• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Pesten op het forum/skype

DeletedUser

Gast
Ik hoop dat iedereen gewoon even de moeite wil nemen om het onderstaande te lezen en er eventueel op te reageren.

De afgelopen tijd viel mij op dat er steeds vaker ruzie is op het forum. Er zijn zelfs mensen die andere mensen willen wegpesten omdat ze een hekel aan de ander hebben. Is dat de manier waarop wij met elkaar omgaan hier? Ik zeg niet dat ik mij nooit erger aan bepaalde personen, maar ik vind iemand wegpesten echt van de zotte. Ik snap ook echt wel dat je een irritant persoon liever kwijt bent dan rijk, maar je kan ook van een irritant persoon een vriendelijk persoon maken. Iemand wegpesten werkt sowieso niet. Ik ben zelf jarenlang gepest, maar ik ben nooit om die reden ergens weggegaan. Ik bleef juist op de plek waar ik was omdat ik niet wou dat die mensen zouden "winnen". Vroeger was ik ook gewoon een irritant kutkind. (nu nog steeds wel een beetje) Er is echter nooit iemand geweest die mij heeft gezegd wat ik precies verkeerd deed. Er werd wel gezegd dat ik een irritant kutkind was. Zolang je iemand niet aanspreekt op wat jou irriteert, zal die persoon dat nooit (kunnen) veranderen. Als je merkt dat je je op een bepaald moment aan iemand irriteert, zeg op dat moment dan in privé, dat je je irriteert en waarom. Dan kan iemand daarvan leren en kan hij veranderen. Tot die tijd zal er niks gebeuren. Behalve dat er gepest gaat worden. En dat pesten gaat over in terugpesten en dat gaat over in haat. Dat is iets dat niemand wil. Ik snap best dat het lastig kan zijn om eerlijk te zijn tegen mensen, maar als je dat niet doet wordt het nooit beter. Je mag mij altijd vragen om mensen aan te spreken op hun gedrag, want ik heb dat inmiddels wel geleerd. Ook wil ik jullie vragen om voor elkaar op te komen. Als een opmerking tegen iemand lullig overkomt op je, (het hoeft dus niet zo bedoeld te zijn) mag je best voor die persoon opkomen. Niet iedereen durft voor zichzelf op te komen en het is dan echt heel prettig als iemand dat voor je doet. Durf er ook gewoon voor mensen te zijn. Durf gewoon te vragen of er iets is. Het is zo prettig als iemand dat gewoon laat merken. Ik ben er in ieder geval voor je! We zijn internetmaatjes en spelen met elkaar spelletjes, maar we zijn veel meer dan dat. We zijn ook gewoon vrienden. We moeten er ook gewoon voor iemand kunnen zijn als je merkt dat het niet goed zit bij iemand. Als we met z'n allen nu eens werken aan een gezelliger forum, dan wordt het hier nog gezelliger!

Change the world forum!

Als je vragen of opmerkingen hebt: Zet ze hier maar onder neer.
Als je echt privé dingen wil vragen mag je me ook een pm sturen natuurlijk!
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Mooi gezegd man ik ben het er helemaal mee eens

Klopt. Ik denk dat 3/4 van de personen die hier rondlopen exact hetzelfde zal zeggen, dat ze het er mee eens zijn. Echter is dat echt niet genoeg. Je moet het in acties laten zien. Woorden zijn maar woorden, beloftes zijn niets waard totdat je ze uitvoert. Dus uiteindelijk, ook al kan het zijn dat je dit heel erg meent en alles, is deze reactie niets waard. Dat is niet negatief bedoelt, en ook niet tegen jou hoor, niet te geviseerd voelen, je bent gewoon de eerste ;). Ik wil alleen maar vermijden dat het topic straks vol met dit soort reacties staan, waarschijnlijk leest de helft daarvan dit eens, is het er mee eens en gaat morgen verder met (onbewust) mensen te pesten.
 

DeletedUser16774

Gast
Tja, ik heb ook gemerkt dat men niet meer altijd is voor elkaar op het forum. Ik heb hier zelf soms last van en ik denk dat het ligt aan mijn leeftijd. Het is soms moeilijk om op dezelfde manier om te gaan met andere mensen, het is een groot verschil tussen die twee jaren. Maar ik vind dat men toch wat aardiger moet zijn voor iedereen. Ik denk dat ik niemand pest, maar moest je toch iets niet leuk aan me vinden zeg het dan.
 

DeletedUser21204

Gast
Zoals voor zich spreekt ben ik het er mee eens, maar dat heeft weinig nut om te zeggen want iedereen is het er wel mee eens, of zal dat in elk geval beweren.
Verder denk ik dat dingen soms ook iets te serieus worden genomen. Als ik naar mezelf kijk, ben ik echt gewoon een irritant kind soms. Ik plaag veel te veel, daar komt het op neer. Echter houd ik het in de meeste gevallen op plagen, en doe ik mijn best hierbij op de grenzen te letten. Echter weet ik natuurlijk niet hoe dit door anderen wordt ervaren..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser16774

Gast
Zoals voor zich spreekt ben ik het er mee eens, maar dat heeft weinig nut om te zeggen want iedereen is het er wel mee eens, of zal dat in elk geval beweren.
Verder denk ik dat dingen soms ook iets te serieus worden genomen. Als ik naar mezelf kijk, ben ik echt gewoon een irritant kind soms. Ik plaag veel te veel, daar komt het op neer. Echter houd ik het in de meesten gevallen op plagen, en doe ik mijn best hierbij op de grenzen te letten. Echter weet ik natuurlijk niet hoe dit door anderen wordt ervaren..
Ik merk soms dat je wat minder aardig bent, maar dat heb ik met je besproken en ik ga het hier ook niet rondstrooien ;)
Dude, toon een beetje respect. Dit is serieus. Als je niets te zeggen hebt zeg dan beter niets.
 

DeletedUser

Gast
Ik merk soms dat je wat minder aardig bent, maar dat heb ik met je besproken en ik ga het hier ook niet rondstrooien ;)

Dude, toon een beetje respect. Dit is serieus. Als je niets te zeggen hebt zeg dan beter niets.

Pardon maar wat is er mis met zeggen: Ik zeg amen? Weet je wel wat dat betekent? Ik ben ermee eens, precies hetzelfde wat de meesten hier zeggen :/
 

DeletedUser21204

Gast
Ik merk soms dat je wat minder aardig bent, maar dat heb ik met je besproken en ik ga het hier ook niet rondstrooien ;)

Dude, toon een beetje respect. Dit is serieus. Als je niets te zeggen hebt zeg dan beter niets.

Ja, soms plaag ik, en soms voel ik gewoon de onweerstaanbare drang om iemand er even op te wijzen dat hij aan het falen is.

Amen is vrij serieus, het betekent gewoon dat je het ermee eens bent..
 

DeletedUser

Gast
Ja, soms plaag ik, en soms voel ik gewoon de onweerstaanbare drang om iemand er even op te wijzen dat hij aan het falen is.

Amen is vrij serieus, het betekent gewoon dat je het ermee eens bent..

Ik moet bijna lachen bij het gebruik van het woord 'soms'
 

DeletedUser10508

Gast
Dan zal ik maar de eerste zijn die er deels niet mee eens is?
Het hoeft niet altijd direct pesten te zijn. Internet is altijd al een leuk dingie geweest voor iedereen, je kan er van alles op doen. Video's bekijken, films bekijken, spelletjes spelen, en ook andere mensen leren kennen zoals dat hier gaat. Maar het probleem is namelijk dat als m'n soms dingen zegt, het verkeerd word "opgepakt". En dat kan door vele manieren gebeuren. Je zegt bijvoorbeeld iets, dat sarcastisch was, maar de andere persoon weet niet dat het sarcastisch is. Zo kunnen er misverstanden komen, en eventueel discussie's. Nu nog een voorbeeld, kind A zegt iets dat kwaad of geïrriteerd lijkt, maar niet zo is. Kind B denkt dan dat hij boos is op hem ofzo, en begint hier een discussie over te maken. En dan heb je natuurlijk zo'n situatie's dat van het één naar het ander gaat, en voor je het weet scheld je elkaar al uit. Dus wat ik hier mee wil zeggen is dat pesten niet altijd (direct) bedoelt was. Natuurlijk ben ik tegen pesten en doe het ook niet vaak, ondanks ik wel moet toegeven dat ik snel op mijn tenen ben getrapt ^^
 

DeletedUser

Gast
Dan zal ik maar de eerste zijn die er deels niet mee eens is?
Het hoeft niet altijd direct pesten te zijn. Internet is altijd al een leuk dingie geweest voor iedereen, je kan er van alles op doen. Video's bekijken, films bekijken, spelletjes spelen, en ook andere mensen leren kennen zoals dat hier gaat. Maar het probleem is namelijk dat als m'n soms dingen zegt, het verkeerd word "opgepakt". En dat kan door vele manieren gebeuren. Je zegt bijvoorbeeld iets, dat sarcastisch was, maar de andere persoon weet niet dat het sarcastisch is. Zo kunnen er misverstanden komen, en eventueel discussie's. Nu nog een voorbeeld, kind A zegt iets dat kwaad of geïrriteerd lijkt, maar niet zo is. Kind B denkt dan dat hij boos is op hem ofzo, en begint hier een discussie over te maken. En dan heb je natuurlijk zo'n situatie's dat van het één naar het ander gaat, en voor je het weet scheld je elkaar al uit. Dus wat ik hier mee wil zeggen is dat pesten niet altijd (direct) bedoelt was. Natuurlijk ben ik tegen pesten en doe het ook niet vaak, ondanks ik wel moet toegeven dat ik snel op mijn tenen ben getrapt ^^

Als je iemand probeert aan te spreken op iemands gedrag en het komt verkeerd op iemand over kan er zo ook een oplossing gevonden worden voor het probleem. Als ik denk dat iets lulligs tegen mij gezegd wordt, terwijl het sarcastisch bedoeld is en ik vraag er naar, dan voorkomen we misstanden en ruzies. ;)
 

DeletedUser10508

Gast
Als je iemand probeert aan te spreken op iemands gedrag en het komt verkeerd op iemand over kan er zo ook een oplossing gevonden worden voor het probleem. Als ik denk dat iets lulligs tegen mij gezegd wordt, terwijl het sarcastisch bedoeld is en ik vraag er naar, dan voorkomen we misstanden en ruzies. ;)

Maar dat ligt dan ook weer van persoon tot persoon. Ik spreek nu puur voor mijzelf. Ik ben een egoïstische zak, die snel op zijn voeten getrapt is en dus ook snel de reactie heeft van "fuck it". Geduld, daarvoor moet je ook niet bij mij zijn. Dus eens dat iemand mij irriteert en iets zegt waar ik boos om word, terwijl het totaal niet zijn bedoeling was om mij boos te maken, dan heb ik al direct de reactie van "ga de pot op". En dat ligt dan aan mijn karakter.

Jij daar in tegen, of toch aan je reactie te zien, hebt geduld en gaat al snel vragen "Was dat nu echt kwaad bedoelt?". Zo zit ik niet in elkaar. En zo heb je al snel verschillende soorten situatie's. Zo heb je ook bijvoorbeeld mensen die gepest worden, omdat ze toch niet voor zichzelf opkomen.
 

DeletedUser

Gast
Klopt. Ik denk dat 3/4 van de personen die hier rondlopen exact hetzelfde zal zeggen, dat ze het er mee eens zijn. Echter is dat echt niet genoeg. Je moet het in acties laten zien. Woorden zijn maar woorden, beloftes zijn niets waard totdat je ze uitvoert. Dus uiteindelijk, ook al kan het zijn dat je dit heel erg meent en alles, is deze reactie niets waard. Dat is niet negatief bedoelt, en ook niet tegen jou hoor, niet te geviseerd voelen, je bent gewoon de eerste ;). Ik wil alleen maar vermijden dat het topic straks vol met dit soort reacties staan, waarschijnlijk leest de helft daarvan dit eens, is het er mee eens en gaat morgen verder met (onbewust) mensen te pesten.

Dat is ook zo sorry ervoor,

maar fouten moeten gemaakt worden zodat anderen ze niet maken
 

DeletedUser20232

Gast
Pesten in real life is erg, op het net is het haast dubbel zo erg. Maar online heb je vaak nog de kans om het de pester best lastig te maken, ik bedoel, Mods zijn er niet voor niets he! Iedereen kan zo een screenshot nemen en als bewijs gebruiken of zijn/haar bericht zo melden aan de moderators! Tegenwoordig zijn degene die pesten op het net, mensen die pure aandacht willen, volkomen negeren (ookal is dit moeilijk), je kan inderdaad een bericht sturen waarom hij/zij "kinderachtig" doet en zich niet op een volwassen manier kan gedragen op het forum of ieder ander game, maar dit zou ik wat proberen te vermijden aangezien je dan een "meestal" onvriendelijk bericht terugkrijgt.

Vind het raar dat hier op grepolis gepest word op het forum? Als dit hier echt gebeurd vind ik dat echt niet kunnen. Direct melden!
 
Bovenaan