• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Amerika.

DeletedUser

Gast
Als je zo dom bent om Talibanmennekes in huis te nemen, mag je blij zijn dat alleen je moeder dood is.
dit is weer zo een zin waar je heel weinig over nagedacht hebt :D

Het is weer verdacht stil rondom de grootste misdaden tegen de mensheid heden ten dage. Obama blijft bruut onschuldige burgers over de hele wereld vermoorden met zijn drones. Vrouwen, mannen, kinderen, het maakt de VS allemaal niets uit. Kill 'em all is het motto van Obama, de grootste misdadiger ooit.

http://www.democracynow.org/2013/10/31/these_drones_attack_us_and_the?autostart=true

En onze stompzinnige mainstream media snapt er werkelijk geen ene zak van. Het rechtse krantje Trouw durft nog dit soort artikelen de media in te slingeren...http://www.trouw.nl/tr/nl/6844/Rob-de-Wijk/article/detail/3513024/2013/09/20/President-Obama-kan-alsnog-zijn-Nobelprijs-voor-vrede-verdienen.dhtml

al vind ik het niet correct wat obama doen, denk ik niet dat iemand op aarde mag klagen over een democraat en zeker iemand als obama. ik vind het nog altijd beter dan bush hoor :p, stel je voor er was nu een republikein aan de macht, dan zou die syrie en iran binnen zijn gevallen en zou het een nog erger zooitje zijn ;)
 

DeletedUser

Gast
al vind ik het niet correct wat obama doen, denk ik niet dat iemand op aarde mag klagen over een democraat en zeker iemand als obama. ik vind het nog altijd beter dan bush hoor :p, stel je voor er was nu een republikein aan de macht, dan zou die syrie en iran binnen zijn gevallen en zou het een nog erger zooitje zijn ;)

dit is weer zo een zin waar je heel weinig over nagedacht hebt :D



al vind ik het niet correct wat obama doen, denk ik niet dat iemand op aarde mag klagen over een democraat en zeker iemand als obama. ik vind het nog altijd beter dan bush hoor :p, stel je voor er was nu een republikein aan de macht, dan zou die syrie en iran binnen zijn gevallen en zou het een nog erger zooitje zijn ;)

Obama heeft het beleid van Bush een snoeihard vervolg gegeven. Zelfde mannetjes achter de schermen, zelfde moordzuchtige beleid. Democraten , Republikeinen, het maakt allemaal weinig uit als het om de oorlogsindustrie gaat in de VS. Het beleid blijft hetzelfde, er moeten oorlogen gevoerd worden en burgers moeten afgeslacht worden.

Aangezien de VS zichzelf altijd op de borst klopt als de beste democratie op aarde (we weten inmiddels wel beter) betekent het logischerwijs dat Obama de hoogste verantwoordelijkheid heeft voor wat de VS in de wereld uitvreet. Dat betekent dat hij een oorlogsmisdadiger van het zwaarste kaliber is waar hij voor berecht moet worden. Alleen de hoogste straf volstaat.

Hier de volledige reportage "Unmanned", een fraaie reportage over wat de VS zoal aanricht met hun totaal waanzinnige Drone-attacks. Vooral raadzaam voor geïndoctrineerde figuren als Batbeetje om even naar te kijken.

[video=youtube;cNGz3ht0oyA]http://www.youtube.com/watch?v=cNGz3ht0oyA[/video]
 

DeletedUser

Gast
Als jij de leider van de Pakistaanse Taliban kan uitschakelen en je weet dat daarbij de moeder van een andere terrorist om het leven komt, lijkt het me toch wel duidelijk wat je keuze is. Volgens de Nederlandse wet is die moeder trouwens gewoon medeplichtig.

Maar goed, je hebt dus de keuze tussen een man laten leven die verantwoordelijk is voor honderden doden en in de toekomst nog honderden meer en dan ook een medeplichtige moeder laten leven, of een bom erop gooien en hopen dat die moeder in leven blijft. (Hoewel ik vermoed dat de wereld beter af is zonder die moeder)
 

DeletedUser

Gast
Dus als jouw buurman een zogenaamd verdachte Pakistaan is mag de VS van jou zijn huis dronen? Voor het goede doel, zullen we maar zeggen?
 

DeletedUser

Gast
Nee natuurlijk niet, we zijn hier niet in Pakistan. Maar als ik in Pakistan zou wonen, en ik zou een eerlijke moslim zijn en de beginselen waar de Taliban voor vecht afkeuren, dan zou het van mij mogen ja.

Overigens betwijfel ik of je als eerlijke moslim die tegen de Taliban is nog wel daar bent, maar ik heb daar niet zo'n inzicht in.
 

DeletedUser

Gast
Je mist nogal wat inzichten, maar je oordeelt wel makkelijk.

In Pakistan wonen burgers, net zoals in Nederland. Er is geen enkel verschil tussen hier een halve straat wegdronen of daar een halve straat wegdronen. Alleen daar is het voor ons een ver-van-mijn-bed-show en oordelen we snel en makkelijk. En dode meer of minder in die uithoek telt blijkbaar minder hard.
Ga die reportage maar eens bekijken. Wat voor recht heeft de VS om zonder enig vorm van bewijs of rechtspraak in een ander land burgers af te knallen? Er is geen enkel geldig excuus voor die Pakistaanse kinderlijkjes.

Stop met dat terrorisme-denken! Het gaat over burgers niet over terroristen!
Het hele terrorismeverhaal is door de VS opgeklopt en wordt nu misbruikt om allerlei rottigheid uit te vreten in de wereld.
De War against Terror heeft niets opgeleverd! "Terrorisme" of noem het "Strijd voor vrijheid" is juist meer geworden sinds de grote klopjacht. En waarom? Ach, als de VS jouw familie af zou slachten, word je ook wel iets extremer.
 

DeletedUser

Gast
Ik stop niet met dat terrorisme denken, dat jij nou niet gelooft dat er in Pakistan terroristen wonen, moet jij weten. Ik denk dat wel, en het is dan ook vrij zinloos om als argument te gebruiken dat er geen terroristen wonen.

De situatie is namelijk niet te vergelijken omdat daar terroristen zijn en hier niet. Bovendien is 90% van zo'n dorpje ook pro-Taliban en de mensen die Talibanstrijders in huis nemen al helemaal.
 

DeletedUser

Gast
Bovendien is 90% van zo'n dorpje ook pro-Taliban en de mensen die Talibanstrijders in huis nemen al helemaal.

Als 90% van de bevolking pro Taliban zou zijn, was er ook weinig reden om dat regime omver te werpen nietwaar?! :rolleyes:

Ben het wel eens met Flowervalley, dat de acties van Amerika enkel meer terroristen oplevert (evenals de acties van bv. Israël)
Als je mijn familie bedoeld of onbedoeld afslacht, dan mag je je ook ernstig zorgen gaan maken om mijn reactie! :mad:
 

DeletedUser

Gast
We pikken teveel van Amerika en Israël, allebij hebben ze totaal geen respect voor de soevereiniteit van andere landen..
 

DeletedUser

Gast
Het wordt steeds gekker in de wereld. Walmart, miljardenbedrijf, grootste omzet ter wereld.
http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2013/11/20/walmart-vraagt-klanten-voedselsteun-voor-eigen-werknemers

Wordt toch een keer tijd dat alle neuzen de goede kant op gaan staan. Dus niet meer met z'n allen naar beneden trappen. Niet meer de buitenlanders overal de schuld van geven. Wallmart is het tuig dat aangepakt en opgerold moet worden. Hier ligt de basis van alle ellende in de wereld. Wallmart, Shell en al die andere multinationals die het voor iedereen op alle fronten verzieken.
 

DeletedUser12440

Gast
Gister zijn er 6-7 bomaanslagen gepleegt op Gaza door Isreal en het enige wat in de krant staat is dat er 2 leeuwen welpjes zijn geboren in Gaza

Zegt wel weer genoeg.
 

DeletedUser

Gast
Dr Dahlia Wasfi, Irak-activiste geeft een helder beeld van de stand van zaken in Irak na alle ellende veroorzaakt door de afgelopen twee oorlogen. Vooral aan te raden voor mensen die denken dat "wij", Het Westen, goed doen met onze bemoeienissen daar. Schrijnende beelden hoe de bevolking deze oorlogen en alle ellende die erop volgt voor de kiezen krijgt, waaronder de gruwelijke gevolgen van het gebruik van depleted "verarmd" uranium door de VS.
Haar boodschap is duidelijk, de VS moet opzouten uit Irak, Afghanistan en al die andere landen waar ze alles tot de grond toe afbreken.

[video=youtube;yQpI4JRnThE]http://www.youtube.com/watch?v=yQpI4JRnThE[/video]

Beeld is ietwat wazig. Beter beeld heb je hier, maar dan is de lezing wel opgsplitst in 6 delen van 10 minuten. Moet je de andere 5 op youtube er bij zoeken :)
http://www.youtube.com/watch?v=-VUEdLgt5PA
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Dr Dahlia Wasfi, Irak-activiste geeft een helder beeld van de stand van zaken in Irak na alle ellende veroorzaakt door de afgelopen twee oorlogen. Vooral aan te raden voor mensen die denken dat "wij", Het Westen, goed doen met onze bemoeienissen daar. Schrijnende beelden hoe de bevolking deze oorlogen en alle ellende die erop volgt voor de kiezen krijgt, waaronder de gruwelijke gevolgen van het gebruik van depleted "verarmd" uranium door de VS.
Haar boodschap is duidelijk, de VS moet opzouten uit Irak, Afghanistan en al die andere landen waar ze alles tot de grond toe afbreken.
Natuurlijk gaat het niet goed daar. Maar dat ging het ook al niet toen de VS zich er nog niet mee bemoeiden. Vlak nadat Saddam aan de macht kwam: 6 Joden in het publiek ophangen op het centrale plein in Badgad. Nee, dat is vrede en naastenliefde! Saddam komt aan de macht en hij pleegt een ware volkerenmoord onder de Sjiieten. Nee, dat is vrede en naastenliefde!

Daarom is het een prima voorbeeld dat die mensen daar zich er niets van aantrekken of er buitenlandse militairen staan, want de sjiieten blijven de soennieten uitmoorden en andersom.

Om een andere reden deel ik dan toch hetzelfde standpunt: rot toch lekker op uit Irak. Je kunt het niet helpen dat die mensen daar elkaar graag willen uitmoorden, alleen nu komen je eigen soldaten er ook nog bij om. Kansloze missie.
 

DeletedUser19654

Gast
Het wordt steeds gekker in de wereld. Walmart, miljardenbedrijf, grootste omzet ter wereld.
http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2013/11/20/walmart-vraagt-klanten-voedselsteun-voor-eigen-werknemers

Wordt toch een keer tijd dat alle neuzen de goede kant op gaan staan. Dus niet meer met z'n allen naar beneden trappen. Niet meer de buitenlanders overal de schuld van geven. Wallmart is het tuig dat aangepakt en opgerold moet worden. Hier ligt de basis van alle ellende in de wereld. Wallmart, Shell en al die andere multinationals die het voor iedereen op alle fronten verzieken.

Shell is een 100% puur NL bedrijf :p

Uit eigen mening vind ik gewoon dat de Republikeinen en de Democraten die het land steeds verder de afgrond in gooien alleen omdat ze het nooit eens met elkaar zijn / willen zijn.
 

DeletedUser

Gast
Natuurlijk gaat het niet goed daar. Maar dat ging het ook al niet toen de VS zich er nog niet mee bemoeiden. Vlak nadat Saddam aan de macht kwam: 6 Joden in het publiek ophangen op het centrale plein in Badgad. Nee, dat is vrede en naastenliefde! Saddam komt aan de macht en hij pleegt een ware volkerenmoord onder de Sjiieten. Nee, dat is vrede en naastenliefde!

Daarom is het een prima voorbeeld dat die mensen daar zich er niets van aantrekken of er buitenlandse militairen staan, want de sjiieten blijven de soennieten uitmoorden en andersom.

Om een andere reden deel ik dan toch hetzelfde standpunt: rot toch lekker op uit Irak. Je kunt het niet helpen dat die mensen daar elkaar graag willen uitmoorden, alleen nu komen je eigen soldaten er ook nog bij om. Kansloze missie.

Natuurlijk was Saddam een schoft van het ergste soort. Hij had tenslotte nauwe banden met de CIA. Zijn partij is door de VS aan de macht geholpen in Irak. Zijn meest schofterige praktijken heeft hij uitgevoerd in de tijd dat hij volledig gesteund werd door de VS. Dat Saddam in de 80-er jaren gifgas gebruikte tegen Iran was geen enkel probleem voor de VS. Sterker nog, de CIA hielp hem erbij. Ze waren de grootste vrienden. Partners in crime.

Zodra Saddam een andere koers gaat varen, die de VS niet goed uitkomt, wordt er opeens ingegrepen door de VS. Saddam mag erg zijn maar de VS is nog vele malen erger. Saddam heeft zijn land met harde land geregeerd, maar heeft ook de algehele levensstandaard sterk verbeterd.
De VS heeft het land kapotgeschoten, heeft gisgas en depleted uranium gebruikt. De VS heeft de bevolking afgeslacht. Wat zij daar geflikt hebben krijgt geen enkele dictator voor elkaar.
 

DeletedUser

Gast
De VS Saddam aan de macht geholpen? Ik weet niet waar je dat vandaan haalt hoor.

Natuurlijk hebben de VS Irak geholpen in de oorlog tegen Iran, de vijand van jouw vijand is immers je vriend. Overigens, dat Rusland Iran hielp terwijl die kindsoldaten gebruikte, is natuurlijk wel toegestaan?

Verder neem jij weer aan dat de VS naar Irak gekomen zijn om de bevolking uit te moorden, en niks anders. Ik snap toch echt niet waar je dat vandaan haalt en wat ze daar dan mee zouden moeten opschieten.
 

DeletedUser

Gast
Je hecht te veel geloof aan wat je altijd verteld is. Dat geldt trouwens voor de meeste mensen. De wereld zit echter volledig anders in elkaar. Daar kom je alleen achter als je op onderzoek uitgaat en durft te twijfelen aan de basiswaarden die iedereen aangeleerd krijgt.

Saddam is in ieder geval al sinds 1959 een CIA-agent. Hij was toen verantwoordelijk voor een mislukte aanslag op Qassim (de toenmalige premier) die in 1963 alsnog vermoord werd waarna Saddams Baathpartij vervolgens aan de macht kwam. Er is meer dan voldoende te vinden over de connectie Saddam en de CIA, bijv: http://www.hartford-hwp.com/archives/51/217.html

Het is ook niet zo dat de VS Irak hielp met de oorlog tegen Iran, maar de VS heeft Saddam, de CIA-agent, overgehaald/geïnstrueerd om deze oorlog te starten!
Het heeft allemaal ook niets met democratie te maken. In 1953 is in Iran Mossadeq afgezet door de VS. Mossadeq was de enige democratisch gekozen leider die Iran ooit gehad heeft. Door de VS in 1953 vervangen voor de Sjah. Well, explain that!

De VS komt inderdaad om onder andere de bevolking uit te moorden. Die miljoenen doden die er sinds WO2 zijn gevallen onder burgerbevolkingen zijn echt niet allemaal kleine foutjes. Als je met napalm strooit, met witte fosfor, met depleted uranium, kernafval dumpt over een bevolking, met atoombommen, dan maak je mij niet wijs dat je rekening houdt met de burgerbevolking. De bevolking krepeert jaren later nog steeds en ze ondervinden nog steeds de gevolgen van deze oorlogsmisdaden. Extreem hoog kankerpercentage, miskramen, misvormde baby's etc..etc...

Natuurlijk gaat Rusland ook niet vrijuit. Zij steunen ook allerlei oorlogen met hetzelfde smerige doel als Amerika, imperialisme. Het verschil is dat we hier zijn opgevoed met het feit de Rusland de bad guys zijn en de VS de good guys. We hoeven dus hier niet bang te zijn dat Rusland negatief in het nieuws komt. Dat gebeurt echt wel. Maar zolang we hier niet beseffen dat de VS de rechten van de mens nog veel harder schendt, vind ik het in ieder geval belangrijk om dat te benadrukken. Het is namelijk wel goed om te beseffen dat we als een kudde schapen achter een stel oorlogsmisdadigers aanlopen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan