• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Autisme

DeletedUser

Gast
iemand die scheld, is vaak iemand die geen normale woorden kan of weet te gebruiken
iemand die daar op reageert, snapt niet dat de persoon in kwestie te dom is
of is zelf te dom om erop te reageren
 

DeletedUser

Gast
daarom. ik wil er een naam voor hebben :mad:
Wil je autisme een passende naam geven, dan zul je vreselijk veel groepjes moeten indelen (zo niet iedereen apart tellen) en dán een naam geven. Autisme is te divers.

klin foutje??
ik denk een grote fout
En wederom slaat de kortzichtigheid toe. Hij mag het Licht gezien hebben; daarna hebben ze hem gewoon weer de blinddoek om gedaan :rolleyes:

oftewel onderuit lulen.
maar goed jij je zin. Xd
we hebben tog niks nuttigs te zeggen.
Bij deze je eerste rapportje wegens spam.
 

DeletedUser

Gast
voor elke autisme is er een naam.
maar het is zo als spartacus al zie, te divers.
je heb er bij, die als ze teveel horen driftig worden (syndroom van apserge)
maar bij sommigen kan je echt geen contact maken, daar kan je zoveel als je wilt tegen praten, maar contact heb je (bijna) niet
 

DeletedUser

Gast
voor elke autisme is er een naam.
Onzin, en nog niet zulke kleine ook.
maar het is zo als spartacus al zie, te divers.
...En dit maakt dat autisme niet over één kam en dus ook niet onder één naam geschaard kan worden. Om een juiste beschrijving van iedere patiënt te kunnen geven, zul je iedere patiënt apart een eigen naam moeten geven - laten we voor het gemak gewoon de naam van geboorte nemen hiertoe.
je heb er bij, die als ze teveel horen driftig worden (syndroom van apserge)
Wordt ik driftig dan, als ik "teveel" geluid tot mij krijg?
maar bij sommigen kan je echt geen contact maken, daar kan je zoveel als je wilt tegen praten, maar contact heb je (bijna) niet
...En dit maakt dat zij weer onder één of andere speciale groep behoren?

Aartje1995, autisme is, net als de hele wereld, niet één- of tweedimensionaal. Sterker nog, de autistische populaties telt dimensies zo talrijk in getal als zij die aan autisme leiden. Ik voel mij gedwongen voel te zeggen dat ik (dit is werkelijk de tweede keer in mijn hele TW-/Grepolis-Forum-carrière dat ik dit woord in mijn mond neem) walg van je kortzichtigheid. Denk ook eens na - dat zal je goed doen, heb ik al vaker gezegd. In de reactie op je eerste post in het Filosofie-Topic zelfs al - gelieve dit nu wèl te lezen:

ik ben zelf ook christelijk.
Kijk aan.

maar de God heeft de wereld goed en volmaakt geschapen.
Waarom merk ik hier niets van? Dat wat volmaakt is, daar is slechts één versie van (zie eerder dit topic - meen ik althans). Toch zie ik meerdere bomen in een bos - ik zie zelfs meerdere bossen.

"Volmaakt" overigens betekent letterlijk "af". De wereld is niet af. De wereld is niet volmaakt.

alleen de mens is in de zonde gevallen. (in de macht van de duivel)
Welke stupide reden hiertoe is er gegeven? Wie ook levert hier het bewijs toe? Hoe verwerp jij Xenophanes, die beweerde dat paarden, als zij handen en het vermogen kunst te scheppen bezaten, hun goden zouden afbeelden als paarden? Waarom zou juist jíj (of, naar jij beweert, je soort - immers sta jij ver boven je naasten, enkel al omdat je "bekeerd" bent) het slachtoffer van de net als die God almachtige Lucifer (overigens durf ik te beweren dat je geen flauw idee hebt van wie dat eigenlijk is, die Satan - ik heb niet voor niets de link geplaatst) zijn?

ieder mens is in de macht van de duivel!!!
Ha, jij dus óók.
BTW) Wat heeft de Duivel er eigenlijk aan?
Welke last hebben de mensen er aan?
Jij wekt niet de indruk erg veel last van arme Luci te hebben; immers ga jij hoe dan ook naar de Hemel :rolleyes:

behalve als je bekeert ben.
Ach ja :rolleyes:
Zielig voor jou ook, dat je geboren christen bent...

het is misschien hard wat ik nu ga zeggen.
Het ergste uit je hele post, staat toch echt boven deze regel hoor :O

Verras me.

als je niet bekeerd ben ga je naar de hel
Poepoeh...

Kom ik in ieder geval in goed gezelschap :)

BTW) Jij dus óók - jij hebt nooit nagedacht bij één of andere "Heer" (waarom is hij mannelijk, waarom is hij blank, waarom schiep hij óns?) - feitelijk verdien je het voor geen cent naar de Hemel te gaan. Zij die het wèl verdienen, zijn ongelovig geboren en gelovig gestorven - dat lijkt me al een veel sterkere stelling.

als je bekeerd ben ga je naar de hemel
Welk een luilak ben je dan, niet? Je kunt zondigen wat je wilt, je gaat toch wel naar de Hemel :rolleyes:

Wie bepaalt of je gelooft of niet? Wie weet bepaalt die grote Deus daarboven wel dat je maar pech hebt, omdat je niet naar Mekka bent geweest, of niet 5 maal daags gebeden hebt. Jij hebt het recht niet over je eigen geloof te oordelen. Anderen hebben het vermogen niet over jou te oordelen. Enkel "Hij" heeft het recht en het vermogen jou te beoordelen. Híj bepaalt, niet jij. Als je dat denkt, ben je waarlijk een luilak in je geloof.


Begrijp me goed hoor, ik heb niets tegen geloof en niets tegen hen die het bedrijven. Ik heb slechts de mening dat je moet blijven nadenken bij alles wat je doet - wat je ook doet en wat het resultaat van je denken ook is. I don't care of je gelooft of niet - zolang je dat maar met overgave, redenen en een stevige, zelf gelegde (lees: zelf gelegde) ondergrond doet.
Het ligt aan jou en niet aan mij dat ik dit op dit moment niet zie bij jou. Ik raad je aan er vooral aan te werken. Niet alleen omdat ik je, zoals je nu bent, een leeghoofd zou vinden (dat doe ik niet namelijk), maar omdat het niemand kwaad kan (doet) over zichzelf na te denken. Bovendien zal het ook voor jou duidelijkheid vormen - God zal geen suikeroompje meer zijn, hij zal je vader zijn. Als dat geen doel, geen leven is ;)
 

DeletedUser

Gast
Oorspronkelijk geplaatst door aartje1995
voor elke autisme is er een naam.
Onzin, en nog niet zulke kleine ook.
maar het is zo als spartacus al zie, te divers.
...En dit maakt dat autisme niet over één kam en dus ook niet onder één naam geschaard kan worden. Om een juiste beschrijving van iedere patiënt te kunnen geven, zul je iedere patiënt apart een eigen naam moeten geven - laten we voor het gemak gewoon de naam van geboorte nemen hiertoe.
je heb er bij, die als ze teveel horen driftig worden (syndroom van apserge)
Wordt ik driftig dan, als ik "teveel" geluid tot mij krijg?maar bij sommigen kan je echt geen contact maken, daar kan je zoveel als je wilt tegen praten, maar contact heb je (bijna) niet
...En dit maakt dat zij weer onder één of andere speciale groep behoren?

zeg ik dat dan?
 

DeletedUser

Gast
Oorspronkelijk geplaatst door aartje1995
voor elke autisme is er een naam.
Onzin, en nog niet zulke kleine ook.
maar het is zo als spartacus al zie, te divers.
...En dit maakt dat autisme niet over één kam en dus ook niet onder één naam geschaard kan worden. Om een juiste beschrijving van iedere patiënt te kunnen geven, zul je iedere patiënt apart een eigen naam moeten geven - laten we voor het gemak gewoon de naam van geboorte nemen hiertoe.
je heb er bij, die als ze teveel horen driftig worden (syndroom van apserge)
Wordt ik driftig dan, als ik "teveel" geluid tot mij krijg?maar bij sommigen kan je echt geen contact maken, daar kan je zoveel als je wilt tegen praten, maar contact heb je (bijna) niet
...En dit maakt dat zij weer onder één of andere speciale groep behoren?

zeg ik dat dan?
Wel degelijk. Je stelt eerst dat er voor iedereen een naam te bedenken is, daarna geef je een voorbeeld ("asperger" en "teveel horen" :rolleyes:) en daarna nog iets anders, wat toch verdacht veel op een ander voorbeeld lijkt. Is het dit níet, dan zie ik het nut van het plaatsen er niet van in.

de rest ga ik niet op in want dat is oftopic
Dat was ook niet mijn bedoeling; 'k hoop slechts van harte dat je het gelezen hebt.
 

DeletedUser

Gast
Ik zie autisme in een vroeg stadium als een goed iets.
Concentratievermogen omhoog, met ritalin erbij nog meer, en veel geleerden zijn autist.
Autisten vind ik velerlei "grappig", "stoer" en "dapper"
 

DeletedUser

Gast
UIt ervaring heb ik het gevoel dat autisten op een of andere manier slimmer zijn :rolleyes:
 

DeletedUser

Gast
UIt ervaring heb ik het gevoel dat autisten op een of andere manier slimmer zijn :rolleyes:

Als jij op het VWO zit, zou dit inderdaad kunnen kloppen en zal je vooral Asperger-patiënten gezien hebben. Anderzijds is het niet zeer onwaarschijnlijk dat de autisten die jij kent, uitblinken op één specifiek terrein.
 

DeletedUser1876

Gast
"Waarom merk ik hier niets van? Dat wat volmaakt is, daar is slechts één versie van (zie eerder dit topic - meen ik althans). Toch zie ik meerdere bomen in een bos - ik zie zelfs meerdere bossen.

"Volmaakt" overigens betekent letterlijk "af". De wereld is niet af. De wereld is niet volmaakt."

nee! De ogen waarmee wij naar deze wereld kijken, die zijn imperfect. Dat wij de wereld niet kunnen overzien, dat wij een geheugen hebben als gatenkaas en opgevult met fantasie. Waardoor het zelfs onmogelijk is om over jezelf te oordelen. Bovendien is perfectie een illusie. Stel jezelf een boom voor, en nu de perfecte boom, zet die 1 miljoen keer op aarde neer, perfect? Nope! Het is juist perfect, omdat geen boom hetzelfde is, geen mens ooit 2x voor zal komen, het is perfect dat elke zonsopgang uniek is, net zo uniek als elke ziel die over deze aarde loopt. Dat, is perfectie in pure vorm! Miljarden en miljarden zielen, miljarden en miljarden bomen, giga triljarden werelden, maar nooit 2x dezelfde...dat...is perfect. Hadden wij maar de ogen, om dat te kunnen zien, dan zouden we begrijpen...
 

DeletedUser6728

Gast
AW: Autisme

Ik heb zelf een 'link naar Asperger' en ben dus autist. Niemand heeft het ooit opgemerkt, en ikzelf merk er ook niets van. Ik heb een vriend met ADHD, ook een autist dus. Ken verder een hoop autisten, gewoon normale jongens. Maar ja, als iedereen een onderzoek zou laten doen zou volgens mij 90% autist zijn.
 

DeletedUser

Gast
AW: Autisme

Ik geef Horval gelijk.
Ik heb zelf een redelijk zware vorm van Asperger, en ben dus zelf ook 'Autist', het probleem is dat dit meer een soortvan verzamelnaam is geworden voor mensen met bepaalde problemen, je kunt Autisme hebben, maar ik vind het niet gepast om mensen met Asperger/ADHD ook 'Autist' te noemen.

Het schelden is ook niet oké, ik ben er zelf tegen om scheldwoorden te gebruiken, probeer jezelf eens in de plaats van mensen te plaatsen die worden uitgescholden.
 

DeletedUser

Gast
AW: Autisme

Ik geef Horval gelijk.
Ik heb zelf een redelijk zware vorm van Asperger, en ben dus zelf ook 'Autist', het probleem is dat dit meer een soortvan verzamelnaam is geworden voor mensen met bepaalde problemen, je kunt Autisme hebben, maar ik vind het niet gepast om mensen met Asperger/ADHD ook 'Autist' te noemen.

Het schelden is ook niet oké, ik ben er zelf tegen om scheldwoorden te gebruiken, probeer jezelf eens in de plaats van mensen te plaatsen die worden uitgescholden.

Autisme is een verzamelnaam voor aandoeningen(dus niet zo zeer ziekten) met een of meerdere zelfde kenmerken. Dus jij bent ook een autist. Mocht je dit niet prettig vinden, dan zie ik dat meer als een acceptatie probleem. Bij mijn weten heeft autisme te maken met gedragsstoornissen waarbij moeite hebben met communicatie vaardigheden centraal staat. Asperger heeft deze kenmerken.

Hartelijk dank :O:(

Hoe het te omschrijven... :rolleyes:
Sum, ergo sum
Sommigen herinneren zich misschien dat ik ietwat negatief tegenover de taal sta, daar deze ons dwingt overal labeltjes op te plakken, de wereld in klassen in te delen en zodoende gebrekkig te beschrijven. Door middel van taal is nooit een volledig beeld te verkrijgen; van de simpelste dingen niet.
Ik ga autisme niet beschrijven, niet labelen. Sum ergo sum, dat is de kern - Descartes zat er hartstikke naast, met zijn "Cogito", het is sum. "Het" is zo; de wereld is.

ik weet niet of je nog actief ben op dit forum, maar ik zou je redenatie wel eens willen weten hiervoor. Want het argument dat taal ons dwingt om te labelen, vind ik onzin. De gebruikers hiervan dwingen wellicht. Aangezien taal een middel is.
 

DeletedUser5621

Gast
AW: Autisme

Autisme is niet een verzamelnaam voor verschillende soorten aandoeningen.
dat is iets dat vaak gedacht wordt, maar het is onjuist.
Echt autisme, is nog zwaarder dan asperger, hoewel je Asperger ook autisme zou kunnen noemen.
Echter, die verzamelgroep, daar zit ik ook in, heet ASS, Autisme Spectrum Stoornis.
Mensen daarin hoeven niet echt, zwaar autisme te hebben, vaak merk je het niet eens.
Echter hebben zij wel "Autistische trekjes".
Echter, de autisten die ik tegenkom, zijn niet de meest onverstandige mensen, ze handelen vaker naar eerlijkheid en rechtvaardigheid dan "Gewone" mensen.
Ik denk dat er op de wereld een stuk minder oorlog zou zijn als iedereen ASS had, dus ik ben er ook wel een beetje trots op.

Btw, Spartacus, niks tegenover dino's.^^
Toen ik klein was, wist ik daar ook alles vanaf..^^
 

DeletedUser5621

Gast
AW: Re: Autisme

Aan de andere kant, vroeger ging ik wel eens om met de zoon van een vriend van mijn ouders.
Toen konden we het prima vinden.
Maar nu merk ik dat er zo'n wereld van verschil tussen ons is, dat ik zoveel meer gegroeid ben dan hij.
Autisme hebben is een ding, iets eraan doen is het andere ding.
Aan bijna alles van jezelf kun je iets doen, zolang je maar bereid bent er veel voor te doen, en anderen bereid zijn je te helpen.
Op wikipedia staat "Autisme heb je voor het leven"
Dat kan zo zijn, maar afhankelijk van hoe je er mee omgaat, bepaalt het eindproduct.
Het is wel waar dat voor mensen met ASS, waaronder ikzelf, het af en toe wel lastig is, je voelt je vaak niet begrepen.
Hoe vaak heb ik wel niet uit frustatie op mijn bed geslagen, uit pure wanhoop.
Het ergste is als je de woorden "Nonchalant'' en "Lui" om je oren geslagen krijgt.
Of als mensen vinden dat je "Een selectief geheugen" hebt, ik bepaal zelf niet wat in onthoud en vergeet, en ik vergeet veel dingen, waar mensen dan boos om worden.
Dat vind ik een van de grootste nadelen.
 

DeletedUser2057

Gast
AW: Autisme

Autisme is niet een verzamelnaam voor verschillende soorten aandoeningen.
dat is iets dat vaak gedacht wordt, maar het is onjuist.
Echt autisme, is nog zwaarder dan asperger, hoewel je Asperger ook autisme zou kunnen noemen.
Echter, die verzamelgroep, daar zit ik ook in, heet ASS, Autisme Spectrum Stoornis.
Mensen daarin hoeven niet echt, zwaar autisme te hebben, vaak merk je het niet eens.
Echter hebben zij wel "Autistische trekjes".
Echter, de autisten die ik tegenkom, zijn niet de meest onverstandige mensen, ze handelen vaker naar eerlijkheid en rechtvaardigheid dan "Gewone" mensen.
Ik denk dat er op de wereld een stuk minder oorlog zou zijn als iedereen ASS had, dus ik ben er ook wel een beetje trots op.

Btw, Spartacus, niks tegenover dino's.^^
Toen ik klein was, wist ik daar ook alles vanaf..^^

Aan de andere kant, vroeger ging ik wel eens om met de zoon van een vriend van mijn ouders.
Toen konden we het prima vinden.
Maar nu merk ik dat er zo'n wereld van verschil tussen ons is, dat ik zoveel meer gegroeid ben dan hij.
Autisme hebben is een ding, iets eraan doen is het andere ding.
Aan bijna alles van jezelf kun je iets doen, zolang je maar bereid bent er veel voor te doen, en anderen bereid zijn je te helpen.
Op wikipedia staat "Autisme heb je voor het leven"
Dat kan zo zijn, maar afhankelijk van hoe je er mee omgaat, bepaalt het eindproduct.
Het is wel waar dat voor mensen met ASS, waaronder ikzelf, het af en toe wel lastig is, je voelt je vaak niet begrepen.
Hoe vaak heb ik wel niet uit frustatie op mijn bed geslagen, uit pure wanhoop.
Het ergste is als je de woorden "Nonchalant'' en "Lui" om je oren geslagen krijgt.
Of als mensen vinden dat je "Een selectief geheugen" hebt, ik bepaal zelf niet wat in onthoud en vergeet, en ik vergeet veel dingen, waar mensen dan boos om worden.
Dat vind ik een van de grootste nadelen.

ik kan mezelf eigenlijk behoorlijk goed herkennen in jouw verhaal, ook ik heb asperger (in een behoorlijk lichte mate maar toch) en ook ik worstel soms met de nadelen die daar aan verbonden zijn, Maar ik weet ook de voordelen op hun (niet te onderschatten) waarde te schatten
 

DeletedUser5621

Gast
AW: Autisme

ik kan mezelf eigenlijk behoorlijk goed herkennen in jouw verhaal, ook ik heb asperger (in een behoorlijk lichte mate maar toch) en ook ik worstel soms met de nadelen die daar aan verbonden zijn, Maar ik weet ook de voordelen op hun (niet te onderschatten) waarde te schatten

De voordelen zijn denk ik dat je wijzer bent, dat je vanuit een open, eerlijk perspectief bent, ook weten mensen met ASS zich sneller te ontwikkelijken op bepaalde punten, zijn ze slimmer, en vallen ze op in de menigte, iets dat nu nog tegen je kan werken, maar later juist positief is.
 

DeletedUser

Gast
AW: Autisme

Bij mij in de klas zit een jonge met autisme.
Nou weet ik er niet heel veel van af, maar als hygiëne ermee te maken heeft is hij zwaar-autistisch (niet verkeerd bedoeld), soms draagt hij een maand lang hetzelfde shirt.

Het vervelendste is nog wel dat je er niet mee samen kunt werken. Stel je werkt in een groepje van 2 of 3, dan werk je alleen of met tweeën.

Zo moesten we eerst liefdesgedichten opzoeken, kwam hij aan met kerstgedichten (of andesom).
 

DeletedUser

Gast
AW: Autisme

ik ben zelf licht autistisch maar ik kan ook wel een beetje overweg met ''gewone'' mensen je moet autistische gewoon accepteren hoe ze zijn

zelf zo veel moeite mee me autisme alleen ik voel me nooit echt fijn bij andere jongeren die autistisch zijn maar ik voel me niet echt fijn bij andere ''gewone'' mensen zijn er meer die dat hebben dan wil ik het graag horen stuur me maar een bericht dan hoef ik niet nie de hele forum te doorzoeken
 
Bovenaan