• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Dus. Jij vindt dat het belangrijker om mensen te laten boeten, ook als dat ten koste gaat van het leren waardoor ze dezelfde fout blijven maken en dus meer mensen pijn doen. Ik vind dat het belangrijker is om mensen af te leren anderen pijn te doen dan om ze te laten boeten. En dat het soms niet mogelijk is om mensen terug te laten komen in de maatschappij. Maar ik, die de onschuldigen beschermen belangrijker vind dan de schuldigen straffen, ben de gevoelloze.

En jij vindt het belangrijker om criminelen jarenlang een leven te geven, dan om onschuldige mensen die zonder hun eigen schuld in een slechte situatie vast zitten te helpen een bestaan op te bouwen. En ik, die liever iedereen een kans geeft in plaats van mensen die er niet meer verdienen twee, ben de gevoelloze?

Interessante blik op de wereld. Ik vind geld niet belangrijker dan mensenlevens. Ik ben simpelweg iemand die begrijpt dat je een euro maar 1x uit kunt geven, dat er niet zoveel zijn, en dat je dan moet gaan kiezen waar ze heen gaan. En dan geef ik er liever een paar aan mensen die heel graag wat nuttigs willen doen met hun leven in plaats van een enorme berg aan mensen die heel graag op straat weerloze mensen in elkaar trappen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

He pluisjen,

Heb jij nooit overwogen om in Noord-Korea of Syrië te gaan wonen? Ik denk dat jij daar met dit soort opmerkingen wel populair zal zijn, of je in ieder geval thuis zult voelen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

He pluisjen,

Heb jij nooit overwogen om in Noord-Korea of Syrië te gaan wonen? Ik denk dat jij daar met dit soort opmerkingen wel populair zal zijn, of je in ieder geval thuis zult voelen.
Nou doe je zijn standpunt af als onzin in plaats van erover te discussiëren. Dat vind ik dan toch wel jammer, want hier zijn discussies meer op zijn plaats dan wellis-nietis spelletjes.
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Tsk. Dat vind ik een beetje jammer Peter. Mijn standpunt is dan misschien wel controversieel, maar er is wel over nagedacht en het is wel onderbouwd. Dat soort opmerkingen mag je maken naar mensen die zomaar wat roepen, maar dat hoort niet bij mensen die daadwerkelijk een echte mening over iets hebben, ook al is dat er een waar je het blijkbaar niet mee eens bent.
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Tsk. Dat vind ik een beetje jammer Peter. Mijn standpunt is dan misschien wel controversieel, maar er is wel over nagedacht en het is wel onderbouwd. Dat soort opmerkingen mag je maken naar mensen die zomaar wat roepen, maar dat hoort niet bij mensen die daadwerkelijk een echte mening over iets hebben, ook al is dat er een waar je het blijkbaar niet mee eens bent.

Een mening waar over nagedacht is kan ik altijd waarderen. Opmerkingen dat volk zoals dat in het filmpje moeten afgeschoten worden, kan ik begrijpen als emotie en niet letterlijk zo bedoeld.
Echter, de manier waarop jij praat over mensen die een misstap hebben begaan, hoe erg dan ook, en vooral de opmerking over mensen met een IQ van 50, krijg ik beelden van hakenkruizen, zwarte uniformen en een man met een klein snorretje voor mijn ogen.

Ik deel vaak jouw mening over tal van onderwerpen, maar op dit punt sta ik recht tegenover je.
Het idee alleen dat een weldenkend mens als jij, tenminste dat beeld had ik tot nu toe van jou, er zulke meningen op na houdt maakt me misselijk en vervult me met plaatsvervangende schaamte dat wij beiden tot dezelfde diersoort behoren.

Zelfs de meest primitieve diersoorten gaan zo niet met elkaar om. Jouw mening op deze manier presenteren maakt jou in mijn ogen erger dan die snotapen uit dat filmpje.
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Zelfs de meest primitieve diersoorten gaan zo niet met elkaar om.

Heh. Jij kent vast niet veel diersoorten als je dat denkt.

Anyway, het staat je vrij om recht tegenover te staan in mening, maar het zou helpen als je je eigen mening onderbouwt. Momenteel is het alleen maar persoonlijke aanvallen en hyperbool, en met dat soort dingen klink je nu een beetje als Gozilla. Als je het er niet mee eens bent, laat dan je eigen standpunt horen in plaats van mij te lopen beledigen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Heh. Jij kent vast niet veel diersoorten als je dat denkt.

Anyway, het staat je vrij om recht tegenover te staan in mening, maar het zou helpen als je je eigen mening onderbouwt. Momenteel is het alleen maar persoonlijke aanvallen en hyperbool, en met dat soort dingen klink je nu een beetje als Gozilla. Als je het er niet mee eens bent, laat dan je eigen standpunt horen in plaats van mij te lopen beledigen.

Je hebt kunnen lezen dat ik vind dat die jongens een tijdje naar de mariniers zouden moeten, om ze een beetje discipline onder andere bij te brengen.

Als ik zeg dat ik bij jouw ideeën beelden van hakenkruizen e.d. voor ogen krijg, dan moet dat een goed verstaander genoeg zeggen over mijn mening. Ik schat jou wat dat betreft nog wel zo in dat je dan geen verdere uitleg nodig hebt.
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Tsjah ik heb niks tegen mensen naar de mariniers sturen, maar ik vind dat het voor deze knaapjes gewoon te laat is. Je noemt ze mensen die een "misstap" begaan hebben, maar persoonlijk zie ik dit meer als mensen die het hekje voor de afgrond los geschroeft hebben, een flinke aanloop hebben genomen en in volle sprint naar beneden gedoken zijn.

En wat betreft de vergelijking met hakenkruizen en snorretjes, tsjah. Dan ben je blijkbaar in de veronderstelling dat ik iedereen die er uit ziet als zo'n snotjochie op deze manier ga behandelen ofzo? Dat was namelijk niet bepaald wat ik gezegd heb.

Ik zeg alleen dat er een grens is, en dat voorbij die grens je mensen gewoon als afval van de maatschappij mag zien en behandelen, en dat deze personen die grens voorbij zijn gegaan door hun eigen stomme acties. Als je in staat bent dit soort beslissingen als in die video tentoongesteld te kunnen maken, dan ben je in mijn ogen reddeloos verloren. En ik vind het niet terecht als de rest van de wereld (zoals het slachtoffer) daarvoor op moet draaien omdat mensen het een raar idee vinden dat je je rommel op moet ruimen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

En wat betreft de vergelijking met hakenkruizen en snorretjes, tsjah. Dan ben je blijkbaar in de veronderstelling dat ik iedereen die er uit ziet als zo'n snotjochie op deze manier ga behandelen ofzo? Dat was namelijk niet bepaald wat ik gezegd heb.


Ik heb je wel zien posten anders dat je mensen die geen waarde voor de samenleving hebben omdat ze bijvoorbeeld een IQ van 50 hebben wilt doden.
Dat is wat mij het meeste stuit. En dat bedoel ik met die hakenkruizen etc. Die Oostenrijkse mijnheer die in Duitsland het een en ander te vertellen had in de jaren 30 en 40 van de vorige eeuw. Die dacht daar namelijk hetzelfde over.

Maar blijkbaar heb jij geen moeite om pasgeboren baby'tjes bij hun moeder weg te halen om ze bij het afval te zetten. Je kunt ze maar niet vroeg genoeg kwijt zijn nietwaar?

Een van de verworvenheden van de huidige (beschaafde) maatschappij is dat we voor zwakkeren opkomen, maar dat stukje opvoeding is jou waarschijnlijk vreemd.
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Wut? Volgensmij heb je iets verkeerd gelezen of ik heb iets verkeerd uitgelegd. Ik zei dit:

Dat is een lastigere zaak. Maar die mensen hebben zelf niks fout gedaan, dus dat vind ik persoonlijk niet zo'n groot probleem. Wel ben ik er voor dat ze zich niet voortplanten, zeker als de reden van hun lage IQ erfelijk is.

Want dat is ook een heel natuurlijk probleem namelijk. Als je ernstig genetisch zieke mensen in leven laat en zich voort laat planten, krijg je er alleen maar meer van. Uiteindelijk gaat wel je hele beschaving kapot als je steeds minder mensen hebt om steeds meer mensen te ondersteunen.

Daarmee bedoelde ik niet dat ze allemaal dood moeten. Tenzij je "niet voortplanten gezien je kinderen ook net zo ziek ter wereld komen" ziet als "allemaal doodmaken" althans.

Zoals ik zei; het is niet de schuld van die mensen dat ze zo geboren zijn. En dus kun je ze dat ook niet kwalijk nemen. Zei vallen onder de "zwakkeren" waar we voor op moeten komen, zoals je zelf al zegt.

Mensen die voor de lol mensen doodschoppen daarentegen, zijn juist degenen waar we die zwakkeren tegen moeten beschermen. Die verdienen zelf helemaal geen bescherming. Die kans hebben ze vergooid.
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Als je ernstig genetisch zieke mensen in leven laat en zich voort laat planten, krijg je er alleen maar meer van

Deze zin heb ik dus verkeerd begrepen? Lijkt mij niet veel van over om over te twijfelen.
Daar komt bij dat je dan ergens een grens moet trekken, die je niet kunt trekken. Ik kan in mijn genen drager zijn van een ziekte, maar die ziekte niet zelf hebben. Mag ik dan geen kinderen krijgen?
Vrouwen boven de 35 hebben een 3-4 keer hogere kans op het krijgen van een baby met syndroom van Down. Alle vrouwen boven de 35 verplicht steriliseren?
Bepaalde genetische afwijkingen komen pas op latere leeftijd naar boven. Hmmmm dit wordt een moeilijke zaak. Weet je wat we testen foetussen op MS e.d. kan er altijd nog abortus gepleegd worden.
En last but not least. Als iemand met een genetische ernstige ziekte, mocht die al kinderen willen, is de kans grofweg 25% dat de nakomeling dezelfde genetische ziekte heeft. Hoe was je van plan dat op te lossen?

Jouw kennende heb je ook over de oplossingen gedacht, je bent niet iemand die alleen maar dingen roept.
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Persoonlijk ben ik van mening dat de medische technologie ver genoeg gevorderd is dat we best kunnen beginnen met het indexen van genetische ziektes in een poging om een groot deel daarvan uit te bannen. Medicijnen zijn uiteindelijk niet meer dan symptoom bestrijding als ze er voor zorgen dat de genetische defecten die de ziekte veroorzaken zich daardoor steeds verder kunnen verspreiden.

Wat betreft oudere vrouwen en syndroom van Down, hoewel ik persoonlijk voorstander ben van kinderen krijgen op jonge leeftijd, betekent "3 tot 4x zo hoog" niet veel meer dan ipv 1 op de 1000 kinderen, 1 op de 300 kinderen het heeft. Overigens, als je zwanger bent wordt je al vertelt dat je een test kun doen op Down syndroom en kunt aborteren indien positief, als je dat wil. Zelfde geldt voor meer van dat soort ziektes.

Dat kun je natuurlijk verder door trekken. Als je bepaalde genetische afwijkingen kunt zien, dan kun je ook mensen daarop testen, en zo een risico profiel maken. Op die manier kun je een heleboel zieke kinderen voorkomen.
(En voor je begint over "immoreel", dat gebeurt al sinds mensenheugenis... waarom denk je dat incest al sinds jaar en dag verboden is? Een van de grote redenen is precies die risico vermijding.)

Oh en wat betreft dat "niet voortplanten", dat was te kort gesproken. Ik bedoelde, niet onderling. 25% kans op een kind dat gehandicapt ter wereld komt vind ik te groot om te nemen. Een uitzondering voor "probeer het en als het besmet is, abortus" vind ik ook nog best overigens.

Dingen die pas later naar boven komen en onvindbaar zijn, kun je obviously niets tegen doen. Likewise met mensen die zelf volslagen gezond zijn en per toeval iemand vinden die hetzelfde recessieve gen heeft en samen een besmet kind produceren. Maar je kunt de kansen laag houden, zeker met moderne technieken, en dat houdt de soort in zijn geheel gezond.

Want het is dan misschien niet politiek correct om te zeggen, maar de mensheid is uiteindelijk nog wel een diersoort, en kwetsbaar voor genetische defecten. En in staat uit te sterven als ze zichzelf niet sterk houdt. En we beschikken over de technologie om dat op een humane manier te doen.

Daar hoeven helemaal geen bestaande mensen voor dood gemaakt te worden, het is puur een kwestie van een beetje onderzoek en preventie. We spuiten babies al vol met antilichamen vlak na de geboorte, we laten mensen al testen op ernstige ziektes en aborteren in dat soort situaties. Het enige wat we hoeven doen is dat een klein stukje opschroeven eigenlijk, en dan komen we al heel erg ver.

Het is ook helemaal niet mijn doel om binnen 5 jaar alle genetische ziektes uitgeroeid te hebben. Dat lukt toch nooit. Zieke mensen houd je altijd. Het lijkt me alleen niet gezond om dat soort zieke mensen die in een natuurlijke situatie allang uitgestorven waren, zichzelf ongecontroleerd te laten voortplanten. Niet voor hen, niet voor hun zieke kinderen, en ook niet voor de mensheid.
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Persoonlijk ben ik van mening dat de medische technologie ver genoeg gevorderd is dat we best kunnen beginnen met het indexen van genetische ziektes in een poging om een groot deel daarvan uit te bannen. Medicijnen zijn uiteindelijk niet meer dan symptoom bestrijding als ze er voor zorgen dat de genetische defecten die de ziekte veroorzaken zich daardoor steeds verder kunnen verspreiden.

Wat betreft oudere vrouwen en syndroom van Down, hoewel ik persoonlijk voorstander ben van kinderen krijgen op jonge leeftijd, betekent "3 tot 4x zo hoog" niet veel meer dan ipv 1 op de 1000 kinderen, 1 op de 300 kinderen het heeft. Overigens, als je zwanger bent wordt je al vertelt dat je een test kun doen op Down syndroom en kunt aborteren indien positief, als je dat wil. Zelfde geldt voor meer van dat soort ziektes.

Dat kun je natuurlijk verder door trekken. Als je bepaalde genetische afwijkingen kunt zien, dan kun je ook mensen daarop testen, en zo een risico profiel maken. Op die manier kun je een heleboel zieke kinderen voorkomen.
(En voor je begint over "immoreel", dat gebeurt al sinds mensenheugenis... waarom denk je dat incest al sinds jaar en dag verboden is? Een van de grote redenen is precies die risico vermijding.)

Oh en wat betreft dat "niet voortplanten", dat was te kort gesproken. Ik bedoelde, niet onderling. 25% kans op een kind dat gehandicapt ter wereld komt vind ik te groot om te nemen. Een uitzondering voor "probeer het en als het besmet is, abortus" vind ik ook nog best overigens.

Dingen die pas later naar boven komen en onvindbaar zijn, kun je obviously niets tegen doen. Likewise met mensen die zelf volslagen gezond zijn en per toeval iemand vinden die hetzelfde recessieve gen heeft en samen een besmet kind produceren. Maar je kunt de kansen laag houden, zeker met moderne technieken, en dat houdt de soort in zijn geheel gezond.

Want het is dan misschien niet politiek correct om te zeggen, maar de mensheid is uiteindelijk nog wel een diersoort, en kwetsbaar voor genetische defecten. En in staat uit te sterven als ze zichzelf niet sterk houdt. En we beschikken over de technologie om dat op een humane manier te doen.

Daar hoeven helemaal geen bestaande mensen voor dood gemaakt te worden, het is puur een kwestie van een beetje onderzoek en preventie. We spuiten babies al vol met antilichamen vlak na de geboorte, we laten mensen al testen op ernstige ziektes en aborteren in dat soort situaties. Het enige wat we hoeven doen is dat een klein stukje opschroeven eigenlijk, en dan komen we al heel erg ver.

Het is ook helemaal niet mijn doel om binnen 5 jaar alle genetische ziektes uitgeroeid te hebben. Dat lukt toch nooit. Zieke mensen houd je altijd. Het lijkt me alleen niet gezond om dat soort zieke mensen die in een natuurlijke situatie allang uitgestorven waren, zichzelf ongecontroleerd te laten voortplanten. Niet voor hen, niet voor hun zieke kinderen, en ook niet voor de mensheid.

Mag ik vragen of jij zelf kinderen hebt?

Zo ja, dan weet je hoe het is als een kinderwens uitkomt.
Zo nee, dan heb je geen flauw benul waar je het over hebt.

Ik blijf jouw manier van denken een hoog animalfarmgehalte hebben, het spijt me dit te moeten constateren.
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Ik heb een kind, ja. En als ik en mijn vriendin een kans van 25%+ op een kind met een ernstige afwijking zouden hebben, dan hadden we geadopteerd of erop getest en een abortus gedaan.

We hebben het daar zelfs nog over gehad, omdat we niet een kind met zo'n ziekte op de wereld wilden zetten, zeker niet als er zoveel andere kinderen zijn die ook heel graag ouders willen.

Je mag het best animal farm noemen, maar vergeet niet dat animal farm een boek is over een groep met een goed idee dat verpest wordt door de rotte elementen in die groep.
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Stel: Jullie kind was geboren met een IQ van 50, en abortus zou bv. het leven van jouw vrouw in gevaar brengen. Dan zouden jullie het kind verbieden zich voort te planten?!
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Als het was geboren met een erfelijke afwijking en grote kans had het door te geven aan kinderen zou ik willen dat het verboden was, ja. Tevens als blijkt dat ik de drager was, zou ik ook afzien van meer kinderen (wetgeving of niet)

Ik ga mijn kind geen dingen verbieden die niet bij wet verboden zijn, maar als het aan mij lag zou zo'n wet er mogen zijn, ook als dat betekent dat mijn eigen kind (of ikzelf) dan geen kinderen meer zou mogen krijgen.

De mensheid wordt wel altijd gezien als een constante die er altijd al was en zal zijn, maar dat is onzin. En daar mogen mensen best wel op gewezen worden voor de soort begint met een algehele self-destruct.
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Ik heb een kind, ja. En als ik en mijn vriendin een kans van 25%+ op een kind met een ernstige afwijking zouden hebben, dan hadden we geadopteerd of erop getest en een abortus gedaan.

We hebben het daar zelfs nog over gehad, omdat we niet een kind met zo'n ziekte op de wereld wilden zetten, zeker niet als er zoveel andere kinderen zijn die ook heel graag ouders willen.

Dan is het jouw eigen keuze en wordt het je niet opgelegd. Prima besluit, geen probleem.

Je mag het best animal farm noemen, maar vergeet niet dat animal farm een boek is over een groep met een goed idee dat verpest wordt door de rotte elementen in die groep.

En dat is nou net het gevaar van jouw ideeën. Jij hebt er misschien de beste bedoelingen mee, helaas zijn er teveel mensen die daar vervolgens op een andere manier in willen stappen.
Neemt niet weg dat ik het nog steeds met je oneens ben.
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Ik heb niet alles doorgelezen. Maar ik hoordde dat de namen van die gasten+adres+telefoonnummer op het internet zijn. Ook hun fb en twitter wordt volgespammed enzo. Maar wat betreft hun. Gewoon levenslang cel.
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Er zijn altijd mensen met slechte bedoelingen. Kijk maar naar het filmpje dat deze hele discussie begon. Als je je daar door laat tegen houden kun je jezelf beter thuis opsluiten en de sleutel weggooien.
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Ik heb een kind, ja. En als ik en mijn vriendin een kans van 25%+ op een kind met een ernstige afwijking zouden hebben, dan hadden we geadopteerd of erop getest en een abortus gedaan.

Dat kind kan er net zo veel aan doen als die gene met dat IQ van 50. Het kind maak je wel dood maar die gene met het IQ van 50 niet?
Ik ben het met je eens van dat gedoe over de doodstraf, maar dit snap ik dan weer niet.
 
Bovenaan