• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Het grote geloofsdiscussietopic

DeletedUser

Gast
we zitten technisch gezien al op een ijstijd : een ijstijd is een tijd waar ijskappen op aarde zijn, we leven echter in een interglaciaal die ervoor zorgt dat het warmer is dan tijdens een ijstijd! bovendien een ijstijd zal qau temperatuur niet veel uitmaken slechts een daling van 3 graden ofzo
 

DeletedUser

Gast
we zitten technisch gezien al op een ijstijd : een ijstijd is een tijd waar ijskappen op aarde zijn, we leven echter in een interglaciaal die ervoor zorgt dat het warmer is dan tijdens een ijstijd! bovendien een ijstijd zal qau temperatuur niet veel uitmaken slechts een daling van 3 graden ofzo

Wijsneus :| Je lijkt JaP wel
 

DeletedUser

Gast
we zitten technisch gezien al op een ijstijd : een ijstijd is een tijd waar ijskappen op aarde zijn, we leven echter in een interglaciaal die ervoor zorgt dat het warmer is dan tijdens een ijstijd! bovendien een ijstijd zal qau temperatuur niet veel uitmaken slechts een daling van 3 graden ofzo

Een interglaciaal is een periode tussen ijstijden in, dus wat je zegt kan al niet.
 

DeletedUser11561

Gast
Ja hoor, we hebben er weer één!!

Er is weer 1 of andere gelover geweest die namens zijn godje op zijn teentjes getrapt was!!!
Dus krijg ik een berisping, omdat hij geen weerwoord heeft op mijn argumenten, en dan als een klein kind jankend gaat staan stampvoeten dat die grote meneer zijn sprookje heeft verpest! boehoehoehoeoeoe!!!


De islam had vroeger redelijk wat bizarre weetjes in de quran staan, wetenschappers kunnen ze nog steeds niet verklaren maar ze weten wel dat het echt is.

Zoals dat als een vrouw 1 maand voor ze een baby baard, met iemand anders sex heeft gehad (deze is mislukt), dat het dna van de eerste man in het dna van het kind te voorschijn komt. En dat ston een eeuw geleden al in het boek.

Naast dit zijn er ook andere dingen (zoals zoetwater rivieren die in zeewater liggen.)
ik denk dat je bedoelt 10 maanden voor het baren, of 1 maand voor de conceptie van de eerste.

klinkt leuk, link eens wat peer-reviewed wetenschappelijk werk van deze gevallen? Zijn die er niet? dan is het verzonnen.

en zoet en zout water, daar schijnt iets anders over in de koran. er schijnt te staan dat zout niet kan mengen.
roer een een schep zout in een glas kraanwater, en sta versteld. einde van deze loze claim.

En vertel me ook nog eens hoeveel wetenschappelijke theorieën er zijn opgesteld door moslims, en vergelijk dat eens met de joden, christenen en atheïsten?
En het ging om de laatste zin, die ik hier heb weggehaald, en zal herschrijven, omdat hij wat ongelukkig geformuleerd was, en verkeerd geïnterpreteerd zou kúnnen worden. Geef religieuze fanatici 1 vinger, en ze rukken je hand er af.

ik zal het dus zo brengen:

De mensen die de islam aanhangen (hierbij voorkom ik dus moslims te zeggen, want ik heb het vermoeden dat het daar om ging terwijl iedereen die in de islam gewoon een moslim is, maar dat mag dus niet meer op dit pro-religie forum) zijn extreem ondervertegenwoordigd in de wetenschap. nog geen 1 procent van al het wetenschappelijk werk staat op naam van islamaanhangers.

hieruit kan je de conclusie trekken dat zij weinig bijdragen aan de wetenschap.
aangezien de voortschrijdende wetenschap als enige verantwoordelijk is voor het verbeteren van onze levensstandaard op alle mogelijke fronten, kan je dus ook stellen dat mensen die daar weinig aan bijdragen, ons niet verder vooruit helpen.

Daarom vind ik het legitiem om te zeggen: De Islam heeft niet bijgedragen aan de wetenschap, en dus ook niet aan de vooruitgang.

Maar ze kunnen dan wel weer heel goed mozaïktegeltjes zetten, dat moet ik ze dan weer nageven.
 

DeletedUser

Gast
Als dat van die 1 procent al klopt zit daar wel genoeg werk in.
Bijna iedere wetenschapper heeft nog geen één procent van de wetenschappelijke ontdekkingen gedaan, maar dit betekent niet dan hun werk onbelangrijk is.
Zo ook met de Islam, het zijn(volgens jouw gegevens dan) niet veel wetenschappelijke ontdekkingen geweest, maar zonder die ontdekkingen hadden we nu echt nog geen tv's. Die hadden we zeker wel ooit kunnen bedenken, maar zonder hulp van deze moslimwetenschappers had het veel langer geduurd.

De conclusie die je trekt uit je gegevens slaat dan ook nergens op. wetenschap is zo'n ding waarbij elk kleine beetje belangrijk is. Zonder het éne kleine dingetje kun je het andere dingetje niet maken, en zonder dat andere dingetje kun je geen groter dingetje maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
nog geen 1 procent van al het wetenschappelijk werk staat op naam van islamaanhangers.

hieruit kan je de conclusie trekken dat zij weinig bijdragen aan de wetenschap.
aangezien de voortschrijdende wetenschap als enige verantwoordelijk is voor het verbeteren van onze levensstandaard op alle mogelijke fronten, kan je dus ook stellen dat mensen die daar weinig aan bijdragen, ons niet verder vooruit helpen.

Daarom vind ik het legitiem om te zeggen: De Islam heeft niet bijgedragen aan de wetenschap, en dus ook niet aan de vooruitgang.

Dat komt omdat andere geleerden uit andere landen de zelfde onderzoeken gingen onderzoeken, het staat nu dus op andere namen.

Klik, en zoals de website al zegt, uw keuze, jij kan kiezen wat je gelooft.
 

DeletedUser11295

Gast
Automaatje, ik begin echt de pest aan je te krijgen. Ik ben anti-religie begrijp me niet verkeerd en zie me niet aan voor een gelovige maar jij bent echt te erg voor woorden. Je doet nog niet eens moeite om dingen door te lezen en te begrijpen wat andere zeggen. Waarom die persoon geen weerwoord had was omdat jouw argumenten en stellingen zo achterlijk zijn dat een 4 jarig kind nog meer waarde aan dit topic zou toevoegen dan de waardeloze bullshit die ik uit jouw mond hoor komen. Je bent hier alleen om het religie af te zeiken, op andere delen van het forum zit je niet. Het enige wat jij doet is online komen, naar dit topic gaan, een of ander nutteloze post te maken en weer offline gaan. Ga eens wat nuttigs doen en blijf niet dit topic vervuilen met jouw 'bullshit' zoals iemand het pasgeleden zo mooi omschreef. Je voegt niets toe aan dit topic, je zult nooit wat gaan toevoegen aan dit topic en je kunt beter nu meteen vertrekken want dat maakt makkelijker voor ons om een serieuze discussie te hebben. Dat waar dit forumdeel voor bedoelt is.

En ja modjes, volledig off-topic. Ik had het gevoel dat iemand dit moest vertellen zodat we tenminste een leuke discussie kunnen voeren met mensen die niet 20 drogredenen per zin gebruiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Automaatje, ik begin echt de pest aan je te krijgen. Ik ben anti-religie begrijp me niet verkeerd en zie me niet aan voor een gelovige maar jij bent echt te erg voor woorden. Je doet nog niet eens moeite om dingen door te lezen en te begrijpen wat andere zeggen. Waarom die persoon geen weerwoord had was omdat jouw argumenten en stellingen zo achterlijk zijn dat een 4 jarig kind nog meer waarde aan dit topic zou toevoegen dan de waardeloze bullshit die ik uit jouw mond hoor komen. Je bent hier alleen om het religie af te zeiken, op andere delen van het forum zit je niet. Het enige wat jij doet is online komen, naar dit topic gaan, een of ander nutteloze post te maken en weer offline gaan. Ga eens wat nuttigs doen en blijf niet dit topic vervuilen met jouw 'bullshit' zoals iemand het pasgeleden zo mooi omschreef. Je voegt niets toe aan dit topic, je zult nooit wat gaan toevoegen aan dit topic en je kunt beter nu meteen vertrekken want dat maakt makkelijker voor ons om een serieuze discussie te hebben. Dat waar dit forumdeel voor bedoelt is.

En ja modjes, volledig off-topic. Ik had het gevoel dat iemand dit moest vertellen zodat we tenminste een leuke discussie kunnen voeren met mensen die niet 20 drogredenen per zin gebruiken.

ik moet semmiieee hierin gelijk geven..
 

DeletedUser

Gast
Daarom vind ik het legitiem om te zeggen: De Islam heeft niet bijgedragen aan de wetenschap, en dus ook niet aan de vooruitgang.

wow, ben je een troller of zo ? :p
ik zal het kort houden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wetenschap_in_de_middeleeuwse_islamitische_wereld

Wetenschap in de middeleeuwse islamitische wereld is de wetenschap die ontwikkeld en beoefend werd in het Islamitische gouden tijdperk (circa 750 tot 1258). In de eeuwen na het ontstaan van de islam vertaalden Islamitische wetenschappers veel Iraanse, Perzische, Indische, Assyrische en voornamelijk Griekse kennis in het Arabisch. Deze vertalingen vormden een vruchtbare bodem voor wetenschappelijke vorderingen in de Middeleeuwen door geleerden uit alle delen van de islamitische wereld.


mss moet je niet denken dat religie vol vol slecht is hoor...

ow ja:
persoonlijke info: ongelovig iemand die kritisch staat tegenover godsdienst
 

DeletedUser

Gast
Ik doe niet mee aan deze onzindiscussie, maar wil hierin Automaatje steunen. Ik vind dat hij in vergelijking met anderen een goede toevoeging is voor dit topic. De idiote argumenten die sommige anderen aandragen...
 
geloof is nu eenmaal een groot hangijzer, ik heb wel es met iemand over het joodse geloof gehad tot ruzie aan toe.
laat iedereen in zijn waarde dat lijkt mij het beste voor de mensheid.
 

DeletedUser

Gast
J
Daarom vind ik het legitiem om te zeggen: De Islam heeft niet bijgedragen aan de wetenschap, en dus ook niet aan de vooruitgang.

Deze uitspraak rammelt toch een beetje.
Gaat het om de Islam of de Islam-aanhangers die die bijdragen aan de wetenschap. Heeft het Christendom bijgedragen aan de wetenschap of de Christendom-aanhangers?
Waar komt die 1% vandaan? Is van wetenschappers bekend welk geloof zij wel of niet aanhangen? Die 1% zal wel uit een Amerikaans Christendom-aanhangersonderzoekje zijn geconcludeerd.

Verder moet natuurlijk in ogenschouw worden genomen dat de vrije christelijke westerse mens eeuwenlang de rest van de wereld heeft onderdrukt en in diepe armoede heeft gedompeld en dat trouwens nog steeds doet. Nu nog hardhandiger dan in het verleden eigenlijk.
Lastig om dan als onderdrukte islam-aanhanger grootse prestaties neer te zetten.

Maar oke, het ging me vooral om de uitspraak dat je wetenschap en vooruitgang op één lijn zet. Dat is onzin. Wetenschap staat los van vooruitgang. Kijk maar naar al dat schitterende geavanceerde wapentuig dat inmiddels ontwikkeld is. Is dat vooruitgang of is dat kennis die tot totale zelfdestructie wordt aangewend?
 

Araluen

Manticore
Hoeveel kan de aarde nog aan denk je? Op dit tempo zullen we gauw nieuwe aarde's nodig hebben.

En dat lijkt niemand te zien. We moeten zorgen dat we reserve planeten nodig hebben en dat we deze houden.
Dat is toch iets christelijks? Dat behouden van en zorgen voor de aarde?

Alles komt met een prijs ;)

Maar werden er eeuwen geleden (toen er geen wapens enzo waren) ook niet massamoorden gepleegd? Vroeger waren er talloze oorlogen, tegenwoordig zijn die oorlogen aantal erg gezakt. En zoiezo, heelveel van wat deskundige zeggen is bullshit ;) Bijvoorbeeld opwarming van de aarde, een maand + geleden zij iedereen: ''Ow nee! De wereld gaat naar de klote omdat het te warm word!'' Waar komen de russen ineenkeer achter? 2030 ijstijd :/ (wat ook weer is voorspeld door de wetenschap)
Wetenschap is onmogelijk handig ;) Wc's, schoon drinkwater noem het maar op. Ben wel mee eens dat we er te afhankelijk van zijn :O

En wtf maakt het uit of iemand gelooft of niet? Zolang degene maar niet andere mensen dwingt om te geloven of terrorisme gebruikt om het te verbreden maakt het mij geen ene fuck uit.

Vroeger was het massamoord tegen massamoord, nu is het massamoord tegen hulpeloosheid. Tegenwoordig hebben we ook veel oorlogen! Vorige eeuw hadden we 3 enorme oorlogen, vergeet dat niet. Je vergelijkt de oorlogen van tegenwoordig met die van de duizenden jaren ervoor.

Een interglaciaal is een periode tussen ijstijden in, dus wat je zegt kan al niet.

Ik dacht al, er klopt iets niet.

Ja hoor, we hebben er weer één!!

Er is weer 1 of andere gelover geweest die namens zijn godje op zijn teentjes getrapt was!!!
Dus krijg ik een berisping, omdat hij geen weerwoord heeft op mijn argumenten, en dan als een klein kind jankend gaat staan stampvoeten dat die grote meneer zijn sprookje heeft verpest! boehoehoehoeoeoe!!!



En het ging om de laatste zin, die ik hier heb weggehaald, en zal herschrijven, omdat hij wat ongelukkig geformuleerd was, en verkeerd geïnterpreteerd zou kúnnen worden. Geef religieuze fanatici 1 vinger, en ze rukken je hand er af.

ik zal het dus zo brengen:

De mensen die de islam aanhangen (hierbij voorkom ik dus moslims te zeggen, want ik heb het vermoeden dat het daar om ging terwijl iedereen die in de islam gewoon een moslim is, maar dat mag dus niet meer op dit pro-religie forum) zijn extreem ondervertegenwoordigd in de wetenschap. nog geen 1 procent van al het wetenschappelijk werk staat op naam van islamaanhangers.

hieruit kan je de conclusie trekken dat zij weinig bijdragen aan de wetenschap.
aangezien de voortschrijdende wetenschap als enige verantwoordelijk is voor het verbeteren van onze levensstandaard op alle mogelijke fronten, kan je dus ook stellen dat mensen die daar weinig aan bijdragen, ons niet verder vooruit helpen.

Daarom vind ik het legitiem om te zeggen: De Islam heeft niet bijgedragen aan de wetenschap, en dus ook niet aan de vooruitgang.

Maar ze kunnen dan wel weer heel goed mozaïktegeltjes zetten, dat moet ik ze dan weer nageven.

Die 1 procent is misschien wel waar, maar als ze in deze tijd waren geweest hadden ze meer succes gehad. Het wetenschappelijk werk lijkt met de tijd exponentieel toe te nemen.

ieder zijn ding zal ik maar es in de groep gooien...

Die wilde ik horen :p

Ik doe niet mee aan deze onzindiscussie, maar wil hierin Automaatje steunen. Ik vind dat hij in vergelijking met anderen een goede toevoeging is voor dit topic. De idiote argumenten die sommige anderen aandragen...

Ik moet toegeven dat hij de discusie interessant maakt.

geloof is nu eenmaal een groot hangijzer, ik heb wel es met iemand over het joodse geloof gehad tot ruzie aan toe.
laat iedereen in zijn waarde dat lijkt mij het beste voor de mensheid.

Gaat ie weer ;) ik ben het met je eens.
 

DeletedUser

Gast
Maar oke, het ging me vooral om de uitspraak dat je wetenschap en vooruitgang op één lijn zet. Dat is onzin. Wetenschap staat los van vooruitgang. Kijk maar naar al dat schitterende geavanceerde wapentuig dat inmiddels ontwikkeld is. Is dat vooruitgang of is dat kennis die tot totale zelfdestructie wordt aangewend?

dat klopt niet helemaal. Wetenschap heeft ook gezorgd voor vaccins, voor de vele ontdekkingen in de ruimte, voor electriciteit, enozvoort. sommige takken van de wetenschap zijn goed, andere, waar jij het over hebt, zijn slecht. wel heeft eenberomede filosoof (ff naam vergeten) ooit gezegd: 'wetenschap roept meer vragen op dan dat het oplost' maar dat is off-topic.

on: het geloof zoals dat bedoelt was door de oprichters, is als steun pillaar voor mensen, iets waar mensen zich aan kunnen vasthouden. Maar, de grote godsdiensten kregen veel macht, en daardoor kwam er het machtmisbruik waar Automaatje het over heeft. Ik denk dat als je het christerndom tot een hoeveelheid mensen van ongeveer 10000 zou terugbrengen, het weer het geloof word zoals het altijd bedoeld is.
 

DeletedUser

Gast
Wat ik snap is dat mensen religie haten, wat ik niet snap is dat ze zo ver gaan dat ze hun ogen dicht doen voor feiten...
 

DeletedUser

Gast
Wat ik snap is dat mensen religie haten, wat ik niet snap is dat ze zo ver gaan dat ze hun ogen dicht doen voor feiten...

Ik mag jou niet ;)

Er zijn geen feiten. dan was het geen geloof. Het is geloof, want je gelooft het. Er is niks tastbaars. Het kan zijn, maar ook weer niet. Ga nou niet tegen iedereen zeggen het is zo. met als argument: 'Ik heb jezus in mijn droom gezien!'
 

DeletedUser

Gast
Religie en staat zijn 2 manieren om andere mensen jouw wil op te leggen en een blinddoek voor te hangen.
Tuurlijk, staat en religie zeggen beiden dat ze voor het welzijn van haar inwoners/aanhangers is, maar geloven moet je dat maar niet.
De reden dat voornamelijk het Christendom tegen vernieuwingen waren/zijn, is dat ze op deze manier hun geloofwaardigheid en dus hun macht verliezen. Als het Christendom vanaf het begin van de Wetenschappelijke Revolutie geen aanhangers verloor hadden ze zich waarschijnlijk nooit tegen wetenschap gekeerd, maar deze juist vooruit geholpen.
En als er opstanden ontstonden vanwege wetenschappelijke ontdekkingen hadden staten wetenschap waarschijnlijk ook afgekeurd en vervolgd. Maar de staat kreeg via wetenschap nieuwe kansen om bevolking te onderdrukken en zichzelf ten koste van anderen te verrijken.
Religie is een onderdrukkingsmiddel dat andere voor- en nadelen heeft dan Staten, door de omstandigheden is het voor de staten beter gegaan dan voor politiek.

De manier van onderdrukken bij religie is de onwetendheid van mensen op te vullen met 'god(en)' en de vragen over de dood op te vullen met Hemel en Hel, en zo hebben religies redelijk wat macht. wetenschap beantwoordt deze vragen en religie wordt zo overbodig.
Staten onderdrukken mensen door gerechtigheid en bescherming te geven aan haar burgers(dat gelooft het volk tenminste), doordat geweld nu eenmaal in de mensheid zit zul je deze bescherming altijd nodig hebben en de staat dus ook.
Dit is dan ook de reden waarom religie geen goede manier is, en een staat wel.

Als je zeer fel tegen religie aankijkt zou je eigenlijk de staat ook moeten zien als slecht, het zijn immers beiden manieren om anderen te onderdrukken. Atheïsten die geen Anarchisten zijn hebben meestal dan ook niet veel verstand van de echte situatie betreffende politiek.
 

DeletedUser

Gast
Ik mag jou niet ;)

Er zijn geen feiten. dan was het geen geloof. Het is geloof, want je gelooft het. Er is niks tastbaars. Het kan zijn, maar ook weer niet. Ga nou niet tegen iedereen zeggen het is zo. met als argument: 'Ik heb jezus in mijn droom gezien!'

ik heb het nou ook niet over "het geloof", maar over dat het ook goede dingen heeft voortgebracht, ik denk niet dat mensen die redeneren het met me oneens zijn


BTW: wat maakt het nou uit of je me mag of niet :p
 
Bovenaan