• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Ziektes

DeletedUser

Gast
Ligt niet aan de scholen, ligt aan de buurt, en wat voor mensen er rondlopen op die school.
Klopt zeker, bij ons zat het VWO (+) apart op een andere locatie, hier hoorde je kanker niet zo vaak vallen, terwijl je op de havo, vmbo etc. locatie dit constant om je oren krijgt.
Pardon? Geloof mij, als je bi bent en je word voor zoiets uitgescholden, ga je echt over de rooie ;).
*jou.

Tuurlijk mag je over de rooie gaan, maar er zijn grenzen.
 

DeletedUser

Gast
Wij hebben het op school zo ver gekregen dat je corvee krijgt voor schelden met ziektes.
Helaas schelden de kinderen nu met het woord jood.
 

DeletedUser12160

Gast
Dat komt omdat ik Amsterdam veel Joden woonden.
Daarom werden ze door andere clubs zo genoemd.
Echter hadden ze daar geen zin in en bedachte: 'Wat is er mis met joden, dan zijn we joden, we zijn er trots op.'
 

DeletedUser

Gast
Klopt zeker, bij ons zat het VWO (+) apart op een andere locatie, hier hoorde je kanker niet zo vaak vallen, terwijl je op de havo, vmbo etc. locatie dit constant om je oren krijgt.


Tuurlijk mag je over de rooie gaan, maar er zijn grenzen.
Ik hoor 't meer in mijn klas dan in een Havo klas hoor, maar op vmbo lijkt het net alsof het een bnw is.

Grenzen zijn er idd ja, ik ben gelukkig wel zo rustig geen geweld te gebruiken :p.
 

DeletedUser

Gast
Dat komt omdat ik Amsterdam veel Joden woonden.
Daarom werden ze door andere clubs zo genoemd.
Echter hadden ze daar geen zin in en bedachte: 'Wat is er mis met joden, dan zijn we joden, we zijn er trots op.'

Weet ik, ben zelf ook ajacied. Maar wou vooral even opmerken dat een woord dat een scheldwoord is, niet altijd als een scheldwoord wordt ondervonden.
 

DeletedUser20586

Gast
Ook ik vind het eerlijk gezegd niet kunnen, ookal floept 't er bij mij wel eens uit, als iemand me uitscheld voor bi of whatever, floept "hou je kankerbek" er redelijk snel uit, maar dit is dan, omdat ik mezelf gewoon niet zo goed onder controle houd in zulke situaties, maar @KingSpartacus, ik zou zeggen, blijf ze erop aanspreken! :)
In dat soort situaties moet je je toch echt leren beheersen. Voor degene waartegen je scheldt, is het al erg. Maar voor omstanders kan het woord kanker nare herinneringen opbrengen. Denk a.u.b. 3x na voordat je zo scheldt.

Mijn eigen mening: Met ziektes schelden vind ik echt verschrikkelijk. Ik scheld voornamelijk met god en kut, want dat bekt lekker. Ook kwets je er eigenlijk geen mensen mee, want iedereen zegt wel eens "godsamme" of "ah kutje".

Vwo 3 en hoger en Havo 4 en hoger zit bij ons op een aparte school. En niemand scheldt met kanker, maar op de andere locatie bij basis en kader, hoor je toch wel om de 3 zinnen het woord..

EDIT: ik bedoelde om de zin drie keer het woord.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Zelf doe ik het niet (ik scheld sowieso zeer weinig), wellicht omdat ik Belg ben. Wij doen dat gewoon véél minder, scheldwoorden gebruiken die een ziekte bevatten.

Maar...Nederlanders doen dit al duizenden jaren. Een beetje onnozel om op je eentje een volksgewoonte af te leren.

En het is ook nooit persoonlijk bedoeld, het is meestal niet gericht naar mensen die kanker hebben. Het heeft gewoon als doel een ander te beledigen.

Wederom Nederlanders gebruiken wel eens het woord 'kuthond'. Moeten nu alle honden of mensen met een kut zich beledigd voelen?

Maw. grow some skin. Als je leukemie hebt kunnen overwinnen, dan zou je toch een beetje moeten kunnen relativeren, toch?
 

DeletedUser20586

Gast
Zelf doe ik het niet (ik scheld sowieso zeer weinig), wellicht omdat ik Belg ben. Wij doen dat gewoon véél minder, scheldwoorden gebruiken die een ziekte bevatten.

Maar...Nederlanders doen dit al duizenden jaren. Een beetje onnozel om op je eentje een volksgewoonte af te leren.

En het is ook nooit persoonlijk bedoeld, het is meestal niet gericht naar mensen die kanker hebben. Het heeft gewoon als doel een ander te beledigen.

Wederom Nederlanders gebruiken wel eens het woord 'kuthond'. Moeten nu alle honden of mensen met een kut zich beledigd voelen?

Maw. grow some skin. Als je leukemie hebt kunnen overwinnen, dan zou je toch een beetje moeten kunnen relativeren, toch?
Ik concludeer dus dat je met kanker schelden niet zo erg vindt? Een kut is geen ziekte. Een kut zorgt er niet voor dat je dood gaat. Of andere mensen pijn doet. Kanker doet dat wel.
 

DeletedUser

Gast
Zelf doe ik het niet (ik scheld sowieso zeer weinig), wellicht omdat ik Belg ben. Wij doen dat gewoon véél minder, scheldwoorden gebruiken die een ziekte bevatten.

Maar...Nederlanders doen dit al duizenden jaren. Een beetje onnozel om op je eentje een volksgewoonte af te leren.

En het is ook nooit persoonlijk bedoeld, het is meestal niet gericht naar mensen die kanker hebben. Het heeft gewoon als doel een ander te beledigen.

Wederom Nederlanders gebruiken wel eens het woord 'kuthond'. Moeten nu alle honden of mensen met een kut zich beledigd voelen?

Maw. grow some skin. Als je leukemie hebt kunnen overwinnen, dan zou je toch een beetje moeten kunnen relativeren, toch?

er zijn zat mensen die er wel tegen kunnen als andere mensen met kanker schelden maar het blijft niet leuk om ermee uitgescholden te worden hoe goed je er ook tegen kan. dat is denk belangrijker dan t helemaal over de rooie gaan als iemand een keer met kanker scheld. maar stel je voor je bent zelf rond de 40 en je hebt een zware strijd met je leukemie overwonnen die je fataal had kunnen worden zou jij er happy van worden als ik tegen je zou zeggen "hou he k***** bek"?
 

DeletedUser

Gast
Zelf doe ik het niet (ik scheld sowieso zeer weinig), wellicht omdat ik Belg ben. Wij doen dat gewoon véél minder, scheldwoorden gebruiken die een ziekte bevatten.

Maar...Nederlanders doen dit al duizenden jaren. Een beetje onnozel om op je eentje een volksgewoonte af te leren.

En het is ook nooit persoonlijk bedoeld, het is meestal niet gericht naar mensen die kanker hebben. Het heeft gewoon als doel een ander te beledigen.

Wederom Nederlanders gebruiken wel eens het woord 'kuthond'. Moeten nu alle honden of mensen met een kut zich beledigd voelen?

Maw. grow some skin. Als je leukemie hebt kunnen overwinnen, dan zou je toch een beetje moeten kunnen relativeren, toch?

Ofc. schelden belgen niet en doen nederlanders dat wel, ik ruik discriminatie...
 

DeletedUser

Gast
In dat soort situaties moet je je toch echt leren beheersen. Voor degene waartegen je scheldt, is het al erg. Maar voor omstanders kan het woord kanker nare herinneringen opbrengen. Denk a.u.b. 3x na voordat je zo scheldt.

Mijn eigen mening: Met ziektes schelden vind ik echt verschrikkelijk. Ik scheld voornamelijk met god en kut, want dat bekt lekker. Ook kwets je er eigenlijk geen mensen mee, want iedereen zegt wel eens "godsamme" of "ah kutje".

Vwo 3 en hoger en Havo 4 en hoger zit bij ons op een aparte school. En niemand scheldt met kanker, maar op de andere locatie bij basis en kader, hoor je toch wel om de 3 zinnen het woord..

EDIT: ik bedoelde om de zin drie keer het woord.
Lees zelf een keer goed waarvoor ik word uitgescholden en wat het met mij doet! :).
 

DeletedUser

Gast
Nederlanders staan er nou eenmaal om bekend dat ze veel vloeken enz.

Ik trol maar wat hoor ;) En is ook zo :O (/me is NL'er) vooral Homo (gay) word erg vaak gebruikt, ook word er vaak gescholden met religie, zoals moslim en jood (verassend genoeg hoor je nooit Christen als scheldwoord)
 

DeletedUser

Gast
Ik concludeer dus dat je met kanker schelden niet zo erg vindt? Een kut is geen ziekte. Een kut zorgt er niet voor dat je dood gaat. Of andere mensen pijn doet. Kanker doet dat wel.

Wel, als je tegen iemand 'kankerjong' zegt, dan gaat ie ook niet dood.

Op zich vind ik het niet zo erg dus, al bezig ik zo'n taal zelf niet. Schelden, dat is voor kinderen of marginalen.

er zijn zat mensen die er wel tegen kunnen als andere mensen met kanker schelden maar het blijft niet leuk om ermee uitgescholden te worden hoe goed je er ook tegen kan. dat is denk belangrijker dan t helemaal over de rooie gaan als iemand een keer met kanker scheld. maar stel je voor je bent zelf rond de 40 en je hebt een zware strijd met je leukemie overwonnen die je fataal had kunnen worden zou jij er happy van worden als ik tegen je zou zeggen "hou he k***** bek"?

Het is ook niet leuk voor de betrokkene om deze voor kutwijf of klootzak uit te schelden. Misschien hebben die net wel een aandoening aan hun vagina of balzak gehad. Je weet nooit. Ha!

Ach die politieke correctheid is allemaal wel mooi en zo, maar als ik leukemie zou overwonnen hebben, dan ga ik me nog minder dan nu iets van banaliteiten aantrekken.

Ofc. schelden belgen niet en doen nederlanders dat wel, ik ruik discriminatie...

Die schelden wel, maar gaan alleen geen of toch minder ziektes gebruiken in hun gescheld. Neen, dat heeft niks met discriminatie te maken. Is gewoon een verschil in cultuur tussen Nederlanders en Vlamingen. Jullie poepen op de wc, wij meestal in bed, mijn beste.

Kijk in dit lijstje...

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_verwensingen_gebaseerd_op_ziekte

...gebruiken wij Vlamingen 90% van de verwensingen gewoon nooit. Dingen zoals "kankerjood", dat gebruiken wij niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zelf doe ik het niet (ik scheld sowieso zeer weinig), wellicht omdat ik Belg ben. Wij doen dat gewoon véél minder, scheldwoorden gebruiken die een ziekte bevatten.

Maar...Nederlanders doen dit al duizenden jaren. Een beetje onnozel om op je eentje een volksgewoonte af te leren.

En het is ook nooit persoonlijk bedoeld, het is meestal niet gericht naar mensen die kanker hebben. Het heeft gewoon als doel een ander te beledigen.

Wederom Nederlanders gebruiken wel eens het woord 'kuthond'. Moeten nu alle honden of mensen met een kut zich beledigd voelen?

Maw. grow some skin. Als je leukemie hebt kunnen overwinnen, dan zou je toch een beetje moeten kunnen relativeren, toch?

Wat zeg je daar nou, overwinnen van leukemie, ik moet de rest van mijn leven medicatie slikken snap je wel de impact ervan, en relativeren, het is dat ik positief ingesteld ben anders had ik het niet volgehouden.
Onnozel vind ik jouw reactie, je zou es mee moeten gaan met je moeder die van de arts te horen krijgt dat haar zoon chronische leukemie heeft, de pijn van een beenmergpunctie moet ondergaan en dit om de drie maanden, steeds weer bloed afgenomen worden, misselijk zijn van de medicatie, jankend op bed liggen van hoe het verder moet.
Dus jouw opmerking daar wordt ik behoorlijk pissig van, vind dat je mensen met deze ziekte wegzet al zeurders en dat het goed is om ermee te schelden omdat wij een olifantenhuid moeten krijgen...denk es na voordat je wat schrijft.....
 
Bovenaan