• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

België

DeletedUser19689

Gast
Klopt, de volgende regering gaat de meeste hervormingen doorvoeren. Al zal dat waarschijnlijk niet gebeuren, die regering wordt toch zo goed als zeker de De Wever I. Aangezien N-VA faliekant gekant is tegen drastische hervormingen, gaat het grotendeels hetzelfde blijven. Waar ik overigens niet echt graten in zie maar soit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Ik vind die hervormingen maar niets..
Ze veranderen het niet, ze geven het een andere naam en laten het lijken alsof de kloof weggaat..
 

DeletedUser

Gast
ik vind dat er te weinig veranderd, van mij mogen ze ons gewoon 1/2 verplichte vakken geven en 1/2 keuzevakken, zou veel beter zijn :)
 

DeletedUser19689

Gast
ik vind dat er te weinig veranderd, van mij mogen ze ons gewoon 1/2 verplichte vakken geven en 1/2 keuzevakken, zou veel beter zijn :)

Overal, of enkel in bepaalde richtingen?
In ASO zou ik dat bv. toch niet doen hoor, dan verlies je de algemene vorming waar ASO nu juist op fundeert.
 

DeletedUser

Gast
Misschien een harde titel, maar zo is het nou eenmaal. België is tegenwoordig niks anders dan een groot zooitje die nergens meer serieus wordt genomen. Met zijn twee minuten kabinetten en de ruzie tussen de 2 volken in een land die altijd de kont in de grip gooien als ze het er niet mee eens zijn en natuurlijk het grote verschil tussen arm en rijk.

Maar wat vinden jullie wat er zou moeten veranderen in België?

Nouja, wat ik vind en wat hopelijk veel andere ook vinden, kom gezellig hier naartoe (In Nederland) en laat die walen in hun sop gaar koken en het land totaal failliet laten gaan. Want als hun zo graag willen regeren, dan laat je hun toch. Binnen 2 minuten willen ze al weer bij belgië.

Het is hier geen erger zootje dan in Nederland. Ik denk dat de meeste Vlamingen liever hebben dat België blijft bestaan, dan dat Vlaanderen zich afscheurt om daarna zich aan Nederland te hechten. Lol

Er is ook geen ruzie tussen Vlamingen en Walen. Dat is alleen op politiek niveau zo. Walen zijn zeer welkom in Vlaanderen en omgekeerd.

Het is ook niet de Walen hun schuld dat er problemen zijn. En België failliet gaan? Dat zal nog niet zo snel gebeuren.

Je begrijpt de situatie ook niet zo goed. Een minderheid van de Vlamingen wil onafhankelijkheid. Alle andere Belgen (Vlamingen en Walen) willen gewoon dat België blijft bestaan. Het zal ook niet dra verdwijnen, vooral misschien nog omdat we met Brussel zitten. De hoofdstad, een de facto Franstalige stad omringt door Vlaams grondgebied.

Wat er moet veranderen? Ach laten we gewoon stapje voor stapje richting confederalisme gaan. Lijkt me het beste voor alle partijen.
 

DeletedUser

Gast
Ff over dat nieuwe systeem: de achterliggende gedachte was jongeren meer bewust maken van hun talenten zodat ze een goede richting kunnen kiezen, een die bij hen past. Dat vind ik wel belangrijk maar om daar nu 2 jaar van het middelbaar aan op te offeren... (Want dat was het aanvankelijke plan toch he - eerste graad omgooien, of is dat ondertussen veranderd?)
Ze zouden beter de lagere school hervormen dan; je moet 11jarigen niet onderschatten, en tenslotte is frans leren naar het eerste jaar lagere school verplaatst dus zal wel veel tijd vrij zijn nu, ook zinsontleding is onlangs naar het middelbaar dus als ze van wie voorbereidende zaken i.v.m. studierichting willen doen gebeurt het volgens mij best dan.
PS: beginpost is onzin enige probleem is dat walen geen nederlands kunnen en wel omgekeerd, wij leren hier wel Frans op school. voor de rest bestaat Wallonie uit 5 chille provincies.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Om te beginnen, ik heb niets tegen België. Dat zeg ik omdat dit misschien vervelend zou kunnen gaan klinken voor Belgen.

Een fusie tussen (een gedeelte van) België en Nederland zit er niet in. Hier zijn een aantal redenen voor:
1. België heeft een heel ander belasting systeem, het zal dus heel erg wennen zijn voor dat land om aan de Nederlandse te wennen.
2. Nederland heeft een peperdure zorgverzekering. Iets dat in België heel anders is. Daar is de zorg verzekering een stuk lager namelijk.
3. Ook hebben ze in België hele andere snelwegen, de Belgische snelwegen zijn namelijk een beetje achter gesteld. Slecht onderhouden bedoel ik daar mee. Voor Nederland zal het heel erg veel geld kosten om dat te verbeteren.
4. Naast de snelwegen die anders zijn, zijn ook de regels heel anders. Als ze opeens allemaal andere verkeersregels moeten hanteren is de kans groot dat er veel boetes zullen vallen.
5. Over boetes gesproken, de boetes in Nederland zijn (een van) de duurste van Europa. Dus zullen er veel klachten komen vanaf België naar de tweede kamer.
6. En als laatste punt: Met het oude 'Verenigd Koninkrijk der Nederlanden' in het achterhoofd zal het voor België denk ik moeilijk zijn om zich zo maar bij ons te voegen. Voor diegene die niet weten wat er gebeurde met het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden, lees de spioler.

Het grote rijk van Napoleon viel uit elkaar. Daardoor besloot Europa dat er een groot rijk boven Frankrijk moest zijn zodat Europa beter bestand was tegen Frankrijk. Dat gebeurde dus ook. Nederland, België en Luxemburg werden 1 land: Verenigd Koninkrijk der Nederlanden. Dit konkrijk werd in 1813 opgericht, toen was Koning Willem I aan de macht in Nederland. Toen ging het goed. In 1830 ging het fout. Koning Willem II kwam aan de macht. Hij kwam met een grondwet. 1 die ervoor zorgde dat het Noorden (Nederland) de betere banen kreeg en het zuiden (België en Luxemburg) de slechtere banen. Daardoor ontstond een groot verschil tussen arm en rijk in het land. In 1848 kwam België in opstand tegen Willem II. Die opstond leidde uiteindelijk tot het uit een vallen van Verenigd Koninkrijk der Nederlanden.

Wat ik eerder zie gebeuren is dat buurlanden (Frankrijk, Nederland en Duitsland) advies geeft aan België. Advies om makkelijker te groeien, meer inkomsten te krijgen en in de goede dingen te investeren.
 

DeletedUser

Gast
kwou net zeggen ons nederlandje is ook niet overal goed mee
maar ze moesten het vlaams spreken deel bij nederland trekken

Hier kom ik héél laat mee,maar je weet toch dat dit vroeger het geval was.
Inderdaad vroeger behoorde Vlaanderen tot het koninkrijk ter Nederlanden,maar op een bepaald moment kwam hier verandering in.

Onder het leiderschap van een bepaalde koning (ik wet niet meer welke) werden de mensen in het zouden van Nederland (de Vlamingen) slechter behandeld dan de mensen in het Noorden,ik weet niet hoe het precies zit,maar het komt erop neer dat de mensen die in Noord-Nederland voorgetrokken werd.

Ik vind ook dat dit topic gewoon gesloten zou moeten worden.
Want nu beledig je alle Belgen,terwijl het gewone volk hier belange niet aan kan doen.

En je kan ook niet zeggen dat het hier zo slecht is,er zijn landen waar het nog veel slechter gaat.
En Nederland is ook niet perfect hoor,elk huisje heeft zijn kruisje.
 

DeletedUser

Gast
ik ben een belg en het enige waarom ik me beledigd zou kunnen voelen is het feit dat we blijkbaar allemaal anti-wallonië zijn... ik persoonlijk wil echt niet bij nederland gaan D:
dat van die fietspaden en zo is juist trouwens
 

DeletedUser

Gast
Overal, of enkel in bepaalde richtingen?
In ASO zou ik dat bv. toch niet doen hoor, dan verlies je de algemene vorming waar ASO nu juist op fundeert.
overal, er is geen 'algemene vorming', als je in ASO wetenschappen doet in je 2e graad hoef je geen 4u frans, 3u engels en 1u duits te volgen hoor, ze kunnen die uren beter veranderen naar: 3u frans, 2u engels en geen duits en die 3 uur extra iets geven of een keuzevak invoeren of zo (ik zit in ASO btw)
Om te beginnen, ik heb niets tegen België. Dat zeg ik omdat dit misschien vervelend zou kunnen gaan klinken voor Belgen.


Wat ik eerder zie gebeuren is dat buurlanden (Frankrijk, Nederland en Duitsland) advies geeft aan België. Advies om makkelijker te groeien, meer inkomsten te krijgen en in de goede dingen te investeren.

en waarom heeft belgie advies nodig ? vind ik beetje onnozel... net alsof zwitserland advies zou krijgen van fr, du en italie :confused:
 

DeletedUser19689

Gast
overal, er is geen 'algemene vorming', als je in ASO wetenschappen doet in je 2e graad hoef je geen 4u frans, 3u engels en 1u duits te volgen hoor, ze kunnen die uren beter veranderen naar: 3u frans, 2u engels en geen duits en die 3 uur extra iets geven of een keuzevak invoeren of zo (ik zit in ASO btw)

Er is juist wel algemene vorming. De bedoeling met ASO is dat je een manusje-van-alles bent. Stel dat je WeWi doet, moet je nog steeds een aardig woordje Frans en Engels kunnen spreken. In veel scholen krijg je in de WeWi richting zelfs een basis van economie. (6WeWi doe ik btw)
Het middelbaar onderwijs is in ASO dus eigenlijk maar een algemene voorbereiding, je specificeert je pas in de Hogeschool of Universiteit
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Bij mij in het dorp(in Nederland) hebben we anders een zeer goed frietkot(belgisch)
 

DeletedUser

Gast
Er is juist wel algemene vorming. De bedoeling met ASO is dat je een manusje-van-alles bent. Stel dat je WeWi doet, moet je nog steeds een aardig woordje Frans en Engels kunnen spreken. In veel scholen krijg je in de WeWi richting zelfs een basis van economie. (6WeWi doe ik btw)
Het middelbaar onderwijs is in ASO dus eigenlijk maar een algemene voorbereiding, je specificeert je pas in de Hogeschool of Universiteit

dan wil ik staatsexamens omdat bij ons frans heel moeilijk wordt gemaakt, omdat we dicht bij brussel zitten, waardoor ik heel erg baal
 

DeletedUser19689

Gast
Staatsexamens zou ik ook beter vinden, dan weet je zeker dat iedereen op hetzelfde niveau zit. Anders kan je daarom je B-attest gaan aanklagen.
 

DeletedUser12379

Gast
Even iets anders over het zootje dat we nu België noemen.
Vandaag was een belangrijke dag in de geschiedenis van het Belgenland. Ik verduidelijk (voor zij die uit Nederland komen en dus niet mee zijn)

wat-met-de-dotaties-voor-koning-albert-prins-filip-en-prinses-elisabeth-id4657964-1000x800-n.jpg


Taalblad.be_vlag-kroning.jpg


0027.jpg


Wikipedia zei:
Bij de troonswisseling in België op 21 juli 2013, de nationale feestdag van België, vond in Brussel de troonsafstand plaats van koning Albert II van België, gevolgd door de inhuldiging van Filip van België als Koning der Belgen.
Sinds begin 2010 waren er geruchten van een mogelijke troonswisseling. De abdicatie was een unicum in de geschiedenis van de Belgische monarchie: geen enkele andere koning heeft spontaan zijn taken neergelegd. Enkel koning Leopold III diende in 1951 te abdiceren, zij het onder dwang naar aanleiding van de koningskwestie.

Wat denken jullie erover en wat denken jullie over onze nieuwe koning Filip?

Verder ook even inzoomen op het volgende:

link naar deredactie.be. Het gaat hier over de vele kosten van het koningshuis. Wat vinden jullie hier van?

graag jullie mening dus over de kosten van een koningshuis in België en de troonswissel.

gr, Max
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan