• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Wat is het doel/nut van het leven?

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Reïncarnatie lijkt me toch minder kul. Want als er over 1000 jaar precies dezelfde persoon wordt geboren, die nu bijvoorbeeld leeft. Dus precies met hetzelfde genetisch genoom, is dat dan geen reïncarnatie?:p Er zijn overigens wel wat documentaires over dit onderwerp. Ooit hadden ze in Australië een groep vrouwen onder hypnose gebracht, en kwamen ze er zo achter dat ze allemaal een vorig leven hebben gehad. Natuurlijk is het voor de kijker lastig om te beoordelen of dit echt is, of dat het in scene is gezet.

Als men over reïncarnatie spreekt heeft men het over een ziel of geest, die bestaat niet uit materie en heeft dus niets te maken met DNA-structuur.
Overigens is dat vorige leven onder hypnose ook vrij eenvoudig te verklaren. Onder hypnose kom je op een ander bewustzijnsniveau van je hersenen. Daarbij worden realiteit, fantasie en herinneringen willekeurig door elkaar gehaald. Er zijn vele mensen al onder hypnose terug gebracht naar een vorig leven, opvallend hierbij is het dat al deze vorige levens mensen betrof die historisch van betekenis zijn geweest of die zeer sterke vergelijking hebben met bijvoorbeeld romanfiguren.
Nog nooit is er iemand geweest die onder hypnose een regenworm bleek te zijn geweest in een vorig leven.
 

DeletedUser9538

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Maar je hebt het fout Dety. .

Wat zal het een teleurstelling voor jou zijn als later, net nadat je dood bent gegaan en je nog iets van bewustzijn hebt blijkt dat er verder niets is!
Dat dood, echt dood betekent. En dat je aan niemand je verontschuldigingen kan aanbieden omdat jou enige waarheid en houvast pure fictie is.
Je hele leven vergooid met waarheid verkondigen en boeken lezen die je vertellen wat te doen. En dan blijkt dat je je leven hebt vergooid.

En nu niet aankomen met "ik weet zeker dat ik goed zit" want wat jij beleid is "geloof". Jij gelooft in iets. Jij weet het niet zeker. Je kunt het niet zeker weten. Anders had je geloof wel "wetenschap"geheten.
Maar het tragische van wetenschap is dat je dingen moet onderzoeken BUITEN de voor jou al voorgekauwde kaders. En dat doe je niet. Je houdt vast aan een eeuwenoud boek.

In de tijd dat dit boek werd geschreven kon bijna niemand schrijven. laats staan lezen. De schrijven heeft in die tijd wel van alles op kunnen schrijven wat hem goed uitkwam en macht gaf. Er werden geen kritische vragen gesteld aan datgene hij opschreef. Het viel eenvoudig weg niet te controleren. En zelfs nu nog lopen mensen zonder kritisch vragen te stellen achter die versjes aan.

Probeer voor jezelf nu eens te verklaren waarom 1000-den jaren voordat je profeet met Allah en Islam op de proppen kwam er werd geloofd in natuurgoden. Goden voor Oorlog, donder, liefde.
In verschillende gedaanten, Griekse, Romeinse, Vikingen,....
Als die god er werkelijk zou zijn. Had hij zich die moeite toch al gelijk kunnen besparen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Als men over reïncarnatie spreekt heeft men het over een ziel of geest, die bestaat niet uit materie en heeft dus niets te maken met DNA-structuur.
Overigens is dat vorige leven onder hypnose ook vrij eenvoudig te verklaren. Onder hypnose kom je op een ander bewustzijnsniveau van je hersenen. Daarbij worden realiteit, fantasie en herinneringen willekeurig door elkaar gehaald. Er zijn vele mensen al onder hypnose terug gebracht naar een vorig leven, opvallend hierbij is het dat al deze vorige levens mensen betrof die historisch van betekenis zijn geweest of die zeer sterke vergelijking hebben met bijvoorbeeld romanfiguren.
Nog nooit is er iemand geweest die onder hypnose een regenworm bleek te zijn geweest in een vorig leven.


Ik weet ook wel dat reïncarnatie over de ziel gaat, maar dat is niet iets tastbaar en een genetisch genoom wel. Maar ik zag wel eens dat een vrouw onder hypnose vloeiend Frans kon spreken en verstaan, en onder normale omstandigheden begreep ze er geen zak van. Betreft de Australische docu ging het niet om bekende mensen. En dat ze nooit een regenworm zijn, is misschien te verklaren dat het een totaal andere organisme is. Maar goed daar kun je alleen maar naar gissen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Ik zou ook voor jou meteen 112 bellen want blijkbaar geloof je dat er een opperwezen zou bestaan. :)



Beste Dety,

It's just common sense. Gebruik je gezonde verstand.

Zou jij het hebben geaccepteerd van een Ikea medewerker die het ontstaan van een tafel zo zou hebben uitgelegd? Nee, je zou haar voor gek uitmaken.

Dan wat zou je zeggen over iemand die beweert dat het heelal en de miljoenen planeten, sterren en manen uit het niets zijn ontstaan? Of sterker nog door een ontploffing wat normaal gesproken Chaos veroorzaakt. Toen de Atoombom op Hiroshima viel, zagen we niet opeens bomen bloeien en herten gezellig rond hoppelen. Nee alles was verwoest, er ontstond chaos.

Wat zou je zeggen over iemand die beweert dat de mensheid uit het niets is ontstaan?

(Ik kan het niet laten maar als je toch 112 belt, bel dan gelijk ook voor 5 miljard mensen :p)

Denk na... Wat is het doel van het leven??
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Sorry hoor maar ik vind het nogal zwak om telkens aan te komen zetten met de schepper. Net alsof God perse een persoon moet zijn. We leven niet dankzij een god, maar de sterren hebben dit alles 'geschapen'. En dan doel ik op al die verschillende elementen. Want voordat die sterren er waren, had je alleen waterstof en helium.

Het leven heeft zelf totaal geen doel, als leven moet je het zelf maar een doel geven en dat is in de meeste gevallen gewoon zien te overleven. De bijbel en al die andere sprookjesboeken zoals de koran, Tenach, etc. Hebben het altijd maar over Dag des oordeels. Maar die kul is alleen maar bedacht, om het volk in bedwang te houden. Gewoon puur een machtsspelletjes.

Uiteindelijk is het leven niet geschapen, maar is het ontstaan door het samen komen van elementen. En vanuit daar is het verder geëvolueerd in het leven zoals we nu kennen. Eigenlijk het enige wat ik me afvraag, is of reïncarnatie mogelijk is. In principe is dat veel logischer dan een hemel of hel, dat puur is bedacht voor de mens.


Beste handsome,

God is GEEN persoon! Als God een persoon zou zijn, dan zou hij God niet zijn! Een persoon is een menselijke individu. En een mens kan niet eens een mier scheppen laat staan een mens of een planeet of een boom...

En ik neem aan dat Waterstof en Helium uit het niets zijn ontstaan? Of heeft iemand deze elementen geschapen?

Jij zegt:
Het leven heeft zelf totaal geen doel, als leven moet je het zelf maar een doel geven en dat is in de meeste gevallen gewoon zien te overleven.

Een tandenstoker heeft een doel. De zon heeft een doel, de sterren hebben een doel, de bergen hebben doel, Jouw neus heeft doel, je mond heeft een doel, je oor heeft een doel, je hart heeft een doel, je hersenen hebben een doel. Alles om jou heen heeft een doel en is gemaakt met doel. De beker is gemaakt om uit te drinken. De auto is gemaakt om ons te vervoeren enz. En wij mensenheid, waar alles om draait eigenlijk, hebben geen doel. Wij zijn gewoon nutteloze wezens? Wij hebben zeker wel een doel op aarde!!

Overleven kan geen doel zijn omdat we toch allemaal gaan sterven. Dus niemand overleeft het. De dood is een feit/realiteit waar niemand aan ontkomt.

Of je hebt nooit een sprookjesboek gelezen of je hebt nooit de koraan gezelen, aangezien je beiden niet kan onderscheiden. Ik zou zeggen lees het! En tegen wat moeten "ze" ons precies in bedwang houden?

Dus ook jij zegt dat het leven uit het niets is ontstaan, maar dat het ontstaan is uit pure toeval. En deze elementen moeten toch ergens vandaan komen? Wie heeft deze elementen geschapen? Zijn ze uit zichzelf ontstaan? Zweefden deze elementen heel lang in het heelal en op een dag zeiden ze: Kom we gaan botsen en wie weet komt daar wat uit. En zie daar miljoenen planeten en sterren enz.

Wat ik merkwaardig vind is het volgende:
jij zegt dat reincarnatie logischer is dan hemel of hel, omdat hemel en hel bedacht is voor de mens. Wil je hiermee zeggen dat reincarnatie komt van een hogere macht?

Voor reeincarnatie heb je een ziel nodig. Kijk ik geloof niet in reeincarnatie maar ik geloof zeer zeker in een ziel. Alleen het verschil is: Als jij niet in God gelooft, en God dus de zielen niet heeft geschapen. Is de ziel ook uit waterstof en Helium ontstaan?...

Waarom is het voor jou moeilijk om te geloven in een schepper? De schepper van de ziel, de schepper van de aarde, de schepper van het heelalen de schepper van de mens? Je gelooft in een ziel en de schepping is er...
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Dat de schepper alles geschapen heeft klinkt misschien logischer, maar hoe is die schepper dan hier gekomen? Dat probleem tel je nog niet mee, dus dan klinkt het andere misschien logischer.

Als ik voor God sta denk ik dat God van mij zou willen dat ik goed heb geleefd, niet dat ik in hem geloofde. Want wat heeft hij daar nou aan? Als hij wil dat ik in hem geloof, dan had hij dat maar beter gewoon kunnen laten zien, op welke manier dan ook.

Beste Ivo,

Ah kijk. Dat de schepper alles heeft geschapen klinkt logischer! Dat betekend dat elke geschapen ding uit het niets ontstaat onlogisch is.

Ik weet niet exact wat je bedoelt met: Hoe is die schepper dan hier gekomen? Bedoel je hoe heeft hij dit alles geschapen?

Het probleem van de mensheid is dat ze alles vergelijken met hetgene wat ze ooit hebben meegemaakt of wat ze ooit hebben gezien. Als God zegt er is een Hel. Mensen gaan dan fantaseren en ze nemen iets wat ze hier op aarde hebben gezien, bijv een Hele grote Hal, en dan stoppen ze er vuur in en vuurvlammen. Of ze hebben een tekenfilm gezien waarin een tekenfilmfiguur de hell in wordt gestopt en deze wordt geprikt door de duivel met zijn 3 tands gedoe.

Wat ik probeer duidelijk te maken is: Wij mensen zijn beperkt. Onze hersenen zijn beperkt. Onze kennis is beperkt. Er zijn zoveel dingen dat we niet weten. En er blijven miljoenen dingen die we ook nooit zullen weten.

God is uniek. Dat betekend dat niets, maar dan ook niets als hem is. God heeft geen kinderen. God is almachtig en God is degene die alles in perfectie heeft geschapen. Dus er is niks maar dan ook niks waarmee je God mee kan vergelijken.

Denk je nou echt dat God gaat zeggen: Nou Ivo, je erkende me mij niet, je erkende degene niet die je heeft gezegd met ogen waar de beste camera in nog geen 1% aan kan tippen. Je erkende degene niet die je gehoor heeft gegeven. Je erkende degene niet die je ledematen heeft gegeven. Je erkende diegene niet die je heeft geschapen uit 1 ei en zaadcel, en daaruit heb je een hart gekregen en botten en die botten zijn bedekt met huid, maar wat ben ik blij dat je goed hebt geleefd!

In andere woorden zeg je gewoon: Ik heb goed geleefd met alles waar je me mee hebt gezegend! Maar ik ben je niet dankbaar.

Ik weet 100% zeker als ik jou een villa geef ter waarde van 1 miljoen euro, naast het paleis van de koningin en ik zeg hier IVO geniet ervan het is van jou. Jij zou me 100% bedanken en je zou blij zijn, misschien gooi je er nog een omhelzing bij wegens je blijdschap en dankbaarheid. Maar als ik na een maand terug zou komen en ik zou zeggen: Ivo ik heb wat nodig! Ik geef je 10 miljoen voor je rechterhand.
Nooit van jou leven zou jij me je rechterhand verkopen voor 10 miljoen euro.
Dit betekend dat jou hand meer waard is dan de villa dat ik je gaf. En mij bedank je wel voor de villa, maar je bedankt God niet voor je hand.
Ik geloof zelfs niet dat je je pink zou verkopen voor 10 miljoen ;)

Jij zei:
Als hij wil dat ik in hem geloof, dan had hij dat maar beter gewoon kunnen laten zien, op welke manier dan ook

Elke volk had een boodschapper! De hele mensheid heeft profeet Mohammed als Boodschapper. Gods woorden staan in de koraan.
God zegt in de koraan, Hoofdstuk 15, vers 9:
"Voorwaar, Wij zijn het Die de Vermaning (de Koran) hebben neergezonden. En voorwaar, Wj zijn daarover zeker de Wakers."

1432 jaar is de koraan nog steeds ongewijzigd...

In de koraan staat ook in Hoofstuk 2, vers 164:
Voorwaar, in de schepping van de hemelen en de aarde en de afwisseling van de nacht en de dag en de schepen die over de zee varen met wat de mensen voordeel geeft, en het water dat Allah uit de hemel neerzendt, waarmee Hij de aarde tot leven brengt na haar dood, en Hij daarop allerlei dieren verspreidde, en de besturing van de winden en de wolken die tussen de hemel en de aarde dienstbaar zijn gemaakt, zijn zeker Tekenen voor een volk dat verstandig is.

Ook zegt God in de koraan, Hoofdstuk 2, vers 242:
"Zo maakt Allah voor jullie Zijn Verzen duidelijk, opdat jullie het zullen begrijpen."

Jij zei: dan had hij dat maar beter gewoon kunnen laten zien, op welke manier dan ook Laten we jou woorden gewoon testen :p

Laten we kijken naar je lichaam! Een menselijk lichaam is te perfect en te complex om per toeval in deze staat te ontstaan. Kijk naar je longen hoe ze werken en hoe ze gesitueert zijn. Hoe ze O2 inademen en CO2 uitademen. Kijk naar je hart hoe het continu klopt, met of zonder jou toestemming. Kijk naar je hersenen hoe snel ze reageren, in miljoenste van seconden. Kijk hoe je hersenen informatie verzamelt. Kijk hoe je lever hoe het gal produceert, wat weer voor iets anders belangrijk is. En hoe het je bloed zuivert. En je metabolisme regelt. Kijk naar je nieren die als taak hebben je bloedsamenstelling constant te houden. Kijk naar je maag dat voedsel verteerd. Toeval? Dacht het niet...

En dan heb je nog de planten, de dieren, de aarde, de zon, de maan waar wij mensen ons voordeel van halen.

Als er een schepping is, dan is er ook een schepper! Wanneer jij in de stad loopt en je ziet een grote paardendrol, dan ga je niet zeggen: WOW deze drol is miljoenen jaren geden ontstaan, er kwam een harde wind en wat water en voila deze paardendrol is ontstaan. Nee! je zegt: Een paard heeft deze paardendrol hier achter gelaten...

Gezond verstand...
 

DeletedUser6887

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Beste Ivo,

Ah kijk. Dat de schepper alles heeft geschapen klinkt logischer! Dat betekend dat elke geschapen ding uit het niets ontstaat onlogisch is.

Wij zeggen NIET dat het uit het niets ontstaan is, wij zeggen dat deze allemaal met de elementen die zich in het heelal ontstaan hebben zich gevormd heeft naar wat wij nu kennen.

Ik weet niet exact wat je bedoelt met: Hoe is die schepper dan hier gekomen? Bedoel je hoe heeft hij dit alles geschapen?

Neen, hij bedoeld : als jij zegt : hoe is het water hier gekomen, hoe is het helium hier gekomen, hoe zijn de sterren hier gekomen, ....
Hoe is God hier gekomen? God kan toch niet uit toeval ontstaan?
Lijkt mij niet logisch dat jij zegt dat alles uit het heelal er niet zomaar kan komen maar tegelijkertijd zeg je wel dat er een god zomaar kan bestaan. :) je spreekt jezelf terug tegen.


Het probleem van de mensheid is dat ze alles vergelijken met hetgene wat ze ooit hebben meegemaakt of wat ze ooit hebben gezien. Als God zegt er is een Hel. Mensen gaan dan fantaseren en ze nemen iets wat ze hier op aarde hebben gezien, bijv een Hele grote Hal, en dan stoppen ze er vuur in en vuurvlammen. Of ze hebben een tekenfilm gezien waarin een tekenfilmfiguur de hell in wordt gestopt en deze wordt geprikt door de duivel met zijn 3 tands gedoe.

Het grootste probleem is dat mensen vroeger redenen gaven voor dingen die zij niet konden verklaren, doe jij nu ook. Iedere gelovige heeft een fantasie over hoe god is, de hemel is, de hel is. Wie ben jij om te zeggen dat wat een andere denkt over hoe het er zou uitzien, dat deze zou verkeerd zijn. Jij weet zelf niet hoe er het zou uit zien. Waarom denk je dat jij over alles juist bent en de 9 miljard andere mensen verkeer ?

Wat ik probeer duidelijk te maken is: Wij mensen zijn beperkt. Onze hersenen zijn beperkt. Onze kennis is beperkt. Er zijn zoveel dingen dat we niet weten. En er blijven miljoenen dingen die we ook nooit zullen weten.

Wie zegt er dat wij beperkt zijn ? Wij gebruiken maar een aantal percentages van ons hersenen. Wie zegt dat als wij 100 procent van onze hersenen gebruiken, wij misschien ons lichaam niet meer nodig hebben? Ook de kennis is beperkt maar deze evolueert ook nog steeds verder. Vroeger wist men niet hoe een zwart gat werkte, nu weet men dat wel. Onze kennis blijft zich evolueren.
De mens is ontstaan uit een BACTERIE ( wetenschappelijk bewezen ) en zijn geëvolueerd tot wat we nu zijn. Je kan nooit vertellen hoe wij er zullen uitzien na een miljoen jaar.


God is uniek. Dat betekend dat niets, maar dan ook niets als hem is. God heeft geen kinderen. God is almachtig en God is degene die alles in perfectie heeft geschapen. Dus er is niks maar dan ook niks waarmee je God mee kan vergelijken.

De reden waarom je niks met god kan vergelijken is omdat hij een fantasie is. Iedereen heeft en ander denken over god. Men heeft proberen schrijven in een boek en proberen overtuigen hoe hij zou zijn maar het blijft steeds een fantasie. Ik zeg het je nogmaals jij probeert een verklaring te zoeken achter het ontstaan van het heelal, mens, ....
Je kijkt verkeerd, deze is al allemaal aangetoond hoe deze ontstaan zijn.
Allen niet gedetailleerd omdat onze kennis ervan nog te weinig is.
Maar het ontstaan van God ? Deze heeft nog niemand kunnen verklaren.


Denk je nou echt dat God gaat zeggen: Nou Ivo, je erkende me mij niet, je erkende degene niet die je heeft gezegd met ogen waar de beste camera in nog geen 1% aan kan tippen. Je erkende degene niet die je gehoor heeft gegeven. Je erkende degene niet die je ledematen heeft gegeven. Je erkende diegene niet die je heeft geschapen uit 1 ei en zaadcel, en daaruit heb je een hart gekregen en botten en die botten zijn bedekt met huid, maar wat ben ik blij dat je goed hebt geleefd!

Dit is een assumptie dat je maakt. Je moet eerst bewijzen of er wel een god bestaat vooraleer je woorden in zijn plaats wil zeggen.

In andere woorden zeg je gewoon: Ik heb goed geleefd met alles waar je me mee hebt gezegend! Maar ik ben je niet dankbaar.

Dan zal hij maar duidelijker moeten geweest zijn. BV: eens neerdalen op de wereld om zichzelf te tonen. Je kan het de mens niet kwalijk nemen dat hij niet gelooft in iets dat hij nooit gezien heeft. Ik vind het zelfs erg van god ( mocht hij bestaan ) dat hij de mens enkel een boekje geeft en zegt kijk nu MOET je geloven in mij of je gaat naar de hel. Is dat de barmhartige God?
Mocht ik op mijn werk zeggen tegen een nieuwe medewerker :
Hier heb je een boek, trek er u plan mee en als het blijkt dat je u werk niet goed doet zal je u ontslag krijgen. Amai, zo zonder opleiding....
Wie is dan in fout als het hem niet lukt ? Wie is er in fout als men niet gelooft ? de almachtige God of de nietige mens ?


Ik weet 100% zeker als ik jou een villa geef ter waarde van 1 miljoen euro, naast het paleis van de koningin en ik zeg hier IVO geniet ervan het is van jou. Jij zou me 100% bedanken en je zou blij zijn, misschien gooi je er nog een omhelzing bij wegens je blijdschap en dankbaarheid. Maar als ik na een maand terug zou komen en ik zou zeggen: Ivo ik heb wat nodig! Ik geef je 10 miljoen voor je rechterhand.
Nooit van jou leven zou jij me je rechterhand verkopen voor 10 miljoen euro.
Dit betekend dat jou hand meer waard is dan de villa dat ik je gaf. En mij bedank je wel voor de villa, maar je bedankt God niet voor je hand.
Ik geloof zelfs niet dat je je pink zou verkopen voor 10 miljoen ;)

Als een god zou vragen om mijn hand weg te doen, had hij die maar niet moeten geschapen hebben. Niemand zou dit doen. Jij wel misschien? Dan denk ik dat er toch iets scheelt met u. Indien een God zoiets zou vragen en verwachten van een mens is hij niet barmhartig maar een grote sadist. Stel dat ik vraag aan kind, geef mij hand ( afgezaagd ) want ik heb je je gehele leven opgevoed en jij moet mij nu dankbaar zijn. DOM voorbeeld.
 

DeletedUser6887

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Jij zei:


Elke volk had een boodschapper! De hele mensheid heeft profeet Mohammed als Boodschapper. Gods woorden staan in de koraan.
God zegt in de koraan, Hoofdstuk 15, vers 9:
"Voorwaar, Wij zijn het Die de Vermaning (de Koran) hebben neergezonden. En voorwaar, Wj zijn daarover zeker de Wakers."

1432 jaar is de koraan nog steeds ongewijzigd...

In de koraan staat ook in Hoofstuk 2, vers 164:
Voorwaar, in de schepping van de hemelen en de aarde en de afwisseling van de nacht en de dag en de schepen die over de zee varen met wat de mensen voordeel geeft, en het water dat Allah uit de hemel neerzendt, waarmee Hij de aarde tot leven brengt na haar dood, en Hij daarop allerlei dieren verspreidde, en de besturing van de winden en de wolken die tussen de hemel en de aarde dienstbaar zijn gemaakt, zijn zeker Tekenen voor een volk dat verstandig is.

Ook zegt God in de koraan, Hoofdstuk 2, vers 242:
"Zo maakt Allah voor jullie Zijn Verzen duidelijk, opdat jullie het zullen begrijpen."

Jij zei: dan had hij dat maar beter gewoon kunnen laten zien, op welke manier dan ook Laten we jou woorden gewoon testen :p


nogmaals, hij is de grootmacht, hij had maar geen boodschappers moeten sturen maar zelf moeten komen. Zie antwoord van opleiding van nieuwe werknemer. Het is ZIJN grote fout als er mensen zijn die niet geloven in hem. Wij zijn maar een werktuig in zijn ogen.

Laten we kijken naar je lichaam! Een menselijk lichaam is te perfect en te complex om per toeval in deze staat te ontstaan. Kijk naar je longen hoe ze werken en hoe ze gesitueert zijn. Hoe ze O2 inademen en CO2 uitademen. Kijk naar je hart hoe het continu klopt, met of zonder jou toestemming. Kijk naar je hersenen hoe snel ze reageren, in miljoenste van seconden. Kijk hoe je hersenen informatie verzamelt. Kijk hoe je lever hoe het gal produceert, wat weer voor iets anders belangrijk is. En hoe het je bloed zuivert. En je metabolisme regelt. Kijk naar je nieren die als taak hebben je bloedsamenstelling constant te houden. Kijk naar je maag dat voedsel verteerd. Toeval? Dacht het niet...

Neen geen toeval maar evolutie. Wij hebben ons over miljoenen jaren aangepast aan onze omgeving zoals deze nu is. Zoek het woord evolutie anders eens op. Toen wij nog een bacterie waren hadden wij geen maag, hersenenen, darmen, ... We hebben deze zelf aangemaakt in de loop van de jaren dat wij hier op de planeet zijn.

En dan heb je nog de planten, de dieren, de aarde, de zon, de maan waar wij mensen ons voordeel van halen.

Planten, dieren, mensen, alles ontstaan uit bacterie. Allemaal evolutie uit de miljoenen jaren dat wij hier zijn ontstaan.

Als er een schepping is, dan is er ook een schepper! Wanneer jij in de stad loopt en je ziet een grote paardendrol, dan ga je niet zeggen: WOW deze drol is miljoenen jaren geden ontstaan, er kwam een harde wind en wat water en voila deze paardendrol is ontstaan. Nee! je zegt: Een paard heeft deze paardendrol hier achter gelaten...

Inderdaad, dan zeggen wij het zo en zullen wij niet zeggen God heeft deze gecreëerd.

Gezond verstand...

Is ver te zoek bij jou, spijtig. :-s Keek je maar verder dan dat u neus lang is.[/QUOTE]
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

@Tunesianstar
Heel mooi verhaal wat je allemaal optypt, maar het is veel van hetzelfde. Je blijft je eigen hersens en gedachten maar beperken dat een god overal voor heeft gezorgd, en dat de koran de absolute waarheid is. Ik wil je eens uitdagen om dit eens aan de kant te zetten, en eens zelf na te denken zonder god of koran op de achtergrond.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Dety heeft al een heleboel gezegd, maar ik kan het niet laten wat toe te voegen.

Beste Ivo,
Denk je nou echt dat God gaat zeggen: Nou Ivo, je erkende me mij niet, je erkende degene niet die je heeft gezegd met ogen waar de beste camera in nog geen 1% aan kan tippen. Je erkende degene niet die je gehoor heeft gegeven. Je erkende degene niet die je ledematen heeft gegeven. Je erkende diegene niet die je heeft geschapen uit 1 ei en zaadcel, en daaruit heb je een hart gekregen en botten en die botten zijn bedekt met huid, maar wat ben ik blij dat je goed hebt geleefd!
Ik denk niet dat het God ook maar iets uitmaakt of ik in hem geloof of niet. Waarom heeft God ons geschapen? Wat is daar het doel van? Ik zou eerder zeggen om goed te leven dan om in God te geloven? Denk je echt dat God ons geschapen heeft om in hem te geloven? Dan hoef ik niet eens in de hemel te komen, want dan kan God gewoon de pot op.
In andere woorden zeg je gewoon: Ik heb goed geleefd met alles waar je me mee hebt gezegend! Maar ik ben je niet dankbaar.
Ik wil hem best dankbaar zijn, maar ik geloof niet eens dat ie bestaat. Hoe kan ik hem dan dankbaar zijn?
Ik weet 100% zeker als ik jou een villa geef ter waarde van 1 miljoen euro, naast het paleis van de koningin en ik zeg hier IVO geniet ervan het is van jou. Jij zou me 100% bedanken en je zou blij zijn, misschien gooi je er nog een omhelzing bij wegens je blijdschap en dankbaarheid. Maar als ik na een maand terug zou komen en ik zou zeggen: Ivo ik heb wat nodig! Ik geef je 10 miljoen voor je rechterhand.
Nooit van jou leven zou jij me je rechterhand verkopen voor 10 miljoen euro.
Dit betekend dat jou hand meer waard is dan de villa dat ik je gaf. En mij bedank je wel voor de villa, maar je bedankt God niet voor je hand.
Ik geloof zelfs niet dat je je pink zou verkopen voor 10 miljoen ;)
Zoals ik al zei, ik geloof niet eens dat er een God bestaat. En er is aangetoond dat er vroeger nog geen mensen waren, dat ze pas later geevolueerd zijn. God kan dus best bacterien geschapen hebben, maar niet de mens. Als dit wel zo is, had hij er voor moeten zorgen dat er geen bewijzen waren voor de evolutietheorie (als hij echt had gewild dat wij in hem geloven, maar dat denk ik niet).
Jij zei:


Laten we kijken naar je lichaam! Een menselijk lichaam is te perfect en te complex om per toeval in deze staat te ontstaan. Kijk naar je longen hoe ze werken en hoe ze gesitueert zijn. Hoe ze O2 inademen en CO2 uitademen. Kijk naar je hart hoe het continu klopt, met of zonder jou toestemming. Kijk naar je hersenen hoe snel ze reageren, in miljoenste van seconden. Kijk hoe je hersenen informatie verzamelt. Kijk hoe je lever hoe het gal produceert, wat weer voor iets anders belangrijk is. En hoe het je bloed zuivert. En je metabolisme regelt. Kijk naar je nieren die als taak hebben je bloedsamenstelling constant te houden. Kijk naar je maag dat voedsel verteerd. Toeval? Dacht het niet...
Dacht het wel, dit is toeval, maar niet zo maar toeval. Alle dieren krijgen nakomelingen, en er is verschil in die nakomelingen. Sommigen hebben longen, sommigen niet (dat gaat natuurlijk niet zo snel, maar het illustreert mij idee). De dieren met longen overleefden, en kregen nakomelingen, waarvan de meeste ook longen hadden. En zo ging het met al die eigenschappen. Daarom is alles perfect. Het heeft dan ook lang geduurd, miljarden jaren!
En dan heb je nog de planten, de dieren, de aarde, de zon, de maan waar wij mensen ons voordeel van halen.
Er zijn veel planeten in het heelal. Er is dan altijd wel een planeet die leven mogelijk maakt, dus ook dit is toeval.
Als er een schepping is, dan is er ook een schepper! Wanneer jij in de stad loopt en je ziet een grote paardendrol, dan ga je niet zeggen: WOW deze drol is miljoenen jaren geden ontstaan, er kwam een harde wind en wat water en voila deze paardendrol is ontstaan. Nee! je zegt: Een paard heeft deze paardendrol hier achter gelaten...
Dat klopt niet. Als je brandstof, zuurstof en warmte hebt, wordt dat branstof samen met zuurstof omgevormd in water en CO2. Dan is er dus water en CO2 ontstaan! Maar er is geen schepper.
Mocht je willen zeggen dat dan brandstof en zuurstof de schepper zijn, dan kan je dat ook van alles op aarde zeggen. Er vinden heel veel reacties plaats, en zo is uiteindelijk het leven ontstaan.

Gezond verstand...

Overigens, nu ik toch bezig ben:

Een tandenstoker heeft een doel. De zon heeft een doel, de sterren hebben een doel, de bergen hebben doel, Jouw neus heeft doel, je mond heeft een doel, je oor heeft een doel, je hart heeft een doel, je hersenen hebben een doel. Alles om jou heen heeft een doel en is gemaakt met doel. De beker is gemaakt om uit te drinken. De auto is gemaakt om ons te vervoeren enz. En wij mensenheid, waar alles om draait eigenlijk, hebben geen doel. Wij zijn gewoon nutteloze wezens? Wij hebben zeker wel een doel op aarde!!
Laten we beginnen met de tandenstoker. De tandenstoker heeft een doel, net als dat jou leven een doel heeft: overleven en voortplanten. De tandenstoker heeft als doel je tanden schoon te houden, waardoor je een grotere kans hebt om iemand van het andere geslacht aan te trekken, waardoor je kan voortplanten, waardoor de soort kan voortbestaan. Bijna alle doelen houden daar op. Want wat daar het doel van is, is niet duidelijk.
De zon en de sterren hebben geen doel. We gebruiken ze alleen, omdat ze er zijn. Als ze er niet waren, waren er wezens gekomen die geen licht nodig hadden.
Van de bergen heb ik geen idee wat het doel ervan is...
Je neus, je mond, je oor, je hart en je hersenen zijn uit toeval ontstaan en hebben een doel, maar zijn ook daarom ontstaan door de evolutie (zie boven).
Voor de auto en de beker geldt hetzelfde als de tandenstoker. Het heeft een doel, maar dat leidt tot het voortbestaan van een soort, waarvan we nog niet weten of het een doel heeft.
En als laatste mag je me vertellen wat dan het doel is van de mens. En als je dat weet, wat is dan het doel daarvan? En wat is het doel daarvan? En zo mag je doorgaan tot je tot de conclusie komt dat het uiteindelijk leidt tot iets wat geen doel heeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Beste handsome,

God is GEEN persoon! Als God een persoon zou zijn, dan zou hij God niet zijn! Een persoon is een menselijke individu. En een mens kan niet eens een mier scheppen laat staan een mens of een planeet of een boom...

En ik neem aan dat Waterstof en Helium uit het niets zijn ontstaan? Of heeft iemand deze elementen geschapen?

Jij zegt:


Een tandenstoker heeft een doel. De zon heeft een doel, de sterren hebben een doel, de bergen hebben doel, Jouw neus heeft doel, je mond heeft een doel, je oor heeft een doel, je hart heeft een doel, je hersenen hebben een doel. Alles om jou heen heeft een doel en is gemaakt met doel. De beker is gemaakt om uit te drinken. De auto is gemaakt om ons te vervoeren enz. En wij mensenheid, waar alles om draait eigenlijk, hebben geen doel. Wij zijn gewoon nutteloze wezens? Wij hebben zeker wel een doel op aarde!!

Overleven kan geen doel zijn omdat we toch allemaal gaan sterven. Dus niemand overleeft het. De dood is een feit/realiteit waar niemand aan ontkomt.

Of je hebt nooit een sprookjesboek gelezen of je hebt nooit de koraan gezelen, aangezien je beiden niet kan onderscheiden. Ik zou zeggen lees het! En tegen wat moeten "ze" ons precies in bedwang houden?

Dus ook jij zegt dat het leven uit het niets is ontstaan, maar dat het ontstaan is uit pure toeval. En deze elementen moeten toch ergens vandaan komen? Wie heeft deze elementen geschapen? Zijn ze uit zichzelf ontstaan? Zweefden deze elementen heel lang in het heelal en op een dag zeiden ze: Kom we gaan botsen en wie weet komt daar wat uit. En zie daar miljoenen planeten en sterren enz.

Wat ik merkwaardig vind is het volgende:
jij zegt dat reincarnatie logischer is dan hemel of hel, omdat hemel en hel bedacht is voor de mens. Wil je hiermee zeggen dat reincarnatie komt van een hogere macht?

Voor reeincarnatie heb je een ziel nodig. Kijk ik geloof niet in reeincarnatie maar ik geloof zeer zeker in een ziel. Alleen het verschil is: Als jij niet in God gelooft, en God dus de zielen niet heeft geschapen. Is de ziel ook uit waterstof en Helium ontstaan?...

Waarom is het voor jou moeilijk om te geloven in een schepper? De schepper van de ziel, de schepper van de aarde, de schepper van het heelalen de schepper van de mens? Je gelooft in een ziel en de schepping is er...

Als men over god spreekt in bijvoorbeeld de bijbel, hebben ze het altijd over Hij. Sinds wanneer is hij geen persoon? Met persoon wil ik nog niet zeggen dat God menselijk moet zijn. Sterker nog jij spreekt zelf ook over een iemand, en dat is toch echt een woord om een persoon mee aan te duiden.

Helium en Waterstof zijn ontstaan tijdens de Oerknal, misschien dat het zelfs al bestond toen het Heelal nog een speldenknop was. Maar is voor de mensheid niet mogelijk om daar ooit een antwoord op te vinden. Aangezien zoiets niet te meten valt, tenzij we een oerknal kunnen nabootsen of kunnen waarnemen (in het geval er dus meerdere universums zijn).

Een tandenstoker heeft een doel, omdat het gemaakt is door de mens die daar een doel aan geven. De Zon heeft in onze ogen ook een doel, maar dat wil nog niet zeggen dat het zo is. Bergen hebben geen doel, die zijn ontstaan door plaatverschuivingen. De organen van levende wezens hebben inderdaad een doel, zonder organen kunnen we niet leven. Uiteindelijk geldt er maar één regel voor het leven, survival of the fittest zoals Herbert Spence dat zo mooi zei en Darwin dat later ook gebruikte. En de beker, auto, etc die jij opnoemt zijn ook allemaal gemaakt door de mens. Maar het leven zelf is niet gemaakt, maar geëvolueerd. De mensheid heeft helemaal geen doel op Aarde, sterker nog de Aarde zou beter af zijn zonder de mensheid. Wij mensen maken hier alles kapot, we verstoren het natuurlijk evenwicht en dat zal ooit de ondergang worden voor ons allen.

Overleven is wel degelijk een doel, en het leven draait niet om individuen maar om soorten.

Boeken als de bijbel en koran, vind ik sprookjesboeken vanwege al die onrealistische kinderverhalen. Neem het verhaal adem en eva, dat is ooit bedacht omdat men toen niet beter wist.

Dus ook jij zegt dat het leven uit het niets is ontstaan, maar dat het ontstaan is uit pure toeval. En deze elementen moeten toch ergens vandaan komen? Wie heeft deze elementen geschapen? Zijn ze uit zichzelf ontstaan? Zweefden deze elementen heel lang in het heelal en op een dag zeiden ze: Kom we gaan botsen en wie weet komt daar wat uit. En zie daar miljoenen planeten en sterren enz.

Alle elementen op waterstof en helium na zijn ontstaan door de sterren, dat had ik al vermeld.;) Daarnaast heb je naast de de bekende elementen ook donkere materie en donkere energie, die nog een onbekende rol spelen in het heelal. De atomen vormen slechts maar een heel kleine deel van het Heelal.

Waarom is het voor jou moeilijk om te geloven in een schepper? De schepper van de ziel, de schepper van de aarde, de schepper van het heelalen de schepper van de mens? Je gelooft in een ziel en de schepping is er...

Ik sluit een god niet uit, maar ik zie het meer als een natuurlijke verschijnsel zonder orde. Dus in mij ogen is het puur chaos. Ik wil het ook geen schepper noemen, want een schepper kan ergens op ingrijpen en zoiets gebeurt gewoon niet.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Ik weet dat dit al vaker is gezegd maar als er een schepping is, is er altijd een schepper. Dat kan niet, waardoor is god dan geschept?
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Ergens moet het stoppen, maar in onze geval niet, want deze toestand(heelal, wij, aarde,...) is eenvoudig, dus is er een schepper, maar bij God, moet het stoppen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Dan is er bij een schepping dus niet altijd een schepper. Dus als jij gelooft dat er een begin moet zijn bij god dus, zonder schepper. Waarom kan de oerknal dan niet het begin zijn zonder schepper? Dat vind ik logischer.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Een menselijk lichaam is te perfect en te complex om per toeval in deze staat te ontstaan.

Eh. Het menselijk lichaam perfect noemen is een beetje een belediging voor alle kinderen die bij de geboorte overlijden, of geboren worden met een geestelijke afwijking, of een lichamelijke, of die simpelweg bij de bevruchting al afgestoten worden, of ouderen die lijden aan Alzheimer of andere lichamelijke gebreken, of volwassenen die Diabetes krijgen en die hele host aan andere ziektes.

Het menselijk lichaam, en het leven in het algemeen, zit vol met fouten en afwijkingen en problemen. Daar is niks perfects aan. Het voldoet, maar daar is alles ook wel mee gezegd.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Ergens moet het stoppen, maar in onze geval niet, want deze toestand(heelal, wij, aarde,...) is eenvoudig, dus is er een schepper, maar bij God, moet het stoppen.

Was het uitgangspunt gisteren niet nog dat onze toestand veel te complex was om zomaar ontstaan te zijn, en dat het dus niet logisch was dat alles begonnen was met het spontane ontstaan van iets nog veel complexers?

En nu is onze toestand ineens te eenvoudig om het begin te zijn?
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Voor ons toestand zeg maarn is het inderdaad complex, maar voor God niet.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Heb het een keer gedaan maar kan op niks komen. Volgens mij een samenleving helpen zicht te ontwikkelen die zonder leven niet bestaat.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Blijft het punt dat eerst het uitgangspunt was dat onze werkelijkheid te complex was om zomaar te ontstaan, en dat er dus iets nog veel complexers zomaar ontstaan is om een minder complexe werkelijkheid te maken...

Daar klopt ergens iets niet :)
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Eh. Het menselijk lichaam perfect noemen is een beetje een belediging voor alle kinderen die bij de geboorte overlijden, of geboren worden met een geestelijke afwijking, of een lichamelijke, of die simpelweg bij de bevruchting al afgestoten worden, of ouderen die lijden aan Alzheimer of andere lichamelijke gebreken, of volwassenen die Diabetes krijgen en die hele host aan andere ziektes.

Het menselijk lichaam, en het leven in het algemeen, zit vol met fouten en afwijkingen en problemen. Daar is niks perfects aan. Het voldoet, maar daar is alles ook wel mee gezegd.

Dat niet alleen, de afwijkingen die bij mensen (en dieren) voorkomen zijn een voortvloeisel van de evolutie, dat is een van de redenen dat de mens steeds intelligenter wordt in vergelijking met een paar honderd jaar geleden. Ook het syndroom van Down is het resultaat van evolutie. Mensen die worden geboren met het syndroom van Down hebben namelijk 1 chromosoom meer dan mensen die dit syndroom niet hebben. Dit is een verklaring dat de natuur steeds ontwikkeld.
Verder is het bekend dat er kinderen geboren worden met 2 chromosomen meer, maar die zijn dan niet levensvatbaar. Maar het is een kwestie van tijd totdat de eerste mens geboren wordt die een genetische afwijking heeft en daardoor een volgende stap op de evolutionaire wordt. Het is zelfs heel goed mogelijk dat deze mens al op aarde rondloopt.
 
Bovenaan