat hij aardig doet tegen iedereen die zelf niet doelbewust andere mensen wil kwetsen. Maar over dat laatste stuk schijnt iedereen heen te kijken. Als een land dat zichzelf pacifistisch noemt de oorlog verklaart aan een ander land omdat van daaruit raketten verstuurd worden, noem ik dat land ook niet hypocriet. Verder heb ik Initia niet meegemaakt op de Skypechats, maar zelfs als hij daar misschien eens een onhandige uitspraak heeft gedaan, kan ik me niet voorstellen dat hij wel mensen echt doelbewust pijn zou willen doen. Op dit forum maakt hij op mij de indruk een voor zijn leeftijd begaafde jongen te zijn.

Ook blijf ik hier uitspraken zien als 'de wereld is toch niet perfect' en 'mensen zijn toch wolven voor elkaar, door pesten kun je dat leren'. Sanhal en KingSpartacus hebben daar al goed op gereageerd, maar omdat blijkbaar niet iedereen hun reacties geheel heeft doorgrond, zal ik er ook op reageren.
De wereld is zo perfect als we hem zelf maken. Nee, de wereld zal nooit perfect worden, maar waarom niet proberen hem zo perfect mogelijk te maken? En evenzeer zijn mensen net zo erg wolven tegenover elkaar als we er zelf van maken. Als je pest, 'leer' je niemand dat mensen wolven tegen elkaar zijn, nee, je zorgt ervoor dat mensen zich als wolven tegen elkaar gaan gedragen. Overigens heb ik in het algemene topic over pesten al eens uitgelegd dat het evolutionair-biologisch heel goed te begrijpen is dat mensen niet altijd voor hun eigen gewin gaan. Dat pesten goed voor je zou zijn omdat je dan van jezelf zou leren afbijten is trouwens ook absurd. De mensen die het vaakst tot gemene dingen in staat zijn, zijn kinderen; in je volwassen tijd zul je veel minder last hebben van pestgedrag. Als je in je kindertijd niet gepest bent, heb je aan je scholing niets gemist.

Deze quotes zou ik nog even willen bovenhalen:

Mensen die zich als idioten gedragen mogen behandeld worden als paria's. Lijkt me vrij logisch.
Hoezo? Hij gedraagt zich expres als een idioot, dan is er toch iets niet goed met je? Als we ons allemaal normaal zouden gedragen zou er geen probleem zijn.
Ik denk dat maar weinig mensen zich expres gedragen als een idioot - zo denk ik dat jij het ook geheel per ongeluk doet. En waarom zouden mensen die zich als idioten gedragen behandeld mogen worden als 'paria's'? Waar dient dat toe? Kun je niet tegen het (onbedoelde) gedrag van sommige mensen? Ach gossie. Naar voor je. Maar waarom zou je het die anderen dan ook naar willen maken? Ik zou willen zeggen dat als we allemaal anderen niet doelbewust zouden willen kwetsen, er geen probleem zou zijn.

Trouwens:
Eigenlijk is pesten gewoon de natuurlijke selectie van deze tijd. Vroeger werd je gedumpt als je niet fysiek mee kon komen, tegenwoordig is dat niet meer nodig, door alle technologische ontwikkeling. Nu moet je vooral mentaal kunnen meekomen en je ziet dat daar helaas nogal wat te verbeteren valt voor velen.

Antidepressivaslikkers zijn eigenlijk dus de onderkant van de hedendaagse evolutie, maar dat wisten we natuurlijk al.
Daarnaast was mijn post uiterst ironisch, het zegt wel wat dat je dat niet doorhebt.
Ik had ook niet door dat je post ironisch was, ik kan er hoogstens een vleugje cynisme in ontdekken. Wat was er ironisch aan dan?
Maar in het algemeen, als pesten de 'natuurlijke selectie' van deze tijd is, weet ik niet of ik wel blij ben met die selectie.
 

DeletedUser2057

Gast
Het lijkt er even op dat we een nieuw stadium zijn begonnen: Imperator probeert nu iedereen weg te pesten. Ik vind het alvast spannend.
 

DeletedUser

Gast
Het lijkt er even op dat we een nieuw stadium zijn begonnen: Imperator probeert nu iedereen weg te pesten. Ik vind het alvast spannend.

Doe niet zo mal en doe iets anders met je vrije tijd dan mij zwart maken
smiley_emoticons_ins-auge-stechen.gif
 
Quote Origineel geplaatst door Imperator.
Hahaha, dan ben je mooi mis!

Ik hoop dat ik AFnoobs wegjaag met mijn gezeur, hopelijk komen er in de plaats daarvan normale Grepolis spelers (waar dit forum voor bedoeld is)



hmmmzzz, wie de pot verwijt, je krijgt mij echt niet weg hoor..
 

AriChibi

Hydra
Het begon rond drie uur toen ik hier voor het eerst een berichtje postte op het algemene spellenforum. De eerste berichtjes onder mij waren positief, aanmoedigend zelfs, maar snel bleek dat dit enkel een façade was van het volk dat zich de 'grepo community' noemt.

Nog geen uur later, bleek dat ik niet welkom was. Het is die nijd die je als stadsbewoner krijgt als je je een dag in een dorpje bevindt. Alle bewoners kennen elkaar en hoe goed je ook bent, jij bent niet een van hen en je hoort er dus niet bij.
Discriminatie is een groot woord dat ik niet ga gebruiken, maar het brengt wel hetzelfde gevoel.

Al snel werden de berichten pesterig, aanvallend zelfs. Ik werd aangemoedigd om het forum te verlaten, enkel omdat ik iets anders was. Mijn goede bedoelingen werden weggesmeten onder het excuus dat het forum zonder mij een hoger niveau zou hebben, alhoewel ik toch de nodige diploma's in de kast heb liggen.
Ik had een geweldige visie voor het AF, misschien was ik te opdringering, maar ik wilde nooit mijn mening forceren op de rest.

Het is algemeen bekend dat dit gedeelte van het forum broeit met het ongedierte van Grepolis. De Grepolis Underground, die zichzelf zien als de meesters van het spel(forum?) en de rest te min vinden. Hiervoor was ik voorbereid, vandaar dat ik met een leidinggevende hand binnenstapte om hun onderdrukking te vermijden. Ik zou het AF verbeteren. Ik zou een voorbeeldig voorbeeld zijn voor de community, zodat deze weer geliefd zou worden door mensen van buitenaf.

Jammer genoeg heb ik jongstleden gezien wat voor sneeuwbaleffect dit veroorzaakte. Vandaar dat ik hierbij afstand doe van mijn troon en een 'waardige leider' deze laat overnemen. Het was leuk om jullie koningin te zijn, maar wat is een fantastische koningin boven een vreselijk koninkrijk? Niets dus.... Ik hoop alsnog dat jullie de geschikte leider voor jullie hoopje kunnen vinden. Ze zeggen niet voor niks dat negatief maal negatief positief maakt.
 

DeletedUser

Gast
Ik wil nog even zeggen tegen alle nieuwe mensen hier
Trek je niets aan van de haat, er zijn hier genoeg mensen die blij zijn om jullie te zien, en die willen dat jullie hier blijven. Helaas zijn er een paar mensen 'van de oude stempel' die dit zo niet zien. Dit forum is een al gezelligheid, zolang je je niets aan trekt van de haters
 

DeletedUser2057

Gast
Ari, nu scheer je iedereen over één kam. Er zijn voldoende mensen die weldegelijk iedereen een kans gunnen.
 
Bovenaan