• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Ziektes

DeletedUser

Gast
Maw. grow some skin. Als je leukemie hebt kunnen overwinnen, dan zou je toch een beetje moeten kunnen relativeren, toch?

Wat zeg je daar nou, overwinnen van leukemie, ik moet de rest van mijn leven medicatie slikken snap je wel de impact ervan, en relativeren, het is dat ik positief ingesteld ben anders had ik het niet volgehouden.
Onnozel vind ik jouw reactie, je zou es mee moeten gaan met je moeder die van de arts te horen krijgt dat haar zoon chronische leukemie heeft, de pijn van een beenmergpunctie moet ondergaan en dit om de drie maanden, steeds weer bloed afgenomen worden, misselijk zijn van de medicatie, jankend op bed liggen van hoe het verder moet.
Dus jouw opmerking daar wordt ik behoorlijk pissig van, vind dat je mensen met deze ziekte wegzet al zeurders en dat het goed is om ermee te schelden omdat wij een olifantenhuid moeten krijgen...denk es na voordat je wat schrijft.....

maar het is blijkbaar ook goed om met kanker te schelden in de buurt van een oude vrouw van ondertussen 86 die bijna 2 jaar geleden haar enige dochter naar har graf heeft gebracht die maar 59 is geworden door acute leukemie? ik hoop dat je wel begrijpt dat de andere ziektes op die lijst van jou een stuk minder doden vallen in deze moderne wereld dan door kanker? aangezien 1 op de 3 nederlanders kanker krijgt en dat in belgie niet veel anders zal zijn zul jij ook nog wel met deze ziekte in aanraking komen en waarschijnlijk ook wel iemand eraan verliezen en (bijna) iedereen hoopt hier dat je dan wel met meer respect kan praten over zo'n onderwerp/
 

DeletedUser

Gast
Lees zelf een keer goed waarvoor ik word uitgescholden en wat het met mij doet! :).

Dat wil nog niet zeggen dat het jou het recht geeft om een ander uit te schelden.



Wel, als je tegen iemand 'kankerjong' zegt, dan gaat ie ook niet dood.

Op zich vind ik het niet zo erg dus, al bezig ik zo'n taal zelf niet. Schelden, dat is voor kinderen of marginalen.



Het is ook niet leuk voor de betrokkene om deze voor kutwijf of klootzak uit te schelden. Misschien hebben die net wel een aandoening aan hun vagina of balzak gehad. Je weet nooit. Ha!

Ach die politieke correctheid is allemaal wel mooi en zo, maar als ik leukemie zou overwonnen hebben, dan ga ik me nog minder dan nu iets van banaliteiten aantrekken.



Die schelden wel, maar gaan alleen geen of toch minder ziektes gebruiken in hun gescheld. Neen, dat heeft niks met discriminatie te maken. Is gewoon een verschil in cultuur tussen Nederlanders en Vlamingen. Jullie poepen op de wc, wij meestal in bed, mijn beste.

Kijk in dit lijstje...

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_verwensingen_gebaseerd_op_ziekte

...gebruiken wij Vlamingen 90% van de verwensingen gewoon nooit. Dingen zoals "kankerjood", dat gebruiken wij niet.

Jij bent een mooi voorbeeld van waarom in Nederland het stemrecht op 18 ligt.
Eerst je cortex cerebri maar eens verder ontwikkelen voordat je onzin op het internet loopt uit te kramen.
 

DeletedUser9104

Gast
Ik scheld sowieso niet zo snel iemand uit en al helemaal niet met kanker...
Ik vind het ook vreselijk als ik dat hoor. (het scheelt dat toen ik in de bovenbouw zat we appart zaten van de kleintjes en de vmbo'ers.
Ik ben ook blij voor m'n vrienden die achterblijven dat het hele vmbo naar de andere locatie gaat.

Vloeken daarentegen doe ik wel regelmatig, maar dat doet wss iedereen wel eens.
 

DeletedUser12440

Gast
Van elke ziekte kan je dood gaan en met veel ziektes word gescholden of gepraat want in principe hoort er geen verschil te zijn tussen het schelden met tering pest of kanker want je kan dood gaan allemaal maarja aangezien kanker de ziekte van nu is word daar erg opgelet.

In sommige steden zoals in bij mij in de stad is kanker een dood normaal woord om te zeggen niet als ziekte maar als zin/woord versterker.

Vind persoonlijk wel dat als je het zegt erg moet oppassen waar en bij wie.
Ik werk zowel met bejaarde als kinderen nou daar zal je het mij nooit horen zeggen maar als ik met vrienden ben of een conflict heb met iemand die noemt mij bijvoorbeeld klootzak dan zeg ik: je moet je bek houden kanker gek.
De een groeit er ook mee op en de ander niet in den haag zullen ze er minder problemen mee hebben dan in lichtenvoorde bijvoorbeeld.
 

DeletedUser20586

Gast
Lees zelf een keer goed waarvoor ik word uitgescholden en wat het met mij doet! :).

Als je alleen met je vriendjes bent mag je van mij alles zeggen wat je maar wilt. Ik probeer alleen te zeggen dat het veel met omstanders kan doen. Klein voorbeeld: Je hebt een vorm van kanker overwonnen, maar een familielid is er aan overleden. Als je dan iemand met kanker hoort schelden, doet dat pijn.
Van elke ziekte kan je dood gaan en met veel ziektes word gescholden of gepraat want in principe hoort er geen verschil te zijn tussen het schelden met tering pest of kanker want je kan dood gaan allemaal maarja aangezien kanker de ziekte van nu is word daar erg opgelet.

In sommige steden zoals in bij mij in de stad is kanker een dood normaal woord om te zeggen niet als ziekte maar als zin/woord versterker.

Vind persoonlijk wel dat als je het zegt erg moet oppassen waar en bij wie.
Ik werk zowel met bejaarde als kinderen nou daar zal je het mij nooit horen zeggen maar als ik met vrienden ben of een conflict heb met iemand die noemt mij bijvoorbeeld klootzak dan zeg ik: je moet je bek houden kanker gek.
De een groeit er ook mee op en de ander niet in den haag zullen ze er minder problemen mee hebben dan in lichtenvoorde bijvoorbeeld.
Dit slaat nergens op. Kanker als woordversterker is alsnog met ziektes schelden. Het is en blijft een ziekte, ik snap niet dat je ermee scheldt...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
ligt het aan mij of schelden ze in nl 10x meer met kanker ? zelf hecht ik er geen belang aan zouden ze het ooit doen, alsof het me iets kan schelen, volgens mij komt het omdat woorden als 'kut' en 'fuck' gewoon niet meer erg klinken. allé, geef toe, iemand uitschelden met fuck you is niet echt meer uitschelden eh :p, niet om iemand te verdedigen of zo, maar ik denk dat men kanker gebruikt omdat die andere zaken niet meer shockerend zijn. spijtig genoeg, ma bon, kunnen wij niets aan doen en moeten we gewoon negeren :)
 

DeletedUser20586

Gast
ligt het aan mij of schelden ze in nl 10x meer met kanker ? zelf hecht ik er geen belang aan zouden ze het ooit doen, alsof het me iets kan schelen, volgens mij komt het omdat woorden als 'kut' en 'fuck' gewoon niet meer erg klinken. allé, geef toe, iemand uitschelden met fuck you is niet echt meer uitschelden eh :p, niet om iemand te verdedigen of zo, maar ik denk dat men kanker gebruikt omdat die andere zaken niet meer shockerend zijn. spijtig genoeg, ma bon, kunnen wij niets aan doen en moeten we gewoon negeren :)
Ik denk dat dit niet het geval is. Ze zeggen het gewoon omdat anderen het ook zeggen, en om "erbij" te horen. Zo lijkt het in ieder geval bij ons op school. En ik geloof ook wel dat ze in België minder met dat soort woorden schelden, want met scheldwoorden zijn ze een stuk beschaafder ;) En ik zou sws nooit met ziektes schelden, en ik kwets eigenlijk ook nooit niemand. Ik ben een soort van allemansvriend :p
 

DeletedUser

Gast
Behalve in Grepolis he, daar zijn fysieke aanvallen goede dingen.
 

DeletedUser

Gast
Als je alleen met je vriendjes bent mag je van mij alles zeggen wat je maar wilt. Ik probeer alleen te zeggen dat het veel met omstanders kan doen. Klein voorbeeld: Je hebt een vorm van kanker overwonnen, maar een familielid is er aan overleden. Als je dan iemand met kanker hoort schelden, doet dat pijn.
Besef jij nu dat ik echt bi ben en dat dit voor mij evenveel pijn doet als voor hun :|.
 

DeletedUser

Gast
Dus jij vindt het normaal om mensen te kwetsen als andere mensen jou kwetsen?
 

DeletedUser

Gast
Vroeger kreeg kon je de cholera of te tering krijgen. en daarvoor de pest een ziekte die 1/3 van europa uitmoorde.

( stellteje pest ventjes stop met elkaar te pesten. Wat een teringzooitje hier zeg krijg er de cholera (kolere) van )

Toen waren die woorden cq ziektes de gebruikelijke verwensingen en hadden ze vele malen meer lading dan in dezer dagen.
Ook met kanker zal het zo gaan op een dag is er gewoon wat anders wat meer lading heeft en dat wordt dan gewoon het favo uitroepje van deze of gene.


- En dan moet je ook nog is bedenken dat als ze kanker zeggen of roepen dan weten ze meestal niets van hem/haar/jou/hun situatie of ervaringen. Dat is heel wat anders als zij /hij willens en wetens deze worden in de mond nemen omdat zij weten van of kennis hebben genomen van het k gebeuren! Om de 1 moet je je niet druk maken en met de andere korte metten.

neem je aanstoot aan de eerste dan moet je maar leren wat steviger in de schoentjes te staan en leren beoordelen in wat voor mate er aan jou adres is geprobbeert je te kwetsen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Vroeger kreeg kon je de cholera of te tering krijgen. en daarvoor de pest een ziekte die 1/3 van europa uitmoorde.

( stellteje pest ventjes stop met elkaar te pesten. Wat een teringzooitje hier zeg krijg er de cholera (kolere) van )

Toen waren die woorden cq ziektes de gebruikelijke verwensingen en hadden ze vele malen meer lading dan in dezer dagen.
Ook met kanker zal het zo gaan op een dag is er gewoon wat anders wat meer lading heeft en dat wordt dan gewoon het favo uitroepje van deze of gene.


- En dan moet je ook nog is bedenken dat als ze kanker zeggen of roepen dan weten ze meestal niets van hem/haar/jou/hun situatie of ervaringen. Dat is heel wat anders als zij /hij willens en wetens deze worden in de mond nemen omdat zij weten van of kennis hebben genomen van het k gebeuren! Om de 1 moet je je niet druk maken en met de andere korte metten.

neem je aanstoot aan de eerste dan moet je maar leren wat steviger in de schoentjes te staan en leren beoordelen in wat voor mate er aan jou adres is geprobbeert je te kwetsen

Ja, volledig gelijk... Het ligt anders als je weet dat de persoon een geschiedenis heeft met 'kanker' maar meestal weten die dat gewoon niet en dan is het een 'scheldwoord' als een ander. Netjes? Nee maar dat gebeurt wel elke dag door iedereen
 

DeletedUser20586

Gast
Het is misschien niet netjes, maar het blijft (ook voor mij) vervelend om te horen. Wat ik vooral zielig vind, is dat mensen die met kanker schelden eerst heel stoer gaan doen, maar als een familielid het heeft houdt diegene zijn mond wel dicht. Ik vind dat met kanker schelden gewoon op moet houden.
 

DeletedUser12440

Gast
Het is misschien niet netjes, maar het blijft (ook voor mij) vervelend om te horen. Wat ik vooral zielig vind, is dat mensen die met kanker schelden eerst heel stoer gaan doen, maar als een familielid het heeft houdt diegene zijn mond wel dicht. Ik vind dat met kanker schelden gewoon op moet houden.

Denk dat het wel mee valt hoor aangezien kanker vrijwel bij iedereen in de familie voorkomt.

Ik zelf vind dat mensen niet teveel waarde aan het woord moeten hechten als iemand kanker zegt en je hebt er moeite mee kan je er wat van zeggen.
Ik ken mensen die klagen over het woord maar als ze zelf even boos woorden het zelf ook zeggen.
Denk ook dat het er aan ligt hoe je opgroeit ben je van de straat is kanker een normaal woord zit ergens vwo nerdje te spelen zal je het wss vreselijk vinden.
Zelfde als dat een 'nerdje' een ruzie met woorden zou proberen op te lossen en de 'lagere klasse' erop los scheld en slaat.
 

DeletedUser3865

Gast
Denk dat het wel mee valt hoor aangezien kanker vrijwel bij iedereen in de familie voorkomt.

Ik zelf vind dat mensen niet teveel waarde aan het woord moeten hechten als iemand kanker zegt en je hebt er moeite mee kan je er wat van zeggen.
Ik ken mensen die klagen over het woord maar als ze zelf even boos woorden het zelf ook zeggen.
Denk ook dat het er aan ligt hoe je opgroeit ben je van de straat is kanker een normaal woord zit ergens vwo nerdje te spelen zal je het wss vreselijk vinden.
Zelfde als dat een 'nerdje' een ruzie met woorden zou proberen op te lossen en de 'lagere klasse' erop los scheld en slaat.
Hahahaha, dit hoort een serieuze discussie te zijn, maar ik lach me hier rot xD
Wat een vooroordelen :p

Om te beginnen: Niet iedereen op VWO is een nerd, absoluut niet zelfs, daar zitten de meest luie mensen xD
Ten tweede: Op VWO wordt bijna evenveel met kanker gescholden als op VMBO :p
Ten derde: Op VWO schelden ze er ook lekker op los bij een ruzie hoor :p
Echt niet dat ze dat met nette woorden gaan oplossen xD

Oh, trouwens, je bent gewoon echt verschrikkelijk dom als je vindt dat je niet te veel waarde moet hechten aan het woord kanker. Kanker is gewoon een woord met een zware betekenis, hoezo niet te veel waarde aan hechten...
En dan moet je wel iemand half vermoorden als hij je voor homo "uitscheld" zeker? :p
 

DeletedUser12440

Gast
Had nerd even als voorbeeld gebruikt haha :p
Maar ik snap je punt ik ken het vwo niet maar over het algemeen zijn hun wel wat netter en beschaafder.

Het is maar wat je dom.
Ik vind het dom dat iemand gaat janken als die kanker hoort maar vervolgens zelf pest of tering zegt aangezien daar ook genoeg mensen aan dood zijn gegaan.

Ik maak iemand al dood als die verkeerd kijkt en homo is geen scheldwoord he flikker is scheldwoord homo is een ziekte :p (dat is grapje voordat daar mensen weer over gaan janken)
 

DeletedUser

Gast
Het is misschien niet netjes, maar het blijft (ook voor mij) vervelend om te horen. Wat ik vooral zielig vind, is dat mensen die met kanker schelden eerst heel stoer gaan doen, maar als een familielid het heeft houdt diegene zijn mond wel dicht. Ik vind dat met kanker schelden gewoon op moet houden.

Was dat maar zo. Iemand die ik ken was samen met mij op een begravenis van iemand die overleden is aan kanker en een week later schold ie gewoon weer met kanker
 
Bovenaan