• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Evolutietheorie, waar of niet waar?

DeletedUser

Gast
En de ovegang van reptiel naar vogel. zeg maar de Archaeopteryx

Waar jij nu zo,n mooi plaatje van laat zien de veer e.d.. is een regelrechte vervalsing.
Als je het gepubliceerde onderzoek van Fred Hoyle opzoekt in het British Journal of Photography. dan is dat verzinsel ook meteen uit de wereld.
 

DeletedUser11295

Gast
Opnieuw, elk bewijs dat wij aanleggen doen jullie af als niet echt bewijs. Zo is het voor ons onmogelijk een discussie te vormen, als wij dan jullie proberen te weerleggen dan doen jullie 2 dingen, of jullie dwalen af en beantwoorden onze vragen niet of jullie maken een of andere post die te belachelijk voor woorden is. Als wij dan weer uitleggen wat er fout aan is dan zeggen jullie gewoon weer 'ach dat klopt niet, kom eens met echt bewijs' terwijl het bewijs recht voor je neus ligt.

Leer eens een serieuze discussie te vormen zonder je tegenstander in de stront te duwen, deze discussie gaat helemaal nergens over, al heel lang niet meer gewoonweg omdat jullie niet met de bewijzen kunnen komen en je dan maar niet aan discussieregels houd (ja voor discussies zijn regels, zoek maar op op google.)

btw als je weerlegging verzwegenwetenschap opzoekt dan is het grepolis forum een van de eerste linkjes XD.

En ja ik was op pinkpop, ook 3 dagen geweest ruler of chi?
 

Araluen

Manticore
Je mag best een filosoof zijn om dat stuk betrouwbaar te kunnen schrijven, kom niet met dit soort zwakke antwoorden.

En trouwens, hoe betrouwbaar is jouw bron? Wikipedia?
Enne, mijn bron komt niet alleen van de volkskrant.

jij zou anders nog steeds dat verzwegen wetenschap gaan lezen

en anders gezegd, komen jullie eens met bewijs dat de evolutietheorie klopt dan

want ik heb nog nooit een bewijs van een goede mutatie gezien

Mutaties hebben ook niks te maken met evolutie.

Hee zuurpruim wel blijven opletten he.

Die link is gewoon extra info over de schrijver van het stukje in de volkskrant. En dat is niet als argument dat is gewoon informatie die een toegevoegde waarde kan hebben op het geschreven stuk.

een link naar de volkskrant die is gegeven door



en de rest wat je schrijft is gewoon een blijk van onkunde niet goed lezen en niet weten waar je het over hebt. ( nou weet ik dat ook niet altijd )
En zoals ik al eerder heb gezegd is dat verzwegen wetenschapslinkje het eerste wat ik tegen kwam na een zoekopdracht die ik op jou verzoek uitvoerde.

Dus Schoolkiddo kom zelf maar is met echte discussie met goede argumenten. Want ik weerleg dit ik weerleg dat bla bla maar intussen waren 1000en wetenschapers niet in staat om dat wel te weerleggen.

dus of je hebt het hoog in je bol of je hebt het iq van een regenwurm ofwel een bord voor den kop.. 8-)

--------------------------------
Kortum het punt is dat jij niet kan bewijzen dat de evo theo klopt en ik niet volledig kan bewijzen dat het niet klopt.
Maar zou je er een kans berekening op los laten dan is het voordeel met dikke cijfers voor niet waar.
( in de trant van: ik wordt elke dag door de bliksem getroffen en jij maar 1 keer in de miljoen jaar. )

Ik weet wel degelijk waar ik het over heb. Het is heel zwak van je om dat soort dingen te gaan roepen. IQ van een regenworm? Wat probeer je nu te zeggen? Dat we volgens jou van een regenworm afstammen?

heel mooi die plaatjes
ze moeten die man striptekenaar laten worden
waar is nu het echte bewijs

uit de grond vandaan?

Weer zoiets? Probeer iets eens echt te weerleggen in plaats van de betrouwbaarheid in twijfel te trekken.
Je hebt niet zo veel zinnigs te zeggen, blijkbaar.
 

DeletedUser

Gast
Nou ja, veel kan ik niet zeggen... De wetenschappelijke bewijzen voor evolutie worden afgedaan als onzin, en als één of andere creationist een raar verhaaltje schrijft dat evolutie zou moeten weerleggen, wordt dat klakkeloos voor waar aangenomen. Easy19 e.d. hebben van tevoren al een mening gevormd - waarschijnlijker is dat ze die van huis uit hebben meegekregen - en ze filteren alle informatie over het onderwerp zo selectief, dat het niet meer mogelijk is ze daar van af te brengen.
 

DeletedUser11295

Gast
Opnieuw, ik vind de term schoolkiddo erg neerbuigend overkomen ;).

Daarnaast ben ik in het begin enorm open geweest, ik heb je regelmatig gevraagd naar jouw bewijzen, ik heb jouw meningen heel netjes weerlegd zonder enorme problemen te ondervinden maar na een tijdje begon je enorm vervelend te doen, niet van je stuk af te slaan en om de zoveel regels een drogreden te gebruiken. Een beetje zinloos om met zo'n persoon een normale discussie te vormen.
 

DeletedUser

Gast
Fishapods.jpg


- En in je vissen plaatje zie ik bijvoorbeeld de Coelacant staan. Beetje vreemd wel want die soort bestaat nog steeds. en het onwaarschijnlijk dat deze soort uit het water gekropen is etc etc
Dus die schakel in het proces lijkt niet erg te kloppen
 

DeletedUser11295

Gast

Een soort hoeft niet op te houden met bestaan, zo zou een populatie afgesneden kunnen zijn van de rest van de soort waardoor vanuit die ene populatie een evolutie ontstaat en de rest van de soort voortleeft.
 

DeletedUser11295

Gast
Om toch even een kleine achtergrond van mij te geven, ik ben geslaagd met een 8 voor biologie waarbij het onderwerp evolutie/allelen/al dat soort spul verreweg mijn beste kant is (9,8 met het proefwerk erover). Ik weet redelijk goed waar ik over praat als ik het over de evolutie praat en de werking ervan.
 

DeletedUser

Gast
- En in je vissen plaatje zie ik bijvoorbeeld de Coelacant staan. Beetje vreemd wel want die soort bestaat nog steeds. en het onwaarschijnlijk dat deze soort uit het water gekropen is etc etc
Dus die schakel in het proces klopt niet. Abort ingore retry
De coelacant is anders wel ontzettend oud, net als degenkrab is hij in miljoenen jaar niet meer veranderd. Maar ik doelde met mijn plaatje meer op de vissen/amfibiën die bovenaan staat, de coelacant dient volgens mij als representatie voor het soort vissen die toen leefden.
Bovendien wat Semmieee ook zegt kan een populatie zich afsplitsen en evolueren.


En de ovegang van reptiel naar vogel. zeg maar de Archaeopteryx

Waar jij nu zo,n mooi plaatje van laat zien de veer e.d.. is een regelrechte vervalsing.
Als je het gepubliceerde onderzoek van Fred Hoyle opzoekt in het British Journal of Photography. dan is dat verzinsel ook meteen uit de wereld.
Het gaat niet om de veer die er links naast staat. Het gaat om het fossiel rechts.
Maar speciaal voor jou zonder veer:
edwards-jason-the-earliest-bird-archaeopteryx-fossil-skeleton-with-feathers.jpg


Om toch even een kleine achtergrond van mij te geven, ik ben geslaagd met een 8 voor biologie waarbij het onderwerp evolutie/allelen/al dat soort spul verreweg mijn beste kant is (9,8 met het proefwerk erover). Ik weet redelijk goed waar ik over praat als ik het over de evolutie praat en de werking ervan.
Ik ga volgend jaar naar de 6e, maar biologie is bijna mijn beste vak en ik vind evolutie ook razend interessant en wil er het liefste later ook onderzoek naar doen :)
 

DeletedUser11295

Gast
Ik ga economie studeren, raar want ik heb veel betere punten voor biologie :p
 

DeletedUser

Gast
Ah leuk plaatjes.

En als je dan weet dat dit voorheen in de lesboekjes stond of zelfs nog staat.
http://www.degeneratie.nl/index.asp?PaginaID=1805
Nog even dit:
Men was er zich al lange tijd van bewust dat de embryologie belangrijke aanwijzingen bevat voor de evolutie van organismen. Ernst Haeckel (1834-1919) ging aan het eind van de 19e eeuw zelfs zo ver te stellen dat de ontogenetische ontwikkeling van organismen een exacte weergave was van hun evolutie. Volgens Haeckels illustraties waren de vroege ontogenetische fasen tussen verschillende groepen gewervelde dieren nagenoeg gelijk. Haeckel formuleerde hierop zijn recapitulatietheorie die stelde dat de ontogenie (de ontwikkeling van het individu) een korte en snelle herhaling (recapitulatie) is van de fylogenie (de evolutie van de soort).

Tegenwoordig vindt men dat Haeckels voorstelling van zaken overdreven was. Dat neemt nog niet weg dat men veel over het evolutionaire verleden kan afleiden uit embryologische gegevens. Overeenkomsten in de verschillende stadia van het embryo en de foetus zijn terug te leiden op een gemeenschappelijk afstamming. Bijvoorbeeld kan men uit het delingspatroon van de cellen afleiden welke groepen ongewervelden een gemeenschappelijke voorouder delen met de gewervelde dieren. Tot de zogenaamde Deuterostomata behoren naast de gewervelde dieren, verschillende groepen chordaten en ook de stekelhuidigen. De verschillende groepen chordaten worden weer bijeengehouden door het bezit van een chorda, in elk geval in een vroeg stadium van de ontogenetische ontwikkeling.

Nog recenter onderzoek geeft aanwijzingen hoe verschillende kenmerken zich hebben kunnen ontwikkelen. De zogenaamde homeoboxgenen, die alleen tijdens de ontogenie actief zijn, reguleren het ontstaan van verschillende macroscopische kenmerken zoals ledematen en lichaamsindeling. Men heeft ontdekt dat een klein verschil in het patroon van expressie van deze homeoboxgenen het verschil uit kan maken tussen het ontstaan van een vin of van een been.
 

DeletedUser

Gast
lol
ik vind je wel grappig thalia

nou mag jij mij eens uitleggen hoe een kind van 13 jaar (in de 2e klas) dit kan bedenken?

ik vind het echt totaal nergens op slaan dat je een kind, dat over dit helemaal niet na kan denken al uberhaupt met de evolutietheorie laat opgroeien op school

maar wat ik nog vele malen erger/ontrechter vindt: wetenschap moet bewezen zijn voordat het aangenomen kan worden als waarheid, waarom zetten ze dit dan in de schoolboeken? want het is niet bewezen, verre van zelfs

en om dit dan in de schoolboekjes als waar te gaan verkondigen....

ik hoop dat we daar allemaal overeens zijn dat dat gewoon niet kan
 

DeletedUser11295

Gast
Leg mij dan eens uit hoe easy zoals hij zelf zegt in groep 7 al bedacht dat de evolutietheorie 'onzin' is.
 

DeletedUser

Gast
lol
ik vind je wel grappig thalia

nou mag jij mij eens uitleggen hoe een kind van 13 jaar (in de 2e klas) dit kan bedenken?

ik vind het echt totaal nergens op slaan dat je een kind, dat over dit helemaal niet na kan denken al uberhaupt met de evolutietheorie laat opgroeien op school

maar wat ik nog vele malen erger/ontrechter vindt: wetenschap moet bewezen zijn voordat het aangenomen kan worden als waarheid, waarom zetten ze dit dan in de schoolboeken? want het is niet bewezen, verre van zelfs

en om dit dan in de schoolboekjes als waar te gaan verkondigen....

ik hoop dat we daar allemaal overeens zijn dat dat gewoon niet kan
Oké als jij dit gaat lezen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wetenschappelijke_argumenten_voor_evolutie
Mag je voor al die argumenten stuk voor stuk gaan uitleggen waarom het niet zou kloppen/ waarom je vindt dat het geen bewijs is.

Btw basisschoolkinderen krijgen in groep 7 ook al seksuele voorlichting dus je eerste 'argument' slaat nergens op.
 

Araluen

Manticore
Er zijn zeker bewijzen. Die zijn ook in dit topic genoemd. Ik vind dat je niet over leeftijd moet gaan praten. Erger nog, ik vind dat bijzonder irritant.
Daarnaast klopt het niet wat jij zegt. Een theorie wordt aangenomen als het het meest waarschijnlijk is, en vervangen als er voor een ander meer bewijs is. Dat ging ook zo met platentektoniek.
 

DeletedUser

Gast
Om toch even een kleine achtergrond van mij te geven, ik ben geslaagd met een 8 voor biologie waarbij het onderwerp evolutie/allelen/al dat soort spul verreweg mijn beste kant is (9,8 met het proefwerk erover). Ik weet redelijk goed waar ik over praat als ik het over de evolutie praat en de werking ervan.

Dus je hebt een 9.8 voor een proefwerk, dit betekent alleen dat je bijna alles uit het boek kent, niet dat het ook klopt.
Easy heeft hier nog geen (goed)bewijs tegen de theorie gegeven, maar jullie ook nog geen goed bewijs vóór de theorie.
Jullie 'bewijzen' zijn net zoals easy's bewijzen of aannames of het zijn verhalen over mutaties binnen een soort die tot evolutie leid, wat nog nooit is aangetoond.
 

Araluen

Manticore
Dus je hebt een 9.8 voor een proefwerk, dit betekent alleen dat je bijna alles uit het boek kent, niet dat het ook klopt.
Easy heeft hier nog geen (goed)bewijs tegen de theorie gegeven, maar jullie ook nog geen goed bewijs vóór de theorie.
Jullie 'bewijzen' zijn net zoals easy's bewijzen of aannames of het zijn verhalen over mutaties binnen een soort die tot evolutie leid, wat nog nooit is aangetoond.

wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen?
het bewijs is dat van de mussen van darwin.
daarnaast, mensen die denken dat mutaties nodig zijn voor de evolutie denken (onbewust) dat je met alleen nadenken dit soort problemen kunt oplossen.
 

DeletedUser

Gast
Beweisen zijn allemaal bullshit, het heet niet voor niets 'Theorie'
 
Bovenaan