Waarom zou je iemand uberhaubt willen kwetsen? Maakt het uit hoe erg ik gekwetst ben? Is het niet erg als ik jou in je gezicht mep, zolang je er geen blauwe plekken aan overhoudt?
Iemand uitschelden is gewoon fout, welk woord je ook gebruikt.
@"***pijn", dat is afreageren, die had ik ook genoemd in een post iets verder terug. Maar daar is het een krachtterm, geen scheldwoord. (Zoals ik al zei; betekenisloze woorden)
@Simpeler in de omgang; hoe bedoel je dat? Ik zie niet in wat er "simpel" aan is, behalve dat je iemand duidelijk kunt maken dat je het ergens niet mee eens bent, zonder hem een optie of kans te geven om daar wat aan te doen of om zichzelf tegen je argumenten te verdedigen.
Dat is van hetzelfde niveau als dat iemand op straat staat en jij op em afloopt en em tegen de grond schopt, omdat je last heb van het feit dat ie staat te roken. Erg "simpel in de omgang" ja, maar niet echt een oplossing.
Oké, ik noem dat niet afreageren. Als ik pijn heb, dat zet ik er kanker voor, om duidelijk te maken dat het echt pijn doet. Niet dat ik er over na denkt, is gewoon automatisme. Dus het is niet specifiek afreageren, zoals jij graag wilt geloven of kwetsen. Het is een gewoon "woord", waarmee je iets versterkt. Inderdaad, een krachtterm.
Krachttermen zijn makkelijker in de omgang, omdat jij met een woord/term al iets kan verduidelijken. "Dit is saai" of "dit is **** saai", dan zou jij eerder voor de "dit is saai" kiezen, omdat bij de andere een krachtterm is gebruikt en je duidelijk is gemaakt dat het saaier is.
Als je iemand een **** noemt is ie niet gekwetst maar misschien beseft hij dan dat hij gewoon dom bezig is.
Als je mij een *** autist noemt ben ik gekwetst, daar reageert iedereen anders op.
Als iemand mij kwetst dan sla ik diegene gewoon, maar een ander kan gewoon zeggen waarom noem je mij zo.
Weer een ander begint te huilen etc.
Het effect van een scheldwoord is er pas als de persoon in kwestie reageert op wat jij zegt.
Agh, man. Laat dat geweld toch is weg, internet gangster. Serieus, bloed irritant zo mannetje. "Dan sla ik hem wel is even op z'n bek, haha serieus" serieus, man. Je hebt waarschijnlijk kippen kracht, agh ja.
Als iemand mij *** noemt en bij jou ook, vind je dat niet echt prettig? Kwetsen hoeft niet perse heel erg te zijn, kan ook in lichte mate zijn. En waarom zou jij wel gekwetst zijn bij *** autist? Geef dat is aan.