• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Het grote geloofsdiscussietopic

DeletedUser20586

Gast
alles... werkelijk alles? Daar ga jij van uit?
dus ook de wetenschap, oorlogen en al de rest dat niet in de bijbel staat?
Hij heeft het idd verkeerd. God heeft de aarde, het heelal, dieren en planten gemaakt. En de mensen, maar deze waren vrij in hun gedachten, vandaar de oorlogen en de wetenschap.
 

DeletedUser11295

Gast
Ziektes zijn volgens mij ook door god gemaakt volgens de bijbel maar nogmaals ik ben atheist en heb de bijbel niet gelezen dus daar ben ik niet helemaal zeker van.
 

DeletedUser

Gast
Genesis 1
1 In den beginne schiep God den hemel en de aarde.

blablabla

31 En God zag al wat Hij gemaakt had, en ziet, het was zeer goed.

Genesis 3, na de zondeval:
16 Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermenigvuldigen uw smart, namelijk uwer dracht; met smart zult gij kinderen baren; en tot uw man zal uw begeerte zijn, en hij zal over u heerschappij hebben.
17 En tot Adam zeide Hij: Dewijl gij geluisterd hebt naar de stem uwer vrouw, en van dien boom gegeten, waarvan Ik u gebood, zeggende: Gij zult daarvan niet eten; zo zij het aardrijk om uwentwil vervloekt; en met smart zult gij daarvan eten al de dagen uws levens.
18 Ook zal het u doornen en distelen voortbrengen, en gij zult het kruid des velds eten.
19 In het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aarde wederkeert, dewijl gij daaruit genomen zijt; want gij zijt stof, en gij zult tot stof wederkeren.

Zoiets noemen we vandaag de dag "eigen schuld, dikke bult". Voor de zondeval was alles goed.
 

DeletedUser11295

Gast
.... Random post? Wat heeft dit verder met de discussie te maken die op dit moment gaande is?
 

DeletedUser

Gast
.... Random post? Wat heeft dit verder met de discussie te maken die op dit moment gaande is?

Is dit niet genoeg?:
Als god bestaan had, waarom heeft hij dan ziektes in de wereld gezet?

en wie ben jij om te zeggen dat de oorzaken van ziekte bij God liggen?

Als hij er niet voor had gezorgd had hij ze wel weg gehaald toch?
Of denk ik nu weer verkeerd? :p

Het feit dat in de bijbel staat dat god alles heeft gecreeërd :p

alles... werkelijk alles? Daar ga jij van uit?
dus ook de wetenschap, oorlogen en al de rest dat niet in de bijbel staat?

Hij heeft het idd verkeerd. God heeft de aarde, het heelal, dieren en planten gemaakt. En de mensen, maar deze waren vrij in hun gedachten, vandaar de oorlogen en de wetenschap.

Ziektes zijn volgens mij ook door god gemaakt volgens de bijbel maar nogmaals ik ben atheist en heb de bijbel niet gelezen dus daar ben ik niet helemaal zeker van.
 

DeletedUser11295

Gast
Ik zie het nog steeds niet. Wat heeft stukje over Adam en Eva te maken met ziektes?
 

DeletedUser

Gast
God bestaat niet.

Er zijn ongeveer 4000 godsdiensten en kosmologieën. Welke is juist? Deze welke de meerderheid volgt? Ja hoor, ene Britney Spears heeft diverse nummer 1 hits gehad, de meerderheid vond haar muziek op een bepaald moment cool, terwijl ze echt wel commerciële kutbrol produceert en amper kan zingen. Ook Hitler is ooit democratisch aan de macht gekomen. Bedoel maar, een meerderheid is geen criteria.

God is gewoon een verzinsel van de mens om houvast te krijgen op dingen die we niet begrijpen. Het is misschien cru, maar als je gelooft in een onzichtbare vriend die alles kan en alles gemaakt heeft, dan ben je niet helemaal normaal.

Imagine there's no heaven
It's easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people living for today

Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people living life in peace

You, you may say
I'm a dreamer, but I'm not the only one
I hope some day you'll join us
And the world will be as one

Wel, die Lennon heeft het begrepen.
 

DeletedUser

Gast
dan mag jij mij eens uitleggen hoe de alles is ontstaan

misschien heeft lennon daar ook wat op te zeggen?
 

DeletedUser

Gast
want als je ''gelooft'' in het atheisme
dan vind ik het toch echt makkelijker te geloven in een god
 

DeletedUser19689

Gast
want als je ''gelooft'' in het atheisme
dan vind ik het toch echt makkelijker te geloven in een god

Serieus, ooit al eens een wetenschapsboek vastgenomen? Daar staat accurate informatie in die gefundeerd is. Draai of keer het hoe je wil, jij kan onmogelijk met bewijzen voor je vriend in de wolken afkomen.
 

DeletedUser

Gast
Serieus, ooit al eens een wetenschapsboek vastgenomen? Daar staat accurate informatie in die gefundeerd is. Draai of keer het hoe je wil, jij kan onmogelijk met bewijzen voor je vriend in de wolken afkomen.

En staat daar onlosmakelijk bewijs in dat 'mijn vriend in de wolken' (zoals jij het wansmakelijk) noemt er niet zou zijn?
 

DeletedUser19689

Gast
En staat daar onlosmakelijk bewijs in dat 'mijn vriend in de wolken' (zoals jij het wansmakelijk) noemt er niet zou zijn?

Nee, dat niet. Maar er staat wel hoe de Aarde is ontstaan. Als het zo dus ontstaan is heeft onze Grote Vriend het niet gemaakt. Het is dus zo klaar als 2 klontjes suiker dat God dus niet bestaat.
 

DeletedUser12440

Gast
God is ook niet iets of iemand god is god mensen kunnen daar hun krachten uit halen het doet er niet toe of die bestaat of niet voor gelovigen is die altijd bij hun.
 

DeletedUser19689

Gast
God is ook niet iets of iemand god is god mensen kunnen daar hun krachten uit halen het doet er niet toe of die bestaat of niet voor gelovigen is die altijd bij hun.

Dus je legt je kracht in iets dat niet bestaat? Lijkt me toch ook niet echt een pragmatische oplossing...
Als ik je zin goed kan begrijpen
 

DeletedUser

Gast
Nee, dat niet. Maar er staat wel hoe de Aarde is ontstaan. Als het zo dus ontstaan is heeft onze Grote Vriend het niet gemaakt. Het is dus zo klaar als 2 klontjes suiker dat God dus niet bestaat.

Ahja... Dat is wel simpel he...
Ik las gisteren in een boek over draken en energiestromen waar je kracht uit kan scheppen... Het was wel een fantasyboek maar boeken over het 'ontstaan van de aarde' zijn het er ook niet allemaal even eens over.
[video=youtube;XRJwjBsn6nw]http://www.youtube.com/watch?v=XRJwjBsn6nw[/video]
Hier (5minuten durend filmpje)zie je dat cosmonouten en docters zeggen dat alles uit 'niets' ontstaat. Daar zeggen wetenschappers (de schrijvers van je boek ;) ) dat het haast ondenkbaar is zonder een 'creator'.
 

DeletedUser12440

Gast
Dus je legt je kracht in iets dat niet bestaat? Lijkt me toch ook niet echt een pragmatische oplossing...
Als ik je zin goed kan begrijpen

Als je gelooft dan geloof je erin toch dus dan bestaat die wel voor diegene die erin geloven.
 

DeletedUser12440

Gast
Ooh ik geloof er ook niet in dat god de aarde heeft gemaakt ik ben voorstander van de evolutie theorie en die shizzle.
Bedoelde er alleen mee te zeggen dat het voor gelovigen anders ligt niet dat ik het daar mee eens ben :p
 

DeletedUser

Gast
Ja en?
Omdat het uit het niets is ontstaan, impliceert nog niet dat God hier iets met te maken hebben. We begrijpen dat gewoon nog niet, zover staan we nog niet. Nogmaals dit impliceert niet dat er een God bestaat.
Nee, daar heb je gelijk in. Maar blijkbaar zijn daar ook meningen over verdeeld onder dezelfde wetenschappers die in sommigen hun ogen toch altijd de waarheid hebben.

Begrijp me niet verkeerd. Ik geloof helemaal in de evolutieleer. Maar dan met inbreng.
 
Bovenaan