• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Alliantienaam

DeletedUser

Gast
Vind het wel raar dat gewone duitse woorden niet mogen. Het Rijk is helemaal niet zo erg vind ik. Dat toevallig een krant er is naar vernoemd van een niet zo nette organisatie, dat kan gebeuren.

Zo noemen Duitsers hun leiders gewoon nog steeds führer, niet omdat het aan de nazi's doet denken, maar omdat het gewoon het duitse woord voor leider is.

Als het echt een naam is dat duidelijk gebaseerd is op nazi's, of duidelijk met die intentie, dan vind ik het ook absoluut niet kunnen. Maar om normale Duitse woorden te verbieden omdat ze nazi achtig klinken of toevallig iets te maken hebben met de nazi's, wat niet heel bekend is (zoals de krant Das Reich), vind ik het overdreven om dat te verbieden.
 

DeletedUser

Gast

Vals argument.. als je goed zoekt vind je overal wel iets.. The Empire vind ik dan verwijzen naar The Empire of the Sun, de officiële naam van Japan in de 2de WW.. willen we het even hebben over wat er daar in Z-O Azie en China is gebeurt.
Anders nemen we wel The Empire verwijzende naar Greate Brittan ... willen we even een boekje open trekken over wat er tussen Egypte en Zuid-Afrika gebeurde ~ 130 jaar geleden... was aaneengesloten Brits and "The Empire!"

Niet te veel neuzelen.

Plopgeit geef het op.. de discussie is te gevoelig voor met name jongeren die lekker goed/fout denken met totaal gebrek aan nuance.
Dat zit in de cortex en ontwikkeld pas rond de 25-27 jaar dus ze kunnen er niets aan doen.

En ja De Duitsers waren gedurende WW2 fout... alhoewel ik ook iemand hoorde stellen dat Nederlanders gedurende de hele geschiedenis als problemen met Duitsers hebben gehad... dan ga ik maar even stil in een hoekje zitten en wacht tot het over is...

Waar ik het met vele eens ben is dat je het niet moet doen en dat Gre het niet moet toestaan... om alle verkeerde redenen en volledig dictatoriaal...NEE=NEE of wel om met InnoGames GmbH (Duits bedrijf :) te spreken NEIN=NEIN,

Want het gaat om het spel en niet om in-game gezeur over namen.. hier op AF hebben we dat nu even gedaan en mijn conclusie is, het kan gewoon niet omdat er te veel subjectieve ongefundeerde tegenstand is die te veel gezeur geeft... helaas maar moeten reel zijn.

Luidruchtige minderheid wint, ook al deugen de de argumenten niet.. zo werkt dat in een democratie!

Als we het dan toch over fout hebben :)

jood.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Voor een groot deel met paparon eens. Al ben ik boven jouw gestelde leeftijd over gebruik van nuance.....

Wel ervoor zorgen dat je de juiste strips vind en geen photoshop strip ^^
zfJWDBJ2CFUv4q2RtKMX
 

DeletedUser

Gast
Ik las ergens in dit topic dat iemand "enesbejer" heette en daarmee wegkomt, daar kan ik dan wel weer om lachen :)

Misschien is hij wel een Turk die Enes Bejer heet ofzo, wie zal het zeggen.
 

DeletedUser11561

Gast
Eigenlijk heeft het ook weinig met de nazi's te maken, zij noemden hun vers uitgebreide land ook het Dritte Reich, niet simpelweg "Das Reich"

Das Reich was ook een SS-Pantser divisie. dus er is meer dan één overeenkomst met de foute kant van de 2e wereldoorlog.
 

DeletedUser20717

Gast
Zou je je zoon Adolf noemen en zou je dat ook doen als je achternaam met een H begint? Moeten letter combinaties als SS en NSB op nummerplaten (weer) toegestaan worden?

Blijkbaar worden bepaalde namen door sommige mensen als kwetsend ervaren. Je kan je daar tegen verzetten of er begrip voor proberen op te brengen.
 

DeletedUser19577

Gast
Vals argument.. als je goed zoekt vind je overal wel iets.. The Empire vind ik dan verwijzen naar The Empire of the Sun, de officiële naam van Japan in de 2de WW.. willen we het even hebben over wat er daar in Z-O Azie en China is gebeurt.
Anders nemen we wel The Empire verwijzende naar Greate Brittan ... willen we even een boekje open trekken over wat er tussen Egypte en Zuid-Afrika gebeurde ~ 130 jaar geleden... was aaneengesloten Brits and "The Empire!"

Niet te veel neuzelen.

Plopgeit geef het op.. de discussie is te gevoelig voor met name jongeren die lekker goed/fout denken met totaal gebrek aan nuance.
Dat zit in de cortex en ontwikkeld pas rond de 25-27 jaar dus ze kunnen er niets aan doen.

En ja De Duitsers waren gedurende WW2 fout... alhoewel ik ook iemand hoorde stellen dat Nederlanders gedurende de hele geschiedenis als problemen met Duitsers hebben gehad... dan ga ik maar even stil in een hoekje zitten en wacht tot het over is...

Waar ik het met vele eens ben is dat je het niet moet doen en dat Gre het niet moet toestaan... om alle verkeerde redenen en volledig dictatoriaal...NEE=NEE of wel om met InnoGames GmbH (Duits bedrijf :) te spreken NEIN=NEIN,

Want het gaat om het spel en niet om in-game gezeur over namen.. hier op AF hebben we dat nu even gedaan en mijn conclusie is, het kan gewoon niet omdat er te veel subjectieve ongefundeerde tegenstand is die te veel gezeur geeft... helaas maar moeten reel zijn.

Luidruchtige minderheid wint, ook al deugen de de argumenten niet.. zo werkt dat in een democratie!

Als we het dan toch over fout hebben :)

jood.jpg

Die jongen is een wandelende encyclopedie...Kan me geheel schikken in deze mening.
 

DeletedUser10434

Gast
Vals argument.. als je goed zoekt vind je overal wel iets.. The Empire vind ik dan verwijzen naar The Empire of the Sun, de officiële naam van Japan in de 2de WW.. willen we het even hebben over wat er daar in Z-O Azie en China is gebeurt.
Anders nemen we wel The Empire verwijzende naar Greate Brittan ... willen we even een boekje open trekken over wat er tussen Egypte en Zuid-Afrika gebeurde ~ 130 jaar geleden... was aaneengesloten Brits and "The Empire!"

Niet te veel neuzelen.

Plopgeit geef het op.. de discussie is te gevoelig voor met name jongeren die lekker goed/fout denken met totaal gebrek aan nuance.
Dat zit in de cortex en ontwikkeld pas rond de 25-27 jaar dus ze kunnen er niets aan doen.

En ja De Duitsers waren gedurende WW2 fout... alhoewel ik ook iemand hoorde stellen dat Nederlanders gedurende de hele geschiedenis als problemen met Duitsers hebben gehad... dan ga ik maar even stil in een hoekje zitten en wacht tot het over is...

Waar ik het met vele eens ben is dat je het niet moet doen en dat Gre het niet moet toestaan... om alle verkeerde redenen en volledig dictatoriaal...NEE=NEE of wel om met InnoGames GmbH (Duits bedrijf :) te spreken NEIN=NEIN,

Want het gaat om het spel en niet om in-game gezeur over namen.. hier op AF hebben we dat nu even gedaan en mijn conclusie is, het kan gewoon niet omdat er te veel subjectieve ongefundeerde tegenstand is die te veel gezeur geeft... helaas maar moeten reel zijn.

Luidruchtige minderheid wint, ook al deugen de de argumenten niet.. zo werkt dat in een democratie!

Als we het dan toch over fout hebben :)

jood.jpg

interessante tegenreden, maar je kon ook gewoon tegen hem zeggen dat wikipedia ge-edit kan worden door iedereen.

maar ben het wel eens, je bent een goede encyclopedie. ;D
 

DeletedUser

Gast
Suske en Wiske was een grapje tuurlijk :O .. maar ook een ondertoon dat alles in de geschiedenis veranderd kan worden.. net als terecht werd gemeld Wiki!

Niet te veel eer aan iemand die iets kan verwoorden (overschrijven hahahahaha)
 

DeletedUser10434

Gast
Suske en Wiske was een grapje tuurlijk :O .. maar ook een ondertoon dat alles in de geschiedenis veranderd kan worden.. net als terecht werd gemeld Wiki!

Niet te veel eer aan iemand die iets kan verwoorden (overschrijven hahahahaha)

Och, dit is dan weer teleurstellend,
Had het nou niet gezegd, dan kon je er met alle eer vandoor gaan... XD
 

DeletedUser20850

Gast
Ik vind Das Reich geen naam die verkeerd opgevat kan worden, hetzij je zelf met verkeerde bedenkingen in je hoofd zit. Er is verreweg inderdaad geen verschil tussen Das Reich en The Imperium. Het is gewoon de duitstalige versie van de engelstalige woordengroep. Als er nu inderdaad Dritte zou tussen staan verdient dat inderdaad een ban. Maar Das Reich heeft volgens de spelregels een geldige naam, het is niet hetzelfde als NSDAP bijvoorbeeld.

Ik vind dus dat Plopgeit geen ban gekregen zou moeten hebben!
 

DeletedUser9104

Gast
Opzich is er niets mis met Das Reich, maar aangezien het bepaalde associaties oproept kun je dat soort namen beter links laten liggen.
Ook las ik dingen over dat andere namen ook niet zouden mogen vanwege associaties met andere historische gebeurtenissen, maar over het algemeen zijn die gebeurtenissen minder bekend bij de meeste mensen die grepolis spelen. Fascistisch Duitsland daarentegen is wel bekend onder de grepolis spelers en dus is het daarom logisch dat zulke namen niet getolereerd worden.
 

DeletedUser3350

Gast
Zoals hierboven gezegt wordt, Das Reich kan wel bepaalde associaties oproepen.

Alleen vind ik het raar dat je dan een ban krijgt. Als ik mijn alliantie 'Volksrepubliek' of 'CCP' noem dan vindt niemand dat erg, ookal zijn er 70.000.000 doden onder die naam gevallen.
 

DeletedUser

Gast
Basering

Wie weet waarop de basering van aliantie oceaan in zijn werk gaat????:confused:
 

DeletedUser

Gast
Wie weet hoe de puntentelling van alliantie oceaan in z'n werk gaat
 
Bovenaan