• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Wat is het doel/nut van het leven?

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Je blijft maar dezelfde onzin herhalen en argumenten van andere mensen negeren, ik word er een beetje moe van. Ik heb je al eerder gezegd dat je "de aarde moet wel geschapen zijn want zie die kansen" argument onzinnig is, en toen werd het ook al genegeerd.

Maar het toppunt kwam toch wel hiermee:

Op jou vraag:
Waarom heeft god op al die triljoenen planeten geen andere mensen geplaatst? Waarom enkel op de onze?

Simpele vraag: Moet God, de almachtige, de Alwetende verantwoording afleggen voor wat Hij doet? Wees en het is. Hij heeft alles geschapen lang voordat jij er was. En lang voordat de eerste mens op aarde kwam. Dus wij mensen hebben eigenlijk geen inbreng/inmenging hierin.

Voor iemand die een religie volgt die wetenschap hoog in het vaandel heeft bij jij wel iemand die echt totaal geen vermogens tot kritisch denken heeft.
 

DeletedUser9538

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

jij neemt klakkeloos aan dat er geen God is!

Neen, hoor!
Ik heb mij verdiept in andere boeken. Ben aan het redeneren geslagen.
Andere bronnen geraadpleegd dan de bronnen die mij vertellen dat ik klakkeloos moet aannemen dat er WEL een god is of dat ik anders naar de hel ga of opgeblazen ga worden door mensen die klakkeloos aannemen dat die god er wel is.

En mijn leven is daardoor een stuk plezieriger.
Ik ken geen leegte. Want die ruimte die in eerste instantie geruikt werd voor indoctrinatie over een god en de daarbij behorende sobere levenswijze en onderdanigheid naar god heeft plaatsgemaakt voor vriendschappen, ruimdenkendheid. En de verlichting van mijn bestaan vindt dus niet plaats ná mijn dood als ik gewoon voer ben voor de wormen. Maar nu.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Ik neem het zekere voor het zekere. Jij neemt het onzekere voor het onzekere. Als er een God is, en er is ook zeker een GOD, dan heb jij een groot probleem. Ik bereid me voor! Ik wil met veel baggage naar mijn bestemming, het graf.

Ik ga me trouwens zo hard doodlachen als jij straks voor de poort van het Walhalla staat en door Odin naar Niflhel gestuurd wordt :)

Je bent zo zeker van dat jouw boek het juiste is... heb je ze allemaal gelezen om tot die conclusie te komen?
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

on-topic:

Het enige nut van het leven is voortplanten zodat de soort blijft bestaan, zoals trouwens het geval is bij alle diersoorten. De mens is hier geen uitzondering op.
Denken dat leven een ander nut heeft komt omdat de mens als een van de weinige dieren op onze aarde een zelfbeeld heeft, en het derhalve moeilijk vind om te accepteren dat we alleen maar een groot voortplantingsorgaan zijn.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Op jou vraag:
Waarom heeft god op al die triljoenen planeten geen andere mensen geplaatst? Waarom enkel op de onze?

Simpele vraag: Moet God, de almachtige, de Alwetende verantwoording afleggen voor wat Hij doet? Wees en het is. Hij heeft alles geschapen lang voordat jij er was. En lang voordat de eerste mens op aarde kwam. Dus wij mensen hebben eigenlijk geen inbreng/inmenging hierin.

Je zegt ook:
Je weet toch dat er al leven gevonden is op andere planeten in de vorm van bacterie ( waar ook wij uit ontstaan zijn, is wetenschappelijk bewezen )

Eerst vraag je waarom er alleen op onze planeet leven is, vervolgens zeg je dat er leven is gevonden op andere planeten. Dat spreekt elkaar tegen. Maar maakt niet uit.
Dit zijn vermoedens. Het enige wat zulke wetenschapers doen is wat roepen om aandacht te trekken. Ze nemen een theorie aan, en brengen het uit en vervolgens zijn ze er hel stil over omdat ze het niet kunnen onderbouwen. Hoevaak hebben zulke wetenschappers het niet fout gehad?

Op jou vraag:
Waarom stond er niet in de koran dat er nog leven op andere planeten was?
Waarom stond er niet in de koran IETS maar dan ook IETS over andere planeten, zonnestelsels, ...

En als dat erin stond zou je er wat aan hebben gehad? Of zou je gewoon zeggen dat er per toeval 2 of meer planeten leven bevatten?
Zoals ik al zij, wie ben jij om te bepalen wat God doet en wat niet? Als ik op de maan ga staan dan zie ik je niet eens, sterker nog als ik op de hoogste berg van Nederland ga staan dan zie ik je niet eens. Zo miniscuul zijn wij. En nog derven we te beweren dat er geen schepper is.
Zoals ik al eerder zei, dit alles, het heelal, de aarde, de zon, de maan, de bomen, de bergen, alles is eerder dan de mens geschapen. Dan wie zijn wij om te bepalen wat God doet? Hij is de almachtige.
Stel je voor jij wordt geboren in Nederland en je groeit hierop en je vraagt je af: Waarom is Nederland zo'n kleine land? Waarom hebben we niet een gedeelte van Duitsland erbij genomen. Mensen zullen zeggen: Wie ben jij? Deze grenzen zijn al honderden jaren wastgesteld.

Dus vergeet niet: God doet wat Hij wil en Hij hoeft geen verantwoording af te leggen bij niemand. Dat maakt God zo uniek. Dat maakt God, God.

Jou conclusie:
De kans dat wij uit toeval ontstaan zijn is reëel. Begin maar knikkers uit de zak te halen, als het je lukt laat het me weten

De kans dat wij uit een God ontstaan zijn is onmogelijk. We zijn niet uit God ontstaan, anders zouden we allemaal kleine goden zijn. God heeft ons geschapen. Dus ik geef je gelijk hierin. Wij kunnen onmogelijk uit een God ontstaan zijn. Maar wij zijn zeker geschapen door God.

Het is onmogelijk als ik een horloge verlies op het strand en iemand komt miljoenen jaren later en hij vind op diezelfde plek "The Big Ben". En dan zullen die mensen zeggen: Een Horloge is geevolueerd in een gigantische slagklok.


Je zegt ook : Hoe groot is de kans dat wij uit toeval ontstaan zijn?

Deze is ongeveer ( om een punt te maken )

1 op 10000000000000000000000000000000000000000000000

DE KANS DAT ER EEN GOD BESTAAT IS :

1 op 1000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

1 op 1 bedoel je!

Je zegt: We zijn niet geschapen uit toeval. Want 1 op 10000000000000000000000000000000000000000000000 is de grootte van de kans dat het uit toeval is geschapen. dat is dus 0,000000000000000000000000000000000000000000000% kans en dus is het onmogelijk!

En je zegt ook dat God ons niet geschapen heeft!
We kunnen niet, NIET per toeval geschapen zijn en niet geschapen zijn door een God. Wanneer iets niet op toeval gebeurt dat betekend dat iemand het onder controle heeft. Wanneer alles niet per toeval is ontstaan, dan is het door iemand geschapen. Dus hier zou je even een keuze moeten maken...

Tenzij een mens ons heeft geschapen...



Je vroeg: Wie verspild er dan zijn leven ?
Verspil ik me leven omdat ik minder lol heb en vooral lol heb op andere manier?
Want jah volgens de meesten is het doel van het leven Lol hebben!

Ik heb lol, ik maak ook grappen en kan ook om dingen lachen. Maar ik ben ook bloedserieus over het leven.

Wie is diegene die gokt ?
Ik neem het zekere voor het zekere. Jij neemt het onzekere voor het onzekere. Als er een God is, en er is ook zeker een GOD, dan heb jij een groot probleem. Ik bereid me voor! Ik wil met veel baggage naar mijn bestemming, het graf.


Wie is diegene die rissico's neemt?
Welke risico neem ik? Welke risico neem ik door het doel waarvoor ik geschapen ben na te leven?


Wij zijn intellectuele mensen omdat wij de mogelijkheid hebben te kiezen. Wij kunnen kiezen voor goed en we kunnen kiezen voor het slechte. We kunnen kiezen ons doel na te leven waarvoor we geschapen zijn of we kunnen een nutteloze leven tegemoet gaan. We kunnen kiezen God te aanbidden of we kunnen ervoor kiezen God uit te sluiten uit ons leven. We kunnen ervoor kiezen om om ons heen te kijken en te zien wat voor wonderen er allemaal gebeuren, zoals de geboorte van een kind. Of we kunnen alles beredeneren met toeval.

Make the right choice, denk na over het doel van jou leven.
Als de inkt van een pen op is, dan heeft deze pen zijn nut/doel verloren, namelijk het schrijven. En is deze pen nutteloos! Als een mens zijn Heer/God niet aanbid, dan heeft de mens zijn nut/doel verloren. En is deze mens...

planning-choice-among-multiple-roads_id267012_size350.jpg


So Dety, dat waren veel vragen :p En ik begrijp niet waarom ik realistisch moet blijven omdat ik zeg dat jij je hersenen niet werkend kan zien.

Dit is hetgeen jullie beweren van GOD. Wij zien hem niet, dus hij bestaat niet. En dan zit je daar met alle schepselen, planeten, sterren en manen en alles om ons heen. Ow jee, hoe kunnen we verklaring geven voor het ontstaan van alles om ons heen? hmm Laten we zeggen dat het per toeval is gebeurd.

Gebruik je gezonde verstand...

(Tjonge Jonge, mijn teksten zijn altijd te lang :p )

Ik zal je ff bijpraten over de kansberekening. De kans dat er leven op een planeet is, heeft namelijk niets te maken met kansberekening. Hier gat de wet van de grote getallen op. Als je maar genoeg variaties hebt (miljarden planeten) dan is de kans heel groot dat op 1 (of meer) van die planeten de omstandigheden dusdanig zijn dat er leven kan ontstaan.
Daar komt bij dat er op andere planeten een andere vorm van leven kan bestaan dan het leven hier op aarde. Leven staat namelijk niet gelijk aan een intelligente vorm van leven. Niet zolang geleden is er op aarde een microob gevonden die een andere moleculaire samenstelling had dan alle andere vormen van leven op aarde. Dit zou dus heel goed ook op een andere planeet kunnen zijn.
De afstand van de aarde tot de zon is dus niet bepalend voor het wel of niet aanwezig zijn van leven op aarde, hooguit voor de vorm van leven zoals wij die kennen.

(sorry voor de dubbelpost, maar ik las dit een beetje laat:))
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Ik zeg altijd:

"The meaning of life is to find the meaning of life."

8-)
 

DeletedUser6887

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Ben blij met het antwoord dat je mij gegeven hebt. :)


Nergens maak je argumenten op de "punten" die ik maak.

Je komt met niet onderbouwde argumenten af en je laat alles wat jij beweerd hebt in dit topic zelf afbreken omdat ik steeds jou woorden gebruikt heb en jij deze nu nietig verklaard doet?


Conclusie :

Je hebt niks dat onderbouwend is en je mag terug opnieuw beginnen om de mensen te laten bekeren, maar neen, ik ben hier nog.....

;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Neen, hoor!
Ik heb mij verdiept in andere boeken. Ben aan het redeneren geslagen.
Andere bronnen geraadpleegd dan de bronnen die mij vertellen dat ik klakkeloos
moet aannemen dat er WEL een god is of dat ik anders naar de hel ga of opgeblazen ga worden door mensen die klakkeloos aannemen dat die god er wel is.

Denk aub even na. In een god geloof je. Het woord zegt het al, geloof. Dus hij geloofd dat er een god is. Jij geloofd het niet.

Tevens kan je nergens zoeken of er echt een god is of niet. Je kunt er geen conclusie uit trekken. Jij kan niet bewijzen dat er geen god is. Maar je kan ook niet bewijzen dat er een god is. Daarom geloof je erin.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Of je nou gelooft of niet, oke, jouw keus.
 

DeletedUser6887

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Denk aub even na. In een god geloof je. Het woord zegt het al, geloof. Dus hij geloofd dat er een god is. Jij geloofd het niet.

Tevens kan je nergens zoeken of er echt een god is of niet. Je kunt er geen conclusie uit trekken. Jij kan niet bewijzen dat er geen god is. Maar je kan ook niet bewijzen dat er een god is. Daarom geloof je erin.

Ik geloof in Sinterklaas !

Kan jij dit nu bewijzen of dit wel of niet zo is dat hij bestaat ?

Zelfde met god.
 

DeletedUser9538

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Ik geloof in Sinterklaas !

Sinterklaas bestaat niet. Want wie gelooft er nu dat er een vent op een paard over het dak loopt.
Dat zegt mijn leraar en die geloof ik blindelings.
In het boek van de Kerstman staat dat hij de enige echte is.
Hij is ook ouder want zijn baard is langer.

Het boek van Sinterklaas is een vervalsing.
Gemaakt door het Vliegende Spaghettimonster.

;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Ben blij met het antwoord dat je mij gegeven hebt. :)


Nergens maak je argumenten op de "punten" die ik maak.

Je komt met niet onderbouwde argumenten af en je laat alles wat jij beweerd hebt in dit topic zelf afbreken omdat ik steeds jou woorden gebruikt heb en jij deze nu nietig verklaard doet?


Conclusie :

Je hebt niks dat onderbouwend is en je mag terug opnieuw beginnen om de mensen te laten bekeren, maar neen, ik ben hier nog.....

;)


Maar je hebt het fout Dety. Wie ben ik om mensen te bekeren? Ik kan er niet voor zorgen dat de harten van de mensen omkeren. Het is ook niet aan mij om te bepalen of je naar de hel of hemel gaat.

Mijn enige taak is: De waarheid te verkondigen. En of je het accepteerd of niet. Dat moet jij weten. Ieder mens is verantwoordelijk voor zijn/haar daden.

Naar schatting keren ongeveer 500 terug tot de islam. En dat terwijl islam verkeerd word geinterpreteerd en aangevallen. De meeste mensen die terug keren naar de islam die zoeken islam zelf op.

Maar op de dag der opstanding, wanneer je voor God staat, en jou wordt gevraagd: Is de boodschap tot jou gekomen dat er een God bestaat? Probeer daar maar antwoord op te geven :p Tunisianstar had het me verteld...?!

En het feit dat je zegt ik met onderbouwde argumenten kom, heeft me wel verbaasd. Er bestaat geen grotere onderbouwde argument dan te zeggen dat alles per toeval is geschapen. Dat alles uit het niets is geschapen. Wat klinkt logischer: 1) Elk geschapen ding heegt een schepper of 2) elk geschapen ding is uit het niets onstaan? Het eerste klinkt natuurlijk meer logisch.

Hey Tunisianstar: Hoe kom je aan die mooie eettafel van jou?
Een boom voor mijn deur werd geraakt door donder. Daarna lag er een boomstam en een paar takken op de grond. De volgende ochtend ging het hard waaien en er werd water toegevoegd en er onstond een groot tafelblad.
Daarna kwamen er 4 kleine orkaantjes en die gingen 4 takken slijpen. Daarna kwam de wind weer en plaatste de 4 poten onder de tafel. Puur toeval. Deze tafel is uit het niets ontstaan!

Als je zo'n vraag aan een Ikea medewerker zou vragen en die medewerker zou dit hebben geantwoord dan had je meteen 112 gebeld en ook nog eens Parnasia erbij gehaald, want je zou denken: Het gaat niet goed met deze persoon...

Aan Hahalachertje:

Islam is niet alleen maar geloven in God. Islam komt van het woordt silm en het heeft 2 betekenissen:
- vrede
- je zelf overgeven aan de wil van God.

Dus daarom past het Sinterklaas verhaal hier niet in.

Het is dus eerder een manier van leven dan een geloof.

En jij geloofd dat er zwaartekracht is, je kan het niet zien, niet voelen en niet ruiken. Dus jij geloofd er in. Maar het bewijs dat we niet zweven en gewoon op aarde kunnen liggen, staan en lopen bewijst dat er een zwaartekracht is.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Dat de schepper alles geschapen heeft klinkt misschien logischer, maar hoe is die schepper dan hier gekomen? Dat probleem tel je nog niet mee, dus dan klinkt het andere misschien logischer.

Als ik voor God sta denk ik dat God van mij zou willen dat ik goed heb geleefd, niet dat ik in hem geloofde. Want wat heeft hij daar nou aan? Als hij wil dat ik in hem geloof, dan had hij dat maar beter gewoon kunnen laten zien, op welke manier dan ook.
 

DeletedUser6887

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Maar je hebt het fout Dety. Wie ben ik om mensen te bekeren? Ik kan er niet voor zorgen dat de harten van de mensen omkeren. Het is ook niet aan mij om te bepalen of je naar de hel of hemel gaat.


Ik heb je al eerder aangetoond dat een "hemel" een hel zou zijn voor mij. Waarom zou ik dan naar de hemel willen gaan ?

Mijn enige taak is: De waarheid te verkondigen. En of je het accepteerd of niet. Dat moet jij weten. Ieder mens is verantwoordelijk voor zijn/haar daden.

Is dat jou doel / nut in het leven ? Een boodschap verkondigen over zaken die niet bestaan ? Zou je niet beter iets anders doen in jou leven in plaats van deze weg te gooien voor niks ?

Naar schatting keren ongeveer 500 terug tot de islam. En dat terwijl islam verkeerd word geinterpreteerd en aangevallen. De meeste mensen die terug keren naar de islam die zoeken islam zelf op.

Wanneer mensen allerlei zaken meemaken die zij niet kunnen verklaren, zullen zij naar een houvast zoeken. God is de gemakkelijkste houvast die men heeft. Ook worden kinderen zo opgevoed, deze hebben gen keuze. grootste vb : sinterklaas. als je je kind wijsmaakt dat sinterklaas bestaat en deze elk jaar komt zal dit kind dit geloven omdat het de mensen zijn waar dat kind naar opkijkt die het hem vertellen.

Maar op de dag der opstanding, wanneer je voor God staat, en jou wordt gevraagd: Is de boodschap tot jou gekomen dat er een God bestaat? Probeer daar maar antwoord op te geven :p Tunisianstar had het me verteld...?!

Stel je bent dood en wij hadden gelijk, dan heb jij je leven verspild voor niks.

En het feit dat je zegt ik met onderbouwde argumenten kom, heeft me wel verbaasd. Er bestaat geen grotere onderbouwde argument dan te zeggen dat alles per toeval is geschapen. Dat alles uit het niets is geschapen. Wat klinkt logischer: 1) Elk geschapen ding heegt een schepper of 2) elk geschapen ding is uit het niets onstaan? Het eerste klinkt natuurlijk meer logisch.

Wel zoals ik al enkele keren eerder aangegeven heb, het klinkt mij logischer dat uit al deze miljarden zonnestelsels die zelf nog eens miljarden planeten hebben, dat daaruit 1 planeet kan ontstaan waar er leven kan groeien. Klinkt mij veel logischer dan wanneer iemand naar mij toekomt en zegt : Er is een wezen die oppermachtig is, heeft een oneindig leven, heeft het heelal geschapen, heeft de mens geschapen, .....
Ale, wees nu eens eerlijker, wat klinkt er dan het meest logische... :)


Hey Tunisianstar: Hoe kom je aan die mooie eettafel van jou?
Een boom voor mijn deur werd geraakt door donder. Daarna lag er een boomstam en een paar takken op de grond. De volgende ochtend ging het hard waaien en er werd water toegevoegd en er onstond een groot tafelblad.
Daarna kwamen er 4 kleine orkaantjes en die gingen 4 takken slijpen. Daarna kwam de wind weer en plaatste de 4 poten onder de tafel. Puur toeval. Deze tafel is uit het niets ontstaan!

Je bent zelf terug een verzinsel aan het maken zoals je al meerdere keren gedaan hebt in deze toppic. Toeval bestaat nu eenmaal, grootste voorbeeld is eerder aangetoond in die youtube filmpjes. Een biddende rots, pannenkoek, .... Weet je hoeveel keer ik de letter "T" kan vinden in deze wereld van mijn naam? Ben ik dan ook een God omdat er plots wolken zijn waardat er en "T" in voorkomt ? komaan jong.... Toeval bestaat nu eenmaal.

Als je zo'n vraag aan een Ikea medewerker zou vragen en die medewerker zou dit hebben geantwoord dan had je meteen 112 gebeld en ook nog eens Parnasia erbij gehaald, want je zou denken: Het gaat niet goed met deze persoon...

Ik zou ook voor jou meteen 112 bellen want blijkbaar geloof je dat er een opperwezen zou bestaan. :)
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Sorry hoor maar ik vind het nogal zwak om telkens aan te komen zetten met de schepper. Net alsof God perse een persoon moet zijn. We leven niet dankzij een god, maar de sterren hebben dit alles 'geschapen'. En dan doel ik op al die verschillende elementen. Want voordat die sterren er waren, had je alleen waterstof en helium.

Het leven heeft zelf totaal geen doel, als leven moet je het zelf maar een doel geven en dat is in de meeste gevallen gewoon zien te overleven. De bijbel en al die andere sprookjesboeken zoals de koran, Tenach, etc. Hebben het altijd maar over Dag des oordeels. Maar die kul is alleen maar bedacht, om het volk in bedwang te houden. Gewoon puur een machtsspelletjes.

Uiteindelijk is het leven niet geschapen, maar is het ontstaan door het samen komen van elementen. En vanuit daar is het verder geëvolueerd in het leven zoals we nu kennen. Eigenlijk het enige wat ik me afvraag, is of reïncarnatie mogelijk is. In principe is dat veel logischer dan een hemel of hel, dat puur is bedacht voor de mens.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Sorry hoor maar ik vind het nogal zwak om telkens aan te komen zetten met de schepper. Net alsof God perse een persoon moet zijn. We leven niet dankzij een god, maar de sterren hebben dit alles 'geschapen'. En dan doel ik op al die verschillende elementen. Want voordat die sterren er waren, had je alleen waterstof en helium.

Het leven heeft zelf totaal geen doel, als leven moet je het zelf maar een doel geven en dat is in de meeste gevallen gewoon zien te overleven. De bijbel en al die andere sprookjesboeken zoals de koran, Tenach, etc. Hebben het altijd maar over Dag des oordeels. Maar die kul is alleen maar bedacht, om het volk in bedwang te houden. Gewoon puur een machtsspelletjes.

Uiteindelijk is het leven niet geschapen, maar is het ontstaan door het samen komen van elementen. En vanuit daar is het verder geëvolueerd in het leven zoals we nu kennen. Eigenlijk het enige wat ik me afvraag, is of reïncarnatie mogelijk is. In principe is dat veel logischer dan een hemel of hel, dat puur is bedacht voor de mens.

Ook reïncarnatie is kul, en bedacht door de mens omdat mensen problemen hebben met hun eigen eindigheid.
Voor de mensen in de oudheid was het namelijk niet te begrijpen dat de mens een doodordinair zoogdier is die toevallig zijn duim kan bewegen en een zelfbeeld heeft.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Ook reïncarnatie is kul, en bedacht door de mens omdat mensen problemen hebben met hun eigen eindigheid.
Voor de mensen in de oudheid was het namelijk niet te begrijpen dat de mens een doodordinair zoogdier is die toevallig zijn duim kan bewegen en een zelfbeeld heeft.

Reïncarnatie lijkt me toch minder kul. Want als er over 1000 jaar precies dezelfde persoon wordt geboren, die nu bijvoorbeeld leeft. Dus precies met hetzelfde genetisch genoom, is dat dan geen reïncarnatie?:p Er zijn overigens wel wat documentaires over dit onderwerp. Ooit hadden ze in Australië een groep vrouwen onder hypnose gebracht, en kwamen ze er zo achter dat ze allemaal een vorig leven hebben gehad. Natuurlijk is het voor de kijker lastig om te beoordelen of dit echt is, of dat het in scene is gezet.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Dat de schepper alles geschapen heeft klinkt misschien logischer, maar hoe is die schepper dan hier gekomen? Dat probleem tel je nog niet mee, dus dan klinkt het andere misschien logischer.

Ik vis deze er nog een keer uit, gezien het een bijzonder zinvol argument is. Wat is logischer: dat het begon met iets oneindig eenvoudigs (pure elementen) of iets oneindig complex (een schepper)

Persoonlijk dacht ik altijd dat dingen namelijk eenvoudig begonnen, en hoe meer tijd er overheen ging, hoe uitgebreider en complexer ze werden.
 
Bovenaan