• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

België

DeletedUser

Gast
Dat echt niet alleen hoor...

Weet je hoeveel geld het scheelt

Klopt, dat speelt ook mee. Ik weet niet hoeveel geld het scheelt waardoor het lucratiever is om ouderen door te laten werken terwijl jongeren het werk ook kunnen doen. (Pensioen oudere t.o.v. uitkering jongere, beter betaald salaris oudere t.o.v. beginnend salaris jongere). Ik ben wel benieuwd naar dat kostenplaatje.
Maar wat belangrijk is dat de jongeren al vroeg worden geconfronteerd met het begrip werkloosheid en de angst daarvoor. En dat is belangrijk. zo creëer je een volgzame beroepsbevolking :)
 

DeletedUser

Gast
Wat jullie je voorstellen zal nooit gaan. Er zal altijd arm en rijk zijn. Allereerst door onze drang naar macht (elke mens heeft dit , hoe klein het maar is want als je duizend euro,zou kunnen krijgen zou je het nooit afslaan.). Ook al zal dit gedaan worden, dan zullen de gemiddelde klasse er de dupe van zijn , want als ze in de arme landen de werknemers er even veel moeten krijgen als hier zullen alroducten stijgen. Je kunt nu een jeans broek voor 20 euro kopen, hoeveel denk je dat het gaat zijn als de armere evenveel als de gemiddelde mens zou verdienen? 150...160...?
 

DeletedUser19689

Gast
En dan nu, iets wat mij veel stoort, en waarschijnlijk zal ik ook hier veel reactie op krijgen. Ik vind dat wij geen buitenlanders meer moeten binnen laten in ons land.... We hebben zelf al genoeg werkloosheid, en wij moeten daarom niet de marrokanen, turken, grieken, ... in het algemeen de armen in ons land laten. En dit is helemaal België zijn fout! Wij hebben de andere landen gevraagd voor jobs, omdat wij ons 'te goed' voelen om de vuilnisbakken te doen. Of wij vinden ons te 'hoog' voor de fabrieken. Wij willen een kantoor, vakantie. Zoals m'n in belgië zegt, wij moeten niet zo veel 'kak aan onze gat hebben'. Als we nu is een beetje meer de 'mindere' werken zouden doen, was er niet zo veel werkloosheid, volgens mij dan toch.

Wat een populistisch gezwets! Het zijn de buitenlanders, is deze plaat al niet stilletjes aan afgezaagd? Hoe lang horen we dit lied nu al? Ikke ikke ikke en de rest kan stikken, eigen volk eerst!
Primair is de wereld al geglobaliseerd, daar is niet tegen te doen. De dagen dat je enkel mensen kent uit je eigen dorp zijn voorbij. Nu staat iedereen in contact met iedereen. Vind je het vreemd dat mensen hun geluk gaan zoeken op plaatsen waar de leefomstandigheden beter zijn? Nee, ik denk het niet.
Secundair mogen we onze handjes kussen dat we buitenlanders hebben. We moeten potverdorie verpleegsters gaan zoeken in Spanje omdat we ze hier niet vinden. Belgen zijn vies van zo'n karweitjes, en dat gaat niet zomaar veranderen. We mogen blij zijn dat anderen deze jobs op zich willen nemen. Zo niet, zouden we waarschijnlijk onder andere met Italiaanse vuilnistoestanden, geen bejaardenzorg, geen kuisvrouwen,... zitten.
Om even terug te komen op de werkloosheid, dat valt nog redelijk goed mee in België. We zitten nog ver onder het Europese gemiddelde. Zo hard te klagen hebben we dus niet. Begrijp me niet verkeerd, elke werkloze (die wil werken) is er één teveel. Echter zijn er wel degelijk vacatures, waarom ze niet ingevuld geraken, is een raadsel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10508

Gast
Justaplayer, wat jij zegt bedoel ik nu juist. Wij voelen ons 'te goed' om achter een vuilniskar te staan, of om bedrijven te kuisen.
 

DeletedUser19689

Gast
Justaplayer, wat jij zegt bedoel ik nu juist. Wij voelen ons 'te goed' om achter een vuilniskar te staan, of om bedrijven te kuisen.

Dus moeten we dankbaar zijn om de buitenlanders dit willen doen in plaats van ze te verafschuwen. Zeker niet de grenzen dicht gooien zoals jij zegt dus.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
de mensen die het op de buitenlanders zetten, hebben meestal een IQ onder de 80 want oftewel zagen ze dat buitenlanders niet werken of dat ze de jobs van belgen pikken ;) vind ik altijd raar :confused:
 

DeletedUser

Gast
Het Belgische rechtsgebeuren slaat sowieso nergens op, je kan bij elke willekeurige rechtszaak zo naar binnen wandelen. Er staan niet eens klerken (of hoe je die noemt) bij de deur. Tenzij het een zaak van Dutroux-formaat is natuurlijk, maar bij 99% zou je in principe gewoon op de getuigenbank kunnen plaatsnemen als je in een gekke bui bent.

Overigens, als je veroordeeld wordt voor vernieling is dat volkomen terecht. Bendevorming is maar een deel van het vonnis, dus het lijkt me dat er wel wat meer aan de hand is dan alleen een bordje omhoog houden.
 

DeletedUser10508

Gast
Bericht veranderd, misschien ben ik een beetje té ver gegaan. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Het Belgische rechtsgebeuren slaat sowieso nergens op, je kan bij elke willekeurige rechtszaak zo naar binnen wandelen. Er staan niet eens klerken (of hoe je die noemt) bij de deur. Tenzij het een zaak van Dutroux-formaat is natuurlijk, maar bij 99% zou je in principe gewoon op de getuigenbank kunnen plaatsnemen als je in een gekke bui bent.

Overigens, als je veroordeeld wordt voor vernieling is dat volkomen terecht. Bendevorming is maar een deel van het vonnis, dus het lijkt me dat er wel wat meer aan de hand is dan alleen een bordje omhoog houden.

Zo heel veel is er niet aan de hand wat betreft de protestactie. Er zijn protestacties waar het er spannender aan toe gaat.

Maar deze mevrouw zegt het volgende in het artikel over bendevorming:
Nina Holland, een van deze Vrijwillige Verschijners: “Het is voor het eerst dat activisten op deze grond veroordeeld worden. Het is een forse stap, die helaas past binnen het plaatje dat er steeds meer repressie tegen activisten plaatsvindt.”

Dit gaat over democratie, of wat er nog van over is.
 

DeletedUser

Gast
Als jij een aardappelveld sloopt, mag je van mij een best een werkstraf krijgen die gelijk staat aan de moeite die het kost om zo'n oogst aardappels weer terug te krijgen.

Natuurlijk dan wel een ultralangzaam groeiende wilde soort, wat uit de bergen van Chili komt. Want dan ben je er zeker van dat er niks mee aan de hand is.
 

DeletedUser

Gast
De macht van Monsanto is ook diep geïnfiltreerd in het Belgische rechtssysteem. Protesteren tegen Gen-Tec-voer is een misdaad geworden.

http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2013/09/24/activisten-aardappelproces-opnieuw-veroordeeld-wegens-bendevorming

Het gaat niet om het protesteren tegen genetisch gemanipuleerde gewassen, het gaat erom dat ze hun protest uitten door het verwoesten van een onderzoeksobject, in dit geval een aardappelveld. Ten eerste is het geen veld met aardappels die geconsumeerd zouden worden, maar louter als onderzoek. Ten tweede is vandalisme nog steeds een strafbaar feit in België, en iets vernielen wat niet van jou is, IS vandalisme. Dat staat gewoon los van jouw, mijn, of iemand anders mening over genetisch gemanipuleerde gewassen.

Bekijk het zo, mensen mogen ook geen laboratorium van de universiteit binnendringen en daar alles kort en klein slaan omdat ze het een verachterlijk onderzoek vinden. Je mag dus ook geen aardappelveld waarop een onderzoek wordt uitgevoerd kapot maken, lijkt me toch wel logisch?

En die bendevorming, het gaat erover dat het een georganiseerde actie is, met voorbedachte rade. Dat heet dan inderdaad een bende, en geen legale organisatie. Staat echt volkomen los van die genetisch gemanipuleerde gewassen.
 

DeletedUser

Gast
Het gaat wel degelijk om de genetisch gemanipuleerde gewassen. Jullie moeten je niet zo kapot staren op die vernielde aardappels. Daar gaat het helemaal niet om.
Deze protestactie is met medeweten van de politie gehouden. Er was niets illegaals aan. Protesteer tegen Monsanto, protesteer tegen Shell, en noem nog maar een paar van dat soort bedrijven, en je krijgt de gehele rechterlijke macht vol over je heen. Bendevorming is hier totale onzin die alleen bedoeld is om actievoerders de mond te snoeren. Daar gaat het om. Demonstranten/actievoerders en bendes zijn twee totaal verschillende groepen! Het wordt steeds moeilijker om actie te voeren zonder dat je direct in de gevangenis belandt.
Dus haal je fixatie af van die paar aardappels (op dat illegale veld) en kijk naar wat er werkelijk aan de hand is. En dat is dat Monsanto zo'n vieze dikke vinger in de rechterlijke pap heeft.
 

DeletedUser

Gast
Het gaat wel degelijk om de genetisch gemanipuleerde gewassen. Jullie moeten je niet zo kapot staren op die vernielde aardappels. Daar gaat het helemaal niet om.
Deze protestactie is met medeweten van de politie gehouden. Er was niets illegaals aan. Protesteer tegen Monsanto, protesteer tegen Shell, en noem nog maar een paar van dat soort bedrijven, en je krijgt de gehele rechterlijke macht vol over je heen. Bendevorming is hier totale onzin die alleen bedoeld is om actievoerders de mond te snoeren. Daar gaat het om. Demonstranten/actievoerders en bendes zijn twee totaal verschillende groepen! Het wordt steeds moeilijker om actie te voeren zonder dat je direct in de gevangenis belandt.
Dus haal je fixatie af van die paar aardappels (op dat illegale veld) en kijk naar wat er werkelijk aan de hand is. En dat is dat Monsanto zo'n vieze dikke vinger in de rechterlijke pap heeft.

Oke, dus als we protesteren tegen radicaal-linkse complotfanatisten mogen we wel hun huizen in de fik steken? :)
 

DeletedUser

Gast
Als je dit antwoord bijvoorbeeld neemt:

Het gaat wel degelijk om de genetisch gemanipuleerde gewassen. Jullie moeten je niet zo kapot staren op die vernielde aardappels. Daar gaat het helemaal niet om.
Deze protestactie is met medeweten van de politie gehouden. Er was niets illegaals aan. Protesteer tegen Monsanto, protesteer tegen Shell, en noem nog maar een paar van dat soort bedrijven, en je krijgt de gehele rechterlijke macht vol over je heen. Bendevorming is hier totale onzin die alleen bedoeld is om actievoerders de mond te snoeren. Daar gaat het om. Demonstranten/actievoerders en bendes zijn twee totaal verschillende groepen! Het wordt steeds moeilijker om actie te voeren zonder dat je direct in de gevangenis belandt.
Dus haal je fixatie af van die paar aardappels (op dat illegale veld) en kijk naar wat er werkelijk aan de hand is. En dat is dat Monsanto zo'n vieze dikke vinger in de rechterlijke pap heeft.

Er wordt totaal niet ingegaan op het punt wat gemaakt wordt. Niemand is voor een verbod op die protesten, maar ze gaan wel te ver als ze dingen slopen. Maar nee, jij negeert dat volkomen en gaat een slap verhaal houden over Shell, bendevorming en het verschil tussen demonstranten en actievoerders.
 

DeletedUser

Gast
Als je dit antwoord bijvoorbeeld neemt:



Er wordt totaal niet ingegaan op het punt wat gemaakt wordt. Niemand is voor een verbod op die protesten, maar ze gaan wel te ver als ze dingen slopen. Maar nee, jij negeert dat volkomen en gaat een slap verhaal houden over Shell, bendevorming en het verschil tussen demonstranten en actievoerders.

Ik probeer juist duidelijk te maken dat totaal niet gaat over het punt waar jij je blijkbaar op kapot staart. Het onderwerp van dit artikel is de uitspraak van bendevorming (het criminaliseren van actievoerders) en het gaat niet over vandalisme. Wat jij doet is het onderwerp veranderen en naar een zijspoor brengen, een typische trol-actie.

Als jij zo'n artikel leest, is dan je conclusie dat er iets vernield is en dat daarom de uitspraak prima is?
Zoals in het artikel staat, de actie is gevoerd om een maatschappelijk probleem zichtbaar te maken; de motivatie van de actievoerders staat er duidelijk bij. Gaat dat volledig aan je voorbij? Niet interessant omdat er iets is vernield?

ps. ik had het niet over verschillen tussen demonstranten en actievoerders maar over het verschil tussen actievoerders en bendes. Kwestie van begrijpend lezen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Als jij zo'n artikel leest, is dan je conclusie dat er iets vernield is en dat daarom de uitspraak prima is?
Zoals in het artikel staat, de actie is gevoerd om een maatschappelijk probleem zichtbaar te maken; de motivatie van de actievoerders staat er duidelijk bij. Gaat dat volledig aan je voorbij? Niet interessant omdat er iets is vernield?

Overigens, als je veroordeeld wordt voor vernieling is dat volkomen terecht. Bendevorming is maar een deel van het vonnis, dus het lijkt me dat er wel wat meer aan de hand is dan alleen een bordje omhoog houden.

Kwestie van begrijpend lezen.

Ik zeg dus, nogmaals, dat men best tegen dat maatschappelijk probleem mag ageren, maar dat je geen dingen kapot moet slaan. Als jij je standpunt duidelijk moet maken door dingen kapot te slaan, doe je iets fout.
 
Bovenaan