• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

onzin. Op het moment dat doodstraf wordt ingevoerd komt het voor dat mensen onterecht de doodstraf krijgen, iets wat verschrikkelijk is.

Lijkt me heel sterk dat als je deze mannetjes executeerd dat je een onschuldige te pakken hebt. Ze hebben het nota bene zelf op film gezet.
Ik ben ook niet voor het minste of geringste. Alleen voor mensen die totaal niets bijdragen aan de maatschappij.

Deze gastjes, tjah, dat is een geval van stoerdoenerij, ze fokken elkaar op en daar moeten ze voor afzien door al hun luxe af te nemen, ze zullen het wel leren. Indien niet, dan wordt hen gewoon nog meer afgenomen, enz. Ben er van overtuigd dat enkele van deze mannen an sich geen psychopatische neigingen hebben, ze zijn maw nog niet verloren.

Persoonlijk noem ik ze een verloren zaak. Ze hebben blijkbaar totaal geen moreel kompas als ze zelfs maar in staat zijn tot dit soort dingen. Elkaar opfokken of niet, er is een grens en dit gaat er ver overheen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Tja... wat moet je met dit soort mensen?!
Persoonlijk zou ik kiezen voor:
- 30 jaar cel
- Niet zo'n luxe cel als in Nederland ;)
- Als ze eruitkomen, de rest van hun leven onder toezicht plaatsen.
- Ruime vergoeding aan slachtoffer in de vorm van excuusbrief & geld.
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Lijkt me heel sterk dat als je deze mannetjes executeerd dat je een onschuldige te pakken hebt. Ze hebben het nota bene zelf op film gezet.
Ik ben ook niet voor het minste of geringste. Alleen voor mensen die totaal niets bijdragen aan de maatschappij.



Persoonlijk noem ik ze een verloren zaak. Ze hebben blijkbaar totaal geen moreel kompas als ze zelfs maar in staat zijn tot dit soort dingen. Elkaar opfokken of niet, er is een grens en dit gaat er ver overheen.

Pluisjen, meestal kan ik me vinden in jouw redeneringen. Nu niet helemaal.
Wat mijn mening is over deze jongeren: enkelen zijn inderdaad totaal 'verloren' en hebben door foute opvoeding of gewoon andere factoren geen vooruitzicht meer op een toekomst. Als er zo twee in een groep zitten, en als de rest gewoon erg dom is en opkijkt naar die anderen, dan gaan ze heus wel meedoen. Neem hen uit de groep, plaats hen in een totaal andere omgeving en leg hun focus op werk, ze zullen andere mensen zijn. Vrij zeker van dat enkelen gewoon puur uit meeloperij meedoen omdat ze echt geen verstandelijke vermogens hebben om te beseffen dat dit fout is, zelf zijn ze vaak gewoon geen gevaar omdat ze nooit initiatief nemen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Het probleem is dat ik extreme meelopers zoals jij beschrijft ook beschouw als verloren zaken. Voor jezelf nadenken en beslissingen maken is een van de vereisten om een nuttig onderdeel van een maatschappij te zijn. Meelopers heb je helemaal niks aan.
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Oké, indien je het zo stelt heb je gelijk. Toch heb je mensen op alle niveau's 'nodig' vind ik zelf, maar er zou hen hoe dan ook een soort straf moeten gegeven worden in de vorm van een verbod om ooit nog een werkloosheidsuitkering/leefloon te krijgen. Op die manier zullen ze wel werken, er is overal wel werk te doen waar je geen groot licht voor moet zijn, maar het moet toch gedaan worden hé...
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Oké, indien je het zo stelt heb je gelijk. Toch heb je mensen op alle niveau's 'nodig' vind ik zelf, maar er zou hen hoe dan ook een soort straf moeten gegeven worden in de vorm van een verbod om ooit nog een werkloosheidsuitkering/leefloon te krijgen. Op die manier zullen ze wel werken, er is overal wel werk te doen waar je geen groot licht voor moet zijn, maar het moet toch gedaan worden hé...

Dan zou je wel mensen die omgoede reden geen werk hebben nog dieper de put in helpen.

Wat zo een gasten betreft. Je zou ze eens moeten kunnen laten aanvoelen wat de slachtoffers voelen en dan heb ik het niet alleen maar over de fysieke pijn.
Mensen die zoiets doen kan ik niet als mens aanzien. Iemand anders in elkaar rammelen, het filmen en er dus ook nog genot van hebben is gewoonweg krankzinnig en abnormaal.
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Weet jij wat ik krankzinnig en abnormaal vind?
Dat sommigen hier van mening zijn dat deze mensen maar gedood moeten worden of dat we ze lichamelijke / geestelijke pijn moeten 'geven'.

Dat is verlaging tot hetzelfde niveau dat jullie zo haten! Geef die mensen gewoon een celstraf en laat ze het slachtoffer vergoeden...
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Ik vind het niet bepaald verlagen tot hetzelfde niveau. Ik wil ze niet executeren omdat ik het een fijne gedachte vind om ze dood te maken. Ik wil ze executeren omdat ze niets toevoegen aan de maatschappij en we al meer dan genoeg mensen te onderhouden hebben.

Een celstraf kost tien tot honderden duizenden euros. Geld dat veel beter besteed kan worden dan aan dit soort tuig wat nooit iets nuttigs zal doen gezien hoe extreem makkelijk ze aan te zetten zijn tot zinloze criminaliteit.

Totdat we slavenarbeid terug invoeren zodat deze mensen een netto positieve invloed op de wereld kunnen hebben, zijn ze 100% menselijk afval dat opgeruimd dient te worden.

Dan kunnen we die uitgespaarde centen gebruiken om die arme man schadeloos te stellen en dan wordt iedereen er beter van.
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Ik vind het niet bepaald verlagen tot hetzelfde niveau. Ik wil ze niet executeren omdat ik het een fijne gedachte vind om ze dood te maken. Ik wil ze executeren omdat ze niets toevoegen aan de maatschappij en we al meer dan genoeg mensen te onderhouden hebben.

Een celstraf kost tien tot honderden duizenden euros. Geld dat veel beter besteed kan worden dan aan dit soort tuig wat nooit iets nuttigs zal doen gezien hoe extreem makkelijk ze aan te zetten zijn tot zinloze criminaliteit.

Totdat we slavenarbeid terug invoeren zodat deze mensen een netto positieve invloed op de wereld kunnen hebben, zijn ze 100% menselijk afval dat opgeruimd dient te worden.

Dan kunnen we die uitgespaarde centen gebruiken om die arme man schadeloos te stellen en dan wordt iedereen er beter van.

Het verbaast mij überhaupt dat jij voor de doodstraf bent, maar dat is een andere discussie. Ik denk dat je dit soort gasten het beste een tijdje met de mariniers kunt laten meelopen. Dan leren ze wat discipline en flink afzien.
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Dus we moeten ze maar vermoorden, omdat ze anders geld kosten :O Dat is echt onmenselijk...
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Ik zie het niet als straf. Ik zie het als schoonmaken. Je moet niet mensen doodmaken als straf. Een straf is iets om van te leren, maar dat zijn ook veel mensen vergeten blijkbaar.

En een paar jaar verplicht bij de mariniers zou misschien ook helpen. Leren ze nog wat nuttigs. Hoewel we op een gegeven moment ook wel weer genoeg mariniers hebben.
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

En moeten we ook mensen met een IQ van 50 doodmaken, omdat ze niks toevoegen, maar wel geld kosten?!
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

En moeten we ook mensen met een IQ van 50 doodmaken, omdat ze niks toevoegen, maar wel geld kosten?!

Dat is een lastigere zaak. Maar die mensen hebben zelf niks fout gedaan, dus dat vind ik persoonlijk niet zo'n groot probleem. Wel ben ik er voor dat ze zich niet voortplanten, zeker als de reden van hun lage IQ erfelijk is.

Want dat is ook een heel natuurlijk probleem namelijk. Als je ernstig genetisch zieke mensen in leven laat en zich voort laat planten, krijg je er alleen maar meer van. Uiteindelijk gaat wel je hele beschaving kapot als je steeds minder mensen hebt om steeds meer mensen te ondersteunen.

Dat mag je best onmenselijk noemen. Ik noem het meer pragmatisch. Je kunt maar zoveel mensen ondersteunen voor iedereen er onder gaat leiden. Dat gaan we de komende jaren nog zien met de babyboomers die met pensioen gaan denk ik... heel erg veel mensen die ineens alleen maar geld nodig hebben en veel minder mensen die dat geld moeten verdienen.

Het enige potentieel wetenschappelijk onderbouwbare verhaal (pas op: geen echt wetenschappelijk onderzoek, gewoon een anecdote van mij) over waarom in 2012 de wereld zou kunnen vergaan is dat we inmiddels 67 jaar na de tweede wereldoorlog tellen. Dat betekent dat de babyboomers nu allemaal tussen de 65 en 67 zijn en dus stoppen met werken. En waarschijnlijk nog wel 20 jaar te gaan hebben. En lang niet zo veel kinderen hebben zelf.

Maar goed. Dat is een side-topic. Alleen even om aan te geven dat dingen die voor sommigen onmenselijk klinken lang niet altijd kwaadaardig bedoeld hoeven zijn.
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Maar die mensen hebben zelf niks fout gedaan, dus dat vind ik persoonlijk niet zo'n groot probleem.

Ow... dus je maakt die 7 mensen WEL dood om te straffen?
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Nee. Een straf is iets waar je van leert. Doodmaken is om op te ruimen.

Tis net als een reparatie. Iets op de vuilnisbelt gooien noem je ook geen "reparatie". Je gooit iets op de vuilnisbelt omdat het teveel tijd en moeite kost om het nog te repareren.

Likewise, van mensen die zich zo gedragen is het bijna niet meer de moeite om ze terug op het juiste pad te helpen. Die kun je beter gewoon weggooien en je tijd en moeite steken in mensen waar je nog wel wat aan hebt.
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Wat je zegt klopt niet met elkaar.

1. Die misdadigers moeten dood, omdat ze geen nut meer hebben voor de maatschappij en wel geld kosten, ze moeten NIET dood als straf.
2. Mensen met een IQ van 50 hoeven NIET dood, terwijl zij ook geen nut hebben voor de maatschappij en wel geld kosten.

Als argument hiertegen voer jij aan dat je geen problemen hebt met groep 2, omdat zij zelf niks fouts hebben gedaan. Groep 1 heeft dus wel iets fouts gedaan, en die wil jij wel dood zien, groep 2 niet. De reden waarom je ze dood wil zien: Zij hebben iets fout gedaan, zij moeten dus gestraft worden.

En sowieso vind ik wat jij zegt heel gevaarlijk... dat je moet doodmaken om 'op te ruimen'. Dat soort uitspraken moet je mee oppassen ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Waar het fout gaat is dat jij "straf" verkeerd ziet. Een straf is een actie die je oplegt met als doel iemand te laten leren van zijn fouten. Iemand dood maken is per definitie geen straf, want je kunt onmogelijk iemand daarvan laten leren.

Tuig mag dood (Niet "misdadigers". Een zeer specifieke subset daarvan.) omdat het zijn recht op leven verspeeld heeft door een gevaar te zijn voor de maatschappij en daarvoor niets terug te geven.
Mensen met een geestelijke afwijking zijn over het algemeen geen gevaar voor de mensheid. Daarnaast kunnen ze er niks aan doen. En, zoals ik al zei, als ze zich niet voortplanten verdwijnt het grootste deel vanzelf. In elk geval tot het er zo weinig zijn dat we het ons weer kunnen veroorloven ze te helpen.

Het voornaamste probleem imho is momenteel dat er teveel mensen zijn die op deze manier niet nuttig zijn voor de samenleving. Zoveel, dat de hele samenleving er momenteel last van heeft. Dan kunnen we het best beginnen met vegen aan de onderkant. Het afvoerputje leeg laten lopen, zegmaar.

En hopelijk kunnen we stoppen voor we dingen moeten gaan doen die echt vervelend zijn. Maar persoonlijk vind ik het opruimen van dit soort tuig daar niet onder vallen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Straf zie ik niet als een actie die je oplegt met als iemand te laten leren van zijn daden. Deels misschien wel, maar het gaat mij om het boeten!

En jij praat over mensen alsof het dingen zijn... 'Ja we kunnen ze wel doden, omdat we er last van hebben'.

Terug inhoudelijk: Tuig mag dus dood, omdat ze een gevaar zijn voor de maatschappij, en niks teruggeven. Oplossing: Stop ze in de gevangenis (dan zijn ze geen gevaar meer), en laat ze werken (dan geven ze iets terug). Dan hoef je niet op zo'n onmenselijke manier te handelen!
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Je zegt onmenselijk net alsof dat wat betekent, maar het is zo'n heerlijk hypocriete term :p

Helaas is slavenarbeid ook verboden, dus werken in de gevangenis mag niet echt. En de gevangenis betekent dat ze jarenlang een heleboel geld kosten, wat dan weer ten koste gaat van al die andere mensen die het veel harder nodig hebben.

Oh, en jij bent degene die vindt dat mensen moeten boeten voor hun daden, ook als ze er niks van leren. Is dat niet net zo onmenselijk? Misschien nog wel erger, want jij bent blijkbaar voor dat die mensen weer vrijgelaten worden om nog meer onschuldigen in elkaar te trappen. Tenslotte gaat het om het boeten, niet om het leren dat je dat niet nog een keer moet doen?
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Het betekent wel degelijk wat ;) Ondere andere dat ik jou gevoelloos vind...
Slavenarbeid is verboden, net zoals mensen vermoorden. En dat laatste is ietsje meer verboden.

Ik zeg nergens dat het ze er niet van moeten leren. Het enige wat ik zeg is dat ik het aspect boeten belangrijker vind. Als je snoepjes steelt, moet je naar je kamer, zo simpel is het. Niks onmenselijks aan... Dus nogmaals: Het gaat ook om het leren, maar ik vind dat de nadruk op boeten moet liggen.

Dan nog even waarom ik jou onmenselijk (gevoelloos) vind: Blijkbaar vind je geld belangrijker dan mensenlevens, ookal hebben die mensen slechte dingen gedaan.

E: Nu eerst naar school ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan