• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Wat is het doel/nut van het leven?

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Dat niet alleen, de afwijkingen die bij mensen (en dieren) voorkomen zijn een voortvloeisel van de evolutie, dat is een van de redenen dat de mens steeds intelligenter wordt in vergelijking met een paar honderd jaar geleden. Ook het syndroom van Down is het resultaat van evolutie. Mensen die worden geboren met het syndroom van Down hebben namelijk 1 chromosoom meer dan mensen die dit syndroom niet hebben. Dit is een verklaring dat de natuur steeds ontwikkeld.
Verder is het bekend dat er kinderen geboren worden met 2 chromosomen meer, maar die zijn dan niet levensvatbaar. Maar het is een kwestie van tijd totdat de eerste mens geboren wordt die een genetische afwijking heeft en daardoor een volgende stap op de evolutionaire wordt. Het is zelfs heel goed mogelijk dat deze mens al op aarde rondloopt.

Wij als mensen evolueren ons nog geestelijk, maar lichamelijk is dat voorlopig nog niet op te merken. Maar het kan ook compleet mislopen voor ons allen. Denk aan al die straling dat in de lucht zit, zendmasten, lozing van kernafval, etc. Op de langere termijn zal dat ons schaden. Het zou mij dan ook niet verbazen dat de generatie mensen met mobiele telefoons later allerlei nieuwe ziektes hebben. Steeds meer testen wijzen er namelijk op dat er straling vanaf komt en dat het geen positief effect heeft.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

de mens zal alleen maar minder fysiek evolueren omdat we voor alle intensieve handelingen die gedaan moeten worden we machines maken. Dit zal er voor zorgen dat de conditie van mensen steeds verder achteruit gaat.
Aan de andere kant betekent dit ook dat ze mentaal sneller evolueren. Onze hersens worden steeds groter, sneller en beter.

Ik denk persoonlijk dat kunstmatige intelligentie (robots) ooit ons einde zullen worden, omdat we steeds meer de computers op mensen te laten lijken.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

de mens zal alleen maar minder fysiek evolueren omdat we voor alle intensieve handelingen die gedaan moeten worden we machines maken. Dit zal er voor zorgen dat de conditie van mensen steeds verder achteruit gaat.
Aan de andere kant betekent dit ook dat ze mentaal sneller evolueren. Onze hersens worden steeds groter, sneller en beter.

Ik denk persoonlijk dat kunstmatige intelligentie (robots) ooit ons einde zullen worden, omdat we steeds meer de computers op mensen te laten lijken.

Maar hoe verwacht je dat dat het einde gaat worden? Ik neem aan dat mensen slim genoeg zijn om computers niet zo gaan programmeren dat dat het einde wordt voor de mensheid.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Maar hoe verwacht je dat dat het einde gaat worden? Ik neem aan dat mensen slim genoeg zijn om computers niet zo gaan programmeren dat dat het einde wordt voor de mensheid.

dat weet ik nog net zo niet. In de toekomt worden er zeker weten robots gemaakt die slimmer zijn dan mensen, en ook betere wapens. Als een of andere gestoorde wetenschapper die 2 mixt heb je echt en probleem.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

dat weet ik nog net zo niet. In de toekomt worden er zeker weten robots gemaakt die slimmer zijn dan mensen, en ook betere wapens. Als een of andere gestoorde wetenschapper die 2 mixt heb je echt en probleem.

Dat is waar, maar ik denk niet dat de mens ooit slim genoeg kan zijn om robots te maken die slimmer zijn dan zijzelf. Lijkt mij logisch, maar het kan wel idd. Ik schat de kans echter klein.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

denk aan de rekenmachine, veel effectiever dan hoofdrekenen ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

De robots die de einde van het mensen worden...
Volgens mij kijk je te veel films :p
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Ik denk serieus dat het gaat gebeuren. als we doorgaan met het verbeteren van de technologie in eht tempo dat we nu doen zijn over 200 jaar robots beter in alles.
 

DeletedUser6887

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Dan trek je er gewoon de stekker uit of wacht je tot de batterij op is. :)


Je kan niet iets maken dat slimmer is dan jezelf, misschien op 1 punt of meerdere punten maar niet op alles.
Er zal ook wel altijd een achterpoortje zijn, een deathswitch of zo.
 

DeletedUser6887

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

En je hebt nog altijd virussen, EMP, ....

Het is niet mogelijk dat zij ons te meester zijn.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Ik denk serieus dat het gaat gebeuren. als we doorgaan met het verbeteren van de technologie in eht tempo dat we nu doen zijn over 200 jaar robots beter in alles.

Ik denk niet dat de mensheid over 200 jaar nog leeft zoals nu. De bevolking blijft maar toe nemen, en er komt keer een moment dat het fout gaat. Daarnaast is de kans 'zeer' aanwezig dat in deze eeuw nog een komeet op de Aarde knalt, en dat een supervulkaan als Yellowstone uitbarst. Daarnaast verwacht ik niet dat mensen in staat zijn, om iets te kunnen programmeren dat een vrije wil heeft.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Ik denk niet dat de mensheid over 200 jaar nog leeft zoals nu. De bevolking blijft maar toe nemen, en er komt keer een moment dat het fout gaat. Daarnaast is de kans 'zeer' aanwezig dat in deze eeuw nog een komeet op de Aarde knalt, en dat een supervulkaan als Yellowstone uitbarst. Daarnaast verwacht ik niet dat mensen in staat zijn, om iets te kunnen programmeren dat een vrije wil heeft.

Volledig met je eens. Ik denk ook dat zoals met de natuurrampen die nu gebeuren, dat deze niets zijn vergeleken met wat nog zal komen. 40 jaar terug was alles anders, je kan je niet inbeelden hoe "modern" we nu wel niet zijn. Binnen hier en 15 jaar zullen we denken van: "Mmmm, 2011 was toch niet zo modern als we toen dachten". We zullen verder evolueren, aan een zeer snel tempo maar niet correct.

De natuur zal de mensheid doen uitsterven..
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Dan is er bij een schepping dus niet altijd een schepper. Dus als jij gelooft dat er een begin moet zijn bij god dus, zonder schepper. Waarom kan de oerknal dan niet het begin zijn zonder schepper? Dat vind ik logischer.


Beste quinn4Ever,

Hetgene wat jij zegt kan niet logisch zijn.

Bijv.: Jij loopt in de ochtend alléén op het strand en jij komt een voetspoor tegen in het zand met een NIKE teken. (A) Als jij denkt dat de voetspoor uit zichzelf is ontstaan. Dan klopt jou argument.

MAAR! Als het eerste wat in je opkomt is: (B) Iemand heeft deze voetspoor hier achtergelaten of er liep iemand hier of er was hier iemand eerder. Dan klopt jou argument niet. En dit is het logische.

Nou als je eerlijk tegen jezelf bent en je gezonde verstand gebruikt, wat zou er op dat moment in je opkomen? Antwoord A of B?

Zeg je antwoord A, dan klopt je logica niet. Want er is geen mens op aarde die op dat moment zou kunnen denken dat deze voetspoor uit zichzelf zou ontstaan. NIEMAND!! Ook zeg je niet dat deze voetspoor er al was en dat het uitzichzelf is ontstaan uit een kuiltje van 0,01 mm in het zand.
Mensen zouden zo iemand voor Gek uitmaken. Als dit je logica is, dan kun je ook zeggen dat het Oerknal uit het niets is ontstaan.

Zeg je antwoord B, dan klopt je logica en denk je met een gezond verstand. Want dit is het eerste wat in elke mens zou opkomen. En Als dit je logica is dan moet je wel zeggen dat de oerknal door de wil van iemand is ontstaan. Dat iemand het heeft gecreerd!

En dus aan de hand van het feit dat er een voetspoor was achter gelaten in het zand, bewijst gelijk dat iemand die daar heeft achter gelaten? En aan de hand van het feit dat er een oerknal uit het niets is ontstaan bewijst dat het door iemand tot stand is gekomen.

Dus beste quinn4Ever en alle andere forumleden, welke van de 2 kies je A of B, er is geen andere keuze.


De schepping is er, zo ook de schepper!
 

DeletedUser6887

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Beste quinn4Ever,

Hetgene wat jij zegt kan niet logisch zijn.

Bijv.: Jij loopt in de ochtend alléén op het strand en jij komt een voetspoor tegen in het zand met een NIKE teken. (A) Als jij denkt dat de voetspoor uit zichzelf is ontstaan. Dan klopt jou argument.

MAAR! Als het eerste wat in je opkomt is: (B) Iemand heeft deze voetspoor hier achtergelaten of er liep iemand hier of er was hier iemand eerder. Dan klopt jou argument niet. En dit is het logische.

Nou als je eerlijk tegen jezelf bent en je gezonde verstand gebruikt, wat zou er op dat moment in je opkomen? Antwoord A of B?

Zeg je antwoord A, dan klopt je logica niet. Want er is geen mens op aarde die op dat moment zou kunnen denken dat deze voetspoor uit zichzelf zou ontstaan. NIEMAND!! Ook zeg je niet dat deze voetspoor er al was en dat het uitzichzelf is ontstaan uit een kuiltje van 0,01 mm in het zand.
Mensen zouden zo iemand voor Gek uitmaken. Als dit je logica is, dan kun je ook zeggen dat GOD uit het niets is ontstaan.

Zeg je antwoord B, dan klopt je logica en denk je met een gezond verstand. Want dit is het eerste wat in elke mens zou opkomen. En Als dit je logica is dan moet je wel zeggen dat GOD door de wil van iemand is ontstaan. Dat iemand het heeft gecreerd!

En dus aan de hand van het feit dat er een voetspoor was achter gelaten in het zand, bewijst gelijk dat iemand die daar heeft achter gelaten? En aan de hand van het feit dat er een GOD uit het niets is ontstaan bewijst dat het door iemand tot stand is gekomen.

Dus beste quinn4Ever en alle andere forumleden, welke van de 2 kies je A of B, er is geen andere keuze.


De schepping is er, zo ook de schepper!



Dit zijn jou woorden, ik heb daar maar 1 woordje in veranderd.
Raad eens welke en lees nu eens je verhaal opnieuw. :)
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

De schepping vind ik een te menselijke gedachtegang. Ik geloof niet dat het heelal zo simpel in elkaar zit, er zit meer achter.

Knal, Aarde is een stuk rots dat afkoelt, komen bacterien op, worden groter door miljoenen jaren, biljard jaar later staan we hier te discussieren tegen elkaar op internet.. Zo moeilijk is het niet? :O
 
Bovenaan