• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Evolutietheorie, waar of niet waar?

DeletedUser20586

Gast
Hoho wacht even. De meeste mensen zien een theorie als iets dat niet bewezen is, maar de wetenschap ziet een theorie anders. Die ziet het bijna als een feit.
 

DeletedUser20586

Gast
Hieruit begrijp ik dat jij ook voor de evolutietheorie bent?
 

DeletedUser

Gast
De naam zegt het al, het zijn argumenten en geen bewijzen.
Argumenten zijn meestal gebaseerd op feiten en bewijzen, hm?
Van Dale zei:
argument [a:ĝjoemənt] (zelfstandig naamwoord) 1argument, bewijs, bewijsgrond: a strong argument for (of: against) een sterk argument voor (of: tegen)

Maar je hebt het blijkbaar niet gelezen, ik citeer:
De paleontologie - het onderzoek naar fossielen - is één van de belangrijkste bronnen van bewijzen voor evolutie
Sterk bewijs komt uit de biochemie en moleculaire biologie.
Genetisch onderzoek kan ook bewijs vinden voor mutaties, wijzigingen in het DNA waardoor bij transcriptie daarvan andere eiwitten ontstaan, en dus andere eigenschappen van het resulterende organisme.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser20586

Gast
Let wel Bram, dat argumenten ook niet direct alleen argumenten zijn. Ook hier heeft de wetenschap een andere kijk op, net als bij theorieën. De wetenschap ziet argumenten als sterke bewijzen.

E: Zoals hierboven eigenlijk ook al genoemd is. Wat een nutteloze post ;)
 

DeletedUser11561

Gast
Niemand van jullie die zeggen dat er geen bewijzen zijn leest dit ooit of wel:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wetenschappelijke_argumenten_voor_evolutie

En zelfs als je dat geen bewijzen vindt mag je mij eerst maar gaan uitleggen waarom niet.
_________________________________________________________________________________________
In de wetenschap is een theorie een toetsbaar model ter verklaring van waarnemingen van de werkelijkheid.
____________________________________________________________________________________________
Ik heb dit in hun oren staan schreeuwen tot hun oren ervan bloedden; ze willen het niet snappen, omdat het niet te rijmen valt met hun vooringenomen positie.

Ze moeten op alle mogelijke manieren het wetenschappelijk proces ontkennen of belachelijk maken. Ik heb daar al eens een stuk over geplaatst in het religie-topic. Creatonisten hebben een aantal mechanismen om zichzelf hun eigen waarheid voor te houden, waarop ze steeds weer teruggrijpen.

Op Youtube staan 14 filmpjes van Aronra: "The 14 foundational falsehoods of creationism".
Hier worden ze allemaal uiteengezet.
In de kern komt het hierop neer: iets roepen, en dan je vingers in je oren stoppen en heel hard LALALALA gaan zingen.
 

DeletedUser

Gast
Niemand van jullie die zeggen dat er geen bewijzen zijn leest dit ooit of wel:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wetenschappelijke_argumenten_voor_evolutie


Er bestaan wel situaties waarin grote aantallen fossielen gevonden zijn die tot naadloze reeksen te leggen zijn; er bestaan echter ook situaties waarin een nieuwe vorm schijnbaar uit het niets opeens opduikt. Paleontologen vermoeden daarom dat soortvorming soms heel snel kan gaan, zodat er geen tussenvormen bewaard zijn gebleven. Een andere verklaring is dat de plotseling verschenen soort zich heeft ontwikkeld in een ander gebied dan waar men opgravingen doet en in korte tijd zich over het nieuwe gebied heeft verspreid. Het lijkt dan alsof de soort plotseling is ontstaan, maar indien men het oorsprongsgebied zou vinden zou men daar ook een naadloze reeks fossielen kunnen vinden. Iets dergelijks kan men zien bij door de mens op andere continenten geïntroduceerde soorten. Als bijvoorbeeld iemand over een paar miljoen jaar opgravingen doet in Australië, zal het lijken alsof de reuzenpad (die geïntroduceerd is om insecten te bestrijden in de landbouw) uit het niets is verschenen.

nee idd, dit verklaart het echt helemaal
geef nou maar gewoon toe, dit zijn allemaal veronderstellingen en hypotheses
en ga nou geen argumenten verzinnen, want dan heb je het niet goed gelezen, dit is allemaal rondgetol om te proberen de evolutietheorie waar te laten zijn.

gewoon simpelweg gezegd dus:
er zijn geen (0 dus) fossielen gevonden die evolutietheorie bewijzen
basta
en dat is 1 van de belangrijkste punten waarom ik evolutietheorie niet kan geloven
 

DeletedUser

Gast
nee idd, dit verklaart het echt helemaal
geef nou maar gewoon toe, dit zijn allemaal veronderstellingen en hypotheses
en ga nou geen argumenten verzinnen, want dan heb je het niet goed gelezen, dit is allemaal rondgetol om te proberen de evolutietheorie waar te laten zijn.
Dat we niet precies weten hoe alles zit, betekend niet dat evolutie niet waar is. Van de dood weten we ook praktisch niks (wat is er na de dood?) en toch kun je niet ontkennen dat het bestaat. Dus we hoeven niet precies alles te snappen en te begrijpen om te weten dat het er is. Overigens is dat hoe het gaat met wetenschap: theoriën kunnen te aller tijden aangepast worden als we er meer inzicht in krijgen, maar tot die tijd wordt het gewoon voor waar aangenomen. En hoe verklaar je anders het ontstaan van soorten?

gewoon simpelweg gezegd dus:
er zijn geen (0 dus) fossielen gevonden die evolutietheorie bewijzen
basta
en dat is 1 van de belangrijkste punten waarom ik evolutietheorie niet kan geloven
Oja daarom staat er ook:
"Er bestaan wel situaties waarin grote aantallen fossielen gevonden zijn die tot naadloze reeksen te leggen zijn"
Fossielen bewijzen trouwens dat er vroeger soorten op aarde hebben rondgelopen die er nu niet meer zijn. Waarom zijn die er nu niet meer? Waarom treffen we in het dagelijks leven wel verwanten van zo'n soort aan? Kom je toch weer bij evolutie uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Araluen

Manticore
nee idd, dit verklaart het echt helemaal
geef nou maar gewoon toe, dit zijn allemaal veronderstellingen en hypotheses
en ga nou geen argumenten verzinnen, want dan heb je het niet goed gelezen, dit is allemaal rondgetol om te proberen de evolutietheorie waar te laten zijn.

gewoon simpelweg gezegd dus:
er zijn geen (0 dus) fossielen gevonden die evolutietheorie bewijzen
basta
en dat is 1 van de belangrijkste punten waarom ik evolutietheorie niet kan geloven

dat is zo makkelijk gezegd. het klopt niet dus het is niet waar.
je herhaalt wat je zegt op een andere manier en gebruikt dat als bewijs.
je weerlegt helemaal niks.
dit is geen oorlog, dit is gewoon een meningsverschil gebaseerd op feiten en jij laat daar helemaal niks van zien.
als je te incompetent bent om een behoorlijke post te maken heb ik liever niet dat je nog iets in dit topic zegt.
 

DeletedUser

Gast
Overigens is dat hoe het gaat met wetenschap: theoriën kunnen te aller tijden aangepast worden als we er meer inzicht in krijgen, maar tot die tijd wordt het gewoon voor waar aangenomen.

oke, als dit is hoe jullie tegenover de evolutietheorie staan, dan zal ik stoppen hier mee te discussiëren,
want als we alles voor waar aan gaan nemen omdat er geen bewijs is dat het niet zo is, ik hoef niet eens deze zin af te maken, het moge duidelijk zijn

totdat hier weer mensen komen die dingen zeggen waarover is nagedacht, en niet zomaar alles klakkeloos wordt overgenomen, zal ik me afzijdig houden

gegroet
lars
 

DeletedUser11561

Gast
Evolutie: de verklaring van biodiversiteit. Niet van het ontstaan van leven. Niet van het ontstaan van het heelal. Ondersteund door: biologie, moleculaire biologie, DNA-onderzoek, paleontologie, morfologie.

Andere opties:
een mythische entiteit heeft het gedaan. Geen bewijs voor overlegd.
Aliens hebben het gedaan. Geen bewijs voor overlegd.


Hebben de heren ontkenners nog andere opties?
 

DeletedUser

Gast
Evolutie: de verklaring van biodiversiteit. Niet van het ontstaan van leven. Niet van het ontstaan van het heelal.

Dat is wel zo, maar er zal toch een heelal en leven moeten zijn ontstaan voordat evolutie kan plaatsvinden.
 

DeletedUser11561

Gast
Dat is wel zo, maar er zal toch een heelal en leven moeten zijn ontstaan voordat evolutie kan plaatsvinden.
kan wel zijn, maar het heeft niets te maken met evolutie, dus hoort simpelweg niet in deze discussie thuis.
Als je abiogenisis en de bigbang wil bediscussiëren, moet je daar aparte topics voor maken.

Omdat we misschien nog geen bevredigende verklaring hebben voor deze 2 gebeurtenissen, wil dat niet zeggen dat de verklaring van biodiversiteit: Evolutie, niet waar zou zijn.
 

Araluen

Manticore
oke, als dit is hoe jullie tegenover de evolutietheorie staan, dan zal ik stoppen hier mee te discussiëren,
want als we alles voor waar aan gaan nemen omdat er geen bewijs is dat het niet zo is, ik hoef niet eens deze zin af te maken, het moge duidelijk zijn

totdat hier weer mensen komen die dingen zeggen waarover is nagedacht, en niet zomaar alles klakkeloos wordt overgenomen, zal ik me afzijdig houden

gegroet
lars

er worden wel degelijk bewijzen en die worden door jou volledig genegeerd.
waar jij het over hebt is deductie, door logisch nadenken tot een oplossing komen en zelf doe je dat nog niet eens.
daarnaast zijn neodarwinisten vooral met inductie bezig en omdat wij in dit topic de tijd niet hebben genomen om uitgebreid te gaan onderzoeken gebruiken we bronnen met argumenten waarom bron of waarom bron niet.

Dat is wel zo, maar er zal toch een heelal en leven moeten zijn ontstaan voordat evolutie kan plaatsvinden.

maar dat heeft verder niks te maken met het topic.
 

DeletedUser

Gast
oke, als dit is hoe jullie tegenover de evolutietheorie staan, dan zal ik stoppen hier mee te discussiëren,
want als we alles voor waar aan gaan nemen omdat er geen bewijs is dat het niet zo is, ik hoef niet eens deze zin af te maken, het moge duidelijk zijn

totdat hier weer mensen komen die dingen zeggen waarover is nagedacht, en niet zomaar alles klakkeloos wordt overgenomen, zal ik me afzijdig houden

gegroet
lars

Er is wel bewijs voor. De evolutietheorie is gewoon waar, maar er kunnen altijd nog dingen bijgeschaafd worden. Kleine dingen, want de essentie is duidelijk: biodiversiteit ontstaat door natuurlijke selectie, genetische variatie en voortplanting. Daardoor kunnen er nieuwe soorten ontstaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser11295

Gast
omg, lees je dan echt niet wat iedereen hier zegt. Er zijn bewijzen alleen die worden door jouw en die guru van je easy19 helemaal genegeerd.
 
Bovenaan