• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

België

DeletedUser19689

Gast
Over de troonswisseling, saaie bedoeling. Geen kat dat het interessant vindt, ze moeten het moderner maken. Er moet als het ware een heel volksfeest rond gebouwd worden. Verscheidene interessante activiteiten. Laat bv. Netsky, Basto, Dimitri Vegas & Like Mike, Natalia, Het Hof van Commerce,... optreden. Op deze manier maak je er een feest van. Nu is het hoogtepunt dat Filip aan een kraampje vol met witloof staat:p.

Over de monarchie, onnodig doch onvermijdelijk. Ik begrijp ten zeerste dat we ze niet zomaar op straat kunnen zetten. Toch moeten ze een nog meer protocollaire functie hebben. Geen aanwezigheid bij regeringsonderhandelingen etc. Over de dotaties, waarom moeten ze allemaal zoveel krijgen? Ten eerste zie ik dus al helemaal niet in waarom Astrid en Laurent dotaties moeten krijgen. Geef dat eens enkel aan de Koning en zijn opvolger (en de afgetreden). Albert en Fabiola kunnen het ook wel met een kleiner pensioentje rooien hoor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Maximus le Petit

Winnaar Adventswedstrijd 2019
Over de troonswisseling, saaie bedoeling. Geen kat dat het interessant vind, ze moeten het moderner maken. Er moet als het ware een heel volksfeest rond gebouwd worden. Verscheidene interessante activiteiten. Laat bv. Netsky, Basto, Dimitri Vegas & Like Mike, Natalia, Het Hof van Commerce,... optreden. Op deze manier maak je er een feest van. Nu is het hoogtepunt dat Filip aan een kraampje vol met witloof staat:p.

Mee eens. Ikzelf zat een ganse dag in de auto, dus heb ik het niet meegevolgd, enkel 's avonds es naar het nieuws kort gekeken. Al bij al vond ik het niet zo spectaculair.
Anderzijds ben ik wel opgetogen met een koning als Filip. Ik heb het gevoel dat hij een betere koning zal zijn dan zijn vader Albert. Maarja... beter, wat is beter?



Over de monarchie, onnodig doch onvermijdelijk. Ik begrijp ten zeerste dat we ze niet zomaar op straat kunnen zetten. Toch moeten ze een nog meer protocollaire functie hebben. Geen aanwezigheid bij regeringsonderhandelingen etc. Over de dotaties, waarom moeten ze allemaal zoveel krijgen? Ten eerste zie ik dus al helemaal niet in waarom Astrid en Laurent dotaties moeten krijgen. Geef dat eens enkel aan de Koning en zijn opvolger (en de afgetreden). Albert en Fabiola kunnen het ook wel met een kleiner pensioentje rooien hoor.

Ook helemaal mee akkoord, we kunnen hem niet van de ene op de andere dag vervangen door bijvoorbeeld een president (hoewel ik een president liever zie dan een koning omdat een koning wordt opgevolgd en een president verkozen wat ik toch een stuk democratischer vind!)
Al die dotaties tenslotte... ik snap ook niet waarom een prins als Laurent (bijvoorbeeld) zoveel geld dat tot slot van rekening van ons komt(!!!) moet ontvangen. Ik noem dat lui zijn en profiteren dat je toevallig in het koningshuis thuis hoort.

Hoe het komt dat de Nederlanders veel enthousiaster zijn... is voor mij tot heden een raadsel gebleven.
 

DeletedUser19689

Gast
Hoe het komt dat de Nederlanders veel enthousiaster zijn... is voor mij tot heden een raadsel gebleven.

Dat ligt gewoon al aan de structuur van België. Het botst sowieso al op communautair vlak tussen Vlamingen en Walen. Aangezien het koningshuis Frans getint is voelen Vlamingen zich in de steek gelaten waardoor je die massale koningsgekte mist. In Nederland heb je dat probleem niet, en dat koningshuis is ook vele malen moderner. Ook veel losser, Filip is net zoals Albert een stijve hark.
 

DeletedUser

Gast
Overig niet alleen de nederlandse koninklijke familie hoor. De engelse behoren er ook bij dus ik weet niet waarom iedereen zo blij is met die royal baby.. weer een kind van de duivel op de aarde.
 

DeletedUser13380

Gast
Dat is wel heel overdreven. Het is niet altijd een kind van de duivel. :confused:
 

DeletedUser

Gast
Dat is wel heel overdreven. Het is niet altijd een kind van de duivel. :confused:

Jawel hoor er zijn heel wat koniklijke familie hier op de aarde die satanisten zijn.
En deze families huwlijke hun kinderen uit aan de andere families.
Denk je echt dat Willem alexander maxiama echt op vakantie is tegen gekomen ofsoo ? xD

En deze families zijn 1 voor 1 satanisten. Waarom wou beatrix niet mee werken aan een dna test toen die tijd ?
Ik weet het antwoordt wel; Hier zou 100 procent uit gekomen zijn dat zij niet van deze wereld is :)
 

DeletedUser10508

Gast
Ik heb niet alle reacties gelezen, en dit is puur MIJN mening.

Vlaanderen is gelijk aan de Walen. Maakt niet uit hoe je het wilt keren en draaien, ze blijven gelijk. Dan, Vlaanderen naar Nederland komen? Neen bedankt. Nederland is niks voor mij, hun taal ook gewoon. Maar zo zullen zij ook over ons denken, hahaha!

En dan nu, iets wat mij veel stoort, en waarschijnlijk zal ik ook hier veel reactie op krijgen. Ik vind dat wij geen buitenlanders meer moeten binnen laten in ons land.... We hebben zelf al genoeg werkloosheid, en wij moeten daarom niet de marrokanen, turken, grieken, ... in het algemeen de armen in ons land laten. En dit is helemaal België zijn fout! Wij hebben de andere landen gevraagd voor jobs, omdat wij ons 'te goed' voelen om de vuilnisbakken te doen. Of wij vinden ons te 'hoog' voor de fabrieken. Wij willen een kantoor, vakantie. Zoals m'n in belgië zegt, wij moeten niet zo veel 'kak aan onze gat hebben'. Als we nu is een beetje meer de 'mindere' werken zouden doen, was er niet zo veel werkloosheid, volgens mij dan toch.
 

DeletedUser

Gast
Ik heb niet alle reacties gelezen, en dit is puur MIJN mening.

Vlaanderen is gelijk aan de Walen. Maakt niet uit hoe je het wilt keren en draaien, ze blijven gelijk. Dan, Vlaanderen naar Nederland komen? Neen bedankt. Nederland is niks voor mij, hun taal ook gewoon. Maar zo zullen zij ook over ons denken, hahaha!

En dan nu, iets wat mij veel stoort, en waarschijnlijk zal ik ook hier veel reactie op krijgen. Ik vind dat wij geen buitenlanders meer moeten binnen laten in ons land.... We hebben zelf al genoeg werkloosheid, en wij moeten daarom niet de marrokanen, turken, grieken, ... in het algemeen de armen in ons land laten. En dit is helemaal België zijn fout! Wij hebben de andere landen gevraagd voor jobs, omdat wij ons 'te goed' voelen om de vuilnisbakken te doen. Of wij vinden ons te 'hoog' voor de fabrieken. Wij willen een kantoor, vakantie. Zoals m'n in belgië zegt, wij moeten niet zo veel 'kak aan onze gat hebben'. Als we nu is een beetje meer de 'mindere' werken zouden doen, was er niet zo veel werkloosheid, volgens mij dan toch.

Het ligt niet aan de buitenlanders dat er werkloosheid is. Kapitalisme is het grote probleem. Kapitalisme kan niet zonder werkloosheid! Stel je voor dat iedereen een baan zou hebben. Zou dat niet een enorme machtsverschuiving teweeg brengen? Werkgevers hebben dan geen macht meer over arbeiders. Arbeiders kunnen een dikke middelvinger opsteken als ze verkeerd behandeld worden of onderbetaald worden.
Daarom zal er altijd werkloosheid zijn in onze democratie. En hoe meer werkloosheid, hoe meer er met de rechten van de arbeider kan worden gesold en hoe slechter ze betaald krijgen. Hoe meer werkloosheid er is, hoe gunstiger het dus is voor de bedrijven.
En het is de grote kunst om de onderste klassen tegen elkaar aan te laten trappen. Arbeiders die hun baan dreigen te verliezen te laten geloven dat de buitenlanders schuld hebben aan die situatie. De buitenlanders treft geen enkele blaam, het systeem treft alle blaam.

Werkloosheid ga je dus niet tegen door buitenlanders te weren, maar daar zul je het systeem voor moeten veranderen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Dat zal het zeker. Alleen niet in de levens van jou, jou kinderen, jou kleinkinderen etc. Miss pas over 300 jaar.
De wereld is nu nog aan het strijden oor normale rechten van homo's, vrouwen, gehandicapten.
 

DeletedUser10508

Gast
Dat zal het zeker. Alleen niet in de levens van jou, jou kinderen, jou kleinkinderen etc. Miss pas over 300 jaar.
De wereld is nu nog aan het strijden oor normale rechten van homo's, vrouwen, gehandicapten.

Ik blijf erbij, het zal niet gebeuren. En moest er nu iets komen dat de rijken bv meer moeten betalen als armen, dan gaan de rijken er weer tegen in. Maar je kan wel gelijk hebben, maar er word ook verteld dat over 300 jaar onze wereld zal vergaan, etc etc.
 

DeletedUser

Gast
Maar oke, dat is dus ook de reden dat de pensioensgerechtigde leeftijd steeds verder naar boven opgekrikt wordt. Waarom mensen langer laten werken als er zoveel jeugdwerkloosheid is? Juist, om de werkloosheid in stand te houden.
 
Bovenaan