• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel De Strijd Tegen de Superkwaardaardige Mod-monsters! (RPG)

DeletedUser21575

Gast
@AriChibi Nissassa is er nu wel klaar mee. Hij gaat achter Jap staan en steekt beide dolken kruislings langs zijn nek af. Met een vloeiende beweging doet hij een poging JAP te onthoofden.

Edit. Ahh deze mooie finishingmove kwam te laat.

Nissassa pakt zijn boog en schiet een pijl naar ondode B die even verderop omringt staat door zijn metgezellen.

Ook checkt ie de dubbele loot trigger op JAP en maakt ie gebruik van het rustmomentje in dit gevecht om de kamer eens aandachtig te bestuderen.. knowledge archeo.
 

AriChibi

Hydra
@AriChibi ik zie de loot vallen en ren erop af om alles op te rapen. Wetende dat ondode B me toch alleen maar kan kietelen
Maxwell verkrijgt: Discussiebestendige broek (+5 DEF, -5 DMG op magische aanvallen), stevige schoenen (+2 DEF, -2 DMG op magische aanvallen) en discussiebestendige helm (+3 DEF, -3 DMG op magische aanvallen)
@AriChibi Nissassa is er nu wel klaar mee. Hij gaat achter Jap staan en steekt beide dolken kruislings langs zijn nek af. Met een vloeiende beweging doet hij een poging JAP te onthoofden.

Aangezien JAP dood is, gaat dat vrij gemakkelijk. Zijn hoofd rolt al snel over de grond.
 

AriChibi

Hydra
Nissassa pakt zijn boog en schiet een pijl naar ondode B die even verderop omringt staat door zijn metgezellen.

Ook checkt ie de dubbele loot trigger op JAP en maakt ie gebruik van het rustmomentje in dit gevecht om de kamer eens aandachtig te bestuderen.. knowledge archeo.

Luck check voor instakill (>= 70):
1a131c0aae1e4622bc4fe02637bbebd8.png
+17=82
Boem, Nissassa schiet Ondode B meteen morsdood.

Lucky trigger:
f49cf02c3bd74c0989d091fdad4bf2cf.png
+17=76 -> trigger
Je vindt nog 250G en een grote boog (+10 DEX, +10 hit chance, -10 quick shot trigger).

Knowledge check:
333d0e15897b45c891538e1e0f309530.png
+10=67
Je ziet geen schatkisten, wel zie je een boel oude marteltuigen. Daarvan zouden nog best wel lelijke vallen gemaakt kunnen worden.

----

Iedereen krijg 20% exp en 250G.
Cynthia en Bram zijn nu level 2
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
@AriChibi ik zoek een plekje op in de kamer waar weinig bloed ligt en ook geen ingewanden en maak er een mooie slaapplek van.
Ook heal ik mezelf voor het slapen gaan en Nissassa (normale heal).
 

AriChibi

Hydra
@AriChibi ik zoek een plekje op in de kamer waar weinig bloed ligt en ook geen ingewanden en maak er een mooie slaapplek van.
Ook heal ik mezelf voor het slapen gaan en Nissassa (normale heal).
Heal check 1:
67ffc65f39954f3591f4dc7ab3853ed3.png
, je healt voor 19 HP (116/130 HP -> 130/130 HP)
Heal check 2:
c0516f22ad304269a207346317ae3987.png
, Nisassa healt voor 19 hp (121/130 HP -> 130/130 HP)
 

DeletedUser21575

Gast
@AriChibi ik onderzoek JAP's sexdungeon wat beter. Misschien kan ik die spulletjes nog hergebruiken? Wisdom check ?
 

AriChibi

Hydra
Rattenval recovert 5% HP (222/250 HP -> 234/250 HP)

---

De smid in Nachtbrakers is nu open.

---

@AriChibi ik onderzoek JAP's sexdungeon wat beter. Misschien kan ik die spulletjes nog hergebruiken? Wisdom check ?

Wisdom check:
44724cc1611542b2ab75dbea11d13c75.png
+10=73
De meeste marteltuigen die hier staan, zijn een beetje groot om mee te nemen. Er is nog wel een draagbare duimschroef en een kniesplitter, maar daar zul je in combat niet zoveel aan hebben.
 

DeletedUser

Gast
@AriChibi ik trek mijn nieuw verkregen kleding meteen aan alvorens verder te gaan: "Kijken is op eigen risico" zeg ik tegen de rest. Ik zonder me wat af uit respect en verwissel de kleding ter plekke, zonder schaamte.

Met die nieuwe kleding aan loop ik naar @DutchGirl329 en zeg: "Ik voel me direct een stuk veiliger in jouw omgeving met dit outfit"
 

DeletedUser21575

Gast
@AriChibi Nissassa grijpt de duimschroef en de draagbare kniesplitter. Met een grijns van oor tot oor bewonderd hij deze nieuwe apparaten. Zo blij als een kind in een speelgoedwinkel loopt hij al een beetje te dagdromen over de mogelijkheden die dit met zich meebrengt. De grotere contrapties lijken ook erg interessant. Misschien kan hij met de smid hier nog eens over praten. Met de paarden moet zoiets immers best te verplaatsen zijn..
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
@AriChibi Ontevreden kijk ik naar het tafereel dat zich voor me afspeelt. Ik stap dan ook op Nissassa af en probeer hem te overtuigen van het feit dat dit niet is waar we voor zijn gekomen. We kwamen om het forum te redden van Kroenuh, niet om mensen kwaad te doen.
Daarna loop ik terug de gang in naar de linker kamer met de andere mensen achter mij aan.
 

AriChibi

Hydra
@AriChibi Ontevreden kijk ik naar het tafereel dat zich voor me afspeelt. Ik stap dan ook op Nissassa af en probeer hem te overtuigen van het feit dat dit niet is waar we voor zijn gekomen. We kwamen om het forum te redden van Kroenuh, niet om mensen kwaad te doen.
Daarna loop ik terug de gang in naar de linker kamer met de andere mensen achter mij aan.

Onderweg naar de linkerkamer stap je met je linkervoet in een val, hierdoor verlies je -20 HP en is je dodge chance -15 tot je weer geneest (130/130 HP -> 110/130 HP).

In de linkerkamer liggen wat oude wapens en een schatkist met een medium lock (Nimble fingers >= 75). Deze worden beschermd door drie ondoden.

Ondode A:
HP: 80
STR: 15
DEF: 5

Ondode B:
HP: 80
STR: 15
DEF: 5

Ondode C:
HP: 80
STR: 15
DEF: 5
 

DeletedUser21575

Gast
@AriChibi Nissassa loopt casual de kamer in, zwaait eens naar de ondoden en gebruikt nimble fingers op de schatkist. Daarna loopt hij eens richting de wapens, raapt er eentje op om te zien of het wat is. Zwaait er eens een paar keer mee; "hmm prima tandenstoker voor Buttercup!"
 

AriChibi

Hydra
@AriChibi Nissassa loopt casual de kamer in, zwaait eens naar de ondoden en gebruikt nimble fingers op de schatkist. Daarna loopt hij eens richting de wapens, raapt er eentje op om te zien of het wat is. Zwaait er eens een paar keer mee; "hmm prima tandenstoker voor Buttercup!"
Nimble fingers check:
0f7bca95389a49ffa611d71efbe8a179.png
+34+10=116 -> kist gaat open.
In de kist zitten nog wat edelstenen (geel en groen), 400G, een geluksamulet (+3 lck) en een gestekeld schild (+4 def, -10 HP voor aanvaller als drager die turn géén hp verliest).
Van de muur pak je een hellebaard [2h] (+8 STR, -5 DEX, +10 DMG tegen vijanden op mounts).
Lucky trigger:
d50b30c9b4f14d0f9f5c44483fbee635.png
+17=43 -> geen trigger, je vindt voor de rest niks.

@AriChibi Ik loop rustig achter Nissassa aan en kijk wat voor een soort wapens er allemaal zijn met mijn wisdom/intelligence.

Wisdom check:
2ec442ad538e4d7bb2fbdfcba6535fb9.png
+19=23
In deze kamer lijken alleen twee fysieke wapens te liggen, waarvan Nissassa er al eentje heeft.
 

AriChibi

Hydra
@AriChibi ik loop rustig op Ondode A af om deze aan te vallen terwijl de rest aan het looten is.
Hit chance Maxwell:
a434abfc56bc4561920417f7358b4b2d.png

Maxwell valt Ondode A aan.
-17+5=-12 HP voor Ondode A.

---

Ondode A vestigt zijn aandacht op Maxwell.
Dodge chance Maxwell:
aebcef97731d4a6c85a391a7713bdf81.png
+4=81
Maxwell ontwijkt de aanval van Ondode A.

---

Ondode A:
HP: 68
STR: 15
DEF: 5

Ondode B:
HP: 80
STR: 15
DEF: 5

Ondode C:
HP: 80
STR: 15
DEF: 5
 

AriChibi

Hydra
Maxwell sloopt Ondode A omdat die toch niks terug kan doen, rip Ondode A.

---

3% exp voor iedereen.

---

Ondode B:
HP: 80
STR: 15
DEF: 5

Ondode C:
HP: 80
STR: 15
DEF: 5
 
Bovenaan